Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 895 235
  • 21 692

p_3ksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL, Jukurit
Turmion Kätilöt - Dance Panique. Onhan tuo aika huikee veto, yks parhaimmista Turmion Kätilöiden biiseistä. Tuosta musavideosta saa vaan aina yhtä hyvät naurut.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Sian julkaisematon "Blinded By Love" on K O V A . Keväällä 2016 tämä soi melkoisella repeatilla. Muistelin, että biisu olisi jossain välissä sittemmin poistettu Tubesta, mutta nyt on siellä taas! Mainittakoon samalla, että Natalie Portman on levyttänyt tämän kappaleen upeasti Vox Lux -elokuvaan (2018): aivan huikea versio sekin.

Huh huh, miten hieno!


 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
On se uusin Oranssi Pazuzu kova. Aijai.


Joo, näin täytyy sanoa. Erittäin omaperäistä, ja itseäni miellyttää se, että kaikenlaiset säksätykset ja synamatot ovat saaneet enemmän roolia metallisen ilmaisun siitä kärsimättä, päinvastoin. Lisäksi on lähetty vielä rohkeammin psykedeelisen rockin suuntaan ja biiseissä on sen myötä mukavasti vaihtelua. Sitten taas kun pistetään talla pohjaan, niin kyllä jytisee!
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Morrisseyn uusin. Siinä on kyllä mielenkiintoinen jäbä. Tämä on selkeästi 3/5-levy. Vitoseen ei ylletä kuin kerran sukupolvessa tällä asteikollani. Eli 4/5 noin yleisemmällä asteikolla.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Morrisseyn uusin. Siinä on kyllä mielenkiintoinen jäbä. Tämä on selkeästi 3/5-levy. Vitoseen ei ylletä kuin kerran sukupolvessa tällä asteikollani. Eli 4/5 noin yleisemmällä asteikolla.
Mulla on jäänyt vielä toistaiseksi niiden sinkkujen varaan tarkempi tutustuminen. Ei oikein lähtenyt, mutta pitää kuunnella ihan ajatuksella.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Laitoin Morrisseyn Kill Unclen kuunteluun. Täähän on vähän tämmöstä yliopistoihmisten Motörheadia, sama biisi uudestaan ja uudestaan mutta lyhyellä tukalla.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Led Zeppelin - hittien takana

Olen tässä viime aikoina kuunnellut nimenomaan niitä biisejä, jotka eivät yleensä ole kokoelmilla, mutta jotka voisivat hyvin olla siellä. Zepukallahan on tunnetusti laadukasta tuotantoa niiden tunnetuimpienkin biisien ulkopuolella. Se on osittain jopa laadukkaampaa. Tässä viisi esimerkkiä.





















Kaikki nämä ovat vähintään samanlaisia helmiä kuin ne kokoelmille aina päätyvät, mutta silti suurin näistä on The Rover. Tarina kertoo bändin hieman dissaavan levytettyä versiota, koska Roope lauloi darrassa ja jonkun mielestä vaisusti, mutta onhan tuo ihan mestarillinen biisi.

Jos Zepukan parhaita biisejä yritetään ahtaa samaan julkaisuun, niin kolmen levyn kokoelmaa pienempi ei mielestäni riitä. Kaksi levyä on liian vähän ja yksi levy on murha, tosin yhden levyn kokoelmia ei ole kaiketi paljon yritettykään.

Niin, ja sitten kun minulla on poika, sen nimeksi tulee Roope. Ja hän saa kyllä joka käänteessä kuulla, mistä nimi tulee.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Kuten @Ikävänkantaja lle vastasinkin tässä viime viikolla, niin tietyt biisit, oikeastaan jopa tietyt levyt palauttavat mulla mieleen tietyt ajat, joskus saatan jopa pystyä palauttamaan tietyn hetken mieleeni musiikin avulla. En tiedä miksi mulla alkoi tossa äsken soimaan Breathe Carolinan "Get Off Easy" päässä mutta kävin kuuntelemassa sen ja muistin yhtäkkiä erään sateisen syyspäivän vuodelta 2014. Vettä tuli taivaan täydeltä, kävelin kuulokkeet korvilla tämä albumi soiden Konalan Ristikkoa kohti, varmaankin energiajuomaa ostamaan koska olin silloin aika paha addikti. No kuitenkin, siinä tätä albumia läpikuunnellessani haikailin jotain... jotain sellaista joka ei ikinä olisi mulle mutta vielä tuolloin nuori artistin sydän ei tahtonut uskoa ilmiselvää totuutta, se halusi haikailla ja elää illusiivisessa toivossa jostain, mikä eli ainoastaan omissa unelmissa vielä kauan senkin jälkeen kun se oli todellisuudessa kuollut.


 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös