King Crimson
Jos yksi biisi maailmasta...
King Crimson
Ei haittaa sitten yhtään. Sama fiilis täällä päässä :)Tiedostan sen varsin hyvin, että musiikki, mitä mä tykkään kuunnella, on monien mielestä ns. paskaa.
Uusi hyvä biisi löytyi. Miellyttävä teos. Mukavan mittainenkin, vajaa viisi minuuttia pitkä.
On tää kyllä uskomattoman hienoa soundia. Viimeisen viiden vuoden aikana täydellinen ykkösorkesteri minulle, siis uusvanhoista löydöistä.
Meillä oli bändin kanssa juopotellessa idea joskus -89. Eli tää heebo kävi silloin ehkä eskaria. Tehtäisiin levy, jonka biisilistassa olisi Paranoid, Yesterday, Smoke On The Water, Freebird, Jailhouse Rock, Satisfaction, Purple Haze, Stairway to Heaven jne. Biisit olisi kuitenkin omia alusta loppuun, niillä vaan sattumalta olisi tunnetut kaimat. Levyn nimi olisi ollut The Best Of The Greatest Hits. Jäi tekemättä.Tästä tulikin mieleen Pyhimyksen Paranoid-levy, jossa jokaisen biisin nimi on myös Paranoid.
Päätin etsiä Leevi and the Leavingsin kappaleen Ihanasti sanottu (Mastolan näyttelyn nimi) ja sehän löytyy levyltä Bule Bule joka minulla onkin. Nyt mennään sillä... Ihanasti sanottu.
Tässä on muuten aika hyvin vedetty se Paranoid.Myös Pintandwefallilla on Paranoid, joka ei ole se Paranoid.