Nyt Seppänen itkee tilanteessa, jossa "nukutettu" luistelee itse päin Salomäkeä.
Jos toinen joukkue on yksinkertaisesti parempi ja voittaa pelin ei se häiritse itseäni hirveästi. Esim. tää Pelicans-sarja on ollut niin tasainen (ja jopa pelillisesti Pelicansille kallellaan), että jos Pelicans on lopuissa peleissä parempi ja menee jatkoon niin sitten menee ja toivotan onnea loppupeleihin.
Se kuitenkin ärsyttää ettei kaksi joukkuetta pääse ratkomaan pelejä reilusta asetelmasta. En pidä itseäni pahimpana mahdollisena värilasien kantajana ja tiedän että Kärppäpelaajatkin ovat tehneet vuosien aikana monta oikeasti rangaistuksen ansatitsevaa tekoa kentällä. Toki moni Kärppäkannattaja on purnannut niistä, joskus aiheetta ja joskus aiheestakin. Nyt kuitenkin huumorintajua koetellaan, sillä mielestäni kyseessä on yksi uskomattomimmista tuomioista mihin olen eläissäni törmännyt.
Olisi mielenkiintoista tietää, mikä päätös olisi ollut mikäli Suikkanen olisi ollut Kärppien valmentaja ja paasannut pelin jälkeen tyyliin "S****** me koitetaan hakea tasoitusta lopussa, kaveri luistelee päin ja meiltä ajetaan ykköskentän sentteri ulos". Oisko Liusjärvi antanut ensimmäistäkään peliä pelikieltoa, no tuskin ainakaan kolmea. Aran ärsyttävänkin kiltti tyyli (myös oman joukkueen kyseenalaisten tuomioiden kohdalla tuomarit ovat hänen mielestään lähes poikkeuksetta oikeassa eli tuomareita ei todellakaan psyykata) ei näköjään ole se, millä liigassa kannattaa toimia.
Mitä tuohon Seppäseen tulee tuntuu jotenkin ihmeelliseltä ettei yksi kaveri pysty millään tekemään työtään ammattimaisesti, vaan omat antipatiat puskevat väkisin läpi. Tulee mieleen yhtenä muiden joukossa mm. otsikko "Rosa on filmaaja ja naurettava pelle" vai miten se menikään. Lähes yhtä lailla menneinä vuosina (Kärppien liiganousun jälkeen) ärsytti joidenkin selostajien Kärppämyönteisyys, jotenkin tuntuu kummalta että joillakin on varaa olla niin huonoja työssään. Tuskin itse olisin edes leivän syrjässä kiinni samalla ammattitaidolla.
No näillä mennään, mutta tosiaan paljon paremmalta olisi tuntunut mahdollinen tippuminen Pelicansille ilman tällaista perjantai-illan huumassa tehtyä päätöstä. Suikkasenkin pisteet ovat laskeneet näiden avautumisten myötä, vaikka toki loistava valmentaja ja etenkin psyykkaja onkin. Tietenkin kyseessä on kovalla tunteella elävä valmentaja ja tulostahan tuo avautuminen näyttää tuovan.