Tyrsky onkin huikea äijä. Mitään pahaa sanottavaa!Tyrsky taisi kouluttaa Lindholmia ja Luhankaa kun katsoo IFK:n rosteria...
Tyrsky onkin huikea äijä. Mitään pahaa sanottavaa!Tyrsky taisi kouluttaa Lindholmia ja Luhankaa kun katsoo IFK:n rosteria...
Oon aina ollut tyytyväinen että monivuotinen liigan vihatuin kaveri pelaa Stadissa! Tämä ketju sen isosti jälleen todistaa.
Vittu muuli sä koulutat niitä!
Hold on, Åsten rikkoi just oman maaliennätyksensäkin, joten vähän nyt miettisin sanomisia..On kovin epätodennäköistä, että Åsten mitenkään pääsisi/joutuisi vastaavaan tilanteeseen. Ei taito riitä. Mutta jos kehittyisi, niin totta kai sama käytäntö kaikille
Lisää huikeita äijiä listataan! Missä ne vihatut?Nurmi says hello. Osaa vielä pelatakkin.
Itse ilmeisen unisena, kun katsoin niin en nähnyt selkeästi osuvan päähän muusta kuin reaktiosta. Puhelimen ruudullakin varmasti tekemistä asian kanssa. Mutta varmastihan tuo osui ja selvä pelikiellon paikka. Ja vaikkei olisi osunutkaan niin mitä ihmettä tuo Muuli oikein mietti...Tuo aiheutti kyllä pienen tahattoman naurahduksen. Jämsen pitelee päätään taklauksen jälkeen ja poistuu jossain kohtaa pukukoppiin. Jos tilannetta näytettin valotaululla niin koko halli katsoo millainen pää osuma kyseessä, tuhannet koti sohvilla katselijat katsovat millainen pää osuma on kyseessä. Päätuomarikaksikko parin minuutin kelailun jälkeen näyttää tuomion: polvitaklaus!
Hetken kun näytettiin Pelicansin vaihtoaitiota jossa kysellään, että mikä helvetin polvitaklaus kun päähän osui niin kuva siirtyy Åsteniin. Itse odotin, että Åsten sanoisi jäähyaitiosta että mikä helvetin polvitaklaus, mutta ilmeisesti malttaa hillitä itsensä ja puree vain huultansa.
Joo ei todellakaan pahaa sanottavaa. Maksoi kovat oppirahat pitkistä pelikielloistaan ja otti opikseen. Komeita puhtaita niittejä oli nuo eilisetkin.Tyrsky onkin huikea äijä. Mitään pahaa sanottavaa!
Joo, mutta ethän sä voi puolustajaa päin luistella. Harhautus tarkoittaa käsittääkseni sitä, että se vastustaja voidaan kiertää. Nyt kun nauhurista ottaa pysäytyskuvan metrin verran ennen törmäystä, niin molempien luistimet ovat vastakkain ja Jämsenin pää kumarassa. Lisäksi maila hassussa pystyasennossa, kun yrittää väistää Åstenia, mutta ei ehdi. Että kyllä Ramilla ihan pointti on tuossa.Ymmärrän Summasen kommentin niin, että jos siniviivalla vastassa on puolustajia niin silloin heitetään vaan pitkä päätyyn ja sitten luistellaan kiireesti vaihtoaitioon,
ettei vaan sattuisi mitään.
En ymmärrä kommenttia henkilöltä, joka peliurallaan itse teki aika hienojakin harhautuksia ahtaissa paikoissa.
Vai tarkoittaako Summanen rivien välistä sitä, että nykyään jäällä on kaiken maailman Åsteneja, joiden pelilliset kyvyt eivät riitä pysäyttämään kynämiehiä muuten, kuin kyseenalaisilla otteilla?
Summasen aikana liigassa pelasi mm. sellaisia kiekkovirtuooseja kuin Esa Keskinen, Raimo Helminen ja Kari Jalonen, eikä muistaakseni silloin puhuttu, että nämä herrat edes juniorivuosina olisivat kärsineet sen paremmin päähän kuin polviinkaan kohdistuneista taklauksista.
Katsellaan rauhassa liigan tuomiot. Siellä on parhaat nauhurit, joissa ei ole värifilttereitä. Otteluvalvojahan on tuon jo tarkastanut, eikä nähnyt tarpeellisena viedä eteenpäin. Oma nauhurini näyttää, että ensin osui olkapää eli ei isoa rangaistusta. En ole kuitenkaan tarkastuttanut nauhurini kuntoa vähään aikaan.
Jos tuomio säilyy ennallaan, niin ei muuta kuin Jämsenille väriä juurikasvuun ja pikaista toipumista. Jos taas tulee kakkua, niin Micke pääsee jo rauhassa kinkkuostoksille.
Millä tavalla kurinpito heittäisi itse itsensä bussin alle tässä tapauksessa? Nyt kaipaan hiukan avaamista.No sehän nyt on ihan päivänselvä asia, että kurinpito ei itse itseään heitä bussin alle vaikka siihen aihetta olisikin.
Millä tavalla kurinpito heittäisi itse itsensä bussin alle tässä tapauksessa? Nyt kaipaan hiukan avaamista.
Kuten sanottu, jos osui ensin olkapäähän, niin aihetta pelikieltoon ei ole. Täällä on tuosta aiheesta puolesta ja vastaan. Pakko luottaa kurinpidon nauhureihin, siellä ei kuitenkaan värilaseja ole. Otetaan se, mitä sieltä tulee. Ja jos olisi ollut niin selvä pääosuma, kun täällä on mainittu, niin kyllä otteluvalvoja sen olisi pistänyt eteenpäin.Summanen
No sehän nyt on ihan päivänselvä asia, että kurinpito ei itse itseään heitä bussin alle vaikka siihen aihetta olisikin. Lähinnä tässä enää kiinnostaa se, että miten he perusteluissaan pyrkivät valkopesemään aivan selvän päähän kohdistuneen taklauksen sallituksi. Siinä joutu jo vähän luovuutta käyttämään ja voi olla seuraavan vastaavan käsittely pikkuisen vaikeampaa.
Onhan niitä aikaisemminkin ollut, että tilanteesta ei jäähyä, mutta otteluvalvoja on pistänyt eteenpäin.Millä tavalla kurinpito heittäisi itse itsensä bussin alle tässä tapauksessa? Nyt kaipaan hiukan avaamista.
Onhan niitä aikaisemminkin ollut, että tilanteesta ei jäähyä, mutta otteluvalvoja on pistänyt eteenpäin.
No eilenhän he niitä nauhoja jo kelasivat 5 minuuttia.
Eilen päätuomarit, Anssi Salonen & Anssi Ruuska katsoivat tilanteen videolta. Heidän tulkintansa mukaan kyseessä oli polvitaklaus josta seuraukseksi riittää 2 minuutin rangaistus.Onhan niitä aikaisemminkin ollut, että tilanteesta ei jäähyä, mutta otteluvalvoja on pistänyt eteenpäin.
Kuka on Lindholm? Remi skulaa sukset jalassa ainakin..Tyrsky taisi kouluttaa Lindholmia ja Luhankaa kun katsoo IFK:n rosteria...
Miksi tuo nyt pitää tahalteen ymmärtää täysin väärin? Oot varmasti ihan fiksu kirjottaja, pystyt parempaan.Miten Åstenia voi maalittaa historian takia, kun HIFK-fanit ovat kertoneet, että sitä ei ole? Muutenkin oudo kannanotto Summaselta. Enää et siis saa lähteä hyökkäykseen jos keskialuetta sumputtaa vastustajan pelaajat.
No siinä tuo päävideotuomari ja otteluvalvoja, millä nimellä nykyään operoikin, lentäisi miedosti bussin alle eikä itse kurinpito. Tottakai kurinpito voi alemman portaan virheet korjata jos katsovat että väärin meni. Ovat näin tehneetkin.Onhan niitä aikaisemminkin ollut, että tilanteesta ei jäähyä, mutta otteluvalvoja on pistänyt eteenpäin.
Ja jos meinaa toiselle puolelle merta lähteä, niin siellä ne osumat on ihan pikkasen kovempia. Itsesuojeluvaisto puuttuu näiltä nykyisiltä nuorilta lähes kokonaan kun kaukalossa kikkaillaan menemään.mutta onhan Rami tuossa ihan 100% oikeassa että mikäli Jämsen jatkossakin pelaa kyseisellä tavalla (pää alhaalla, aja kolmen vihulaisen sekaan) niin noita päätällejä tulee vielä useampi lisää.
Miksi tuo nyt pitää tahalteen ymmärtää täysin väärin? Oot varmasti ihan fiksu kirjottaja, pystyt parempaan.
Åstenilta likainen ja typerä taklaus päähän, mutta onhan Rami tuossa ihan 100% oikeassa että mikäli Jämsen jatkossakin pelaa kyseisellä tavalla (pää alhaalla, aja kolmen vihulaisen sekaan) niin noita päätällejä tulee vielä useampi lisää.
Eilen päätuomarit, Anssi Salonen & Anssi Ruuska katsoivat tilanteen videolta. Heidän tulkintansa mukaan kyseessä oli polvitaklaus josta seuraukseksi riittää 2 minuutin rangaistus.
Ottelun aikana, erotuomarivalvoja todennäköisesti katsoi tilanteen videolta useampaan kertaan, ja hänen tulkintansa mukaan kyseessä ei ollut pelikiellon arvoinen rike.
Myös erittäin suurella todennäköisyydellä tilannehuone tarkisti tuon tilanteen videolta useaan otteeseen, ja myöskään heidän tulkintansa mukaan kyseessä ei ollut pelikiellon arvoinen rike.
Nyt Pelicans on vienyt tapauksen kurinpidolle, ja odotamme kurinpidon tulkintaa asiaan. Mutta yksikään noista tahoista joka tilanteen on nyt tarkistanut, ei edusta Liigan kurinpitoa, joten vaikka kurinpito tuomitsisi tilanteesta pelikiellon Åstenille, ei se olisi "kurinpito heittää itse itsensä bussin alle".
Kannattaa muistaa että lopunviimeinen nämä tapaukset ovat pääsääntöisesti yksittäisten ihmisten tulkintoja (pl. kurinpito, jossa tulkinnan tekee 5 ihmistä yhdessä), ja ne tulkinnat voivat vaihdella henkilöiden välillä, vaikka kaikki olisivat osa samaa kokonaisuutta.
Eli rangaistukset naamakertoimen mukaan. Mites Tyrväinen?On kovin epätodennäköistä, että Åsten mitenkään pääsisi/joutuisi vastaavaan tilanteeseen. Ei taito riitä. Mutta jos kehittyisi, niin totta kai sama käytäntö kaikille
Tässä haetaan varmaan sitä, että Liigan itsensä, pitäisi viedä nämä isommat epäselvät tilanteet kurinpidon käsittelyyn. EIkä niin että joku joukkue maksaa 5k siitä, että tarkistakaa. Kyllä Liigan itsessään pitää pystyä nämä isommat keissit itse huolehtimaan, ihan uskottavuuden kannalta.Millä tavalla kurinpito heittäisi itse itsensä bussin alle tässä tapauksessa? Nyt kaipaan hiukan avaamista.
No todennäköisyys sille että yksi näistä kolmesta ajaa sinua päähän on aika paljon suurempi kuin jos vastassa olisi vain se yksi pelaaja. Jääkiekossa nyt, eikä tulevaisuudessa, ei voi turvautua olettamaan että "ei kukaan aja minua päähän".Mä en vieläkään ymmärrä mitä eroa sillä on onko siellä vastassa 1 vai 3 pelaajaa keskialueella? Et sinä silti voi taklata toista päähän?
Niin karulta kun se kuulostaakin, niin kannattaa muistaa että kurinpito ei ole täysipäiväisesti töissä Liigalla. He tekevät kurinpitoa "harrastuksena" oman päivätyön ohella, joten senkin suhteen lienee ihan kaikkea ei voida sinne pöydälle voida tunkea linjattavaksi. Sen takia on olemassa erotuomarivalvojat / otteluvalvojat / tilannehuoneet jotka tekevät sen ensimmäisen asteen tarkistuksen tilanteille ja vie sitten ne todennäköisesti pelikieltoa vaativat tilanteen kurinpidon pöydälleTässä haetaan varmaan sitä, että Liigan itsensä, pitäisi viedä nämä isommat epäselvät tilanteet kurinpidon käsittelyyn. EIkä niin että joku joukkue maksaa 5k siitä, että tarkistakaa. Kyllä Liigan itsessään pitää pystyä nämä isommat keissit itse huolehtimaan, ihan uskottavuuden kannalta.
Nytkin olisi voinut hyvin pelin jälkeen todeta, että menee kurinpidonkäsittelyyn, käsittely huomenna aamulla klo 9:00. Päätös. Jos pelikieltoa, se täytäntöön. Jossei, niin kovaa peliä illalla.
Mutta kun tuo kurinpito on suuri vitsi (linja) ja käsittelyajat jotain käsittämätöntä.
Jos pelaaja ryntää pää alhaalla ahtaaseen tilaan, siinä voi sattua. Näitä käy nuorille pelaajille. Jälkeenpäin voidaan sitten kelailla videoita että mihin se osui. Ja eilen niitä videoita kelailtiin jo.Pelaaja on vastuussa tekosistaan, olivat ne tahallisia tai tahattomia.