Täsmennetään sen verran, että en syyllistänyt sinänsä liigaa, vaan nykyisen kurinpitäjän toimikautta, joka ei nyt tunnu menevän ihan nappiin; porua aiheutuu nimittäin suurinpiirtein jokaisesta päätöksestä, minkä lisäksi kurinpitoratkaisuista ja -käsittelyynotoista tiedotetaan Twitterissä, eivätkä vastuunjaot esim. virallisen tiedotuksen osalta tunnu todellakaan olevan kaikille osapuolille selvät, kuten tämänpäiväinen esimerkki osoittaa.
Se on ihan totta, että porua syntyy. Olen taipuvainen uskomaan, että vaikka olisi olemassa joku absoluuttinen totuus kaikista liigassa tapahtuvista kurinpitoa vaativista tilanteista ja kurinpitoelimet osuisivat päätöksissään 100%:n osumatarkkuudella siihen totuuteen syntyisi silloinkin porua. Ihmismieli vain on sellainen, että meillä kaikilla on oma käsitys oikeudenmukaisuudesta. Siihen kun vielä lisätään se, että suuri osa asioita kommentoivista ei tunne edes jääkiekon sääntöjä riittävän hyvin saati olisi perillä kurinpitoelimien sisäisistä toimintatavoista ja linjauksista on soppa valmis.
Oma nivustuntuma on, että tällä kaudella ollaan menty ehkä linjakkaammin kuin aikoihin siitäkin huolimatta, että on ollut temppuja (mm. Giliati), jotka on jäänyt ilman aiheellista rangaistusta.
Jos Liusjärvi itse kertoo radiossa, että liiga julkistaa päätöksen klo. 16, niin silloin päätöksen kuvittelisi tulevan julkiseksi liigan julkistamana klo. 16 eikä Kärppien tiedottamana klo. 14.45.
SM-liiga ei pysty mitenkään muuten kontrolloimaan tätä kuin tiedottamalla seuroja yhtä aikaa kiekkoyleisön kanssa. Onko se aiheellista vai ei siihen en osaa ihan selkeää mielipidettä muodostaa. Kyllä mä kallistuisin sille kannalle, että seuroja tiedotetaan etukäteen ja samassa yhteydessä kielletään julkistamasta asiaa ennen liigan määrittelemää ajankohtaa.
Kyllä SM-liigaseuroissa tulee olla sen verta hyvin tiedossa kuka tekee ja mitä, ettei tällaisia ennenaikaisia ejakulaatioita tapahdu.
This being said.. En mitenkään isosta asiasta lopulta tässä näe olevan kyse mutta kuntoonhoidettava asia siitä huolimatta.