Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 895 907
  • 21 694

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK




Pambikallio oli tänään Lonnassa aivan ihana ja loistava! Oli itse asiassa hyvä, että tutustuin bändiin kunnolla ensin livenä, koska se oli livenä mainio. Nyt sitten levyjen kimppuun. Käsitin, että uusi on tulossa varsin pian.

Ja muistelen, että @Individual joskus taannoin vinkkasi Pambikalliosta. Silloin meni ohi, mutta nyt muistin. Ihan oikeassa olit.

Yksi upeimpia asioita elämässä on se, kun jotenkin vain tunnet toisen musiikkimaun ja osaat vinkata hyviä uusia bändejä.

Samperi kun pääsi tuo Stadin Juhannuksen lipputilanne yllättämään housut kintuissa. Alkuviiikosta lipputilanne näytti vihreää ja ajattelin että on hyvin aikaa miettiä, mutta sitten se oli yhtäkkiä loppuunmyyty. Olisi osunut koko päivä hyvin omaan makuun.

Mutta juuri nyt kuuntelen Donna Summerin Once Upon a Time-tuplaa juuri katsomani HBO:n dokkarin innoittamana. I Feel Love on kaikkien diskobiisien äiti (ei tällä albumilla toki), mutta onhan tämä daami paljon monipuolisempi kuin ensiraapaisulla voisi olettaa.



 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Veli @nummenkallio vinkkasi Reginasta, ei siis siitä lehdestä, vaan bändistä. Kiitos siitä! Aivan mahtava indiesuuruus.
Lämmittää sydäntä. Regina on minulle henkilökohtaisesti tärkeä bändi. Niitä harvoja bändejä, joiden hajoamisesta on tullut pala kurkkuun. En usko, että olisin kyllästynyt Reginaan ikinä. Se osasi aina uudistua ja yllättää - ja olla silti Regina. Mikko Pykäri on nero.

Kun otat kuunteluun, ota viimeinen levy, se on paras. Vaikka kaikkihan ne ovat hyviä. Soita Mulle on vain niin loistava, My Bloody Valentinea suomeksi vähän lempeämmällä otteella. Tuo on parhaita levyjä mitä Suomessa on tehty.





Bonuksena kaunein video mitä Suomessa on tehty. Tuo on vain niin kaunis.

Ja onhan sille henkilökohtaisesti tärkeälle toinenkin ilmaisu. Se on rakas. Regina on rakas.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Näin chättäämisen uhallakin pakko vielä todeta, että Regina on niitä yhtyeitä, missä kaikki kuulostaa olevan todella helppoa. Musassa ei ole mitään ylimääräistä, mutta ei mitään lo-fi huuruilukaan. Reipas 10 vuotta sitten tehty tuollaista kamaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näin chättäämisen uhallakin pakko vielä todeta, että Regina on niitä yhtyeitä, missä kaikki kuulostaa olevan todella helppoa. Musassa ei ole mitään ylimääräistä, mutta ei mitään lo-fi huuruilukaan. Reipas 10 vuotta sitten tehty tuollaista kamaa.
Regina on myös yhtye, jolta onnistui kaikki. Ihan valtavan matkan tekivät ekan levyn elektropopista viimeisen levyn My Bloody Valentine-vaikutteiseen vaaleanpunaiseen kitarameteliin. Ei tuollaista matkaa mikään muu suomalainen yhtye ole tehnyt. Regina on paitsi yksi parhaita suomalaisia yhtyeitä, myös taitavimpia.





Nuo alkuaikojen jutut, voi että. Asuin silloin Turussa ja piti mennä ihan bussilla Kaarinaan johonkin hikiseen pikkubaariin, jossa Regina soitti. Koen, että tämä on nyt palkittu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Reginan mestariteoksesta vielä muutama:









Soita Mulle-levyllä on vain yhdeksän biisiä, mutta ne kaikki ovat loistavia. Minusta tämä on nykyajassa huikean hienoa. Upea, röyhkeästi musiikin laatua alleviivaava levy, vain yhdeksän biisiä. Tulee mieleen joku 60-luku.

Mutta Soita Mulle lunastaa kaiken. Jokainen biisi on loistava. Se kestää vertailun kaikkina aikakausina.

Harvoin on Suomessa näin röyhkeän hyvää levyä tehty. Regina on / oli yhtye joka tekee laatua.

@Individual Jos ei tullut selväksi. Tähän hymiö.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




Nämä keksivät tehdä biisin Volvosta, yhdestä hienoimmista autoista. Minulla on ollut Volvo ja ehkä seuraava on taas. Kaipaus Volvoa kohtaan on kova, vaikka Miniä rakastankin.

Tämä on muuten loistava bändi.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK




Yksi Suomi -rockin klassikoista, sekä bändi että biisi. Siinä missä Suurlähettiläät sekä Sir Elwoodin Hiljaiset Värit ovat tulleet minulle hyvinkin rakkaiksi vuosien saatossa, on Kolmas Nainen jäänyt jotenkin niiden varjoon, mikä johtunee Pauli Hanhiniemen vähän harmaasta olemuksesta. Hyviä biisejä bändillä toki on vaikka kuinka paljon, mutta jotenkin innostus bändiä kohtaan ei ole koskaan kasvanut sellaisiin mittoihin, että olisin hankkinut heidän tuotantoaan levyhyllyyni. Huomaan kuitenkin ajan tehneen tehtävänsä ja tuo ajatus on alkanut tuntua vuosi vuodelta houkuttelevammalta.
Tämä biisi on edelleen suosikkini heiltä ja siksi se soi nyt.
 

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins




Yksi Suomi -rockin klassikoista, sekä bändi että biisi. Siinä missä Suurlähettiläät sekä Sir Elwoodin Hiljaiset Värit ovat tulleet minulle hyvinkin rakkaiksi vuosien saatossa, on Kolmas Nainen jäänyt jotenkin niiden varjoon, mikä johtunee Pauli Hanhiniemen vähän harmaasta olemuksesta. Hyviä biisejä bändillä toki on vaikka kuinka paljon, mutta jotenkin innostus bändiä kohtaan ei ole koskaan kasvanut sellaisiin mittoihin, että olisin hankkinut heidän tuotantoaan levyhyllyyni. Huomaan kuitenkin ajan tehneen tehtävänsä ja tuo ajatus on alkanut tuntua vuosi vuodelta houkuttelevammalta.
Tämä biisi on edelleen suosikkini heiltä ja siksi se soi nyt.

Henkilökohtaisesti en juuri Suurlähettiläistä välitä. Sir Elwood on hieno bändi kaikin puolin, mutta näistä kolmesta Kolmas Nainen on mulle ehdoton ykkönen.

Bändin tuotanto on äärimmäisen laadukasta ja pidän Hanhiniemeä yhtenä kotimaan parhaista sanoittajista ehdottomasti. Etenkin 90-luvun maaseudun puolesta/kaupungistumista vastaan osoitetut tekstit, kuten Paskanhajua tai Ote talonkirjasta toimivat mulle aina yhtä hyvin kuin ekalla kerralla.

Ehkä tuotannon taso on hieman tippunut kun alkoivat uudestaan levyttää, mutta etenkin levyt Hikisistä siivuista Onnen oikotiehen ovat aivan kympin kamaa. Toki kahdella ekallakin hyviä biisejä, kuten Liity meihin, Maanantai, Asserin kapakkaan sekä Iso tyttö ja pikkutyttö.

Olin viime kesän lopulla katsomassa yhtyeen 40-vuotiskeikkaa bändin kotikonnuilla Alavudella ja kyllä miehet toimitti taas millintarkasti, Pauli jopa jalka paketissa. Bonusta vierailijoista ja etenkin Timo Nikistä vetämässä Tango taisteluni.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taitaa tosiaan vuoden 2023 kovin juttu olla Käärijä, eiku Kyyrijä, eiku Kyyria.

Myönnettäköön, että bändi meni minulta silloin 90-luvulla aika lailla ohi, mutta nyt on soinut luureissa ahkerasti. Oli kova setti On the Rocksissa tiistaina, nyt mietin että pitäiskö Moto-mobiilin suhauttaa Turkuun ensi viikolla, jos lippuja riittää ja sää näyttää sopivalta.











 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös