Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 906 021
  • 21 751

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuomari Nurmion karunkaunis ja hurmaavasti horjuva "torvilevy" Hullu Puutarhuri soipi. Jotenkin sopii sateiseen sunnuntaihin.

Minun nimeni on tatuoitu aivojesi poimuihin, minun nimeni on raudalla poltettu sydämesi lihaan...
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Pistin taas pitkästä aikaa Rushia soimaan ja sille tielle jäinkin useaksi tunniksi. Nyt on putkeen kuunneltuna Moving Pictures, Signals ja Grace Under Pressure. Melkeimpä parhaiten iskee Subdivisions.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Joku ihana on laittanut Youtubeen koko Corrosion of Conformityn Blind-levyn. Tätä mä kuuntelin nuorna miesnä. Oli aivan oiva musiikkimaku mulla jo tuolloin, näemmä.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Tänään on ollut kuuntelussa Dave Matthewsin ja Tim Robbinsin akustisia versioita DMB:n biiseistä. Aivan helvetin hienoa.. ... Hienoja versioita ja tuubi on pullollaan lisää..

Ihan hyvää settiä vaikka aika pintapuolisesti vielä DMB:n tunnen. Itse olen tutustunut Bucketheadin tuotantoon viime aikoina ja kyllähän häneltä löytyy aikamoisia helmiä. Esimerkkinä toimikoon vaikka Buckethead - Planeta ja Buckethead - Sketches of Spain.
 
Viimeksi muokattu:

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Tänään(kin) kuunnellaan progerokkia ja -metallia eri muodoissaan. Soittolistalla Anathema, Riverside, Opeth, Katatonia, Porcupine Tree, Blackfield, No-Man, Steven Wilson ja Karnivool.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Isis - Wavering Radiant.

Kaveri käski käydä ostaan liput ko. bändin keikalle, tein työtä käskettyä ja nyt sitten kuunnellaan ja tutustutaan materiaaliin. Aika ambienttia meikäläisen makuun mutta eiköhän se syksyn pimeydessä toimi ihan hyvin livenä.
 

M10

Jäsen
Minä olen sentään saanut Anatheman laulajan heittämänä vesipullosta päähän.

**

np. Extol - Undeceived

Tällä levyllä on niin kova meininki + kylmät ja viiltävät soundit, että erottuu aika hyvin näistä nykyajan kilometritavara "progedeath" -bändeistä. Ei niitä erota edes toisistaan, mutta tämän erottaa kyllä.

Valitettavasti tämäkin norjalaisbändi on jo kuollut ja kuopattu, mutta musiikki ei kuole koskaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
70-luvun alun aikakauden Rolling Stonesien ystäviä? Kuuntelin juuri loistavan Winter-biisin.

MACK
Hieno levy tuo Goat's Head Soup. Samaten Beggars Banquet, Sticky Fingers ja ennen kaikkea Let It Bleed. Exileä pidetään niiden kovimpana mutta mie en oikein tykkää.

Pyörittelen tässä Bilbaon matsia katsellessani Bowien Diamond Dogsia.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hieno levy tuo Goat's Head Soup. Samaten Beggars Banquet, Sticky Fingers ja ennen kaikkea Let It Bleed. Exileä pidetään niiden kovimpana mutta mie en oikein tykkää.

Allekirjoitetaan. It's Only Rock'n'Rollilta pitää mainostaa Time Waits For No One-kappaletta. Lopun kitara ja piano=puhdasta neroutta.

Stones on mielestäni siitäkin hieno poppoo, että melkein jokaiselta uudemmaltakin levyltä löytyy erinomaisia juttuja. Eivät pierut vain hyydy, vaikka mittari on jo punaisella.

Myönnän muuten, että meikäläiselle selvisi vasta nyt että Anybody Seen My Babyn rapin lyriikat ovat New Yorkin kaupunginosien luettelemista.

MACK
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Aamupäivän tehosoitossa Katatonian uudelta albumilta avausraita(?) Forsaker: Katatonia-Forsaker

Eli ylläolevassa linkissä tuo kyseinen biisi kuultavissa. Ei oikein tiedä mitä sanoa kappaleesta? Biisi alkaa lupaavasti (Meshuggah-vaikutteita anyone?), mutta jää jotenkin toistamaan ja junnaamaan paikalleen. Odotukset ovat kuitenkin yhä kovat uutta albumia kohtaan.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno levy tuo Goat's Head Soup. Samaten Beggars Banquet, Sticky Fingers ja ennen kaikkea Let It Bleed. Exileä pidetään niiden kovimpana mutta mie en oikein tykkää.

Pyörittelen tässä Bilbaon matsia katsellessani Bowien Diamond Dogsia.

Goat's Head Soup & Let it Bleed. I grew up with these :)
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Eli ylläolevassa linkissä tuo kyseinen biisi kuultavissa. Ei oikein tiedä mitä sanoa kappaleesta? Biisi alkaa lupaavasti (Meshuggah-vaikutteita anyone?), mutta jää jotenkin toistamaan ja junnaamaan paikalleen. Odotukset ovat kuitenkin yhä kovat uutta albumia kohtaan.

Joo, yhdyn aika pitkälti sun kirjotukseen. Mehusukka vaikutteet oikee puskee esiin.. Loppuun olis voinu laittaa Leaders (samanlainen loppuhuipennus) tyylinen loppu.. Vähän tosiaan junnaa paikallaan, muttei silti vähennä odotuksia yhtään. Todennäköisesti tääkin biisi aukee paremmin ku kuuntelee muutamia kymmeniä kertoja.

EDIT. Toki piti itse asiaakin puhua, Hail of Bulletsin - Of Frost And War soi. Mahtavaa sotateemaista dödö-metallia. Laulajana toimii Asphyxin vokalisti Martin Van Drunen. Oikeastaan sen sodan oikeen aistii tällä levyllä. Biisit uhkuvat sotaa, aina introsta viimeiseen nappibiisi Berliniin. Kannattaa kuunnella mikäli armoton kaahaus yhdistettynä välillä painostaviin Apshyx tyylisiin kohtiin kiinnostaa!
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tutustuin tässä Murder by Death -nimiseen bändiin ja sen tuotanto on nyt kuuntelussa. Aika mainiota musiikkia on tämä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Five Finger Death Punchin uusi levy War Is The Answer. Enemmän nössöbiisejä kuin edellisellä levyllä, mutta silti erittäin toimiva koostumus. Jos vanha levy iski, iskee aivan varmasti myös tämä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sonata Arctican tuore levy The Days of Grays.

Tämän päivää on ollut aika-ajoin kuuntelussa tämä levy ja aika positiivinen mielikuva on jäänyt parilla kuuntelukerralla. Sonata siirtyi jo edellisellä levyllään tästä "kikkelihevistä" vähän monisäikeisempään suuntaan ja nyt tuota on sitten jalostettu vielä vähän eteenpäin. Kovasti on otettu vaikutteita Tony Kakon toisesta projektista (Northern Kings) kuin myös Nightwishista ja selvästi on menty "sinfoniaanisempaan" suuntaan. Sävellykset on vahvoja tuttuun Sonata-tyyliin ja Tony Kakon laulu (ja erityisesti se surullisenkuuluisa Englannin ääntäminen) on parantunut viime levyillä huomattavasti. Sanoitukset on Sonatamaisesti epätasaisia ja vähän kökköjäkin rivejä mahtuu mukaan.


EDIT: Ai niin, ja unohtui tietysti se kaikista tärkein asia jota varmaan ainakin Jatkoajan "Kurkela-fanclub" arvostaa korkealle: Eli Johanna Kurkelakin laulaa parilla biisillä tällä levyllä, ja todella hienosti laulaakin. TJEU: No dream can heal a broken heart
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös