Tällä mennään. Sellainen mestariteos, ettei heti löydy vastaavaa. Ja tuo soolo...
Lopeta tuo ja takaisin Duran Duraniin.Kuuntelussa Totoa. Aloitin illan kunniaksi Toto-maratonin. Innostuin bändistä viime kesänä heidän vetäessään myöhään illalla keikkaa Jazzeilla. Koti on vain vähän matkan päässä Kirjurinluodosta, joten musiikki kuului hyvin. Bändin soundi vei yllättäen mennessään ja viimeistään maineikkaan African kuuleminen livenä räjäytti pankin. Musiikin laannuttua painelin huoneeseen ja googletin tietoa yhtyeestä. Seuraavaksi YouTubeen ottamaan maistiaisia.
Uusi rakkaus oli syttynyt Punamustan rinnassa.
Kappale kuuluukin: "Stop Loving You". I can't. I just can't.
Tietäisitpä. Mulkku olen miehekseni. Aina oikeassa ja kovaan ääneen. Vittuilen vähemmistöille ja enemmistöille. Selvänä olen sietämätön, päissäni pitelemätön. Hienoin kohteliaisuus, jonka olen saanut, tapahtui eräässä baarissa. Siellä yksi nainen sanoi mulle, että päissäsi sie näytät Bon Scottin kehitysvammaiselta pikkuveljeltä, mutta kukaan ei tiedä miltä sie selvänä näytät.Ei huolta, vakuutan lukevani paholaisherran viestejä ajatuksella ja mielenkiinnolla. Selvästikin hieno mies kyseessä.
Mie keitän kasarissa nuudeleita.
Tuo mikkonumerosarjan huomio oli oikeastaan aika hyvä. Mikä sitä kasaria on? Poison vai Venom? Madonna vai Nina Hagen? Michael Jackson vai Michael Philip Jagger? Dingo vai Radiopuhelimet? Kaikki nää teki musiikkia silloin. Monet ihan saatanan paskoilla soundeilla. Se diskanttinen paska, ne kaiutetut rumpusoundit...
Voi helevetti, miten hienoa olisi kuulla yksi lempilevyistäni, Princen Purple Rain, hyvillä soundeilla. Ilman sitä synteettistä, diskanttista sihinää. Helvetti, jos siinä olisi edes jotain bassopohjaa...
Mikä musiikintekijöitä vaivasi 80-luvulla? Teillä oli mahdollisuus tehdä oikein. Kyllä ne Zeppelinin ja Stonesin soundit sieltä 70-luvulta olisi kai olleet vielä käytettävissä. Otitte ne nintendovinkunat siihen tilalle. Miksi? No, ehkä ette halua levyistänne klassikoita.
Montako 80-luvun levyä muistetaan sadan vuoden päästä? Thriller. Purple Rain. Born In The U.S.A. Onko muita?
@Punamusta kuuntelee kasaria, muttei Venomia tai Slayerin Reign In Bloodia. Vässykkä.