Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 894 007
  • 21 677

M10

Jäsen
Tämä on nyt soinut tiuhaan. Jos ei välitä Collinsin satulannuuskintasaundista, niin biisi on jopa yksi Genesiksen parhaista. A Trick Of The Tail -levy oli vielä hyvinkin progea.




Joo Trick Of The Tail -on vielä oikein hyvä levy Genesikseltä. Varsinkin levyn alkupuoli on todella kovaa materiaalia. Tykkään vielä siitä kolmannesta Collinsin ajan levystä, And Then There Were Three, mutta sitten homma alkoi mennä vähän liian paksuksi.

Tällä hetkellä tehokuuntelussa juuri eilen ilmestynyt Pharaoh Overlordin levy "6". Eli kyseessä siis yksi "Porin nero" Jussi Lehtisalon projekteista. Tällä levyllä laulaa Aaron Turner (ex-Isis ja Sumac pääjehu), eli aika kovan luokan artistin saanut tähän projektiinsa. Yhyteyksiähän Rätöllä ja Lehtisalolla on jo ennestään Turnerin suuntaan - juttelin aikanaan Suistolla Rätön kanssa Circlen keikan jälkeen, niin sanoi featanneensa Isistä heidän omasta toiveestaan Keski-Euroopan keikoilla vähän ekstempore. Mika oli kutsuttuna Turnerin häihinkin.


 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tää potkii kuin sata jänistä ja svengaa kuin hirvi. Tietysti alkuperäinenkin toimii. Kyllä tuo J.Ahola laulaa osaa.


Saattaa kyllä potkia, mutta svengistä tässä ei valitettavasti ole tietoakaan. Svengi ei ole millimetrintarkkaa konerummun napsutusta. Svengi on elävää, vapaata, leikittelevää rytmiä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mick Jagger on Stonesin suu. Keith on kädet. Charlie on sydän.

Aivot? Tarvitaanko niitä?




Saatana miten tuo Lisa Fischer varastaa Mickiltä koko biisin. Uskomaton veto. Selkäpiissä hiihtää hyy.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Saattaa kyllä potkia, mutta svengistä tässä ei valitettavasti ole tietoakaan. Svengi ei ole millimetrintarkkaa konerummun napsutusta. Svengi on elävää, vapaata, leikittelevää rytmiä.

Biisiä fanitan suuresti, mutta paremmin toimi erään bilebändin versio kuin Jarkon. Laulajana tuossa taisi olla Brother Firetriben laulaja Pekka Heino. Jarkko Aholassa harmittaa, että on kunnon rokin jättänyt hieman taka-alalle. No onneksi Raskasta joulua -tekeleistä tuota kuulee.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jarkko Aholassa harmittaa, että on kunnon rokin jättänyt hieman taka-alalle. No onneksi Raskasta joulua -tekeleistä tuota kuulee.
Teräsbetoni ei aikanaan ollut taiteellisesti ehkä kaikista korkealuokkaisin bändi. Mutta nähdäkseni suomalainen musiikkikenttä silti hieman hävisi Jarkko Aholan siirtyessä vetämään iskelmää. Ei mitään iskelmää vastaan, mutta Aholan äänestä siinä ei kaikkea irti saada. Sääli sinänsä. Vetää sentään covereita edelleen, joten täysin ei iskelmään jämähtänyt ole. Onneksi.

...ja laitetaan nyt joku biisikin mukaan:


 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Boris - NO

Japanilaista kokeellista musiikkia, joka on lähimpänä doom metallia. Tänä vuonna julkaistu levy joten tuoretta kamaa, ainakin suhteellisesti.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Teräsbetoni ei aikanaan ollut taiteellisesti ehkä kaikista korkealuokkaisin bändi. Mutta nähdäkseni suomalainen musiikkikenttä silti hieman hävisi Jarkko Aholan siirtyessä vetämään iskelmää. Ei mitään iskelmää vastaan, mutta Aholan äänestä siinä ei kaikkea irti saada. Sääli sinänsä. Vetää sentään covereita edelleen, joten täysin ei iskelmään jämähtänyt ole. Onneksi.

Tämä juuri. En itsekään syttynyt Teräsbetoniin, mutta nyt vähän harmittaa. Jarkolta kun on kuullut coverointia vanhoista hevi-hiteistä, kyllähän nuo toimii. Jossain bongasin vertauksen Kirkaan, mikä oli aika osuva. Kirkahan rokkia lauloi hyvin, mutta juurtui iskelmään.

Tässä yksi suosikkini.



 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole toistaiseksi ensimmäistäkään Twilight-elokuvaa katsonut. Silti myönnän avoimesti, että useampi kyseisen elokuvasarjan virallinen soundtrack on edelleen todella lähellä sydäntä.




Christina Perri taisi aika lailla kadota parrasvaloista, vaikka vetäisi vajaa 10 vuotta sitten sarjan suht isoja hittejä - ja ainakin noin "mainstreampopiksi" kuulostivat omiin korviin ihan kivalta. Ilmesesti päättänyt keskittyä sitten perheeseen? Siihen viitannee sekin, että on näemmä viime vuonna tehnyt jonkun lastenlaulualbumin.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
ZZ Topin levyjen trilogiaa Rhythmeen - XXX - Mescalero olisi tarkoitus laittaa soimaan juurikin nyt aloittaen ensin mainituista.

Ehkä Texasin partajalmareiden vähiten trendikkäintä (onko blues koskaan ollut trendi?) ja sitä myöten vähiten soitettua tavaraa ajoilta jolloin yhtyeen jahti haki vähän koordinaatteja totutusta, mutta kyllä täältä ”pelikirjan” tunnistaa. Hieman tunkkaisemmilla ja poikkeavilla sovituksilla vain.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




Roxette: How Do You Do!

Tämä tuli radiosta, ja pakkohan se oli laittaa Roxette soimaan. Vaikka sen kunniaksi, että Marie on ollut kohta vuoden poissa.

Per Gesslellä on taito kirjoittaa loistavia ajattomia poplauluja. Tämäkin on erinomainen pop-kappale niin vuonna 1992 kuin myös vuonna 2020.

Ja kyllä tuo Per ja Marie oli mahtava tutkapari. Homma toimi niin hyvin yhteen.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo





Blur: There´s No Other Way

Blööriä tulee nyt kuunneltua muutenkin koko ajan, mutta nyt tässä tylsyyden hetkinä tuli mieleen taannoinen Argentiinan reissu. Siellä soi radiossa usein tämä, ja muutakin tuota esibrittipop-kamaa, esimerkiksi alkuaikojen Ride raikasi usein. Oli hämmentävää, kuitenkin tästä sodasta kertovia biisejä. Siinä kaikkein kuppaisimmassakin ja kuumimmassa busseissa saattoi raikata tämä hieno musiikinlaji. Sinänsä vähän vanha toki.

Ehkä tämä johtuu jotenkin sodasta. Britit vastaan argot ovat ehkä ikuinen taistelupari. Kaiken vihan ja katkeruuden keskellä olen näkevinäni myös arvostusta. Minulle itselleni siinä on kaksi aivan upeaa kansaa. Silloin kun kansoja sai vielä olla. Rakastan molempia. Lontoo ja Buenos Aires ovat molemmat upeita paikkoja, olen nauttinut viihtynyt suuresti.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao





Blur: There´s No Other Way

Blööriä tulee nyt kuunneltua muutenkin koko ajan, mutta nyt tässä tylsyyden hetkinä tuli mieleen taannoinen Argentiinan reissu. Siellä soi radiossa usein tämä, ja muutakin tuota esibrittipop-kamaa, esimerkiksi alkuaikojen Ride raikasi usein. Oli hämmentävää, kuitenkin tästä sodasta kertovia biisejä. Siinä kaikkein kuppaisimmassakin ja kuumimmassa busseissa saattoi raikata tämä hieno musiikinlaji. Sinänsä vähän vanha toki.

Ehkä tämä johtuu jotenkin sodasta. Britit vastaan argot ovat ehkä ikuinen taistelupari. Kaiken vihan ja katkeruuden keskellä olen näkevinäni myös arvostusta. Minulle itselleni siinä on kaksi aivan upeaa kansaa. Silloin kun kansoja sai vielä olla. Rakastan molempia. Lontoo ja Buenos Aires ovat molemmat upeita paikkoja, olen nauttinut viihtynyt suuresti.

Tässäpä mies, joka tuo ylläoleva Demon Alborn olisi halunnut olla. Ray Davies. Bluria ei olisi ilman Kinksiä, ja eihän siinä mitään jos ottaa vaikutteita. Ylitsevuotava palvonta, kopiointi ja omien ideoiden täydellinen puute, se on huonompi juttu. Siksi en Blööriä kuuntele.



 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tässäpä mies, joka tuo ylläoleva Demon Alborn olisi halunnut olla. Ray Davies. Bluria ei olisi ilman Kinksiä, ja eihän siinä mitään jos ottaa vaikutteita. Ylitsevuotava palvonta, kopiointi ja omien ideoiden täydellinen puute, se on huonompi juttu. Siksi en Blööriä kuuntele.



Ihanaa, että Vanha Yrmy on taas täällä latistamassa. Tuntuu niin kotoisalta.

Kyllä, Blur ja Damon Albarn ovat ottaneet vaikutteita Kinksistä, mutta miten sitten selitetään se, että esimerkiksi minulle Kinks ei iske, mutta Blur on yksi suurimpia suosikkibändejä. Ja tuo kaava toimii esimerkiksi Byrdsin ja Teenage Fanclubin kohdalla, minusta molemmat ovat loistavia, vaikka sen tietyn alisteisen suhteen näenkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihanaa, että Vanha Yrmy on taas täällä latistamassa. Tuntuu niin kotoisalta.

Kyllä, Blur ja Damon Albarn ovat ottaneet vaikutteita Kinksistä, mutta miten sitten selitetään se, että esimerkiksi minulle Kinks ei iske, mutta Blur on yksi suurimpia suosikkibändejä. Ja tuo kaava toimii esimerkiksi Byrdsin ja Teenage Fanclubin kohdalla, minusta molemmat ovat loistavia, vaikka sen tietyn alisteisen suhteen näenkin.
Osaisin minä sen selittää, mutta en kehtaa kun voisit suuttua.

Mulla tämä menee jotenkin niin, että kun mulla on Hendrixin levyt niin en tarvitse jotain Rory Gallagheria enkä Stevie Rayta. Mulla on Zeppelin, en tarvitse Kingdom Comea enkä Rival Sonsia. Mulla on Stones, en tarvitse Aerosmithiä enkä Black Crowesia. Ja koska mulla on Kinks, en tarvitse Blööriä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




Teenage Fanclub: Sparky´s Dream

Tässä on kaikki. Tässä on täydellinen pop-melodia. Tässä on kauniit laulumelodiat. Tässä on hyvä meininki. Tässä on helisevät, vähän särisevät kitarat. Tässä on kauneus. Tässä on 60-luvun lopun Kalifornia Skotlannista tulkittuna.

Osaisin minä sen selittää, mutta en kehtaa kun voisit suuttua.
Minut tuntevat ihmiset sanovat, että minä olen siitä harvinaislaatuinen ihminen, että minun kanssani voi olla eri mieltä, ilman että olisi pelkoa välien rikkoutumisesta. Kyllä ne ovat tuossa ihan oikeassa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minut tuntevat ihmiset sanovat, että minä olen siitä harvinaislaatuinen ihminen, että minun kanssani voi olla eri mieltä, ilman että olisi pelkoa välien rikkoutumisesta. Kyllä ne ovat tuossa ihan oikeassa.
Onko meillä välejä, jotka voisivat rikkoutua?

Alusta alkaen, kuten aina, tahdoin sanoa että originate, don’t just imitate. Keksi omaa. Tee biisi. Tee itsesi näköinen biisi, ei Ray Daviesin näköistä. Kuka olet, mitä ajattelet. Tee siitä biisi, omalla äänellä. Allborn on niin idoliensa pauloissa, että mikä se hänen äänensä lopulta on? Kuka muistaa Blöörin sadan vuoden päästä? Kinksin muistaa aika moni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös