Ja minä yritin olla nokkela. Olen siis samaa mieltä kanssasi.
Täällä ei aina tiedä, kuka on nokkela ja kuka ei =). Mutta mennään eteenpäin
Ja minä yritin olla nokkela. Olen siis samaa mieltä kanssasi.
Juuri niin. Ja sitten PITÄÄ SE LINJA. Ei se Åstenin oikeusturvaa uhkaa jos ja kun se on liigan sääntö ja linjaus.Eli siis jääkiekon puolesta pitää nyt antaa 8-10 peliä rangaistusta? Ihan vaan varmuuden vuoksi.
Entäs kun seuraava vastaava tulee? Mitä silloin annetaan?
Ihan ei mene pelaajankaan oikeusturvan osalta oikein, jos rangaistaan ylimalkaisesti jonkin ideologian vuoksi. Kyllä nämä linjaukset tulisi tehdä ennen kauden alkamista. Silloin pitää ilmoittaa että jokaisesta päähän osuneesta taklauksesta - on se vahinko tai ei - annetaan 10 ottelua.
Tiedän kyllä et nimet kirjoitetaan isoilla kirjaimilla, mutta nämä mun mainitsemat Hermannit ei täl hetkel ansaitse isoja alkukirjaimia. Sit ku filmaaminen loppuu ni katotaan tilanne uudestaan. Ikävä juttu jos eilen sattu pahasti.Moi! Tiesitkö, että erisnimet kirjoitetaan isoilla alkukirjaimilla?
Nyt tulee Stadista aika surullista tekstiä tästä tapauksesta. Kaveri vetää toista kyynerpäällä päähän ja tätä kutsutaan... puhtaaksi? Videolta osumakohta on selkeästi havaittavissa ja se kohdistuu suoraan Jämsenin vasemmalle puolelle päätä. Kaikki alle 5 peliä tuosta tilanteesta on huumoria.
Uhkaahan se, jos vastaavista tällä kuluvalla kaudella on tätä ennen saanut 1-5 peliä. Huom! Åstenilla ei ole koventavaa historiaa tällä saralla.
Ei kesken kautta voida linjata yhtäkkiä - kun oman suosikkijoukkueen pelaajaa sattuu leukaan - että nyt annetaan 10 peliä kakkua! Linjaukset tulee tehdä ennen kauden alkua.
Jos olen yhtään linjauksista perillä, niin videotarkastuksessa tarkistetaan vain rikkeen vakavuus. Videoilla jäähyn syy ei voi siis muuttua, vaan saman syyn sisällä voidaan rangaistus kumota, pienentää kakkoseksi tai heittää pelaaja vitosella pihalle. Kun kerran polvitaklausta lähdettiin tarkistamaan, ei voida päähän kohdistuneella tulla videoilta ulos.Ei kannata tarttua tollaisella tarmolla yhden aivokääpiön kommenttiin ja ohjata tätä keskustelua sivuraiteille. Sitähän se hakee. Sen sijaan olisi kiva kuulla molempiin joukkueisiin neutraalisti suhtautuvilta näkemystä siihen, että näyttäytyykö tuo tuomariratkaisu aivan yhtä käsittämättömältä farssilta kun näin turkoosien lasien läpi. Olen omasta mielestäni onnistunut yleensä aika neutraalisti näitä analysoimaan ainakin pienen tuumaustauon jälkeen ja tämä näyttäytyy kyllä silti omaan silmääni yhdestä isoimmista tuomarifarsseista aikoihin ainakin tällä sektorilla.
Aika toiveikas yritys Jämseniltä yrittää luistella neljän pelaajan läpi ja olettaa että mitään ei tule vastaan. Matalalla vielä luistelee jotenkin, kannattaa ehkä jatkossa pitää myös pystympi luisteluasento.
Pelicansin Michal Jordanille kolmen ottelun pelikielto - sattumoisin oman joukkueesi tapaus. Ihmeellisesti päässyt unohtumaan suoraan päähän kohdistettu taklaus ja 3 peliä.Sulla on varmaan sitten antaa jokin esimerkki vastaavasta tilanteesta ja sen ratkaisusta tältä kaudelta? Ei ole noin rumaa omaan silmään vielä tällä kaudella osunut.
Urpo.Tiedän kyllä et nimet kirjoitetaan isoilla kirjaimilla, mutta nämä mun mainitsemat Hermannit ei täl hetkel ansaitse isoja alkukirjaimia. Sit ku filmaaminen loppuu ni katotaan tilanne uudestaan. Ikävä juttu jos eilen sattu pahasti.
Kannatta varmaan venata kurinpidon näkemystä useammasta kamerakulmasta nähtynä.
Voi tulla asiallisempi kuva, kuin kuumana käyvällä pelsufanilla.
sattumoisin oman joukkueesi tapaus. Ihmeellisesti päässyt unohtumaan suoraan päähän kohdistettu taklaus ja 3 peliä
Offtopic.Pelicansin piti viedä itse asia kurinpitoon koska ilmeisesti otteluvalvojan mukaan tilanteessa ei ollut aihetta lisärangaistuksille.
Pelicans vei Åstenin taklauksen liigan kurinpitoon
Lahden Pelicans on jättänyt tiistain HIFK-ottelusta tutkintapyynnön jääkiekon Liigan kurinpitoon, kertoo MTV.www.savonsanomat.fi
Jääkiekkoasiantuntija Raimo Summanen lataa oman, painavan näkemyksensä tilanteesta.
– Jämsen aiheuttaa 90-prosenttisesti itse tämän tällin. Hän ottaa hirveän riskin, kun menee kuljettamaan kiekkoa ruuhkaan. Jämsen menee mopoautolla rekkojen sekaan, Summanen sanoo.
Jämsen kuljetti tilanteessa kiekon keskialueella kolmen HIFK:n pelaajan keskelle. Åsten pysäyttää kikkanikkarin etenemisen taklaamalla häntä seisovilta jaloilta.
--
– Åsten osuu ensin kroppaan, olkapäähän. Siinä on myös vähän huonoa tuuria, että osuma liukuu myös päähän. Mutta tässä pitää ennen kaikkea katsoa, mitä Jämsen tekee. Pitää kunnioittaa peliä niin, ettei laita itseään tuollaiseen vaaraan.
– Jos Jämsen pelaa noin, hän saa jatkossakin päävammoja ihan hirveästi, koska jääkiekossa saa yhä taklata. Kiekkokaukalo on vaarallinen paikka. Ei siellä voi kiekkoa tuijotella ja kuljetella tuolla tavoin, Summanen paaluttaa.
--
– Tuomarit tekivät tuossa tilanteessa hyvän päätöksen. Se polvitaklauskin oli Jämsenin oma vika, Summanen sanoo.
– Tässä yritetään nyt maalittaa Åstenia. Tuoda hänen historiaansa esiin ja luoda asetelmaa, jossa hän olisi telonut nuoren tähtipelaajan. Pelaajayhdistys voisi ottaa kantaa ja puolustaa Åstenia tässä asiassa.
SM-liigan tähden ”aivot sökönä” – Raimo Summaselta raju ryöpytys: ”Saa jatkossakin päävammoja ihan hirveästi”
Raimo Summanen lataa kovan näkemyksen Aatu Jämsenin ja Micke-Max Åstenin tapauksesta.www.is.fi
Siinä käsityksessä itsekin olen, että jäähyn syy ei voi muuttua tarkistuksen jälkeen.Jos olen yhtään linjauksista perillä, niin videotarkastuksessa tarkistetaan vain rikkeen vakavuus. Videoilla jäähyn syy ei voi siis muuttua, vaan saman syyn sisällä voidaan rangaistus kumota, pienentää kakkoseksi tai heittää pelaaja vitosella pihalle. Kun kerran polvitaklausta lähdettiin tarkistamaan, ei voida päähän kohdistuneella tulla videoilta ulos.
En tosin tiedä miksi tuosta kakkonen annettiin polvitaklauksesta, kun sen määritelmä ei täyty.
Voi jumalauta oikein maalittamista. Miten Åstenia on maalitettu?? Liiga ei menetä yhtään mitään jos Åstenin kaltainen Mestistason rotta ei pelaisi enää yhtään liigapeliä, mutta liiga kaipaa Jämsenin kaltaisia tähtipelaajia.Ramilta hyvä, kiihkoton näkemys asiaan. Toivotaan, ettei Liigan kurinpito sorru Åstenin maalittamisen alla.
Voi jumalauta oikein maalittamista. Miten Åstenia on maalitettu?? Liiga ei menetä yhtään mitään jos Åstenin kaltainen Mestistason rotta ei pelaisi enää yhtään liigapeliä, mutta liiga kaipaa Jämsenin kaltaisia tähtipelaajia.
Pelicansin Michal Jordanille kolmen ottelun pelikielto - sattumoisin oman joukkueesi tapaus. Ihmeellisesti päässyt unohtumaan suoraan päähän kohdistettu taklaus ja 3 peliä.
Jukurien Anton Olssonille yhden ottelun pelikielto - yksi peli kyynerpäällä suoraan kupoliin.
SaiPan Adam Helewkalle kahden ottelun pelikielto - kaksi peliä, kädet ylhäällä suoraan päähän.
Jatkanko kaivamista?
Hyväksyn siis kaiken 1-5 pelin välillä mutta nuo 10 pelin toivomiset menee älyllisen epärehellisyyden piikkiin vahvasti.
Miksi ihmeessä pelaajayhdistys lähtisi ottamaan kantaa yksittäisen pelaajan epäselvässä tilanteessa?No tuossa jutussahan Summanen hyvin tuo esiin, miten Åstenia maalitetaan. Ironista, että sorrut samaan itsekin.
"– Tässä yritetään nyt maalittaa Åstenia. Tuoda hänen historiaansa esiin ja luoda asetelmaa, jossa hän olisi telonut nuoren tähtipelaajan. Pelaajayhdistys voisi ottaa kantaa ja puolustaa Åstenia tässä asiassa."
Ramilta hyvä, kiihkoton näkemys asiaan. Toivotaan, ettei Liigan kurinpito sorru Åstenin maalittamisen alla.
Nyt on jännä nähdä, miten kurinpito tämän näkee. Jos asia on oikeasti noin, että ensin osuu olkapäähän ja sitten päähän, niin tämän kauden tulkinnoilla tuomio oli oikea. Jos osui suoraan päähän, niin sitten tietysti peli tai pari huilia. Mutta kyllä Rami oikeassa on, että pitää vähän katsoa, että mihin menee ja miten.Ramilta hyvä, kiihkoton näkemys asiaan. Toivotaan, ettei Liigan kurinpito sorru Åstenin maalittamisen alla.
Mitä lisäarvoa Åsten tuo liigalle vs Jämsen?No tuossa jutussahan Summanen hyvin tuo esiin, miten Åstenia maalitetaan. Ironista, että sorrut samaan itsekin.
"– Tässä yritetään nyt maalittaa Åstenia. Tuoda hänen historiaansa esiin ja luoda asetelmaa, jossa hän olisi telonut nuoren tähtipelaajan. Pelaajayhdistys voisi ottaa kantaa ja puolustaa Åstenia tässä asiassa."
Mitä lisäarvoa Åsten tuo liigalle vs Jämsen?
Päähän kohdistuneet kyynerpäätaklaukset ei ole koskaan puhtaita.Esimerkiksi hyviä, puhtaita taklauksia.