Jos Kantola ei olisi flipannut, ei olisi tullut yhtään mitään kellekään. Ei edes paha mieli tupsu- ja suippokorville.Jos Ohtamaa olisi ottanut haasteen vastaan pelikieltoa olisi voinut tulla yksi peli, ei välttämättä yhtään ja tätä vääntöä ei tarvitsisi käydä.
Miksi ihmeessä tätä pitää verrata tekona epäpuhtaisiin taklauksiin? Eihän noilla teoilla ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Kantola sai tuomionsa ihan tismalleen siitä, mitä tuli tehtyä. Kerrataan nyt vielä ne avainkohdat:
1. Täysin harkitusti haki tappelua Ohtamaan kanssa, seuraten tätä yli puolen kentän matkan tökkien ja huitoen mailalla.
2. Ei saanut ns. tanssiparia, joten veti cheap shotin ja kaatoi Kantolan maahan.
3. Jatkoi maassa makaavan pelaajan hakkaamista paljaalla nyrkillä. Aivan helvetin paljon koodiston vastainen temppu, mikä yhdessä harkitun teon kanssa tekee tästä erityisen raskauttavan.
Oikeasti tulee välillä ihmetys, millaisten kakaroiden kanssa näitä keskusteluja oikeasti täällä pitää käydä. Minulla ei ole mitään kaukalotappeluita vastaan, päinvastoin. Tykkään, kun tunteet välillä kuohuvat. Minäkään en tykkää polvitaklauksista enkä päähän kohdistetuista sellaisista, mutta osaan erottaa ne tekoina toisistaan. Ja kun niitä tapahtuu, niistä käydään kurinpitomenettely tarvittaessa ja syylliset tuomitaan. Jos on raskauttavia seikkoja, niin sitten odotetaan kovempaa tuomiota. Siinä vaiheessa minä tsekkaan lopullisen tuomion ja totean, että syyllinen sai ansionsa mukaan. Kaikista vähiten minua kiinnostaa siinä vaiheessa, mitä Allu Lähteenmäki sai aikanaan Lampisen mukiloinnista tai Salmen läpsyttelystä Filppulan lähinnä suojatessa itseään. Bertuzzista puhumattakaan.
Viimeksi muokattu: