Mainos

Kyseenalaiset taklaukset ja mailaniskut Liigassa kaudella 2024–2025

• 162 487
  • 1 264
Uskoisin, että jokainen pelaaja tietää potkun merkityksen, on se sitten yksittäisenä tekona siinä hetkessä vaarallinen tai ei.

Yksinkertaistettuna - lajia pelataan kengillä, joiden pohjassa on potentiaalisesti hengenvaaralliset terät ja niiden käyttöön suhtaudutaan asianmukaisesti, aina kanssapelajaa kunnioitaen ja sitä matopurkkia, mikä on vaarallista ”aidosti” ja mikä ei, ei oikeasti kukaan halua avata. Ja hyvä niin.

Potkuille ei ole tässä lajissa mitään muuta paikkaa kuin valmentajille toimistossa.
Siihen on ihan syynsä, että potkumaalejakaan ei hyväksytä.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
On kyllä hämmentävää, että jotkut täällä vähättelevät tuota potkaisua. Mielestäni se kertoo, että ymmärrys jääkiekosta tai ylipäätään urheilusta ei ole kovinkaan korkealla tasolla.
Kättelyjonoon tuollainen perseily niin siinä oikeastaan kuset urheiluhengen päälle korostetusti.

Se nyt on ihan vitun sivuseikka oliko loukkaantumisriskiä etc. Peli on ohi, paiskaat kättä ja painut suihkun kautta himaan. Mikähän tuossa oli niin helvetin vaikeaa Kodytekille tänään?

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Luistimella potkiminen nyt on "koodin" vastaista ja siten halpamainen temppu. Tarkoitukselliset jalkapyyhkäisyt sama juttu.

5-10 peliä odottaisin. Pelkästään että yrittää tuota, pitää kyllä olla lähtökohtaisesti jotain pahasti pään sisällä pielessä. Olisi jättänyt kättelemättä, tai sitten vähän tönäissyt kätellessään, mutta että luistimella.

Kara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hölmö teko Kodytekilta ja kakkua tulee varmaan se 3 peliä + ehkä 1 peli epäurheilijamaisesta käytöksestä. Martel sai viime kaudella 3 peliä kun potkaisi Tallbergia reiteen, niin siitä löytyy verrokki. Onneksi ei kellekkään käynyt mitään. Samalla kuitenkin HIFK:n ja Ässien toimistoilla hierotaan käsiä yhteen, sillä joukkueet pelaavat vielä kaksi kertaa runkosarjassa vastakkain.

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei tästä vängätä tarvitse. Nostan kyllä heti käden pystyyn virheen merkiksi kun osoitat sääntökirjasta tai Liigan omista tulkintalinjauksista oikean sääntökohdan.

Mitä itse sääntöjä tutkin niin periaatteessa ainoa mistä voi sen suoran 10 antaa on purnaamisesta sen jälkeen kun jäähy on jo lähtenyt käyntiin tai jos heittää hanskan, kiekon yms kentän ulkopuolelle pelikatkolla. Komarovin tilanteessa ei ollut kummastakaan luonnollisesti kyse. Mutta peli oli ja meni jo ja HIFK on tänään saanut jo uusia uutisotsikoita niin voitaneen keskittyä (valitettavasti) niihin.
En jaksa sääntökirjaa alkaa kaivamaan, kun tilanne selvä. Otetaan vaikka pari viikkoa takaperin Oiva Keskisen vastaavasta tilanteesta ottama 10 minuuttinen. Silloin lämäri ei osunut keneenkään ja tuli vihellyksen jälkeen, mutta juuri muuta eroa ei ollut. Silti tuomio oli sama. Eli väität, että tuomarit systemaattisesti viheltävät tilanteet väärin?

Tästä voit yhden esimerkin katsoa.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos joku vielä tähän mennessä oli erehtynyt pitämään sua jonkin sortin asiantuntijana, eikä pelkkänä naurettavana trollina, ei hän varmaan enää elättele sellaisia virhekuvitelmia.
Tämä palsta on kyllä mahtava. Joukolla täällä kokoonnutaan taivastelemaan milloin mitäkin ja hurjasti kiviä heitetään. Kodytekin teko oli typerä sekä naurettava ja kyllä, lajiin kuulumaton. En minä ainakaan ole moista ennen nähnyt. En minä silti oikein ymmärrä tätä hurjaa taivastelua. Toki mukava on aina yhdessä jotain pistää kunnolla halvalla.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jokainen joka itse on joskus peliä pelannut niin tietää tasan tarkkaan että potkiminen on aika tavalla vihoviimeisiä asioita mitä sä kaukalossa teet, ja siihen vielä ekstrana että se tapahtuu kättelyjonossa pelin jälkeen.

Mun puolesta Tiivolaa sais vetää sata lasissa päin jokaisessa mahdollisessa tilanteessa mutta et sä nyt jumalauta edes sitä mene POTKIMAAN.

8+ peliä pitäis olla ihan automaatio.

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Kodytekille on pakko tulla 6+ peliä, yksi epäurheilijamaisista teoista tällä kaudella. Sanalla sanoen, pelle.

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Tämä palsta on kyllä mahtava. Joukolla täällä kokoonnutaan taivastelemaan milloin mitäkin ja hurjasti kiviä heitetään. Kodytekin teko oli typerä sekä naurettava ja kyllä, lajiin kuulumaton. En minä ainakaan ole moista ennen nähnyt. En minä silti oikein ymmärrä tätä hurjaa taivastelua. Toki mukava on aina yhdessä jotain pistää kunnolla halvalla.
Tämä kyllä kertoo enemmän sun lajituntemuksesta, kuin mistään muusta.

Sitä leikitään jossain akuankassa jotain asiantuntijaa, mutta ihmettelet miksi siitä syntyy kohu, että pelaaja potkaisee toista luistimella pelin jälkeen.

Onneksi selkeä enemmistö tuntuu tajuavan, että tässä Kodytekin casessa on ylitetty tiettyjä rajoja.

Patakakkone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ja ne ketkä puolustelevat voivat tulla kertomaan mihin se raja sitten lopulta vedetään? Pienet hanskaukset vielä lopussa? Kenties voi vähän koittaa jos vielä sais jonossa kaverilta ilmat pihalle? Siitä voitte miettiä mihin tällaisen tilanteen vähättely voisi lopulta johtaa.
Jos joku, niin vastustajan kunnioitus on yksi urheilun kulmakiviä, mitä tällaiset teot loukkaavat todella törkeästi. Tästä voisi melkein sanoa, ettei kopista hirveästi lohduttajia tällä hetkellä löydy.

Kuten Ville pressissä sanoi, todella tuomittava teko, eikä kuulu seuran arvoihin. Siitä voi tehdä myös johtopäätöksiä.

Tässä teossa kaikki sotii törkeästi urheiluhenkeä vastaan. Jos tilanteenteesta tuomitaan alle 5 peliä voidaan suoraan todeta ettei liigalla ole mitään väliä tällaisilla arvoilla.

Vielä loppuun palstaveli @McTorso olen pitänyt sinua erittäin fiksuna kaverina, mutta nyt en voi kuin ihmetellä miten noinkin välinpitämätöntä asennetta. Olen erittäin pettynyt, vaikka sillä mitään merkitystä olekaan.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Potkaisee luistimella. Se riittää. Pakko tulla 5+ ottelua, muuten kurinpito on vitsi.

Ja keskarista vielä 1-2 lisää.
Eikös nämä potkut ole tuottaneet pelikieltoa 0-3 peliä. Keskarin näyttö on ollut se 0-1 ottelua. Aika kovaa tuomiota olet Kodytekille vaatimassa suhteessa Liigassa aiemmin vallinneeseen linjaan.

En huomannut muiden tuoneen tätä esille, mutta otetaan nyt vielä sellainen aspekti, että mitä varten nuo kättelyjonot ylipäätään ovat. Korjatkoot muut, mutta käsittääkseni pointti on se, että viestitään niin katsojille kuin vastustajallekin, että pelattiin ehkä aika isoilla tunteillakin siellä äsken ja tehtiin varmaan jotain typeryyksiäkin, mutta tällä kättelyjonolla nyt viestitään, että peli oli peliä, se on nyt takana ja nyt voidaan taas olla kavereita vastustajankin kanssa.

Ja tuossa kohdassa alat sitten potkimaan vastustajaa.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sitä leikitään jossain akuankassa jotain asiantuntijaa, mutta ihmettelet miksi siitä syntyy kohu, että pelaaja potkaisee toista luistimella pelin jälkeen.
En minä kohua ihmettele. Sehän on selviö ja ansaittu. Se, että täällä huudellaan aivan päättömiä sanktioita ja pidetään tekoa jotenkin erityisen vaarallisena, on kuitenkin tuttua Jatkoaikaa. Yhdessä on mukava antaa runtua.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko muut tulleet kättelyjonossa pelin jälkeen?
Eivät ole. Tämä taitaa olla ensimmäinen laatuaan. Täysin epäurheilijamainen teko, mutta vaarattomampi kuin monet pelin tiimellyksessä tehdyt, jolloin tilanne ei ole yhtä stabiili.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy