nummenkallio
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KooKoo
Iivuli rakas, voisiko sinun kokemusmaailmasi ulkopuolella olla hyvää musiikkia? Ihan vilpitön kysymys.
Voi tottakai, mutta jos se on minun kokemusmaailmani ulkopuolella, niin miten voisin olla siitä tietoinen?Iivuli rakas, voisiko sinun kokemusmaailmasi ulkopuolella olla hyvää musiikkia? Ihan vilpitön kysymys.
Voi tottakai, mutta jos se on minun kokemusmaailmani ulkopuolella, niin miten voisin olla siitä tietoinen?
Kävin Kouvolassa pari vuotta sitten viimeksi. Siellä oli ainakin silloin tosi hyvä sushiravintola, aterioitiin siellä vaimon ja pojan kanssa. Hyvä ruoka, ystävällinen palvelu, asialliset hinnat.Ensiksi ehdottaisin Pohjois-Karjalasta lähtemistä ja sitä, että vaihtaa verkkarihousut farkkuihin. Pakkaa laukkuun tärkeimmät ja suunnista lähimpään kiskobussiin. Sitten jossain Imatralla voit vaihtaa oikeaan junaan. Kun koko ajan junan ikkunasta tarkkailet maisemaa, niin voin sanoa, että Lappeenrannan jälkeen alkaa valoa näkyä. Kun saavut Kouvolaan, niin et halua enää jatkaa, vaan lähdet pois junasta. Neonvalot, pilvenpiirtäjät, kaikin puolin komea ja houkutteleva kaupunki, karjalaisten Dallas. Mutta jos päätät pysyä junassa, niin Helsinki on se toiseksi paras vaihtoehto.
Vai että vielä oikein karjalaisten Dallas. Meinaako tämä nyt sitten sitä että mun kannattaisi näin Dallas Starsin ja Mavericksin uskollisena fanittajana alkaa harkitsemaan muuttoa Kouvostoliittoon?Ensiksi ehdottaisin Pohjois-Karjalasta lähtemistä ja sitä, että vaihtaa verkkarihousut farkkuihin. Pakkaa laukkuun tärkeimmät ja suunnista lähimpään kiskobussiin. Sitten jossain Imatralla voit vaihtaa oikeaan junaan. Kun koko ajan junan ikkunasta tarkkailet maisemaa, niin voin sanoa, että Lappeenrannan jälkeen alkaa valoa näkyä. Kun saavut Kouvolaan, niin et halua enää jatkaa, vaan lähdet pois junasta. Neonvalot, pilvenpiirtäjät, kaikin puolin komea ja houkutteleva kaupunki, karjalaisten Dallas. Mutta jos päätät pysyä junassa, niin Helsinki on se toiseksi paras vaihtoehto.
Kävin Kouvolassa pari vuotta sitten viimeksi. Siellä oli ainakin silloin tosi hyvä sushiravintola, aterioitiin siellä vaimon ja pojan kanssa. Hyvä ruoka, ystävällinen palvelu, asialliset hinnat.
Vai että vielä oikein karjalaisten Dallas. Meinaako tämä nyt sitten sitä että mun kannattaisi näin Dallas Starsin ja Mavericksin uskollisena fanittajana alkaa harkitsemaan muuttoa Kouvostoliittoon?
Ja kyllähän vuonna 1986 Suomen kovin rokkibändi tuli Kouvolasta. Saatana, ne pari Gyntin (en osaa kirjoittaa saksalaista yytä tällä tabletilla) keikkaa mitä näin pikkupoikana pysyy mielessä ikuisesti. Ei tuollaista rokkibändiä ole ollut Suomessa ennen tai jälkeen. Vittu John Lee Hooker meets Motörhead. Parasta ikinä. Ja muistan kun katsoin vuonna 1984 Rockin SM-kisat telkkarista, ne näytettiin Ylellä. Keba tuli kolmanneksi, Kolmas Nainen sai hopeaa ja Gyntti voitti. Saatanan kova.
Sentencedin Amok tehokuuntelussa. Alkuvuonna 25 vuotta täyttänyt Jarvan aikakauden viimeinen levy on alusta loppuun täyttä timanttia. Toki bändin tarina jatkui ainakin omasta mielestäni musiikillisesti upeana loppuun saakka.
Nepenthe
Dance on the Graves (Lil' Siztah)
New Age Messiah
Minä olen vähän sitä mieltä, että Jarvan myöhempi bändi Black League teki parempaa jälkeä kuin Sentenced ikinä, Jarvalla tai ilman. Kitarassa Faff-Bey- ja Terveet Kädet -yhteyksistä tuttu Maike Valanne, suomalaisen raskaan rokin unsung hero.
Malabarista
Minulle Black League on jäänyt lähes täysin paitsioon. Muutamaan biisiin olen tutustunut toki.
Näistä muutamista on parhaiten jäänyt mieleen Avalon
The Black League ei näyttäisi enää olevan aktiivinen. Lieneekö Jarva keskittynyy tatuointiuraansa? Täytynee joka tapauksessa ottaa bändi paremmin haltuun.
Kovan bändinhän Jarva keitti kokoon. Valanne, jonka meriitit tiedetään, ja rummuissa nuorempi Luttinen joka kanssa lie soitellut noita hevilöitä rokkiloita ennenkin. Siihen sitten pari nuorta innokasta soittajaa, niin hyvä tuli.Juuri otin Youtuben kautta kuunteluun debyyttialbumin ja tämä raita soi itselläkin juuri. Selvästi havaittavissa Amokin aikakauden Sentenced ainakin juuri biisissä Deep Waters. Funeral Spring-henkeä vahvasti (molempien on pakko olla Jarvan tekemiä biisejä).
Ja ei todellakaan huono asia tämä!