Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 895 282
  • 21 692

Glove

Jäsen
Meidän yhtyeemme soittaa punk-vaikutteista suomirockia, ja pidän siitä vaikka olenkin eniten ulkomaisen metallin ystävä. Rokki on kummiskin rokkia. Tämä Motörheadin "Devils" on puoliksi raaka ja puoliksi kaunis kokonaisuus, jossa rähisevään Lemmy Kilmisterin ääneenkin on tullut totuttua vihdoin ja viimein. Kesti aikansa oppia tykkäämään siitä.
Katsoin tänään pitkästä aikaa Motörhedin Killed by Death videon. Ensimmäisen kerran näin sen joskus 80-luvun lopulla kun tilasin Kerrang video compilation VHS-kasetin. Onhan se hyvä, kauniita naisia, moottoripyöriä, kapinaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Niitä erilaisia VHS-kokoelmia tuli runkattua niin paljon, että jotkut videot muistan vieläkin hyvin. Esimerkiksi Alcatrazzin "Hiroshima mon amour". Pappi kävelee ja nuori Yngwie Malmsteen vetää tilua perässä.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos joku puhuu, että biisi/albumi on tiluttelua niin se tarkoittaa hyvin suurella todennäköisyydellä, että on paljon kitarasooloja ja kitarasoolojen melodiassa on paljon korkeita säveliä. Ainakin noin mä oon sen ajatellut.

Itse taas lisäisin tuohon, että nimenomaan nopeaa soittoa. Ja voi olla myös kitaran lisäksi esim. kosketinsoittimilla. Ehkä osuvin esimerkki tilutuksen olemuksesta joka tulee nopeasti mieleen on tässä:
 

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse taas lisäisin tuohon, että nimenomaan nopeaa soittoa. Ja voi olla myös kitaran lisäksi esim. kosketinsoittimilla.
Joo pitää paikkansa. Itse kuitenkin yhdistän tiluttelun ennemmin Yngwie Malmsteen inspiroituihin sooloihin ja neoklassisiin melodioihin kuin DragonForceen, vaikka kyllä DragonForcenkin voi laskea tilutteluheviksi.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
On muuten pirun tiukka biisi ja rankka video.

Mainostetaan samalla suomalaista Humavoidia, joka julkaisi tänään debyyttilevynsä Lidless. Meshuggahin suuntaan tiukasti kumartavaa teknistä metallia. Ja jos ei ole jollekin tuttu bändi, niin riveissä soittavat muun muuassa ex-Amoral Niko Kalliojärvi (Laulu, kitara) ja Diablosta tuttu Heikki Malmberg (rummut).
Suomen parasta rumpalia jos miettii, niin ei tarvitse tämän levyn kuuntelemisen jälkeen miettiä. On tuo Malmberg uskomaton rumpali.
Mähän oon ton Humavoidin ainakin kerran nähny livenäkin. Ei rekisteröitynyt oikein kunnolla ainakaan sillon. Pitäisi kaiketi kuunnella vähän tarkemmin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Viimeksi olen kuunnellut Barefoot Brothersia (Kouvola!), Public Image Limitediä, Black Uhurua, Led Zeppeliniä, CMXää, Hypnomeniä, Jeff Beckiä sekä Otis Reddingiä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viimeksi olen kuunnellut Barefoot Brothersia (Kouvola!)

Ei muuten kovin montaa mainintaa kyseisestä bändistä tältä palstalta löydy ja niistäkin varmaan suurin osa minun kirjoittamiani. Yksi suomirockin suurista ja pitkäaikaisimmista salaisuuksista tämä bändi. Ja toki livenä aina vielä kovempi kuin levyllä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei muuten kovin montaa mainintaa kyseisestä bändistä tältä palstalta löydy ja niistäkin varmaan suurin osa minun kirjoittamiani. Yksi suomirockin suurista ja pitkäaikaisimmista salaisuuksista tämä bändi. Ja toki livenä aina vielä kovempi kuin levyllä.
Mulla on hyllyssä niiden kaksi ekaa, Liquid Pigfarm ja Supernatural. Helevetin hyviä levyjä. Sen jälkeiset ovat vähemmän tuttuja, mutta nyt soi vasta kirjastosta lainaamani Rehab Convention. Mainiota musaa!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mulla on hyllyssä niiden kaksi ekaa, Liquid Pigfarm ja Supernatural. Helevetin hyviä levyjä. Sen jälkeiset ovat vähemmän tuttuja, mutta nyt soi vasta kirjastosta lainaamani Rehab Convention. Mainiota musaa!

Eipä veljekset ole oikeastaan huonoja levyjä tehneetkään, tosin suurinta osaa onkin rakennettu vähintään yhtä hartaasti kuin Iisakin kirkkoa, joten eipä ihmekään.

Sun kantsii ehdottomasti tsekata, josko lainaamosta löytyisi myös muut levyt. Niistä ehdottomasti kuunteluun mainitsemiesi välissä ilmestynyt oikealle levy-yhtiölle tehty Vermo Reverb (1998) sekä Rehabia seurannut Return of The Lost Horse (2009).

Pari helmeä näiltä levyiltä:







 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eipä veljekset ole oikeastaan huonoja levyjä tehneetkään, tosin suurinta osaa onkin rakennettu vähintään yhtä hartaasti kuin Iisakin kirkkoa, joten eipä ihmekään.

Sun kantsii ehdottomasti tsekata, josko lainaamosta löytyisi myös muut levyt. Niistä ehdottomasti kuunteluun mainitsemiesi välissä ilmestynyt oikealle levy-yhtiölle tehty Vermo Reverb (1998) sekä Rehabia seurannut Return of The Lost Horse (2009).

Pari helmeä näiltä levyiltä:







Hyvä bändi, kiitokset linkeistä ja vinkeistä. Otan kuuntelulle.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Niin siinä kävi sitten: yksi pitämistäni muusikoista ja samalla rumpaleista on poissa, Quiet Riotin Frankie Banali. En osannut odottaa vaikka olinkin lukenut aiemmin hänellä olevan terveysongelmia. Surullinen olo. Olen rakastanut yhtyettä siitä asti kun rakastuin kasariglamiin syksyllä 2018. Nyt kuuntelen Quiet Riotia, koko illan. Banali, kuolit syntymäpäivänäni. Ei se mitään, yhtyeesi kappaleet ovat antaneet minulle paljon, antavat nyt ja antavat jatkossakin. Thank you. Kiitos.

Girls rock you boys!
Frankie veti ihan hyvin. Ei ollut mikään Moon tai Bonham, mutta tuskin kukaan sitä odottikaan kolmannen divisioonan meikkihevibändin rumpalilta. Teki minkä lahjakkuus antoi periksi ja tässä tapauksessa se riitti.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä ihan oikeasti odotan että mitä tapahtuu sitten kun Tommy Lee kuolee johonkin kyrpänsä yliannostukseen tai vastaavaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös