Kyllä minä niin mieleni pahoitin

  • 98 130
  • 387

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Harmittaa vietävästi, kun peli nimeltä jalkapallo on nimeltään jalkapallo.

No niin. Samasta on omakin mieleni useampaan kertaan pahoittunut, puhumattakaan niin sanotusta "vapaasta hiihtotyylistä", joka ei ole mitenkään vapaata vaan jäykkää inhottavuutta. Mutta jalkapalloon. Luulisi vähän loivempiälyisemmänkin ymmärtävän, että jalka ja pallo eivät ole mitenkään keskeisessä osassa ko. pelissä, varsinkaan pallo, muttei jalkakaan. Ennemminkin, jos kehoa nyt tahdotaan liittää peliin, pitäisi puhua rinnasta. Sen kanssa pelissä operoidaan jatkuvasti. Tästä on ihan tilastoa olemassa, joten turha tulla selittämään. Sitten pallo. Samaa paskaa mitä MaaPALLON kohdalla, kun kumpikaan ei ole pallo, sillä pallo on pyöreä. Jalkapallo on yleensä jonkinlainen ovaali, koska on liikkeessä ja liikkeen voimasta suipontuu. Samasta syystä Maapallokin on suippo. Eli rintasuippo tai rintaovaali olisi oikea nimi vihreän veran shakille, jos tahdotaan liittää yhteen kehon osa ja peliväline.

Jääkiekkokin on nimetty aivan ihmeellisesti. Nimessä keskitytään jotensakin törkeästi pelivälineeseen ja pelialustaan unohtaen kokonaan itse pelaaja. Olen tästäkin kirjelmöinyt Kal€lle useampaan otteeseen, mutta joku sihteeri on vastannut ettei kirjelmäni aiheuta muita toimenpiteitä kuin sen, että Jääkiekkoliiton tilojen kulunvalvontaa tehostetaan. Näin suhtaudutaan aloitteelliseen kansalaiseen! Tästä oli viimekin talvena puhetta Turun Sanomien tekstaripalstalla, muttei se kuulu tähän, vaan se, että jääkiekon nimen pitäisi olla mailamiesten älypeli. Siinäpä kuvaava ja napakka mieleen jäävä nimi!

Pesäpallo on kuitenkin nimetty aivan oikein. On pesä ja on pallo, a vot. Sillä sipuli niin kuin sanoi jo Nils Gustafsson.
 

mayra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Kyllä minä mieleni pahoitin, kun Futisforumia luin ja siellä jääkiekkoa kendoksi nimiteltiin. Paikallinen aviisikin on kuulemma Kendo-Kaleva. Potkupalloonsa voisivat keskittyä, eivätkä vasiten vittumaisia olla jääkiekkoa kohtaan.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sitten pallo. Samaa paskaa mitä MaaPALLON kohdalla, kun kumpikaan ei ole pallo, sillä pallo on pyöreä. Jalkapallo on yleensä jonkinlainen ovaali, koska on liikkeessä ja liikkeen voimasta suipontuu. Samasta syystä Maapallokin on suippo. Eli rintasuippo tai rintaovaali olisi oikea nimi vihreän veran shakille, jos tahdotaan liittää yhteen kehon osa ja peliväline.
Ja minä pahoitan mieleni kun pallosta puhutaan pyöreänä, koska täysin pyöreää esinettä on mahdotonta valmistaa. Pitäisi puhua pyöreähköstä palloasta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No niin. Samasta on omakin mieleni useampaan kertaan pahoittunut, puhumattakaan niin sanotusta "vapaasta hiihtotyylistä", joka ei ole mitenkään vapaata vaan jäykkää inhottavuutta.
Onhan se siinä mielessä vapaata, että sitä saa lykkiä vaikka perse edellä tai sitten vetää vaikka harakoitten seassa perinteisellä tavalla, kun taas oikean talvisotahiihdon kisoissa ei saa luistella jalat harallaan kuin irstaalla piikatytöllä. Siististi pitää olla sivakat ladulla ja mäystimet suorassa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Onhan se siinä mielessä vapaata, että sitä saa lykkiä vaikka perse edellä tai sitten vetää vaikka harakoitten seassa perinteisellä tavalla, kun taas oikean talvisotahiihdon kisoissa ei saa luistella jalat harallaan kuin irstaalla piikatytöllä. Siististi pitää olla sivakat ladulla ja mäystimet suorassa.

Mitenkä perinteisellä vetelet kun ei oo latuja? Semmonen tasanen lumilaani vaan. Ainoa järkikeino etenemiseen on luistelutyyli. Jos olis umpimettä ja -lumi niin siellä sitä olisi todella vapaata. Muttei se näille hienohelmoille sovi, kun pitää mainosten näkyä.
 
Joku mulkku oli lähdössä kaupan pihasta ja liikenteen sekaan liittymistä odotellessaan parkkeerasi autonsa jalkakäytävälle juuri kun jalankulkijana olin tulossa holleille. Pahoitin mieleni ja lähdin kiertämään auton editse ajoradan puolelta. Mulkku soitti torvea. Ensin pelästyin, sitten pahoitin mieleni mulkun pelästyttelystä ja äänimerkin käytöstä tavalla johon sitä ei ole tarkoitettu, mutta etenkin asenteesta jolla ensin autoillaan keskustassa jalkakäytävät tukkien ja sitten hermostutaan kun joudutaankin itse odottamaan vielä 2 sekuntia lisää omien törttöilyjen johdosta. Oli pakko hymyillä ja näyttää keskisormea. Varmasti pahoitti mielensä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Joku mulkku oli lähdössä kaupan pihasta ja liikenteen sekaan liittymistä odotellessaan parkkeerasi autonsa jalkakäytävälle juuri kun jalankulkijana olin tulossa holleille. Pahoitin mieleni ja lähdin kiertämään auton editse ajoradan puolelta. Mulkku soitti torvea. Ensin pelästyin, sitten pahoitin mieleni mulkun pelästyttelystä ja äänimerkin käytöstä tavalla johon sitä ei ole tarkoitettu, mutta etenkin asenteesta jolla ensin autoillaan keskustassa jalkakäytävät tukkien ja sitten hermostutaan kun joudutaankin itse odottamaan vielä 2 sekuntia lisää omien törttöilyjen johdosta. Oli pakko hymyillä ja näyttää keskisormea. Varmasti pahoitti mielensä.

Väärin pahoitit mielesi. Tuo on vitutus-ketjun tavaraa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ei todellakaan ole, ei minua vituttanut missään vaiheessa. Autoilijaa varmasti vitutti, mutta ei kai vitutusketjuun nyt muiden vitutuksia raportoida?

Ei tietenkään. Kirjoituksesi vain vaikutti vitutus-ketjun kamalta, mutta tokihan itse tiedät paremmin, mikä on mielensä pahoittamista ja mikä vitutusta. :)
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kyllä minä aina niin mieleni pahoitan, kun huomaan, että miten monia ihmisiä voi kiinnostaa niin paljon kännykät. Minä ostan uuden, kun entinen hajoaa. Tietenkin näiden nykyisten kännyköiden askelmerkki on tällätty siihen kohtaan, että heti takuuajan jälkeen kännykkä hajoaisi. Tämä nykyinen kännykkäni, se on joku Nokian, 52-jotakin, on ostettu kesällä 2010, että eiköhän tuo pian hajoa ja joudun kännykkäkauppoihin. Vakavasti olen miettinyt, että sitten ostan senioripuhelimen. Joskus viime vuonna 59 eurolla semmoisia kauppasivat.

Se, että ostetaan puhelin, on jo tolkutonta mutta sitten jotkut vielä puhuvat niistä internetissä sivukaupalla. No, puhunhan minäkin tässä nyt mutta lähinnä ihmetellen, että miksi puhutaan, se on eri asia.

Sitten nämä muutkin teknis-tieteelliset laitteet ja vouhotus. Minulle vasta tänä keväänä selvisi, että mikä on iPad. En ollut halunnut tietää mutta nyt valitettavasti tiedän. Se on nykyajan aIds.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Se, että ostetaan puhelin, on jo tolkutonta mutta sitten jotkut vielä puhuvat niistä internetissä sivukaupalla. No, puhunhan minäkin tässä nyt mutta lähinnä ihmetellen, että miksi puhutaan, se on eri asia.
Älä välitä. Kuulemma tuolla kännykkäpuolella ihmetellään kovasti, että kyllähän jääkiekkoa voi pelata, mutta tarvitseeko siitä oikein pauhata nettifoorumeilla.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se, että ostetaan puhelin, on jo tolkutonta mutta sitten jotkut vielä puhuvat niistä internetissä sivukaupalla. No, puhunhan minäkin tässä nyt mutta lähinnä ihmetellen, että miksi puhutaan, se on eri asia.
Siis tolkutonta ostaa puhelin? Varastaako se pitäisi, vai siis elää kokonaan ilman kuten joskus sata vuotta sitten aikana ennen lankapuhelimia?

Minäkään en jaksa puhelimista ja niiden ominaisuuksista jauhaa pätkääkään tai kiistellä onko HTC, iPhone, Lumia vai Samsung paras kaikista, mutta kyllä minä nyt mieleni pahoitin jos kuulun johonkin tolkuttomien pässien joukkoon jo sillä että olen ostanut puhelimen.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Siis tolkutonta ostaa puhelin? Varastaako se pitäisi, vai siis elää kokonaan ilman kuten joskus sata vuotta sitten aikana ennen lankapuhelimia?
Ehkä ei ole vielä toivottaman tolkutonta ostaa puhelin mutta ainakin on tolkutonta soittaa sillä tai vastata siihen jos joku siihen soittaa. Asiat pitää pystyä sopimaan ja selvittämään kasvotusten. Jos asutaan liian kaukana toisistansa, niin ei sellaisten kanssa kuulukaan olla puheissa. Tehkööt mansikkakauppansa lähempänä eivätkä hulluttelisi.

Sivumennen sanoen, eräänä kesänä, vuonna 2006, tein kahdesta jugurttipurkista puhelimen. Lanka kulki purkkien välillä. Kun nimittäin 6.6.1997 Oulussa esiintynyt Leningrad Cowboys -niminen möykkäyhtye aiheutti sen, että en oikealla korvallani enää kuule niin hyvin, kun on muuta möykkää, kuten esimerkiksi auton hurinaa. Kuulotestien mukaan kuulen sillä muutoin ihan yhtä hyvin kuin ennenkin. No, yhden naisen kanssa ajeltiin paljon autolla sinä kesänä, minä olin tietenkin kuskina, eikä nainen, niin en millään meinannut kuulla mitä se välillä selvitti, kun juuri oikea korva oli siinä lähimpänä. Eihän se minua olisi haitannutkaan, etten kuullut vaan joskus se esitti kysymyksiä eikä pelkkä "näinhän se on" tai "joo", riittänytkään ja siitä meinasi tulla hankaluuksia. Niinpä minä sitten värkkäsin automatkoja varten tuon jugurttipurkkipuhelimen ja sen jälkeen kuulin hyvin. Nainen vaan kopsautti kädellään minua, että tiesin nostaa luurin. Joskus pohdin, että voisikohan siitä saada sakot nykypäivänä, kun ainakin käsipuhelimeen puhuminen ajon aikana on kiellettyä.

PS. Eniten tykkäsin mustikkajugurttipurkista. Se olikin minun puhelimeni luurina, naiselle tein omansa mansikkapurkista.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kyllä minä aina niin mieleni pahoitan, kun huomaan, että miten monia ihmisiä voi kiinnostaa niin paljon kännykät.

Kävin eilen elävissä kuvissa, siellä esitettiin kappale Kauhea kankkunen 3. Pahoitin kyllä mieleni, oikeammin pisti vanhaan, kun noin kolme metriä etuoikealla minusta istui Urho Kekkosen silmälaseihin pukeutunut hunsvotti, jolla oli iPhone. Hän kosketteli, lämi, sormeili, suuteli, halaili ja räpläsi sekä muuten lähenteli puhelinta koko näytöksen ajan. Hän ei voinut keskittyä eläviin kuviin. Tällainen onkin tyypillistä juuri iPhone-käyttäjille. Illalla he joutuvat laittamaan vehkeensä laturiin, koska se on päivän omalla kädellä suoritetun lämimisen ja räpläilyn jäljiltä aivan piipussa.
 
Kävin eilen elävissä kuvissa, siellä esitettiin kappale Kauhea kankkunen 3. Pahoitin kyllä mieleni, oikeammin pisti vanhaan, kun noin kolme metriä etuoikealla minusta istui Urho Kekkosen silmälaseihin pukeutunut hunsvotti, jolla oli iPhone. Hän kosketteli, lämi, sormeili, suuteli, halaili ja räpläsi sekä muuten lähenteli puhelinta koko näytöksen ajan. Hän ei voinut keskittyä eläviin kuviin. Tällainen onkin tyypillistä juuri iPhone-käyttäjille. Illalla he joutuvat laittamaan vehkeensä laturiin, koska se on päivän omalla kädellä suoritetun lämimisen ja räpläilyn jäljiltä aivan piipussa.
Ehkä se elokuvavalinta osaltaan selittää hipsterin kiinnostuksen määrää.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hän kosketteli, lämi, sormeili, suuteli, halaili ja räpläsi sekä muuten lähenteli puhelinta koko näytöksen ajan. Hän ei voinut keskittyä eläviin kuviin. Tällainen onkin tyypillistä juuri iPhone-käyttäjille. Illalla he joutuvat laittamaan vehkeensä laturiin, koska se on päivän omalla kädellä suoritetun lämimisen ja räpläilyn jäljiltä aivan piipussa.
Kyllä minä nyt niin mieleni taas pahoitin, kun tällä lailla iPhonisteja kohdellaan. Työmaan vaihdoksen myötä puhelimekseni vaihtui mikäs muu kuin iPhone 5.

Mutta en minä Uleåborgirin analyysista mieltäni kuitenkaan osaa pahoittaa vaikka iPhone-käyttäjänä miten ankarasti koettaisin. Tuo analyysi nimittäin osuu aivan kohdalleen. Laitteen leikkikalupotentiaali on kohtuuton. Varsinkin kun olen käyttänyt kotona vajaan vuoden Ai-Pädiä, ja nyt kaikki synkronoitavissa oleva Ai-Pädin applikaatiomassa on synkronoitunut myös Ai-Founiin.

Vekkuleita ovat esimerkiksi kaikenlaiset amatöörikitaristin avuksi tarkoitetut tabulatuurityökalut. Onkin mukava ryhtyä täydessä lähijunassa hakemaan iPhonesta miltä kuulostaakaan Am7sus4 viidestä eri kohdasta otelautaa vetäistynä. Täydellä voluumilla tietysti. On tuossa se sivukorvaystävällinen piirre autenttiseen kitaraan verrattuna, ettei oikean otteen hakemisessa ole eiku-eiku-riitasointu -vaihetta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ehkä se elokuvavalinta osaltaan selittää hipsterin kiinnostuksen määrää.

Elokuva oli kyllä hyvä, joskaan ei niin hyvä kuin ensimmäinen osa. Luulenpa, että tapauksen hipsteri olisi läminyt puhelintaan synnytyssalissa hipsterin vaimon suorittaessa synnytystä, ja jalkain välistä olisi työntynyt esiin erivärinen vauva kuin hipster tai vaimo.

Tapauksen vaimo on kuvitteellisuusarvoltaan sangen korkea.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun nimimerkki Arnold meni perustamaan tuollaisen pilkallisen ja ivallisen, joskin ah, niin oivaltavan topicin alleviivaten kannattamani jääurheiluseuran menestymättömyyttä. Ja sitäkin vähän vielä liioitteli.

Kovin on mieli huono nyt. Aurinkoinen iltapäiväkin vaihtui ukkoseen, aivan kuin luonto olisi ennakoinut tämän Arnoldin pilkkakirveen kohta sivaltavan ja mieleni pahoittavan.

e. Ja kun tarkemmin luin avausviestin niin näytti vielä selkeästi minulle vähän vinoilevan. Lyötyä lyö. Eikö tämä tämmöinen nöyryytys ikinä lopu?
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Juu, ajattelin vaan ettei pilata Varmistuneet siirrot-ketjua Pori vs Rauma-väännöllä enempää.

Mää pahotan mieleni oikeasti, jollen vieläkään näe kesän ukkoskauden kunnollista avausta. Jyrinää kuuluu ja vähän ripotti vettä.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vakavasti olen miettinyt, että sitten ostan senioripuhelimen.
Tuollainen sopisi minullekin, jos se on sellainen kuin kuvittelen sen olevan. Että sillä voi soittaa ja vastaanottaa puhelun, ja häthätää tekstiviestinkin lähettää ja saada. Sitten siinä olisi hyvä olla herätyskellotoiminto. Mihinkään muuhun en puhelinta tarvitse: musiikin kuuntelen stereoista, tietokoneasiat teen tietokoneella. Valokuvaan kameralla.

Ihan suunnaton mielipaha on minulla siitä, että yksi laite kaappaa kaikkien muiden laitteiden tehtävät. Kyllä se on niin, että kunniaan vanhat kunnon kamerat ja musiikkisoitinradiomagnetofonit. Kohta varmaan kahvikin keitetään noilla monitoimikonehirvityksillä. Hyi hyi.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun katsoin tämän illan Lotto-arvonnan.

Se juontaja oli nainen, niin saakin olla vaan ne viralliset valvojat olivat molemmat naisia! Mia ja Niina. Kyllä ei tuommoiseen tehtävään nainen kuulu vaan Aulis pitää olla valvojan nimi. Joku toinen mies kuuluu olla siinä Auliksen vieressä.

PS. Enkä kyllä ole vieläkään tottunut siihen, että Urheiluruudussa on naisia kertomassa urheilu-uutisia. Enkä oikein siihenkään, että naiset urheilevat kuin raavaat miehet. Taitoluistelun hyväksyn.
 
Tuollainen sopisi minullekin, jos se on sellainen kuin kuvittelen sen olevan. Että sillä voi soittaa ja vastaanottaa puhelun, ja häthätää tekstiviestinkin lähettää ja saada.

10 vuotta sitten wanhuksille riitti pelkkä soittotoiminto, mutta nyt jumalauta tarvitaan jo jotain tekstareitakin. 2020 vaativat varmaan wap-selaimen ja hurjimmat jopa Angry Birdsin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös