Kyllä minä niin mieleni pahoitin

  • 97 783
  • 387

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Nyt on kyllä ketjun hengen mukaisesti vahvaa tekemistä Vihreiden puoluevaltuuskunnan varapuheenjohtaja Miikka Keräseltä: Linkki painokkaaseen vaatimukseen Stockan Hullujen päivien nimen muuttamisesta. Ottaako joku tämän hepun oikeasti ihan vakavasti?

En tiennytkään että hullu terminä on omittu kuvaamaan pelkästään mielenterveysongelmista kärsimistä. Mutta minähän tässä toki vaan hulluttelen tätä pähkkähullua vaatimusta vastaan. Mikä seuraavaksi; Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa... ?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on kyllä ketjun hengen mukaisesti vahvaa tekemistä Vihreiden puoluevaltuuskunnan varapuheenjohtaja Miikka Keräseltä: Linkki painokkaaseen vaatimukseen Stockan Hullujen päivien nimen muuttamisesta. Ottaako joku tämän hepun oikeasti ihan vakavasti?

En tiennytkään että hullu terminä on omittu kuvaamaan pelkästään mielenterveysongelmista kärsimistä. Mutta minähän tässä toki vaan hulluttelen tätä pähkkähullua vaatimusta vastaan. Mikä seuraavaksi; Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa... ?
Katos, olin tulossa pahoittamaan mieleni tästä samasta asiasta. Melkein pahoitin mieleni, kun mietin, että onkohan täällä valmis ketju mielensäpahoittajille, mutta sinä perkele olit sen varmaan löytänyt ilman hakua. Siis ilman googlen hakua, jatkoajan hausta olen pahoitanut mieleni jo vuosia sitten.

Stockan hulluja päiviä on vietetty 22 vuoden ajan, että kuinkahan moni mielenterveysongelmainen on tuossa ajassa huomannut tulleensa vähätellyksi markkinoinnissa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Katos, olin tulossa pahoittamaan mieleni tästä samasta asiasta. Melkein pahoitin mieleni, kun mietin, että onkohan täällä valmis ketju mielensäpahoittajille, mutta sinä perkele olit sen varmaan löytänyt ilman hakua. Siis ilman googlen hakua, jatkoajan hausta olen pahoitanut mieleni jo vuosia sitten.

Stockan hulluja päiviä on vietetty 22 vuoden ajan, että kuinkahan moni mielenterveysongelmainen on tuossa ajassa huomannut tulleensa vähätellyksi markkinoinnissa.

Minä olen nopea pahoittamaan mieleni tällaisissa asioissa, mutta toki täytyy myöntää, että käytin googgelia apuna.

Kuinkahan monta mielenterveystapausta Stocka nyt joutuu ottamaan kontolleen? 22 vuodessa saa paljon tuhoa aikaan.

Mutta asiaan: Jos Stocka muuttaa Hullujen Päivien nimeä, minä pahoitan mieleni niin pahasti, että firma menee boikottiin samantien. Paitsi jos nimi muutetaan Mielensä Pahoittajien Päiväksi, niin sitten olen menossa mukana.

Tämä vihreiden keränen voisi miettiä kuinka merkitys muuttuu näiden kahden välillä; Hullut Päivät vs. Hullujen Päivät. Kävisin minä hullujen päivilläkin... Naisten euro on 80 centtiä, mutta hullujen euro on Stockalla euro viisikymmentä.
 
Viimeksi muokattu:

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin 80-luvun lopulla kesäduunissa stockalla ja silloin jo muistaakseni hulluja päiviä vietettiin. Piti ihan tarkistaa ja 86 oli näköjään ensimmäiset hullut päivät. 32 kerta on siis jo menossa. Pahoitin siis mieleni, koska edelliset nimimerkit saivat minut epäilemään omia muisikuviani kolmenkymmenen vuoden takaa. Ettäs kehtaatte!
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tuo Miikka Keränen on kyllä todellinen ajatusten Vantaanjoki. En nyt muista missä törmäsin hänen sanomisiinsa ennen tätä, mutta aika sakiaa oli sekin hajatelma.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olin 80-luvun lopulla kesäduunissa stockalla ja silloin jo muistaakseni hulluja päiviä vietettiin. Piti ihan tarkistaa ja 86 oli näköjään ensimmäiset hullut päivät. 32 kerta on siis jo menossa. Pahoitin siis mieleni, koska edelliset nimimerkit saivat minut epäilemään omia muisikuviani kolmenkymmenen vuoden takaa. Ettäs kehtaatte!
No nyt pahoitin mieleni tästä koska olihan itsekin stockalla tuolloin ja muistin tuon vuosiluvun. Laskin kuitenkin väärin ja se kertoo varmaan jotain syntymäpäivästäni, mikä onkin ihan helvetin monta vuotta sitten.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Joku raja pitäisi olla uunoudellakin.

Tarkemmin kun ajattelee, niin tämän täytyy olla joku sisäpiirin läppä! Testataan mitä hölmöyksiä voi julkisesti ulos suoltaa ja missä raja kulkee. Tietenkin se, että tämä Keränen on sen valmis tekemään, kertoo edelleen paljon miehestä itsestään. Muussa tapauksessa on vaikea ymmärtää, miten tämä ajatusten tonava on päässyt puolueessa noinkin korkeaan asemaan? Tosin jokainen yhteisö tarvitse hyödyllisiä hölmöjä. Maailmassa - ja Suomessa - on "jonkin verran" pahempiakin ympäristöongelmia käsillä, joihin luulisi tämä Keräsenkin mielummin keskittyvän

Toivottavasti Suomesta ei tule koskaan samanlaista, kuin meno pahimmillaan USA:ssa tällä saralla on. Muistan aikanaan yhden amerikkalaisen opettajan joka työskenteli Suomessa (kansainvälisellä koululla). Oli välitunnilla peuhannut ulkona lasten kanssa sillä seurauksella, että yhdeltä pojalta olivat housut valahtaneet vahingossa nilkkoihin. Housut takaisin jalkaan ja meno jatkui sen suuremmitta murheitta. Tämä samainen opettaja sanoi, että oli aluksi aivan kauhuissaan. Jos sama olisi tapahtunut USA:ssa, niin todennäköisesti seurauksena olisi - hänen sanojensa mukaan - ollut potkut koulusta ja mahdollisesti myös syyte vanhemmilta. Tällaista yhteiskuntaa tuskin kukaan haluaa.
 

Tuamas

Jäsen
Tämä samainen opettaja sanoi, että oli aluksi aivan kauhuissaan. Jos sama olisi tapahtunut USA:ssa, niin todennäköisesti seurauksena olisi - hänen sanojensa mukaan - ollut potkut koulusta ja mahdollisesti myös syyte vanhemmilta. Tällaista yhteiskuntaa tuskin kukaan haluaa.

Jenkeillä on aivan perversoitunut suhde alastomuuteen ja seksiin. Väkivalta koetaan huomattavasti vähäisempänä ongelmana, kuin se että jossain saattaisi tissi vilahtaa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Täytin tuossa tasan kuukausi sitten 50 vuotta. Pitkään mietin, jotta pidänkö juhlia ollenkaan, mutta koska hyvä ystäväni suunnilleen pakotti pitämään pienet juhlat hänen mökillään, niin pidinhän minä. En halunnut paikalle kutsua kuin läheisimmät sukulaiseni ja ystäväni. Kaikki kutsutut ei tietenkään aina paikalle pääse, vaikka kutsun lähettäisi kuinka ajoissa ja sehän on ihan ok, eihän kaikkia kiinnosta tai ei muuten vaan pääse. Harmittaahan toi vaan vähän itseäni, kun en toista kertaa 50-vuotisjuhlia tule pitämään.
Kenenkään poissaolosta en kuitenkaan mieltäni pahoittanut (enpä), paitsi yhden. Miksi ilmottautua juhliin mukaan, kun ei ole aikomustakaan saapua paikalle? Ihminen pistää aamulla whatsapp-viestin, jossa kertoo olevansa kipeä. Viestissä ei ole mitään muuta, ei edes pääseekö kipeytensä takia paikalle vai ei.
Tänään kuitenkin katselin hänen naisystävänsä facebook-sivuilta päivityksen kyseiseltä päivältä, mistä selviää että ei tuona päivänä ainakaan kovin pahasti olla kipeänä oltu, vaan reissussa jossain ihan muualla. Tuosta minä niin mieleni pahoitin.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tänään kuitenkin katselin hänen naisystävänsä facebook-sivuilta päivityksen kyseiseltä päivältä, mistä selviää että ei tuona päivänä ainakaan kovin pahasti olla kipeänä oltu, vaan reissussa jossain ihan muualla. Tuosta minä niin mieleni pahoitin.

Tämä on kyllä ihan perseestä. Ja sitten vielä se tyhmyys, että somessa heilutaan vaikka jollekin on kerrottu jotain muuta. Eikö tuossa nyt olisi voinut ihan rehellisesti sanoa, että "pahoittelut, nyt en pääse kun olen muualla".
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
@Vuokralainen : no mutta paljon onnea merkkipäivän johdosta!

Tähän ketjuun minulla ei siis ole mitään otsikon mukaista asiaa, mutta jos Moderaattoreilla tämän viestin perusteella on, muistanevat he pelikiellolla.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Imatralaista Jaria nöyryytettiin oikein kunnollaäänestyspaikalla. Voimia ja rukouksia Jarille!

Pörröisestä koirakaksikosta Jerrystä ja Kertusta tuli ongelma äänestyspaikalla - Iltalehti
Voi jeesus, että voi olla elämä vaikeaa.
Tainionkosken koululla Imatralla syntyi sunnuntaina erikoinen tilanne, kun äänestämään tulleella Jarilla oli mukanaan kaksi pientä coton de tuléar -rotuista koiraa, Jerry ja Kerttu.

- Olin jonottanut koirien kanssa noin 20 minuuttia ja olimme jo sisällä, kun vaalivirkailija tuli ja ohjasi minut ulos. Jari kertoo hämmentävästä tilanteesta.

Hän sanoo, että virkailija ei tarjonnut mitään vaihtoehtoa sille, että Jari olisi ottanut pienikokoiset seurakoirat mukaansa.

- Ihmiset jonottivat ja olivat mukavissa tunnelmissa. Koirista ei ollut häiriötä kenellekään, vaan ihmiset pitivät niistä.

Tärkeintä Jarin mielestä oli kuitenkin se, että koirien tuomista paikalle ei kielletty selkeästi.

- Ei ollut kylttejä, ettei koiria saa tuoda.

Jari oli kuvitellut, että päivälenkki koirien kanssa yhdistettynä äänestämiseen sujuisi leppoisasti samalla reissulla, kun hän menisi vaimoaan vastaan junalle. Noin kello 17.20 suunnitelma raukesi, kun vaalivirkailija ohjasi miehen ulos.

- Se oli nöyryyttävää.

Puhelu vaalilautakunnasta
Jari suuttui niin pahasti, että paiskasi äänioikeudestaan kertovan ilmoituksen koulun pihaan ja lähti pois. Hän ajatteli kiukkupäissään, että koko äänestäminen saa jäädä siihen.Erityisesti häntä harmitti se, että on juuri vietetty Suomen 100-vuotisjuhlaa, tänä vuonna muistellaan tammikuussa sata vuotta sitten puhjennutta sisällissotaa ja hän on äänestämässä maalle presidenttiä. Kesken juhlavan hetken hänet kuitenkin ohjataan äänestyspaikalta pihalle ilman mitään vaihtoehtoista ratkaisua.

Jari piti tilannetta siksikin epäreiluna, että koirista neljävuotias Jerry on tutkinnon suorittanut koulukoira.

- Hän on kaupungin palveluksessa koulukoirana erityislasten luokassa.

Pian koululta lähdön jälkeen Jari sai puhelun vaalilautakunnan edustajalta.

- Vaalilautakunta otti nopeasti yhteyttä ja juteltiin pitkään. Sanoin, että jotain palvelua voisi olla.

Hyvässä hengessä käyty keskustelu johti siihen, että Jari palasi äänestyspaikalle ja kävi äänestämässä. Ilman Jerryä ja Kerttua.
PItäisikö itkeä vai nauraa- ketjun kamaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Tämä ketju on niille, jotka pahoittavat mielensä herkästi. Tässä saa avautua pienestäkin murheesta.
Tämä ketju on myös vastapuolelle. Niille jotka ihmettelevät, kuinka vähästä voidaankaan pahoittaa mielensä.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tämä ketju on niille, jotka pahoittavat mielensä herkästi. Tässä saa avautua pienestäkin murheesta.
Tämä ketju on myös vastapuolelle. Niille jotka ihmettelevät, kuinka vähästä voidaankaan pahoittaa mielensä.

Pahoitin välittömästi mieleni, sillä avauksen olisi pitänyt olla laadukkaampi. Lisäksi olisit voinut näyttää pahastumisen mallia ensimmäisessä viestissä.
 
K

Kiekkokatsoja

Pahoitin välittömästi mieleni, sillä avauksen olisi pitänyt olla laadukkaampi. Lisäksi olisit voinut näyttää pahastumisen mallia ensimmäisessä viestissä.
Totta.
Mutta tuo oli se, mihin kykenen.
Pahoitin mieleni, sillä mielensäpahoitus (ketju) olikin jo keksitty, ennen aloittamaani ketjua.
Modet voi imuroida tän ulos.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin. Kävivät laskemassa Eino Leinon kunniaksi tehdyn liputuksen jo nyt. Eikö huoltoyhtiöt tunne liputussääntöjä?
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen taas hiukan miettinyt asioita, ja tämä mielensäpahoittaminen on jotain mitä en ymmärrä alkuunkaan. Yritin hakea josko tästä jo olisi keskustelua, mutta ei mun taidoilla löytynyt.

Ensinnäkin, onko tämä ihan vaan Suomessa esiintyvä asia? Kohta 10 vuotta olen asunut muualla, enkä ole huomannut vastaavaa ainakaan samassa mittakaavassa. Päivittäin tulee luettua uutisia ihan isänmaan lehdistöstä, ja harva se päivä siellä on joku pahoittanut mielensä jostain ihan mitättömästä asiasta. En vastaavaan uutisointiin ole juuri muualla törmännyt.

Toiseksi, miten helvetissä ihmisistä on kasvanut tällaisia mielensäpahoittajia? Onko tämä jotain mikä kotona opetetaan? "Katos Maisa-Juhani kun joku arvostelee sun pinkkiä kurahaalaria niin sitten loukkaannut verisesti ja menet heti soittamaan poliisille, presidentille ja etenkin lehdistölle". Jostainhan tällainen älyvapaa malli on peritty. Vai onko se sitten vaan tätä "nykyaikaa"? On niin trendikästä tehdä jotain ihan vitun typerää ja sitten pahoittaa mielensä kun siitä joku mainitsee.

Jos joku mulle osaisi jotenkin tämän ilmiön jotenkin selittää. Joo kyllä muakin aika usein vituttaa, mutta ainakin omasta mielestäni ihan syystä. Ja harvemmin tulee omaa vitutusta mihinkään julkisuuteen purettua (poislukien Jatkoajan vitutus-ketju). Haetaanko tällä mielensäpahoittamisella sitten jotain hyväksyntää omalle urpoilulle? Vai onko se vaan huomion kerjäämistä vailla mitään sen syvempää ajatusta?

Kertokaa mulle mitä tää on!!
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Olen taas hiukan miettinyt asioita, ja tämä mielensäpahoittaminen on jotain mitä en ymmärrä alkuunkaan. Yritin hakea josko tästä jo olisi keskustelua, mutta ei mun taidoilla löytynyt.

Ensinnäkin, onko tämä ihan vaan Suomessa esiintyvä asia? Kohta 10 vuotta olen asunut muualla, enkä ole huomannut vastaavaa ainakaan samassa mittakaavassa. Päivittäin tulee luettua uutisia ihan isänmaan lehdistöstä, ja harva se päivä siellä on joku pahoittanut mielensä jostain ihan mitättömästä asiasta. En vastaavaan uutisointiin ole juuri muualla törmännyt.

Toiseksi, miten helvetissä ihmisistä on kasvanut tällaisia mielensäpahoittajia? Onko tämä jotain mikä kotona opetetaan? "Katos Maisa-Juhani kun joku arvostelee sun pinkkiä kurahaalaria niin sitten loukkaannut verisesti ja menet heti soittamaan poliisille, presidentille ja etenkin lehdistölle". Jostainhan tällainen älyvapaa malli on peritty. Vai onko se sitten vaan tätä "nykyaikaa"? On niin trendikästä tehdä jotain ihan vitun typerää ja sitten pahoittaa mielensä kun siitä joku mainitsee.

Jos joku mulle osaisi jotenkin tämän ilmiön jotenkin selittää. Joo kyllä muakin aika usein vituttaa, mutta ainakin omasta mielestäni ihan syystä. Ja harvemmin tulee omaa vitutusta mihinkään julkisuuteen purettua (poislukien Jatkoajan vitutus-ketju). Haetaanko tällä mielensäpahoittamisella sitten jotain hyväksyntää omalle urpoilulle? Vai onko se vaan huomion kerjäämistä vailla mitään sen syvempää ajatusta?

Kertokaa mulle mitä tää on!!

Minusta mielensäpahoittajia on ollut aina - kuitenkin sosiaalisen median kautta mielensäpahoittamisen jakaminen muille samanmielisille - ja erimielisille jotta saadaan debattia kätevästi aikaiseksi - on varsin kätevää, jolloin ko. ilmiö tulee varsin näkyvästi esille eri kanavien kautta. Joillekin yksilöille mielensäpahoittaminen tuntuu olevan suorastaan harrastuksenomaista toimintaa.

Varsinaisissa "oikeissa" sanomalehdissä ei minusta tuollaista mielensäpahoittamista aivan valtavasti uutisoinnissa itsessään näy - kommenttikentät ovat sitten erikseen. Keltaisessa lehdistössä näitä mielensäpahoittamisen mestarillisia klikkiotsikkoja kyllä sen sijaan näkyy liiankin usein.

Mielensäpahoittamiseenhan ei edes tarvitse itse tehdä mitään typerää - voi myös kätevästi pahoittaa mielensä jonkun toisen ryhmän puolesta proxy-mielensäpahoittamisella. Näin mielensäpahoittamisen määrä ei vahingossakaan pääse laskemaan ja keskiarvokansalaisen vitutuskäyrän kulmakerroin osoittaa koilliseen.
 
Viimeksi muokattu:

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo tämä proxy-mielensäpahoittaminen menee mulla vielä enemmän yli hilseen kuin "normaali". Siis että mun nyt pitäisi pahoittaa mieleni siitä kun jotain on tölväisty jossain? Täh? No joo jos Penaa tönitään niin saatanpa vähän pahoittaakin mieleni, mutta muuten en kyllä ymmärrä. Ei tämä asia mene kyllä mulle jakeluun. Ehkä olen sitten tulossa vanhaksi tai olen muuten vaan vajaa. Pitäsköhän pahoittaa mieli nyt kun en tajua, vai tekeekö joku sen mun puolesta?
 

Undrafted

Jäsen
Mediassa halutaan minusta tehdä juttuja, mitkä aiemmin olisi sivuutettu nollajuttuina. Nyt pitää kuitenkin olla uusia uutisia nettipalveluissa tasaisesti tarjolla, niin joudutaan kaivamaan esimerkiksi twitterista someraivoa. Todellisuudessa saadaan esimerkiksi 2-3 yksittäisen ihmisen twiittiä, missä ei oltu sata lasissa jonkin asian kannalla.

Facen ryhmistä toimittajat myös perkaavat uutisia ja jää aina mietityttämään onkohan uutisessa edes totuuspohjaa. Sieltä saadaan nämä kertomukset, miten ihminen kokenut tulleensa kaltoinkohdelluksi kaupassa tai vastaavassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös