Kyseenalaiset taklaukset ja mailaniskut Liigassa kaudella 2023–2024

  • 463 774
  • 4 231

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Olen samaa mieltä siitä että pelikieltoa ei tarvita, ei jokainen ulosajo vaadi pelikieltoa ja että Jämsen pelaa kuin idiootti välillä tuolla, mutta olen silti ulosajon puolella juuri ja juuri, taklattavan vastuut ja muut, mutta silti oli Camperilla aikaa kolata puhtaasti.
Nyt valoja tauluun siellä. Eihän Camper olisi voinut taklata mitenkään muuten. Taklasi kädet alhaalla olkapäähän. Ainoa muu vaihtoehto olisi ollut jättää taklaamatta ollenkaan.
 

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Miten Tappara, korona ja karanteeni vaikuttaa protokollan mukaisiin aivotärähdystesteihin, jotka Pelicansin pitäisi kaiketi suorittaa?

Aika pehmeätä on väittää, että Camper kostaa jonkun aiemman menestymättömän filmin taklaamalla tarkoituksella päähän.
Aika pehmeä pää oli Camperilla jo, kun Enlundin kanssa menetti malttinsa aikasemmin ja pää punasena huusi Jämsenille filmaamisesta myöhemmin, joten tahtoi pehmentää Jämsenin pään kanssa, hyvin meni ainakin ihon alle Camperilla, olisipa pysynyt viileenä niin ei olisi tapahtunut mitään.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Huomaan, että täällä ollaan erimielisiä siitä, että osuiko päähän vai ei. Minusta osui, koska päähän tuli vekki jostain ja itse tulkitsin videolta että osuma syntyi.

Samaa mieltä oli tuomaristo kun katsoi videolta tilannetta. Siitä 5 minuuttia. Samaan päätelmään päädyttiin pelin jälkeen, jolloin tilanne meni kurinpitoon. En siis ole aivan yksin tulkintani kanssa.
Nyt sitten voidaan vielä arvuutella ja perustella puolin ja toisin mitä päättää sitten kurinpito. Aika usein kurinpito (ainakin Mestiksessä) kirjoittaa päätöksensä alkuun seuraavasti:

Nyt kun ei vielä ole kurinpidon ratkaisua käsissä, niin voi vaan tulkita. Itse lähtisin siitä, että Camper saa taklata kiekollista ja saa tehdä sen vaikka kuolleesta kulmasta, kunhan ei taklaa päähän.

Nyt kun kuitenkin osuu päähän, niin sitten katsotaan moitittavuuksia, joista en ainakaan itse osaa, enkä halua sanoa sen tarkemmin.
Se vekki näytti tulevan kun kypärä osui pleksiin. Eli ei kerro oikeasti osuuko taklaus päähän vai ei. Videoiden perusteella Camperilla ei näytä osuvan mikään Jämsenin päähän, mutta silti tuomarit jostain sen osuman "näkivät". Ei tuosta kukaan TV-lähetystä katsova isoa rangaistusta odottanut kun sitä osumaa ei yhdestäkään kulmasta nähnyt. Nolla peliä pelikieltoa kertoo suoraan että oli virhe ja 1-2 peliä tarkoittaa että on joku kuvakulma mistä sen osuman oikeasti näkee, mutta sitä ei saada lähetyksiin mukaan.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Katsoitko edes tuota tilannehuoneen videota? Kädet ei todellakaan ollut alhaalla.
Oon kelaillut aika monta kertaa videoita. Kuvaavaa, että ainoastaan Pelicans-kirjoittajat näkee taklauksen osuvan varmasti päähän. Mutta jatkakaa!

Samalla terveiset myös @Jaksaja suuntaan, että turkoosit lasit pois silmiltä ja koita katsoa tilanne sitten uudelleen!
 

Veijo Esso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eri versiot Reippaasta ja Pelicans
Videoiden perusteella Camperilla ei näytä osuvan mikään Jämsenin päähän, mutta silti tuomarit jostain sen osuman "näkivät". Ei tuosta kukaan TV-lähetystä katsova isoa rangaistusta odottanut kun sitä osumaa ei yhdestäkään kulmasta nähnyt
Tuossa paria viestiä aikaisemmin linkkaamassani clipissä tuo pääosuma näkyy oikeinkin selkeästi.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Nojoo. On päivän selvää, että kotimainen junnukiekko ei valmista pelaajia nielemään kyynärpäätä. Ehkä joku pohjois-amerikan homma?
Kuvassa on punaisella ympyröity Camperin kyynärpää ja vihreällä Jämsenin leuka.
 

Liitteet

  • jamsen.jpg
    jamsen.jpg
    27,4 KB · kertaa luettu: 146

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Oon kelaillut aika monta kertaa videoita. Kuvaavaa, että ainoastaan Pelicans-kirjoittajat näkee taklauksen osuvan varmasti päähän. Mutta jatkakaa!

Samalla terveiset myös @Jaksaja suuntaan, että turkoosit lasit pois silmiltä ja koita katsoa tilanne sitten uudelleen!
Porkkanalasit voisi ottaa siellä silmiltä pois tai mennä takaisin rinkirunkkaamaan teidän omalle foorumille, uskomatonta menoa, hävettäisi itseä jo.

Varsinaiset turkoosilasit päällä itsellä kun sanonut täällä aikasemmin jo että tuolla pelityylillä pelottaa Jämsenin puolesta, kun tekee itsensä hyvin haavoittuvaksi sille että joku lihapää vetää pään irti Atlantin toisella puolella vielä.

Se ei siltikään tee päähäntaklaamisesta hyväksyttävää, Jämsenin ura vaan saattaa loppua lyhyeen tällä tahdilla.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Tuossa paria viestiä aikaisemmin linkkaamassani clipissä tuo pääosuma näkyy oikeinkin selkeästi.
Juu niin näkee että osuu pää pleksiin. Camperin osumaa päähän ei tuossakaan näytä näkyvän. Ainakaan niin että saisi mitään selvää. Kurinpito sen sitten kohta kertoo eli pelikieltoa jos tulee niin osuma jossain on nähtävillä ja nolla peliä tarkoittaa että ei osu
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aika pehmeä pää oli Camperilla jo, kun Enlundin kanssa menetti malttinsa aikasemmin ja pää punasena huusi Jämsenille filmaamisesta myöhemmin, joten tahtoi pehmentää Jämsenin pään kanssa, hyvin meni ainakin ihon alle Camperilla, olisipa pysynyt viileenä niin ei olisi tapahtunut mitään.
Hyvin vedät suoria lankoja motiiveihin ja toisen päänsisäisiin päätöksiin. Ehkä kannattaa miettiä urapolkua jossain jenkkien CSI-tyyppisessä bureaussa?
 

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Hyvin vedät suoria lankoja motiiveihin ja toisen päänsisäisiin päätöksiin. Ehkä kannattaa miettiä urapolkua jossain jenkkien CSI-tyyppisessä bureaussa?
Tai ehkä käytän sinulle uutta taktiikkaa, nimeltä common sense tai ihan suomeksi sanottuna maalaisjärkeä.

Suosittelen kovasti.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tai ehkä käytän sinulle uutta taktiikkaa, nimeltä common sense tai ihan suomeksi sanottuna maalaisjärkeä.

Suosittelen kovasti.
En minä lähde arvailemaan kenenkään pelaajan tarkoitusperiä tai syyttämään/arvailemaan, että kukaan pelaaja vetää tarkoituksella toista kylmäksi. Toivottavasti tuollainen arvailu ei ole maalaisjärkeä.

Ihan yleistäen, maalaisjärki on muuten kaukana näistä käsittelyistä ja saleissa annetuista tuomioista.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Paljonko meinaat, että kerkeää tossa vauhdissa vielä kädet nousta tossa 4 cm:n matkalla ennen kontaktia? Täältä luin, että vauhti 25km/h tossa kohtaa.
Mikähän lie vastaus tähän osumahetken kuvaan? Onkohan vieläkin huono kuvakulma eikä kontaktia näy? Kyynärpää ja leuka taas ympyröity.
 

Liitteet

  • jamsen2.jpg
    jamsen2.jpg
    35,3 KB · kertaa luettu: 111

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei anna mun linkata kuvaa tähän. Jään tasolta kuvatussa kulmassa näkyy oranssia (hanska?) jämsenin pään lorkeudella osumahetkellä. Kyynärpää näkyy olevan ojennettuna ylös.

Muthei. Ehkä te näätte paremmin ja teillä on enemmän kuvakulmia kun tuomareilla ja tilannehuoneella?
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ei anna mun linkata kuvaa tähän. Jään tasolta kuvatussa kulmassa näkyy oranssia (hanska?) jämsenin pään lorkeudella osumahetkellä. Kyynärpää näkyy olevan ojennettuna ylös.

Muthei. Ehkä te näätte paremmin ja teillä on enemmän kuvakulmia kun tuomareilla ja tilannehuoneella?
Sä näet kyllä kyynärpäitä kaikkialla, niin tässä, kuin Åstenin tapauksessa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös