...Paikan päällä näytti siltä kuin Väänänen olisi ajettu ulos vasta, kun hän lähestyi tuomareita tilanteen päädyttyä tuomionjakoon tuomarialueen tuntumassa - jossa muuten Jokereita edusti varakapteeni Hahl. Arvauksena heittäisin, Väänäsen menneen kysymään tuomareilta jotain suuntaan "Eikö se v*tun r*ssä saa enempää?"
...
Rangaistushässäkästä kokonaisuutena en enää sano mitään, mutta olin hämmästynyt saadessani tietää, että ennen arvostamani O.Väänänen on syyllistynyt tällaiseen (rasistiseen) käytökseen.
Liivikin tapauksessa kyseessä on vielä herra, joka on julkisuudessakin kertonut kohtaamastaan rasismista Suomessa, joten kovasti hämmästelen Väänäsen toimintaa.
Joku "lätkäjätkä" saattaa kritisoida kantaani ja puolustella Väänästä, kun tilanne oli niin ylikuumentunut jne. Tolloille tiedoksi, että lieventävä asianhaara ei ole myöskään ilmoittaa, että "rasismi on lätkässä yleisesti hyväksyttyä ja kuuluu koodistoon"
Itse olen pelannut niin futiksen kuin lätkänkin alasarjoja ja noissa sarjoissa - kuten suurin osa niitä pelanneista tietää - tilanteet käyvät silloin tällöin lähellä jo ihan
oikeita tappeluita. Eipä silti koskaan ole tullut mieleen nimitellä ketään ryssäksi tai neekeriksi. Koko uraltani muistan vain yhden sellaisen tapauksen, jossa joku on nimitellyt jotakuta rasistisesti ja sekin selkkaus meni Palloliiton jatkokäsittelyyn.
Rasisti on reppana. Väänänenhän olisi futaajana saanut todella kovat tuomiot tästä nimittelystään.