Tästä tulemme olemaan ikuisesti eri mieltä, mutta minusta on hienoa miten analyyttisesti olet osannut perustella väärän mielipiteesi. Olet oikeasti sitä mieltä, ja kunnioitan sitä.
Minä olen sitä mieltä, että AC/DC:n paras levy on Let There Be Rock. Motörheadin paras studiolevy on Bomber. Metallican paras on Load. Black Sabbathin paras on eka, ne ei koskaan kyenneet ylittämään sitä. Eikä kyennyt kukaan muukaan sillä tyylillä. Alice Cooperin paras on Billion Dollar Babies. Red Hot Chili Peppersin paras on Blood Sugar Sex Magik. Beatlesin paras on Abbey Road.
Sinä vanha änkyrä! Sinun kanssasi on ilo vääntää. Eikä tässä ole mitään vittuilua, vaan toverillista kunnioitusta ja nauruakin. Ollaan selvästi samalla sivulla, vaikka välillä eri mieltä. Hymiö tähän perään.
Monien mielestä se eka levy on paras. Usein tätä mieltä ovat ne puritaanit, jotka ovat seuranneet bändiä autotallista isommille areenoille. Olen itsekin välillä tätä mieltä. Monesti se ensimmäinen levy paljastaakin ne bändin hyvät puolet, ehkä sen fiiliksen ja energian, mitä se bändi voi tuoda. Ja jos kovin kauan itseään kypsytellyt bändi on kyseessä, ensimmäiselle levylle kasaantuu hirveä määrä hyviä biisejä. Mutta harvemmin näin. Mutulla uskaltaisin väittää, että useammin bändin paras levy on jokin muu kuin ensimmäinen levy.
Noista mainitsemistasi:
AC/DC - ei mitään väliä
Mötörhead - ei mitään väliä, Lemmy on kova
Metallica - no Load on ihan paskaa, Master Of Puppets tai Ride The Lightning
Beatles - Valkoinen tupla
Alice Cooper - olen kokoelmatasolla, joten en väitä vastaan
Nummenkallio kirjoittaa äärimmäisen hyvin, en halua hänen kirjoitukseltansa ottaa mitään pois.
Muistan kesän 92. Se oli ensimmäinen kesä, kun sain ajaa autoa. Mulla oli ukkivainaan vanha Datsun Sunny -80 ja stereoissa Blood Sugar Sex Magik. Koko kesän. Ehkä tämä vaikuttaa mielipiteeseeni. Ehkä By The Way on sittenkin parempi. Ehkä en välitä vittujakaan. Ehkä kuuntelen mieluummin Stoogesia ja haistatan vitut koko pippureilla.
Kiitos kehuista, se lämmittää. Ja autoilumuistot on aina kivoja. Minulla on vastaava muisto syksyltä 94. Alla oli vaihtelevasti isin Mersu ja mutsin Pösö. Stereoista raikasi Smashing Pumpkinsin Siamese Dream ja Pisces Iscariot. Kyllä nämä ekat autoilumuistot aina lämmittää tai jopa kuumottaa. Varsinkin jos vedät isin auton johonkin penkkaan grungen tahdissa.