Kurinpitopäätökset kaudella 2013–2014

  • 441 823
  • 1 825

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Minkä Summasen väitteen tämä tilasto mielestäsi kumoaa ja millä perusteella?

Ottamatta sen enempää kantaa Wildcardin tilastoihin, niin yleensä tällaisissa väitteissa todistustaakka on väitteen esittäjällä, ainakin yleisen oikeustajun mukaan. Ei Summasen väitteitä tarvitse kenenkään erikseen kumota.

Summasen väitös järjestelmällisestä suosimisesta on erittäin vakava, jonka tueksi tulisikin tällöin esittää pitäviä näyttöjä. Muussa tapauksessa kyse on todella epäurheilijamaisesta ja halpamaisesta julkisuustempusta. Summasen osalta tuo on tosin ihan odotettua mediapeliä, joten eipä tuo käytös yllätä.
 
Viimeksi muokattu:

10penttiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Habs, Sympatiat NY Rangers
Kyseessä oli yhteentörmäys ja Niemi ei vain enää kerennyt väistää tätä IFK:n peluria. Mitään jalkojen levitystä tossa tilanteessa ei tapahtunut. Jos Niemi olisi pyllähtänyt ja loukkaantunut olisiko IFK:n pelurin mielestäsi pitänyt saada pelikieltoa?

Kurinpitopäätökset ja saadut rangaistukset menevät suurimmalta osin sen mukaan miten tapaus on saanut mediahuomiota.

Valotatko mulle vähän mikä tässä päätöksessä oli vikana kun en oikeen ymmärrä sun pointtia?
Polvitaklaus on polvitaklaus vaikka taklaava pelaaja on kuinka hidas, tahaton tai muuta, ei vahinko tai hitaus poista taklaavan vastuuta millään tapaa. Sun logiikallas päähänkodistuneita taklausia on sallittu harrastaa mikäli taklaaja on hidas, tai korkea maila jätetään viheltämättä jos ei oo mikään vauhtikone.

En tiedä astuinko miinaan tai muuta vastaavaa mutta päädyin nyt silti vastaamaan

Ps. Kerrotko viellä miten media vaikutti tähän päätökseen?
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kyllä jokaisen Jokeripelaajan pitäisi tietää, että 2 matsia voi tulla pannaa vaikka taklaus ei rikkoisi mitään sääntöä.
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Polvitaklaus on polvitaklaus vaikka taklaava pelaaja on kuinka hidas, tahaton tai muuta, ei vahinko tai hitaus poista taklaavan vastuuta millään tapaa. Sun logiikallas päähänkodistuneita taklausia on sallittu harrastaa mikäli taklaaja on hidas, tai korkea maila jätetään viheltämättä jos ei oo mikään vauhtikone.

En ole veli-Steegil, mutta koen asiakseni vastata tähän koska olen hänen kanssaan samaa mieltä asiasta.

Mun mielestä tahattomuus/tahallisuus on aika iso tekijä polvitaklaus-tapauksissa. Vertaillaanpa esim. Savilahti-Naganderin ja Niemen polvitaklauksia, niin ehkä silloin pystyt tämän käsittämään. S-N:n tapauksessa Lukon pelaaja (en nyt muista nimeä) luistelee suoralla luistelulinjalla siniviivan yli, S-N ei ehdi tilanteeseen ja ojentaa jalkansa pelaajan eteen aiheuttaen polvikontaktin. Niemen rikkeessä Niemi hakee taklausta Talajaan, tämä vaihtaa suuntaa viime hetkellä ja polvet kolahtavat yhteen. Ei jalanojennusta, vaan puhdas törmäys. Jollain ihme tavalla Liigan logiikan mukaan rikkeet olivat samanarvoiset, sillä molemmat saivat 2 pelin mittaisen vankilareissun.

Kun Niemen tilanteesta annettiin 2 peliä penaltia, niin silloin pitäisi vähän säätää tuota "linjaa" (jota ei oikeasti ole) muidenkin tapausten osalta. Vrt. esimerkiksi Huhtasen tahallisesta vahingoittamisyrityksestä 3 peliä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
S-N:n ja Niemen tuomioita, kun aletaan vertaamaan pitää muistaa, että toisessa vastustaja loukkaantui ja toisessa ei. Eli kyllähän sen selvästi näkee, että kurinpito pitää S-N:n tekoa törkeämpänä ja ainoastaan Virtasen loukkaantumattomuus pelastaa isommalta pelikiellolta. On turhaa mielestäni puhua jostain yhteentörmäyksestä, kun taklaajalla on vastuu ettei taklaus tapahdu polvella vaikka miten toinen väistää ja toinen on liian hidas.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Täällä on ansiokkaasti keskusteltu jäähytilastojen merkityksellisyydestä tai merkityksettömyydestä eri asioiden suhteen, joten päätin selvitellä pienen ja sympaattisen SaiPan kurinpitorangaistusten tilannetta. Jäähytilaston mukaanhan SaiPa on päässyt nauttimaan muita joukkueita enemmän ylivoimapelistä, vaikka eipä sen seuraaminen ole (eilisiltaa lukuunottamatta) ollut kovin nautinnollista.

SaiPan pelaajille tuomitut kurinpitorangaistukset:

28.9.2013 HIFK-SaiPa, Paalanen vs. Pakarinen selästä taklaaminen: SaiPan Paalaselle yhden ottelun pelikielto, Pakarinen pois pelistä 0 ottelua.

28.11.2013 Lukko-SaiPa, Savilahti-Nagander vs. Virtanen polvitaklaus, SaiPan Savilahti-Naganderille kahden ottelun pelikielto, Virtanen pois pelistä 0 ottelua

SaiPan vastustajille tuomitut kurinpitorangaistukset:

14.11.2013 Jokerit-SaiPa, Ruutu vs. Roope Hämäläinen päähän kohdistunut taklaus, Ruudulle pelikieltoa 6 ottelua, SaiPan Hämäläinen pois pelistä ainakin 7 ottelua

27.11.2013 Ässät-SaiPa, Huhtanen vs. Davis laitataklaus, Huhtaselle kolmen ottelun pelikielto, SaiPan Davis pois pelistä ainakin 3 ottelua

ja mainittakoon vielä

16.11.2013 SaiPa-Ilves, Mankinen vs. Pentikäinen poikittainen maila, Pentikäiselle 5+20 minuuttia mutta ei kurinpitotuomiota, SaiPan Mankinen pois pelistä ainakin 6 ottelua

Roope Hämäläinen ja Jesse Mankinen viihtynevät näillä näkymin SaiPan sairastuvalla vähintään joulutaukoon asti, eli missaavat vielä ainakin neljä peliä. Patrick Davisin tilanne on epäselvä, mutta aivotärähdyksen oireiden kanssa ei parane hoppuilla.

Eilisillan SaiPa-TPS -ottelussa jaettiin molemmille joukkueille yhdet ottelurangaistukset, ja molemmilta joukkueilta myös loukkaantui pelaaja ko. tilanteissa. Loukkaantumisten vakavuudesta ei ole vielä tietoa, mutta veikkaan että SaiPan Backmanille kävi pahemmin kuin TPS:n Hostikalle.

Että tällaista. Muut saavat halutessaan tehdä puoleettomia johtopäätöksiä tästä aineistosta. Minun keltaisten ja mustien aivosolujen yhteistyön tuloksena on syntynyt teoreema, jonka mukaan pieni ja sympaattinen SaiPa on luisteluvoimainen joukkue jonka pelaajat ovat enimmäkseen herrasmiehiä.
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Savilahden polvitaklauksesta puhuttaessa en kiinnittäisi huomiota seurauksiin, vaan itse tekoon: sellainen polven kurotus vastustajan eteen, että peliurakin olisi voinut päättyä. Vaikka kuinka olisi myöhässä tilanteesta, noin ei saa tehdä. Polvenojennus taitaa olla kyllä aina vaistomaista reagointia, mutta niin vaarallista, että kaksi peliä huilia ei riitä.
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Samaa mieltä. Aivan käsittämätöntä että jääkiekkoilijan irvikuva Huhtanen pääsi noin vähällä selkeästä kostosta, joka johti loukkaantumiseen.

Tietääpähän paljon pelaajan teloittaminen kostoksi maksaa= max 3 peliä. Eräät nimeltämainitsemattomat Ässä-fanit luultavastii laukeavat housuunsa, kun Davis oikeasti loukkaantui eikä ole pelannut sen teloituksen jälkeen.

Nimim. "kiviä taskuun".
 
Samaa mieltä. Aivan käsittämätöntä että jääkiekkoilijan irvikuva Huhtanen pääsi noin vähällä selkeästä kostosta, joka johti loukkaantumiseen.

Irvikuvasta en tiedä, mutta minusta taklauksen jälkipelit Huhtanen hoiti tyylikkäästi. Vastasi teoistaan jo jäällä Glennille ja vielä pahoitteli toimintaansa somessa.

Vastenmielisintä omasta mielestäni oli ottelun jälkeen Jyri Marttisen kommentit, jossa toi itseään esille, kun häntä taklattiin päähän ja lisäksi vihjaili jotain Davisin makoilusta Huhtasen taklauksen jälkeen...
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Irvikuvasta en tiedä, mutta minusta taklauksen jälkipelit Huhtanen hoiti tyylikkäästi. Vastasi teoistaan jo jäällä Glennille ja vielä pahoitteli toimintaansa somessa.

Vastenmielisintä omasta mielestäni oli ottelun jälkeen Jyri Marttisen kommentit, jossa toi itseään esille, kun häntä taklattiin päähän ja lisäksi vihjaili jotain Davisin makoilusta Huhtasen taklauksen jälkeen...

Totuus näkyy vaikka kuinka monelta videolta. Huonommalla onnella vakava vammautuminen voi olla tosiasia. Siinä vaiheessa ei paljon paina, mitä Facebookiin kirjoitetaan.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Aijaijai, alkaa vissiin Saipafaneja pelottaa että taas alkaa syksyn joukkue valumaan sinne totutuille sijoilleen. Vai miten nuo itkut pitäisi ymmärtää.

Tuomiot kuuluu antaa tekojen mukaan eikä seurauksien. Liigan kurinpito ei ainakaan aikaisemmilla kausilla ole ollut johdonmukaista, mutta kun tämä kausi on mennyt yllättävän hyvin on parempi lopettaa nuo valittamiset heti alkuunsa.

Marttinen muuten oli kaksi peliä sivussa tuon päähän taklaamisen (josta KETÄÄN ei rangaistu) jälkeen...
 
Aijaijai, alkaa vissiin Saipafaneja pelottaa että taas alkaa syksyn joukkue valumaan sinne totutuille sijoilleen. Vai miten nuo itkut pitäisi ymmärtää.

Tuomiot kuuluu antaa tekojen mukaan eikä seurauksien. Liigan kurinpito ei ainakaan aikaisemmilla kausilla ole ollut johdonmukaista, mutta kun tämä kausi on mennyt yllättävän hyvin on parempi lopettaa nuo valittamiset heti alkuunsa.

Marttinen muuten oli kaksi peliä sivussa tuon päähän taklaamisen (josta KETÄÄN ei rangaistu) jälkeen...

Jotenkin olin näkevinäni Marttisen kentällä taklauksen vielä ottelun päättyessä ja tappelemassa Flinckin kanssa summerin soidessa. Voi olla, että oli toinen Marttinen...
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aijaijai, alkaa vissiin Saipafaneja pelottaa että taas alkaa syksyn joukkue valumaan sinne totutuille sijoilleen. Vai miten nuo itkut pitäisi ymmärtää.

Tuomiot kuuluu antaa tekojen mukaan eikä seurauksien. Liigan kurinpito ei ainakaan aikaisemmilla kausilla ole ollut johdonmukaista, mutta kun tämä kausi on mennyt yllättävän hyvin on parempi lopettaa nuo valittamiset heti alkuunsa.

Marttinen muuten oli kaksi peliä sivussa tuon päähän taklaamisen (josta KETÄÄN ei rangaistu) jälkeen...

Argumentoitua keskusteluako sinä kutsut itkemiseksi?

Ei meillä SaiPa-kannattajilla ole mitään itkettävää. Otetaan mitä saadaan, ja aika aurinkoinen syksy on ollut. Että jatka sinä vain noita surullisia piikittelyjäsi jos et kykene keskustelemaan asioista niiden oikeilla nimillä.
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Tuomiot kuuluu antaa tekojen mukaan eikä seurauksien.

...

Liigan kurinpito ei ainakaan aikaisemmilla kausilla ole ollut johdonmukaista, mutta kun tämä kausi on mennyt yllättävän hyvin on parempi lopettaa nuo valittamiset heti alkuunsa.

Kyllä, tuomioiden pitäisi määräytyä pääasiassa teon eikä seuraamusten mukaan. Tällä logiikalla Huhtasen panna olisi vaan pitänyt olla se 6 peliä. Perusteluja en jaksa jankata, kun ne näkee kyllä tuolta aiemmilta sivuilta ja meikäläisenkin viestihistoriasta.

Tällä kaudellahan tuo kurinpito nimenomaan on ollut epäjohdonmukaista. Ehkä Ässä-fanin näkökulmasta mennyt hyvin, mutta kovin moni muu ei liene samaa mieltä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Kyllä, tuomioiden pitäisi määräytyä pääasiassa teon eikä seuraamusten mukaan. Tällä logiikalla Huhtasen panna olisi vaan pitänyt olla se 6 peliä. Perusteluja en jaksa jankata, kun ne näkee kyllä tuolta aiemmilta sivuilta ja meikäläisenkin viestihistoriasta.

Tällä kaudellahan tuo kurinpito nimenomaan on ollut epäjohdonmukaista. Ehkä Ässä-fanin näkökulmasta mennyt hyvin, mutta kovin moni muu ei liene samaa mieltä.

Hassusti SaiPassa ja muuallakin tuomitaan Huhtanen ja vaietaan esimerkiksi yhdestä ruotsalaispuolustajasta. Niin se menee elämässä, karua ja silti totta.

Minä ja enemmistö ässäfaneista ei nähnyt Huhtasen taklauksessa mitään järkeä. Onko se sitten täällä palstalla jonkun vika, että Huhtanen taklasi? Ei ole.

Kurinpito (Liusjärvi) vahvisti itse omalla nimellään, etteivät tulkinneet peliä vihelletyksi poikki. No, siltikään en näe tuossa taklauksessa mitään järkeä, mutta ymmärrän varovaisesti, miksi tuomio oli kolme peliä.

Ei taustaa näissä, ei pelin ollessa poikki ja ilmeisesti tulkinnan mukaan ei kostoakaan. Siitä kolme peliä on aika looginen tuomio. Sitä en ymmärrä, että minkä koskemattomuuden Davis ansaitsi mailapelillään. Reaktio tilanteeseen vain nyt meni ylitse kaikista normeista.

Huhtanen otti kuitenkin teostaan vastuun ja otti yhteyttä myös Davisiin, ja tuomioksi annettiin kolme peliä. Onko tämä ihan mahdotonta ymmärtää?

Ikäväähän se on, että Davis on poissa. Monta vuotta meni niin, että Ässät oli näissä vain ja ainoastaan ottava osapuoli. Silti olen pahoillani, että nyt tällä kaudella myös Ässiä vastaan on vastustajia pudonnut pelistä pois.

Tähän kiintiönimimerkit kohta muistelevat Nickersonia ja JYP-fanit Vatasta, mutta se sallittakoon. Tosiasia on, että vaikka neljästä viiteen vuoden otannalla Ässät on telonut aika marginaalisen vähän porukkaa sairastuvalle.
 
Viimeksi muokattu:

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Savilahden polvitaklauksesta puhuttaessa en kiinnittäisi huomiota seurauksiin, vaan itse tekoon

Näinhän sen pitäisi mennä. Kuinka monta kertaa tällä palstalla on raivottu siitä, miten tuomioita ei saisi langettaa seurauksen (loukkaantui/ei loukkaantunut) perusteella. Nyt sitten yksi ilmeisen turhautunut janari tekee jotain omaa agendaansa, koska SaiPa on kärsinyt. Väärillä teillä ollaan, jos tässä aletaan nyt oikeasti loukkaantumisen perusteella arpomaan niitä tuomioita. Pitäisi olla itsestään selvää.

Polvitaklaus esimerkkinä on sellainen, josta useimmiten selviää puujalalla, hyvällä säkällä taklattu pelaa seuraavassa vaihdossa. Paskalla säkällä ura loppuu siihen ja polvi on viallinen loppuelämän. Tästä johtuen tuomiot on jaettava potentiaalin, ei todellisen seurauksen perusteella.
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Hassusti SaiPassa ja muuallakin tuomitaan Huhtanen ja vaietaan esimerkiksi yhdestä ruotsalaispuolustajasta. Niin se menee elämässä, karua ja silti totta.

Jos tarkoitat tällä ruotsalaispuolustajalla Savilahti-Naganderia, niin eipä tosta mun mielestä erityisesti täällä ole vaiettu. Ihan selvä pelikielto ja nykyisellä polvitaklauslinjalla, jossa tahattomistakin polvikontakteista tulee 2 peliä vankilaa, niin eihän tuo nyt ollut riittävä rangaistus. Kirjoitin tästä linjattomuudesta edellisellä sivulla.

Asiallinen kirjoitus sinulta, mutta olen edelleen sitä mieltä että 3 peliä on liian vähän tuosta töötistä. Olen myös sitä mieltä, että Liigan kurinpito on vitsi ja toivon varovaisesti että ruoho olisi tämän asian suhteen vihreämpää KHL:ssä. Paino sanalla toivon, en nimittäin jaksa uskoa tähän. Toisaalta tämän lottokoneen voittamiseen ei hirveästi vaadita.

Edit: Janiz80:ltä hyvä viesti!
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hassusti SaiPassa ja muuallakin tuomitaan Huhtanen ja vaietaan esimerkiksi yhdestä ruotsalaispuolustajasta. Niin se menee elämässä, karua ja silti totta.

Minä ja enemmistö ässäfaneista ei nähnyt Huhtasen taklauksessa mitään järkeä. Onko se sitten täällä palstalla jonkun vika, että Huhtanen taklasi? Ei ole.

Kurinpito (Liusjärvi) vahvisti itse omalla nimellään, etteivät tulkinneet peliä vihelletyksi poikki. No, siltikään en näe tuossa taklauksessa mitään järkeä, mutta ymmärrän varovaisesti, miksi tuomio oli kolme peliä.

Ei taustaa näissä, ei pelin ollessa poikki ja ilmeisesti tulkinnan mukaan ei kostoakaan. Siitä kolme peliä on aika looginen tuomio. Sitä en ymmärrä, että minkä koskemattomuuden Davis ansaitsi mailapelillään. Reaktio tilanteeseen vain nyt meni ylitse kaikista normeista.

Huhtanen otti kuitenkin teostaan vastuun ja otti yhteyttä myös Davisiin, ja tuomioksi annettiin kolme peliä. Onko tämä ihan mahdotonta ymmärtää?

Ikäväähän se on, että Davis on poissa. Monta vuotta meni niin, että Ässät oli näissä vain ja ainoastaan ottava osapuoli. Silti olen pahoillani, että nyt tällä kaudella myös Ässiä vastaan on vastustajia pudonnut pelistä pois.

Tähän kiintiönimimerkit kohta muistelevat Nickersonia ja JYP-fanit Vatasta, mutta se sallittakoon. Tosiasia on, että vaikka neljästä viiteen vuoden otannalla Ässät on telonut aika marginaalisen vähän porukkaa sairastuvalle.

Tosifanit ovat usein kykenemättömiä katsomaan kriittisesti omiensa tekemisiä, mutta ainakin itse pyrin katsomaan tilanteet mahdollisimman objektiivisesti. Mutta ei keskustella siitä, mitä olen itse sanonut Savilahden polvitaklauksesta, sen lukeakseen voi toki kelata pari sivua taaksepäin.

Mielestäni Huhtasen taklauksessa ei ole mitään väliä, onko pilli soinut. Davis ei tilanteessa lopettanut pelaamista, ennen kuin tuli 100 kiloa niskaan. Huhtanen ottaa tilanteessa usean luistimenpotkun vauhtia ja tilttaa suoraan pelipaidan numeroihin. Taponyritys, vaikka miten veivattaisiin. Kyllähän Davis antoi Kovaltshuk-maisen poikittaisen maalin edessä: rike sekin, mutta pelimiehen pitää ottaa maalin edessä kaikki vastaan tai antaa samalla mitalla takaisin, ei taklata selkään.
 

ilu

Jäsen
Mielestäni Huhtasen taklauksessa ei ole mitään väliä, onko pilli soinut. Davis ei tilanteessa lopettanut pelaamista, ennen kuin tuli 100 kiloa niskaan. Huhtanen ottaa tilanteessa usean luistimenpotkun vauhtia ja tilttaa suoraan pelipaidan numeroihin. Taponyritys, vaikka miten veivattaisiin.

Sillä, onko pilli soinut vai ei, on huomattava merkitys pelikieltoa annettaessa. Laitataklauksista on Liigassa viime aikoina annettu 1-2 ottelun pelikieltoja, joten Huhtasen tuomio oli ihan linjan mukainen. Esimerkiksi aiemmin tällä kaudella Paalanen työnsi kaksin käsin metrin irti laidasta olleen Pakarisen pää edellä laitaan, minkä seurauksena Pakarinen sai aivotärähdyksen. Pelikieltoa tuli yksi ottelu.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Huhtasen tapauksessa olisi olennaista antaa pelin päätuomareille kunnon huomautukset. Pillin olisi ehdottomasti pitänyt soida jo aiemmin, koska jäällä oli tapahtunut jo taklauksen tullessa paljon sellaista, jonka takia peli olisi pitänyt keskeyttää. Toki taklaus oli itsessäänkin törkeä, en mä sillä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tosifanit ovat usein kykenemättömiä katsomaan kriittisesti omiensa tekemisiä, mutta ainakin itse pyrin katsomaan tilanteet mahdollisimman objektiivisesti. Mutta ei keskustella siitä, mitä olen itse sanonut Savilahden polvitaklauksesta, sen lukeakseen voi toki kelata pari sivua taaksepäin.

Mielestäni Huhtasen taklauksessa ei ole mitään väliä, onko pilli soinut. Davis ei tilanteessa lopettanut pelaamista, ennen kuin tuli 100 kiloa niskaan. Huhtanen ottaa tilanteessa usean luistimenpotkun vauhtia ja tilttaa suoraan pelipaidan numeroihin. Taponyritys, vaikka miten veivattaisiin. Kyllähän Davis antoi Kovaltshuk-maisen poikittaisen maalin edessä: rike sekin, mutta pelimiehen pitää ottaa maalin edessä kaikki vastaan tai antaa samalla mitalla takaisin, ei taklata selkään.

Jaa, mielestäni ilmaisin, että taklaus oli joka tapauksessa järjetön. Yritin avata omaa näkemystäni siitä, miksi kieltoa ei tullut enempää, mutta ilmeisesti epäonnistuin. Minun ei tarvitse veivata mitään. Lisäksi olen samaa mieltä siitä, että vastaus poikittaiseen mailaan oli täysin väärä.

Aika ei anna meidän koskaan tietää, olisiko kyseistä taklausta ikinä tullut, mikäli Ruotsin lahja maailmalle ei olisi saanut sulkea kiekkoa vartiksi. Pelistä kannattaa ymmärtää se, että SaiPalla varmaan oli tarve kuluttaa kellosta aikaa, ja Ässillä taas tarve saada se pelikatko aikaan.

Miksiköhän muuten otteluvalvojakin mainitsi tuon edeltävän tilanteen, siis kiekon sulkemisen ja sen viheltämättä jättämisen? Helppo vastaus on, että koska on porilainen, mutta jos lajista tajuaa edes hieman, löytää muitakin vastauksia.

Nostan kädet pystyyn ja luovutan, mikään ei kuitenkaan muuta mitään. Rehdin miehen SaiPassa varmaan Päärkin huilaa pari peliä omaa lomaa ihan sympatiasyistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös