Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 905 917
  • 21 751

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Kuuntelussa ahkerasti ollut viime aikoina The Soundsin uusin levy, ja varsinkin No No Song, Best Of Me ja levyn paras kappale Yeah Yeah Yeah.

Mikäs on Saikan mielipide väitteeseen, että The Soundsin uusin levy olisi myös bändin heikoin? Tällaista olen kauttarantain kuullut paristakin osoitteesta. Itse olen toistaiseksi kuullut vain pari biisiä tältä uusimmalta kiekolta.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Mikäs on Saikan mielipide väitteeseen, että The Soundsin uusin levy olisi myös bändin heikoin? Tällaista olen kauttarantain kuullut paristakin osoitteesta. Itse olen toistaiseksi kuullut vain pari biisiä tältä uusimmalta kiekolta.

Vahvasti eri mieltä. Living In America on edelleen niin helvetin hyvä levy että siitä on vaikea pistää paremmaksi, mutta Crossing The Rubiconia parempi tämä levy on ehdottomasti. Vaikka tuolta levyltä pari loistavaa kappaletta löytyykin (Midnight Sun, 4 Songs & a Fight ja Dorchester Hotel) niin kokonaisuutena kuitenkin vähän väliinputoaja.

Dying To Say This To You on kuitenkin sellainen levy että itse kuuntelen sen läpi vaikka viisi kertaa putkeen ja jokaisella kerralla tietyt biisit (Ego, Hurt You, Queen Of Apology, Night After Night ja Running Out of Turbo) iskevät kovaa. Something To Die For on siitä helvetin hieno levy että biisit vaihtelevat hyvällä tavalla pitkin levyä. Ensin pari tanssittavampaa kappaletta, sitten No No Song mikä on enemmän Living In America -levyn tapainen Sounds-kappale. Tuosta sitten Better Off Deadiin jonka jälkeen tulee jonkunlainen tämän levyn "Hit Me", eli Diana. Tätä seuraa levyn nimikkobiisi mikä on aikalailla perinteinen Sounds-kappale, ja sitten Yeah Yeah Yeah räjäyttää pankin koska se on kevyesti top-3 kappale tuolta bändiltä. Won't Tear Us Apart on semisti heikompi biisi, pari hyvää kohtaa mutta kokonaisuutena aika vaisu. Sitten loistava Best Of Me ennen levyn lopettavaa todella kaunista Wish You Were Here -kappaletta.

Hyvä levy, neljän levyn tuotannosta top-3 listalla.
 

Joghey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Amenra - Mass III sekä Mass IIII

Uskomattoman kova bändi, post metallia kyseessä. Pari kolme vuotta sitten tuli jo tutustuttua, nyt taas uusintakierroksella kaverin vinkattua.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Amenra - Mass III sekä Mass IIII

Uskomattoman kova bändi, post metallia kyseessä. Pari kolme vuotta sitten tuli jo tutustuttua, nyt taas uusintakierroksella kaverin vinkattua.
Näihin on samalla tullut pikku hiljaa tutustuttua post-rockin ohessa ja tulikin mieleen, että onko sulle tuttu philadelphialainen Rosetta*? Olen pääasiassa ekaa levyä kuunnellut ja aika murskaavaa materiaalia, mutta toimii helvetin hyvin. Kevyttä kesämusiikkia.

*Youtube
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Näihin on samalla tullut pikku hiljaa tutustuttua post-rockin ohessa ja tulikin mieleen, että onko sulle tuttu philadelphialainen Rosetta*? Olen pääasiassa ekaa levyä kuunnellut ja aika murskaavaa materiaalia, mutta toimii helvetin hyvin. Kevyttä kesämusiikkia.

*Youtube

Eipä ole tuttu ennestään, mutta aloitetaanpa tutustuminen tuosta. Asiallisen kuuloista surinaa. Tykkään. Kiitti vinkistä.

Godspeed You! Black Emperor(YT) onkin varmaan jo tuttu sulle, mutta fiilistellään silti sitä. Loistava bändi.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Dreamtalen Epsilon on ollut tehokuuntelussa ilmestymisestään lähtien ja kyllä toimii. Ei yhtään edes keskinkertaista kappaletta koko levyllä, vaan sellaista powermetallin juhlaa, että heikompaa hirvittää. Todella toimiva kokonaisuus ja ehdottomasti hankinnan arvoinen. Tuohan irtoaa vielä normaaleja uutukaisia edullisempaan hintaan. Hakekaa ja kuunnelkaa!
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Mä oon niin saatanan koukussa parin muun levyn lisäksi Haloo Helsingin III-levyyn, jotta melkein hävettää.
Hyvin vahva sama. Aiemmin en ole pitänyt bändiä yhtään minään, mutta on tuo hyvä levy. Laulaja on aika vakuuttava myös.
 

Markku

Jäsen
Rise Againstin tuotanto. Täytyy sanoa, että tämän bändin keikat missä olen ollut ovat olleet aivan uskomattomia! Punkin saralta on vaikea löytää samanlaista menoa. Uusin albumi ehkä pienoinen pettymys, mutta voihan sentään että edelliset materiaalit toimii.
 

Lavis

Jäsen
Kuuntelussa nyt: Mc Robo, Loka-Sakke & Mc Arvoitus - Juomalaulu

PS. Onko kellään Jatkoaikalaisella Jumal Velhon biisejä tai Kymppilinja - Lutka Musaa? Jos on, niin kertokaa mistä olette ladanneet tai jos voitte lähettää sähköpostiin: tervajorma@hotmail.com

Olisi todella tärkeää saada kyseisiä biisejä!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Amorphis - Song of the Sage

Amorphiksen tänään ilmestynyt uusi lätty The Beginning of Times on nyt tässä kolmatta kertaa kierroksessa. Onhan se sillä tapaa sitä tuttua ja turvallista Amoa, eikä sillä tavalla pääse kulmakarvoja nostattamaan... mutta, on tässä kyllä kaivettu jotain uuttakin sekaan. Huomio kiinnittyy polveilevaan ilmaisuun, jota esiintyy monien kappaleiden suhteellisesta lyhyydestä huolimatta. Koskettimet on paljon pinnassa ja mukaan on ympätty naislaulua taustoille ja huilunsoittoa ja mm. nuo elementit tekee tästä viimeisimpiä levyjä progemman jollain tapaa. Tosiaan niitä suunnanvaihdoksia kappaleiden sisälläkin tapahtuu aika lailla. Mm. tässä kappaleessa jota kuuntelen. Tämä tosin on levyn pisimpiä tapauksia.

Ei ole ihan täysin avautunut vielä, mutta mainion levyn ovat pojat pykänneet jälleen. Aika näyttää mille tasolle koko tuotannossa tämä asettuu. Kyllä tässä kuunneltavaa riittää ja bonusbiisikin vaihteen vuoksi laadukas. Niin ja suosittelen ostamaan muutenkin digipakin, on meinaan harvinaisen tyylikäs levykotelo. Kirjan muotoon rakennettu ja taitto hyvää ja kuvat upeita.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Nicke Andersson & ja about kaikki bändit missä soittanut. Entombed, Hellacopters, The Solution, Death Breath, Imperial State Electric. Niin ja Dismemberin eka levy tossa listalla kanssa kun kerran soitti skittasoolot levyllä.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuuntelussa on U.D.O:n uusin tuotos Rev-Raptor ja taattua laatua on.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Koekuuntelussa Live365 metal radio sekä 525powertracks, josko löytyisi sopivaa fiilistelyä, taustamelua tai jopa löytöjä metallin, hard rockin ja punkin saralta. Äsken soittivat samaan aikaan Megadethia, mutta tämä voitaiteneen antaa anteeksi. Nyt soi Walls of Jericho ja Bulletboys. Kai näihinkin kyllästyy joskus, muttei vielä kuitenkaan.

e. Koko Devildriver-tuotanto. Tai suurin osa. Groove metal kuulostaa genrenä vähintään legendaariselta, mutta toimii mulle. Melodiaa ja betonimurskaa, kaksi yhden hinnalla.

Joskus pistää korvaan joku tietty teema, kuten vaikkapa alkoholi ja päihteet. Kossu on mun kuski olis kova, mutten löytänyt tähän hätään. Nämä Amerikan ihmeet on kuitenkin aiheeseen tarttuneet.

11th hour - Lamb of God
I've been sober - Devildriver
Frantic - Metallica
 
Viimeksi muokattu:

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Dredg - Quotes

Linkki johtaa noin kuuden minuutin ajaksi taivaisiin. Jä tämän matkan mahdollistaa tälläkin kertaa youtube.

Myös Deftonesin uusinta plättyä on tullut kuunneltua ja positiivisesti yllätti. Hyvä levyhän tuo on kerpele!
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Nyt kuuntelen Felix Zengerin beatboxaamista, joskus aiemmin olen jätkän nähnyt, mutta nyt vasta alan tajuamaan, että miten mielettömän taitava jätkä on ! Miten suusta voi lähteä kaikkia tommosia ääniä! Felix Zengerin live YleXpopissa @ YleXareena Jos ei jaksa muuten katsoa niin kannattaa tsekata kyseisestä videosta kohdasta 23:10 kohtaan 28:00. En itse periaatteessa diggaa tästä musiikista, mutta tämä on vaan vilpitöntä taidon ihailua!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuolta samalta keikalta löytyy näköjään Sariolan ja Zengerin yhteisveto Winter Jam Session, jonka olen aiemmin bongannut Youtubesta. Zengerin mukaan se sinne alunperin tarkoitettiinkin, mutta mikäs tuota on vedellessä lavallakin. Löytyy ylläolevan linkin takaa, about 8.30.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tällä hetkellä Spotifysta soitossa Doom Unitin uusi The Burden of Bloom albumi. Sanoi ihmiset mitä sanoi niin itse ainakin muutaman biisin kuulleena tykkään kyllä. Mukavan yksinkertainen mutta tehokas soundi aivan kuten ensimmäiselläkin levyllä. Bonuksena lisääntynyt melodisuus Cross the Lineen verrattuna.

Harkinnassa on vielä että käynkö tässä poistamassa kaupasta levyn omaan taskuun kunhan tässä kiireiltäni ehdin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
http://www.youtube.com/watch?v=f6NUUauf4h8

Linkki vie 34.44 pitkään järjettömän hienoon tarinaan.

Esittäjänä Swallow The Sun ja kappaleena tietty Plague of butterflies.

Itse nautin, nauttikaa tekin.
Aina toisinaan pyöräytän tämän itsekin korvilleni. Nannaa!

Stonea on tullu luukutettua taas. No, ikinä siihen ei voi kyllästyäkään. Tämä kävi selville jo tuossa suosikkibändienhaukkumisketjussa joka tyrehtyi kun kerran Stonesta ei vaan voi sanoa mitään negatiivista:

Tuomas Saukkonen on absolutisti. Siis äijä väittää olevansa muusikko, ja sylkee lasiin. Ei mene läpi.

Ei ole Stonen voittanutta.
Ei ole, ei.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Hmm. Ghost Brigade, levy Isolation Songs (2009)

Hieman Katatonia-henkisesti etenevää suomalaista pikkusynkistelyä, jonkun verran hitaampaa tosin. Ihan mielenkiintoinen bändi, ja ainakin Inferno-lehden mukaan uusi levy tulee olemaan kelpo. No, odotellaan. Pienellä viilaamisella saattaa nousta vaikka kuinka kovaksi tekijäksi.

Jaa no pidemmän päälle laulajan munaton murina ei oikein toimi. Sillä sektorilla pitää petrata rajusti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös