Vastaan tähän vanhahkoon viestiin, kun olen tässä viettänyt aikaa pohtien samoja teemoja.Arvostan kyllä, että pari lukiokaveria päättivät nyt ilmoittaa, että lukiokaverien kesken tavataan 16.5. johonkin kellonaikaan. Ajatus on jalo ja hieno. Se vain, että miksi minulle ilmoitetaan asiasta niin, että päivämäärä on jo lukittu? Eikö parempi olisi vähän tunnustella ensin ja lyödä sitten päivä lukkoon?
Jos tapahtumaan X on osallistumassa enemmän kuin yksi tyyppi, niin mielestäni tuo "päivämäärä ja kellonaika on tämä, ole paikalla tai älä ole", on kaikkein paras toimintatapa. Onhan se kurjaa, ettei se sitten jollekin sovi, mutta se vähentää huomattavasti kyseisen tapahtuman järjestäjän stressiä, kun ei tarvitse olla sumplimassa kaikille ihan varmasti sopivaa aikaa (josta vielä pari kolme peruu ihan viime hetkellä).
Meikäläisen panos ketjun otsikkoon on siis: kyllä minä niin mieleni pahoitin siitä, että ensin sanotaan, että olisi kiva työporukalla käydä pelaamassa sählyä, mutta sitten kun järjestää moiset pelit, KUKAAN ei saavu paikalle.