Ilveksen keskustelupalstan mukaan Ilveksen johto on siis ilmeisesti vedonnut SM-liigaan jottei asiaa käsitellä muotoseikkojen vuoksi.
Eli Ilveksen johto on antanut ymmärtää, että pykälien mukaan pitää mennä. On se niin väärin ja epistä...
Kun päätöstä lukee ja sivuttaa jargonin, niin ainoa mitä itse osasin päätöksestä lukea on, että kurinpito pitää ei osallistu poliittiseen vääntöön. Hyvä niin.
Mitään uutta päätöksestä ei löydy, kanssapelaajan kunnioitukseen (tai oikeastaan sen puutteeseen) on vedottu aiemminkin. Niin tai oikeastaan olihan siellä, jos haluaa "oikeutta", niin sitä on haettava itse "virkatietä". Bulvaanit (tuskin käytettiin nyt) tai media ei ole käypiä teitä hoitaa asiaasa.
Kaiken kaikkiaan päätös yllätti minut positiivisesti, sillä kurinpito paalutti tonttinsa. Jos tämä on linja jatkossakin, niin tämä keissi oli hyvä käydä läpi näin.
Toki itse epäilen, että jos teossa olisi ollut aineksia pitkään penaltiin, niin (uusi?) lääkärintodistus olisi käynyt vaadittavasta lisämateriaalista...
Edit:
Jotta asioihin saataisiin oikeudenmukaisuus ja etenkin annattua katsojille tunne oikeudenmukaisuudesta pitää liigan kurinpitosysteemi mielestäni muuttaa nopeasti niin, ettei yksi mies vastaa käytännössä tuomion antamisesta tai antamatta jättämisestä.
Tilanne ei ole nytkään tämä. Kärpillä oli kaikki oikeus viedä asia eteenpäin muistaakseni 5000€ "panttia" vastaan. Jos valitus todetaan aiheelliseksi, niin rahat saa takaisin...