Turha Kaukalo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Masentunut olo tässä on. Ei oo ketjunavausoikeuksia. Olen uhri.
Katos, olin tulossa pahoittamaan mieleni tästä samasta asiasta. Melkein pahoitin mieleni, kun mietin, että onkohan täällä valmis ketju mielensäpahoittajille, mutta sinä perkele olit sen varmaan löytänyt ilman hakua. Siis ilman googlen hakua, jatkoajan hausta olen pahoitanut mieleni jo vuosia sitten.Nyt on kyllä ketjun hengen mukaisesti vahvaa tekemistä Vihreiden puoluevaltuuskunnan varapuheenjohtaja Miikka Keräseltä: Linkki painokkaaseen vaatimukseen Stockan Hullujen päivien nimen muuttamisesta. Ottaako joku tämän hepun oikeasti ihan vakavasti?
En tiennytkään että hullu terminä on omittu kuvaamaan pelkästään mielenterveysongelmista kärsimistä. Mutta minähän tässä toki vaan hulluttelen tätä pähkkähullua vaatimusta vastaan. Mikä seuraavaksi; Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa... ?
Katos, olin tulossa pahoittamaan mieleni tästä samasta asiasta. Melkein pahoitin mieleni, kun mietin, että onkohan täällä valmis ketju mielensäpahoittajille, mutta sinä perkele olit sen varmaan löytänyt ilman hakua. Siis ilman googlen hakua, jatkoajan hausta olen pahoitanut mieleni jo vuosia sitten.
Stockan hulluja päiviä on vietetty 22 vuoden ajan, että kuinkahan moni mielenterveysongelmainen on tuossa ajassa huomannut tulleensa vähätellyksi markkinoinnissa.
No nyt pahoitin mieleni tästä koska olihan itsekin stockalla tuolloin ja muistin tuon vuosiluvun. Laskin kuitenkin väärin ja se kertoo varmaan jotain syntymäpäivästäni, mikä onkin ihan helvetin monta vuotta sitten.Olin 80-luvun lopulla kesäduunissa stockalla ja silloin jo muistaakseni hulluja päiviä vietettiin. Piti ihan tarkistaa ja 86 oli näköjään ensimmäiset hullut päivät. 32 kerta on siis jo menossa. Pahoitin siis mieleni, koska edelliset nimimerkit saivat minut epäilemään omia muisikuviani kolmenkymmenen vuoden takaa. Ettäs kehtaatte!
Nyt on kyllä ketjun hengen mukaisesti vTahvaa tekemistä Vihreiden puoluevaltuuskunnan varapuheenjohtaja Miikka Keräseltä: Linkki painokkaaseen vaatimukseen Stockan Hullujen päivien nimen muuttamisesta. Ottaako joku tämän hepun oikeasti ihan vakavasti?
Markus@malahti 20 t20 tuntia sitten
Mitä teit 5. luokalla? Sallimmeko lapsille jotain mitä aikuisena emme salli? Pikkupojan pusu poskelle seksuaalista häirintää?
Mikko Meriläinen@MVMerilainen 19 t19 tuntia sitten
Se oli sitä aikaa, kun tytöille alkoivat kehittyä rinnat. Niitä sitten poikaporukalla kommentoitiin ja lääpittiin.
Joku raja pitäisi olla uunoudellakin.
Tämä samainen opettaja sanoi, että oli aluksi aivan kauhuissaan. Jos sama olisi tapahtunut USA:ssa, niin todennäköisesti seurauksena olisi - hänen sanojensa mukaan - ollut potkut koulusta ja mahdollisesti myös syyte vanhemmilta. Tällaista yhteiskuntaa tuskin kukaan haluaa.
Tänään kuitenkin katselin hänen naisystävänsä facebook-sivuilta päivityksen kyseiseltä päivältä, mistä selviää että ei tuona päivänä ainakaan kovin pahasti olla kipeänä oltu, vaan reissussa jossain ihan muualla. Tuosta minä niin mieleni pahoitin.
Voi jeesus, että voi olla elämä vaikeaa.Imatralaista Jaria nöyryytettiin oikein kunnollaäänestyspaikalla. Voimia ja rukouksia Jarille!
Pörröisestä koirakaksikosta Jerrystä ja Kertusta tuli ongelma äänestyspaikalla - Iltalehti
PItäisikö itkeä vai nauraa- ketjun kamaa.Tainionkosken koululla Imatralla syntyi sunnuntaina erikoinen tilanne, kun äänestämään tulleella Jarilla oli mukanaan kaksi pientä coton de tuléar -rotuista koiraa, Jerry ja Kerttu.
- Olin jonottanut koirien kanssa noin 20 minuuttia ja olimme jo sisällä, kun vaalivirkailija tuli ja ohjasi minut ulos. Jari kertoo hämmentävästä tilanteesta.
Hän sanoo, että virkailija ei tarjonnut mitään vaihtoehtoa sille, että Jari olisi ottanut pienikokoiset seurakoirat mukaansa.
- Ihmiset jonottivat ja olivat mukavissa tunnelmissa. Koirista ei ollut häiriötä kenellekään, vaan ihmiset pitivät niistä.
Tärkeintä Jarin mielestä oli kuitenkin se, että koirien tuomista paikalle ei kielletty selkeästi.
- Ei ollut kylttejä, ettei koiria saa tuoda.
Jari oli kuvitellut, että päivälenkki koirien kanssa yhdistettynä äänestämiseen sujuisi leppoisasti samalla reissulla, kun hän menisi vaimoaan vastaan junalle. Noin kello 17.20 suunnitelma raukesi, kun vaalivirkailija ohjasi miehen ulos.
- Se oli nöyryyttävää.
Puhelu vaalilautakunnasta
Jari suuttui niin pahasti, että paiskasi äänioikeudestaan kertovan ilmoituksen koulun pihaan ja lähti pois. Hän ajatteli kiukkupäissään, että koko äänestäminen saa jäädä siihen.Erityisesti häntä harmitti se, että on juuri vietetty Suomen 100-vuotisjuhlaa, tänä vuonna muistellaan tammikuussa sata vuotta sitten puhjennutta sisällissotaa ja hän on äänestämässä maalle presidenttiä. Kesken juhlavan hetken hänet kuitenkin ohjataan äänestyspaikalta pihalle ilman mitään vaihtoehtoista ratkaisua.
Jari piti tilannetta siksikin epäreiluna, että koirista neljävuotias Jerry on tutkinnon suorittanut koulukoira.
- Hän on kaupungin palveluksessa koulukoirana erityislasten luokassa.
Pian koululta lähdön jälkeen Jari sai puhelun vaalilautakunnan edustajalta.
- Vaalilautakunta otti nopeasti yhteyttä ja juteltiin pitkään. Sanoin, että jotain palvelua voisi olla.
Hyvässä hengessä käyty keskustelu johti siihen, että Jari palasi äänestyspaikalle ja kävi äänestämässä. Ilman Jerryä ja Kerttua.
Tämä ketju on niille, jotka pahoittavat mielensä herkästi. Tässä saa avautua pienestäkin murheesta.
Tämä ketju on myös vastapuolelle. Niille jotka ihmettelevät, kuinka vähästä voidaankaan pahoittaa mielensä.
Totta.Pahoitin välittömästi mieleni, sillä avauksen olisi pitänyt olla laadukkaampi. Lisäksi olisit voinut näyttää pahastumisen mallia ensimmäisessä viestissä.
Olen taas hiukan miettinyt asioita, ja tämä mielensäpahoittaminen on jotain mitä en ymmärrä alkuunkaan. Yritin hakea josko tästä jo olisi keskustelua, mutta ei mun taidoilla löytynyt.
Ensinnäkin, onko tämä ihan vaan Suomessa esiintyvä asia? Kohta 10 vuotta olen asunut muualla, enkä ole huomannut vastaavaa ainakaan samassa mittakaavassa. Päivittäin tulee luettua uutisia ihan isänmaan lehdistöstä, ja harva se päivä siellä on joku pahoittanut mielensä jostain ihan mitättömästä asiasta. En vastaavaan uutisointiin ole juuri muualla törmännyt.
Toiseksi, miten helvetissä ihmisistä on kasvanut tällaisia mielensäpahoittajia? Onko tämä jotain mikä kotona opetetaan? "Katos Maisa-Juhani kun joku arvostelee sun pinkkiä kurahaalaria niin sitten loukkaannut verisesti ja menet heti soittamaan poliisille, presidentille ja etenkin lehdistölle". Jostainhan tällainen älyvapaa malli on peritty. Vai onko se sitten vaan tätä "nykyaikaa"? On niin trendikästä tehdä jotain ihan vitun typerää ja sitten pahoittaa mielensä kun siitä joku mainitsee.
Jos joku mulle osaisi jotenkin tämän ilmiön jotenkin selittää. Joo kyllä muakin aika usein vituttaa, mutta ainakin omasta mielestäni ihan syystä. Ja harvemmin tulee omaa vitutusta mihinkään julkisuuteen purettua (poislukien Jatkoajan vitutus-ketju). Haetaanko tällä mielensäpahoittamisella sitten jotain hyväksyntää omalle urpoilulle? Vai onko se vaan huomion kerjäämistä vailla mitään sen syvempää ajatusta?
Kertokaa mulle mitä tää on!!