Mainos

KymiRing – Suomen ensimmäinen F1-mitat täyttävä moottorirata

  • 69 101
  • 355

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Montakos homekoulua ja muuta vastaavaa laitosta siellä Kouvolassa olikaan?

Eiköhän noita homekouluja ja päiväkoteja ole ihan joka vitun kylässä. Niiden kaikkien korjaaminen taitaa maksaa "muutaman miljardin".
 
Suosikkijoukkue
KK
Eiköhän noita homekouluja ja päiväkoteja ole ihan joka vitun kylässä. Niiden kaikkien korjaaminen taitaa maksaa "muutaman miljardin".
Aivan. Mielestäni tämän hankkeen kokonaiskustannus on kärpäsen paska Itämeressä. Aina löytyy valittajaa, kun jotain ainutlaatuista tehdään. Suomi saa tämän hankkeen myötä aika paljon näkyvyyttä ja itse uskon tuon vielä tuottavan aika kivasti takaisin päin, mutta ymmärrän kyllä, että joistain tämä pitäisi lykätä kunnes kaikki Suomen koulut ovat homevapaita. Odotetaan taas, että naapurit ehtivät ensin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Aivan. Mielestäni tämän hankkeen kokonaiskustannus on kärpäsen paska Itämeressä. Aina löytyy valittajaa, kun jotain ainutlaatuista tehdään. Suomi saa tämän hankkeen myötä aika paljon näkyvyyttä ja itse uskon tuon vielä tuottavan aika kivasti takaisin päin, mutta ymmärrän kyllä, että joistain tämä pitäisi lykätä kunnes kaikki Suomen koulut ovat homevapaita. Odotetaan taas, että naapurit ehtivät ensin.


Juurikin näin. Kyllähän tuo rataprojekti varmasti tuo rahaa Kouvolan seudulle sekä muuallekin Suomeen.
On totta että radan investointikustannukset ovat suuret ja rata on "pienen eliitin" temmellyskenttä.
Tai näin ainakin rataprojektia koetetaan vastustaa.

Mielestäni ei mitenkään voida verrata keskenään homekouluja ja rataprojektia.
Homekouluja ja päiväkoteja on todellakin satoja ja satoja, ellei jopa tuhansia. Useat kymmenettuhannet lapset ja aikuiset altistuvat homerakennuksissa.
On käsittämätöntä että nyky-yhteiskunnassa lapset joutuu opiskelemaan homeen keskellä ?
Mielestäni on väliinpitämätöntä että rakennukset on päästetty siihen tilaan missä ne nyt ovat


Edit. Ilmeisesti viittaat kommentilla, "odotellaan että muut ehtii ensin", siihen, että rata rakennetaan muualle.

Muistaakseni ( voin olla väärässäkin Gotland -ring oli alun perin tarkoitus rakentaa Suomeen, mutta yllättäen sitä vastustettiin...
No Ruotsi kiitti

Linkki. Wikipedia
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KK
Edit. Ilmeisesti viittaat kommentilla, "odotellaan että muut ehtii ensin", siihen, että rata rakennetaan muualle.

Muistaakseni ( voin olla väärässäkin Gotland -ring oli alun perin tarkoitus rakentaa Suomeen, mutta yllättäen sitä vastustettiin...
No Ruotsi kiitti

Linkki. Wikipedia
No tuota Gotland-ringiä ei nyt kannata alkaa vertaamaan Kymi Ringiin. Hieman erilaisia projekteja alusta loppuun.
 
Suosikkijoukkue
KK
KymiRingin tulisi nopeasti tehdä selvitys Libertin kanssa ainakin yhdestä kisasta, ennen kuin oikeudet taas myydään. Nyt ensimmäisen kisan voisi saada jopa ilmaiseksi kokeiluun ja siitä saataisiin kokemusta tulevaan. Tosin eiköhän tässä ehdi tapahtua yhtä sun toista ennen kuin edes MotoGP Suomeen tulee.

Nyt 16 kisajärjestäjää on alkanut "riitelemään", kun radat ovat eriarvoisissa asemissa.

F1-sarjassa puhkeamassa uusi kriisi - nyt kapinaan ovat ryhtymässä kisaradat | SuomiF1
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
KymiRingin tulisi nopeasti tehdä selvitys Libertin kanssa ainakin yhdestä kisasta, ennen kuin oikeudet taas myydään. Nyt ensimmäisen kisan voisi saada jopa ilmaiseksi kokeiluun ja siitä saataisiin kokemusta tulevaan. Tosin eiköhän tässä ehdi tapahtua yhtä sun toista ennen kuin edes MotoGP Suomeen tulee.

Nyt 16 kisajärjestäjää on alkanut "riitelemään", kun radat ovat eriarvoisissa asemissa.

F1-sarjassa puhkeamassa uusi kriisi - nyt kapinaan ovat ryhtymässä kisaradat | SuomiF1

Olisihan se aika uskomatonta jos Kymi Ringillä ajaisivat Formula ykköset, mutta näen jo "sieluni silmin" sen suunnattoman vastustuksen jossa kukkahattu-unelmloitsijat ovat barrikaadeilla estämässä kilpailua koska autot saastuttaa ja silleen.
Suomalaisten pitää olla edellä kävijöitä ilmastotalkoissa. Kielletään bensa- ja dieselautot, kielletään puilla lämmittäminen koska saasteet. You know.
Mennään vaan jalan tai polkien, töpselistä tuleva sähkö tehdään vaan tuulella, auringolla tai vedellä. Maailma pelastuu ja silleen...Me suomalaiset se pelastetaan.

Mikäli tai oikeastaan kun, Formuloiden järjestäminen Kymillä tulisi / tulee ihan tolkuttoman kalliiksi, niin minkäslainen "veto" olisi markkinoida ja koettaa kalastaa Sähköformulat Kymille ? Sarjaan olisi kylläkin saatava sitten suomalainen kuski, ainakin sellainen joka pärjää, että väkeä lähtisi katsomoihin ?
Ei se taida kuitenkaan olla kuin "marginaalilaji" tuo Sähköformula ?
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Sähköformulat keskittyvät kilpailemaan katuradoilla, ja ainakin toistaiseksi ainoa pysyvä kilparata, missä kisoja on ollut on Mexico Cityssä. Sielläkin käytössä on vain osa F1:sten käyttämästä radasta. Normaalista katuradasta poikkeava paikka on ollut myös Berliini, jossa on ajettu Tempelhofin lentokentällä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
KymiRingin tulisi nopeasti tehdä selvitys Libertin kanssa ainakin yhdestä kisasta, ennen kuin oikeudet taas myydään. Nyt ensimmäisen kisan voisi saada jopa ilmaiseksi kokeiluun ja siitä saataisiin kokemusta tulevaan. Tosin eiköhän tässä ehdi tapahtua yhtä sun toista ennen kuin edes MotoGP Suomeen tulee.

Nyt 16 kisajärjestäjää on alkanut "riitelemään", kun radat ovat eriarvoisissa asemissa.

F1-sarjassa puhkeamassa uusi kriisi - nyt kapinaan ovat ryhtymässä kisaradat | SuomiF1

Äkkiseltään ei vain tule itselle mieleen mitkä ne edut ja seikat olisi jotka puoltaisi Kymiring kisaa verrattuna vaikka näihin nykyisiin tai entisiin kilpailuihin, varsinkin jos kisaoikeudet saa halvemmalla. Isoimmat edut itse näen että olisi kaksi f1 kuskia ja Venäjä lähellä, mutta muuten ei äkkiseltään paljon tule.
 
Suosikkijoukkue
KK
Äkkiseltään ei vain tule itselle mieleen mitkä ne edut ja seikat olisi jotka puoltaisi Kymiring kisaa verrattuna vaikka näihin nykyisiin tai entisiin kilpailuihin, varsinkin jos kisaoikeudet saa halvemmalla. Isoimmat edut itse näen että olisi kaksi f1 kuskia ja Venäjä lähellä, mutta muuten ei äkkiseltään paljon tule.
Uusi rata kiinnostaa alussa aina. Rata myös on hyvin pohjoisessa ja Suomi monen (myös eurooppalaisten) mielestä eksoottinen. Tuonne on myös helppo tulla, kun Tampereen ja Helsingin lentokentät lähellä. Uttiin voi laskeutua yksityiskonein joten kulkuyhteydet ovat hyviä. Kerro itse sitten vaikka miten esim Sotshi on parempi kokonaisuus kuin tuleva KymiRing. Toki vaikea verrata, koska KymiRingillä kisaa ei vielä ole ollut.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Faneista viis. F1:sen ongelma on häviävät katsojat. Pelkkää rahaa tuijottelu kisajärjestäjiltä ei ole pidemmän päälle kannattavaa. Sotshin rataa ollaan kuitenkin ehkä muuttamassa ja hyvä niin. Todella tylsä rata. Toki vaikea tuosta KymiRingistä on vielä puhua, kun siellä ei vielä ole kisoja ajettu.

Joo mutta tuossa on juuri se että Venäjän GP periaatessa kaikkea sitä mitä kisajärjestäjät kilpailulta haluavat eli kilpailun isolla markkina-alueelle ja paljon rahaa. Uskoisin että kyllähän se kisa Suomessa on ihan mahdollinen ,mutta eiköhän siinä jonossa ole aika paljon muitankin kisoja ja joilla on omat etunsa. Varmasti aika pitkälle samoja rahoja pitäisi kisaoikeuksista maksaa kun muutkin ellei enemmän jos uutena kisana haluaa mukaan. Noh katsellaan viellä taitaa todella pitkä matka edes siihen että Moto GP ajetaan täällä. Sen jälkeen näkee paremmin miten rata ja sen ympäristö toimii.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Joo mutta tuossa on juuri se että Venäjän GP periaatessa kaikkea sitä mitä kisajärjestäjät kilpailulta haluavat eli kilpailun isolla markkina-alueelle ja paljon rahaa. Uskoisin että kyllähän se kisa Suomessa on ihan mahdollinen ,mutta eiköhän siinä jonossa ole aika paljon muitankin kisoja ja joilla on omat etunsa. Varmasti aika pitkälle samoja rahoja pitäisi kisaoikeuksista maksaa kun muutkin ellei enemmän jos uutena kisana haluaa mukaan. Noh katsellaan viellä taitaa todella pitkä matka edes siihen että Moto GP ajetaan täällä. Sen jälkeen näkee paremmin miten rata ja sen ympäristö toimii.
Tuossa kun mainitsit tuon Venäjän GP:n, niin Kymiring on sijainniltaan toisaalta hyvinkin otollinen itärajan takaa tulevien setelinippujen kohteeksi. Allegrolla ei kauaa viiletä Kouvolan asemalle, josta on kätevä järjestää jatkokuljetukset radalle. Itsellä on vahva usko, että tämä projekti tulee onnistumaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuossa kun mainitsit tuon Venäjän GP:n, niin Kymiring on sijainniltaan toisaalta hyvinkin otollinen itärajan takaa tulevien setelinippujen kohteeksi. Allegrolla ei kauaa viiletä Kouvolan asemalle, josta on kätevä järjestää jatkokuljetukset radalle. Itsellä on vahva usko, että tämä projekti tulee onnistumaan.

Joo tuossa mun omassa alkuperäisessä viestissä juuri oli että itse näe juurikaan muuta etua juuri kun että Venäjä on niin lähellä
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mutta onhan Sotsi ihan keskellä ei mitään Kouvolaan/Kymiringiin verrattuna (!). Kouvola on runsaan kahden tunnin junamatkan päässä Euroopan neljänneksi suurimmasta kaupungista.
Itse näen kyllä jonkinmoisena arvona myös sen, että F1 kisa Suomessa olisi erittäin hyvää PR:ää lajille kaikenmaailman Azerbaidzadiendien perään. Suomi on ainoa F1 maailmanmestarin kotimaa jossa ei ole kisaa järjestetty, ja viidenneksi menestynein maa koko lajin historiassa. Oikeastaan on lajille häpeällistä että Suomessa ei ole kilpailtu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mihin ne ihmiset majoitetaan. Varmasti saadaan joku karjavaunuputki järjestettyä, mutta minne se vie. Jos odotetaan paljon pietarilaisia, niin ne haluavat sitten juoda kisojen jälkeen votkaa jossain kämpillä.

Eli missä. Jos paperilla Helsinki ja Pietari on lähellä, niin odotellaan sitä toteutusta. Radastahan varmasti tulee hieno, ei siinä mitään. Vaan mikä on valmius palvella tuollaista ihmismäärää mitkä muutenkin tulee eri kielialueilta ja kulttuureista.

Siinä voi olla kouvolalainen ihmeissään.
 

Fordél

Jäsen
Faneista viis. F1:sen ongelma on häviävät katsojat. Pelkkää rahaa tuijottelu kisajärjestäjiltä ei ole pidemmän päälle kannattavaa. Sotshin rataa ollaan kuitenkin ehkä muuttamassa ja hyvä niin. Todella tylsä rata. Toki vaikea tuosta KymiRingistä on vielä puhua, kun siellä ei vielä ole kisoja ajettu.

En nyt keksi mitenkä KymiRing olisi faneille jotenkin selkeesti parempi paikka kuin Sotshi, joka on olympia- ja rantakaupunki. Etenkin, kun radastakaan ei osaa kukaan sanoa vielä mitään. Toinen on keskellä ei mitään ja metsän keskellä. Toinen on katurata lähellä lentokenttää, lukuisia hotelleja ja erilaisia aktiviteetteja.

Mutta onhan Sotsi ihan keskellä ei mitään Kouvolaan/Kymiringiin verrattuna (!). Kouvola on runsaan kahden tunnin junamatkan päässä Euroopan neljänneksi suurimmasta kaupungista.

Oletko tosissasi? Lähes 400 00 asukkaan Olympialaiskaupunki on keskellä ei mitään?

Itse näen kyllä jonkinmoisena arvona myös sen, että F1 kisa Suomessa olisi erittäin hyvää PR:ää lajille kaikenmaailman Azerbaidzadiendien perään. Suomi on ainoa F1 maailmanmestarin kotimaa jossa ei ole kisaa järjestetty, ja viidenneksi menestynein maa koko lajin historiassa. Oikeastaan on lajille häpeällistä että Suomessa ei ole kilpailtu.

Sinä ehkä pidät tätä arvona, mutta F1-johto tuskin antaa tälle korupuheita lukuunottamatta mitään painoarvoa. Raha puhuu ja sitä Suomella ei ole tarjota eikä me olla erityisen kiinnostava markkina. Toki Venäjä lähellä, mutta Venäjän GP on jo olemassa.
 

Outsider

Jäsen
Jostain varmasti löytyy tilasto eri kilpailujen kävijämääristä, joten voisiko kuuluisa joku kaivaa sellaisen esille? Sitä odotellessakin voi todeta, että jos Suomessa kuvitellusti ajettaisiin kilpaa ykkösillä, niin katsojia olisi tasan sen verran kuin lippuja olisi tarjolla, mikä ei taida olla mikään automaatio kaikkialla maailmassa.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Olen jo monta kertaa tuonut esille idean tupakkamainonnan ja myynnin vapauttamisesta suomessa. Tupakkaveron laskeminen kuuluu samaan satsiin, jotta sen hakeminen täältä on kannattavaa.
En nyt jaksa etsiä vanhaa viestiäni aiheeseen liittyen, mutta tuollainen vapaa mainonta tuo jo euroja merkittävästi. Muutenkin suomen olisi tämän jälkeen mahdollista olla tupakkateollisuuden isä ja suuret yhtiöt siirtäisivät toimintaansa tänne ja perustaisivat myös esim. kaikenlaisia teemapuistoja. Tupakkaturismi lisääntyisi tämän myötä ja on selvää että F1 tapainen sarja ottaisi tämän ilomielin vastaan. Saisi Ferrarikin Marlboro mainoksensa yhteen kisaan ja mistä tietää, vaikka tämä toisi tiimin tai pari lisää sarjaan, kun suomen kisa mahdollistaisi rahakkaan sponsorin. Tämä olisi varmasti pelastanut Manorin ja ehkä Caterhaminkin.
Aivan sama jos joku pykälä tämän kieltää. Sipilä ja kumppanit tietävät, milloin rautaa pitää tahkoa. Kisat käyntiin, let's go.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös