Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 889 976
  • 21 637

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mulla muuten silloin kesällä 92 soi autostereoissa Blood Sugarin lisäksi eniten Kissin Dynasty ja Unmasked. Älä kysy miksi. Silloin tuntui siltä.

Hyviä levyjä, eihän noita nyt tarvitse anteeksi pyydellä! Itse valmistauduin ajokorttiin ja autoiluun tekemällä sellaisia rauhallisempia kasetteja, joissa oli jotain rauhallisempia biisejä Faith No Moren Easyn tyyliin. Ajattelin, että ne saisivat ajamaan rauhallisemmin. Nyt tuolle huutonaurua. Eihän niitä nyt jaksanut kuunnella.

Smashing Pumpkins oli se, joka sai nuoren nummenkallion kaahaamaan ja vähän mokailemaankin. Hyvä ettei kerran mennyt niskat nurin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Maailman paras biisi. Ja olen ollut tätä mieltä jo yli 30 vuotta. Ja olen seuraavatkin 30 vuotta. Ja ylikin, jos tarvitaan.

 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hyviä levyjä, eihän noita nyt tarvitse anteeksi pyydellä! Itse valmistauduin ajokorttiin ja autoiluun tekemällä sellaisia rauhallisempia kasetteja, joissa oli jotain rauhallisempia biisejä Faith No Moren Easyn tyyliin. Ajattelin, että ne saisivat ajamaan rauhallisemmin. Nyt tuolle huutonaurua. Eihän niitä nyt jaksanut kuunnella.

Smashing Pumpkins oli se, joka sai nuoren nummenkallion kaahaamaan ja vähän mokailemaankin. Hyvä ettei kerran mennyt niskat nurin.
Mulla oli autokasetteina ZZ Topin Recycler ja Peer Gynttiä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Smashing Pumpkins on mulle aika nolla. Vähän kuin Englannissa joku The Verve tai suomessa Mamba. Ei vaan oikein osata.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mulla oli autokasetteina ZZ Topin Recycler ja Peer Gynttiä.

Peer Günt on kyllä klassista autoilumusiikkia. Ja hyvää musiikkia kaikkeen muuhunkin.









Ja ihan vaatimattomasti haluan mainostaa, että tämä orkesteri on Kouvolasta. Nikit asuivat samalla kadulla silloin kun olin pieni. Kun bändi alkoi pärjätä, niin siitä käytettiin lempinimeä "Makkaratehtaan pojat".

Etenkin näin vanhemmiten tätä bändiä on alkanut arvostaa ihan helvetisti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Smashing Pumpkins on mulle aika nolla. Vähän kuin Englannissa joku The Verve tai suomessa Mamba. Ei vaan oikein osata.

The Verve on hyvä vertailukohta, The Mamba ei. Nyt The Seniori yritä skarpata.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lisää Kouvolaa. The Soulsissa Orpanan veljekset ja Kettula ovat pistäneet aivan helvetin kovat keitokset. Terkkuja Tonille taas. Ihan helvetin kovia seppiä ootte kyl te kaikki kolme!

The Souls: Merry-Go-Round





The Souls: Madagaskar Sunset





The Souls: Never Want You





The Souls: Kuunnelkaa kokonainen keikka


 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ghostin koko tuotanto on ollut lähiviikkoina tehokuuntelussa. Siis muutkin biisit kuin Radio Rockilla kuuluvat ;)

Bändihän on toistaiseksi julkaissut neljä studioalbumia. Vaikka en varsinaisesti tykkää lokeroida musiikkia, on bändin biiseissä vaihtelua laidasta laitaan. Aina popista doom metaliin asti.

Itselleni maistuu tällä hetkellä erityisesti kaksi ensimmäistä levyä (2010 julkaistu Opus Eponymous sekä 2013 päivänvalon nähnyt Infestissumam).

Tässäpä yksi loistava näyte esikoisalbumilta. Tämä liveveto muuten peittoaa levyversion 100-0.


 

Linc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United


Layne Staley pysyy edelleen omissa kirjoissa parhaana laulajana koskaan, tämänkin esityksen aikana kaveri oli jo pitkälti niin suuressa huumekoukussa että edessä piti käyttää varmuuden vuoksi sanoituksia. Jäätävän hieno bändi ja laulaja, näin nuorempana kaverina joka oli vasta 7-vuotias Laynen kuoltua tuntuu oudolta että AiC jäi niinkin Nirvanan varjoon.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jännä että joku muistaa vielä Paul Simonin.

Minä muistan. Tai siis en kovin omakohtaisesti muista, mutta Simppa & Karppa on kova. Soi kyllä meillä himassa Kouvolan Sarapolulla, kun olin pieni, kovin pieni.

Paljon niillä on kovia biisejä, mutta silti America on kovin.





Maailman upein reissubiisi. Greyhoundilla ajeleminen, vastapäisen miehen solmio (onko se vakoilija?), Kathy lukee lehteä ennen kuin nukahtaa, pelloilla loistava kuu, Ms. Wagnerin piiraat, autojen kyttääminen motarilla jne.

Silloin 60-luvulla osattiin upottaa yhteen kolmen minuutin biisiin koko maailma.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nummenkallio kirjoittaa äärimmäisen hyvin.

Tämä täytyy erikseen ottaa esille. Tämä on kaunis ja tärkeä kehu, kiitos kaikesta sydämestäni. Tähän perustuu oikeastaan koko olemassaoloni, tämä on se millä elän. Ja sinua arvostan kehujen antajana, samoista asioista kiinnostuneena ja tietävänä nimimerkkinä. Iso peukku sinne.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja yksi huomio vielä: @Punamusta on meidän kaikkien rokkiäijien suosikki, koska nuori kaveri tykkää meidän ikäisten musiikista. Se on helvetin hieno juttu. Arvostan todella. Muistan itsekin nuorena ysärillä, kun vanhat äijät hakkasivat olalle ja tarjosivat viinaa ja tupakkaa, kun sanoin tykkääväni Zeppelinistä ja pystyin vielä keskustelemaan niiden kanssa siitä. Esimerkiksi siitä, olisiko The Rover ollut parempi, jos Robert Plant ei olisi laulanut sitä darrassa, Näin se menee. Näin tää rokki menee.

Kaikki haluaa kasvattaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jotkut muistaa vielä Easybeatsin. Australialainen bändi, jonka Friday On My Mind oli tajuton hitti ympäri maapalloa 60-luvulla. Orkesterissa kitaraa soitti George ”Anguksen ja Malcolmin veli” Young ja laulajana oli Stevie Wright. Bändin hajottua George ja toinen kitaristi Harry Vanda siirtyivät tuottamaan AC/DC:tä ja tekemään hittejä muille levytettäväksi. Yksi parhaista, tämä, meni entisen bändikaverin vuoden 1974 soololevylle Hard Road, ja sinkkuna se nousi Australian listaykköseksi. Ehkäpä ensimmäinen kerta, kun yli kymmenminuuttinen biisi dominoi singlelistoja ikinä missään. Ladies and gentle ladies, Stevie Wright - Evie.

 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jotkut muistaa vielä Easybeatsin. Australialainen bändi, jonka Friday On My Mind oli tajuton hitti ympäri maapalloa 60-luvulla. Orkesterissa kitaraa soitti George ”Anguksen ja Malcolmin veli” Young ja laulajana oli Stevie Wright. Bändin hajottua George ja toinen kitaristi Harry Vanda siirtyivät tuottamaan AC/DC:tä ja tekemään hittejä muille levytettäväksi. Yksi parhaista, tämä, meni entisen bändikaverin vuoden 1974 soololevylle Hard Road, ja sinkkuna se nousi Australian listaykköseksi. Ehkäpä ensimmäinen kerta, kun yli kymmenminuuttinen biisi dominoi singlelistoja ikinä missään. Ladies and gentle ladies, Stevie Wright - Evie.



Hyvin kaivettu, mielenkiintoinen tapaus ja hyvä biisi. Mutta soiko tuo radiossa kymmenminuuttisena? Kyllä tuohonkin aikaan tehtiin radioversioita.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hyvin kaivettu, mielenkiintoinen tapaus ja hyvä biisi. Mutta soiko tuo radiossa kymmenminuuttisena? Kyllä tuohonkin aikaan tehtiin radioversioita.
Muistaakseni oli ”kaikki tai ei mitään” -tapaus. Kuten pitääkin. Biisi on sen mittainen kuin se on, turha tästä olisi lähteä kahta kolmasosaa karsimaan tai toisaalta jotain Rockaway Beachia venyttämään kahdeksaan minuuttiin.

Tässä jumala ennen lopullista jumaluuttaan.

 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tuomas Tuokkolaa kuuntelen. Jotenkin ihan vitunmoinen vässykkä, kuten kaverinsa studiossa.
Ei kysyttyessäkään uskalla kritisoida pikkuleijonia. Vittuako tuollaisia roudataan tuonne hymähtelemään.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.




Voi, voi, neiti X, kun eivät asiat koskaan menneet kuten piti. Sinä jatkoit elämääsi ja minä en. Tämän parissa tunteilen ja ensi vuosikymmenellä minäkin menen (viimein) eteenpäin elämässäni.

Haista pitkä paska, 2010- luku.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös