Kun Vaasassa ei veri kierrä – meidän oma vitutusketjumme!

  • 292 804
  • 1 166

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllä asiat pikkuhiljaa ja ajan kanssa kaikille tästä vielä aukeaa...

Joojoo, hyvä että sä oot meidän menttori jo kerrot meille nä asiat.

Mutta, mä sanon edelleen että muutama vuoden päästä tilanne saattaa (huom saattaa) olla erillainen.
Tä hevon..ttu lisenssi nyt ensin vaan alta pois ja sitt mennään!
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
ja Sportilla on se lisenssikin vielä maksamatta.
Kyllä asiat pikkuhiljaa ja ajan kanssa kaikille tästä vielä aukeaa...
Ja Ilves sekä muut ovat joutuneet maksamaan lisenssin vuonna...? Ei toki ole tähän ketjuun kuuluva asia, mutta onhan nuo kriteerit/asiat muuttuneet sen jälkeen kun liiga suljettiin aikanaan. Liiga Oy pisti ovet kiinni ja jos haluaa tulla leikkmään niin pitää maksaa 1,7 miljoonaa. Reiluin peli olisi ollut että Jokerit olisi luovuttanut oman lisenssinsä Liiga Oy:n päättämälle seuralle. Ja jos uusi seura tulee jatkossa (KooKoo), myös ne pääsee heti samalta viivalta lähtemään.

Koko liigan sulkeminen aiheutti kuilun sarjatasojen välillä. Mestisjoukkueillla ei ollut sanottavaa kun liiga perustettiin ja suljettiin. Reilua olisi ollut että myös muille jääkiekkoliiton alaisille joukkueille olisi tarjottu mahdollisuus ostaa osakkeita vaikka pelaa alemmissa sarjoissa. Jos esim. Sport olisi ollut mukana osakkaana alusta asti, niin ei maksettavaa olisi juuri mitään, sillä silloin kun oy perustettiin niin osakkeella ei ollut varsinaista arvoa ja nyt osakkeella on tv-sopparin verran arvoa, sekä jonkun verran "imagoarvoa". Imagoarvo on tosin heikentymässä vuosi vuodelta.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Ei minun tarvitse ketään mentoroida, kyllä te keksitte itse kaikki nämä jutut aikanaan.
Ainakin Ilves saisi sen 1,7 miljoonaa, mikä paikastaan Liigassa luopuisi, joten on kaiketi sen joskus sijoittanutkin. Ei ammattilaisliigaa pyöritetä ilman rahaa.
Tuota lopun vuodatusta en oikein käsittänyt.. eihän Sportin nytkään ole tarvinnut sitä lisenssiä kerralla maksaa. Sijoittaa osissa Liigan toimintaan, kuten kaikki muutkin seurat ovat jo vuosia tehneet.
Näitä kausimaksuja ja jäsenmaksuja nyt joutuu maksamaan kaikkialla, mikä mukana haluaa olla...
Olisko Sportille pitänyt antaa jokin vapaalippu ja maksuista vapautus ?
Jokerit varmasti sai sen 1,7 milliä takaisin, tai tulee samaan erissä. Ei se Sportille kuuluvaa rahaa ole ?

Ensin ei ylpeys salli kabinettinousua, mutta joukkue pitäisi ostaa muualta, sen ylpeys sallii ? Ja nyt vielä tämä, että pitäisi saada olla jonkinlainen vapaamatkustaja .. Aika joustava ylpeys teillä joillakin !
 
Viimeksi muokattu:

Winger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Ei minun tarvitse ketään mentoroida, kyllä te keksitte itse kaikki nämä jutut aikanaan.
Ainakin Ilves saisi sen 1,7 miljoonaa, mikä paikastaan Liigassa luopuisi, joten on kaiketi sen joskus sijoittanutkin.
Sun pätemisen halu ainakin on valtava. Avaisitko muuten tätä lausetta hieman? Tummennettu osuus siis minun muokkaama.
 

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ei minun tarvitse ketään mentoroida, kyllä te keksitte itse kaikki nämä jutut aikanaan.
Ainakin Ilves saisi sen 1,7 miljoonaa, mikä paikastaan Liigassa luopuisi

No perkele, mutta mitä oli tä "lisenssin" hinta silloin ku Pelicans, Kalpa ja Kärpät nousivat (tai päätettiin ottaa mukaan leikkiin = kabinetti silloin).
Olsiko ollut 1,5 m markkaa? Jos edes sitä? No, tottakai kaikki hinnat ovat muuttuneet muutenkin...mutta kuitenkin, kyllä se oli silloin niiin pedattu esim kalakukoille, ja myös Pelsuille että oksat pois.
Mutta, mutta, nyt vaan eteenpäin!
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Eikös tämä siinä tapauksessa ole vähän perhanan hyvä sijoitus, jos kerran arvo nousee tuolla vauhdilla ?
Eli siis, jos Sport esim. tekee konkussin vuonna 2025, niin siitähän paukahtaa valtava potti. Koko seura pelastuu samalla iskulla !
 

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Eikös tämä siinä tapauksessa ole vähän perhanan hyvä sijoitus, jos kerran arvo nousee tuolla vauhdilla ?
Eli siis, jos Sport esim. tekee konkussin vuonna 2025, niin siitähän paukahtaa valtava potti. Koko seura pelastuu samalla iskulla !
Näin on, arvo vaan vissin nousi eniten silloin 2000 luvun alussa kun tuli kaikki TV-sopparit ym mukaan kuvioon (ja kun Kummola ja kumpp päätivät laittaa Liigaa lukkoon + avaimet piiloon). Mutta kyllä, eiköhän se on se idea, eli jos Sportti menee konkkaan niin voidaan myydä lisenssi eteenpäin K-Vantaalle (Korea fyrkkaa) ja ne "nousee" liigaan jos halli on kunnossa ja auditonti menee ku unelma jne...
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös ensimmäinen vuosi ollut lisenssimaksuista vapaa ja jo kahdessa kaudessa tulee televisiorahaa enemmän kuin koko lisenssimaksu on. Huolestuttavaa on, että Sport jää yritysmyynnissä miljoonan liigan toiseksi huonoiten myyvälle. Mitä myynti on sitten kun arki koittaa ensimmäisen kauden jälkeen?
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Näin on, arvo vaan vissin nousi eniten silloin 2000 luvun alussa kun tuli kaikki TV-sopparit ym mukaan kuvioon (ja kun Kummola ja kumpp päätivät laittaa Liigaa lukkoon + avaimet piiloon). Mutta kyllä, eiköhän se on se idea, eli jos Sportti menee konkkaan niin voidaan myydä lisenssi eteenpäin K-Vantaalle (Korea fyrkkaa) ja ne "nousee" liigaan jos halli on kunnossa ja auditonti menee ku unelma jne...
Nyt on kyllä sellainen salaliittoteoria, että minä lähden tästä saunaan... :)
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Eikös tämä siinä tapauksessa ole vähän perhanan hyvä sijoitus, jos kerran arvo nousee tuolla vauhdilla ?
Eli siis, jos Sport esim. tekee konkussin vuonna 2025, niin siitähän paukahtaa valtava potti. Koko seura pelastuu samalla iskulla !
En kyllä muuten lähde tähän touhuun, mutta WTF? Oy tekee konkan, mutta seuraavassa lauseessa se ei sitä teekkään. Jep, jep!
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Sportin maalivahti almentaja, Kotola on ollut ja on pelkkä vitsi. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi hänet on meille palkattu. Vielä enemmän ihmettelen, mitä hänellä on oikeasti annettavaa kokeneille maalivahdeille, kuten Toivonen tai Hostikka. Kuluerä mielestäni, jolla en ainakaan minä tiedä yhtään näyttöä.
Sportin suurin heikkous löytyy nimenomaan penkin takaa maalivahtivalmentajan eli Kotolan muodossa, josta kirjoitinkin avausviestissä. Kotola on ollut Sportin maalivahtivalmentajana kaudesta 2010/11 alkaen. Samat ongelmat jatkuvat kaudesta toiseen veskarien kohdalla, eikä se ole enää sattumaa. Kun Sportin veskarille menee yksi helppo, menee myös toinenkin ja niin edelleen. Kotola ei ole onnistunut aikojen saatossa pitämään veskarin pään kasassa sitten yhtään. Eikä täällä ole muutenkaan veskarit kehittyneet ainakaan paremmaksi yhtään sen enempää tänne tullessaan. Tämä on ehkä se merkittävin tekijä miksi Sport olisi tällä kaudella sarjajumbo. Löytyisiköhän Sportin kassasta rahoja, jotta Kotola voisi lähettää esimerkiksi Pasi Nurmisen maalivahtivalmentajakoulun edes yhdelle oppitunnille? Tai ennemmin vaikka koko Pasi Nurmisen maalivahtivalmentajakoulu penkin taakse. Ei? We're fucked.

Kotola on varmasti hieno mies, mutta maalivahtivalmentajana aivan väärässä paikassa väärässä sarjassa.

Tänään tarkastelin SaiPa/JYP peliä ja olen kateellinen miten Lappeenrantaan osataan skoutata vahvalla onnistumisprosentilla ulkkareita sinne. Kun kärkihankinnat eli ulkkarit onnistuvat pelaamisessaan pitäen tason korkealla, on muidenkin pelaajien helppo olla joukossa mukana. Uskaltaisikohan Lappeenrannan toimistolta lähettää puhelinluetteloa tänne Vaasaan? Sille olisi kovasti käyttöä.
 

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tänään tarkastelin SaiPa/JYP peliä ja olen kateellinen miten Lappeenrantaan osataan skoutata vahvalla onnistumisprosentilla ulkkareita sinne. Kun kärkihankinnat eli ulkkarit onnistuvat pelaamisessaan pitäen tason korkealla, on muidenkin pelaajien helppo olla joukossa mukana. Uskaltaisikohan Lappeenrannan toimistolta lähettää puhelinluetteloa tänne Vaasaan? Sille olisi kovasti käyttöä.
Hyvä pointti. Huomasin jo torstaina Vaasassa että esim tä Spina oli aivan liekeissä, silloin muistaakseni vaan 0+1, mutta tänään sitten ketsuppipullo ja 3+0, ei yllätys! Siinä on kyllä kova kaveri, teki duunia aivan vitusti vaikka tilanne oli 2-5. Onnittelut vaan Saipalle, Spina on kova jätkä.
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Tänään tarkastelin SaiPa/JYP peliä ja olen kateellinen miten Lappeenrantaan osataan skoutata vahvalla onnistumisprosentilla ulkkareita sinne. Kun kärkihankinnat eli ulkkarit onnistuvat pelaamisessaan pitäen tason korkealla, on muidenkin pelaajien helppo olla joukossa mukana. Uskaltaisikohan Lappeenrannan toimistolta lähettää puhelinluetteloa tänne Vaasaan? Sille olisi kovasti käyttöä.

Oma mielipiteeni tähän on simppeli. KAIKKI joukkueen rakentamiseen ja pyörittämiseen vaikuttavat henkilöt ovat olleet SaiPan kapteeneja. Urheilutoimenjohtaja, toimitusjohtaja sekä molemmat valmentajat ja tietävät SaiPan pelillisen identiteetin ja jo scouttausvaiheessa kiinnittävät siihen huomiota eli työntekoon. Tommi Jokinen jyp-pelin jälkeisessä haastattelussa sanoi sen mielestäni hyvin. Oma referointi kutakuinkin" tässä joukkueessa kaikki painaa duunia ja jos ei kiinnosta työnteko, ei tarvitse tulla". Itse olen silti yllättynyt, miten kovalla prosentilla noi ulkkari-haut ovat toistaiseksi onnistuneet.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan noita toki koulittukin ja ainakin Koiviston kerrotaan haikailevan ensi kaudeksi takaisin kotiin ja FRiskahan olisi halunnut jo nyt purkaa Lukon kanssa sopimuksen. Tässä lähde oma pikkuveli ja YLE 5:n haastattelu.

Olisiko tähän Filip Riskan haluun purkaa sopimus jotain oikeaa lähdettä? Joulukuussa kirjoitti kahden vuoden jatkon ja pelaa isossa roolissa Lukon joukkueessa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Jaa-a. Jos jostain löytyisi YLE Fem kanavan joku ERiskan ruotsinkielinen haastattelu about kuukauden takaa. Ohjelmaa en kyllä muista. Siinä hän hehkutti omaa paluutaan Sportiin. Samassa kysyttiin, miltä tuntuu pelata veljeään vastaan, johon vastasi, että pelaisi mielummin samalla puolella ja että ensi kaudeksi se olisi sitten tarkoitus toteutua. Samalla sanoi, että FRiska olisi tullut jo nyt mielellään Vaasaan takaisin.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Sportin suurin heikkous löytyy nimenomaan penkin takaa maalivahtivalmentajan eli Kotolan muodossa, josta kirjoitinkin avausviestissä. Kotola on ollut Sportin maalivahtivalmentajana kaudesta 2010/11 alkaen. Samat ongelmat jatkuvat kaudesta toiseen veskarien kohdalla, eikä se ole enää sattumaa. Kun Sportin veskarille menee yksi helppo, menee myös toinenkin ja niin edelleen. Kotola ei ole onnistunut aikojen saatossa pitämään veskarin pään kasassa sitten yhtään. Eikä täällä ole muutenkaan veskarit kehittyneet ainakaan paremmaksi yhtään sen enempää tänne tullessaan. Tämä on ehkä se merkittävin tekijä miksi Sport olisi tällä kaudella sarjajumbo. Löytyisiköhän Sportin kassasta rahoja, jotta Kotola voisi lähettää esimerkiksi Pasi Nurmisen maalivahtivalmentajakoulun edes yhdelle oppitunnille? Tai ennemmin vaikka koko Pasi Nurmisen maalivahtivalmentajakoulu penkin taakse. Ei? We're fucked.

Kotola on varmasti hieno mies, mutta maalivahtivalmentajana aivan väärässä paikassa väärässä sarjassa.

Hyvä valmentajahan ei välttämättä ole aina ollut hyvä pelaaja, ja hyvästä pelaajasta ei välttämättä tule hyvää valmentajaa. Mikäli oikein muistan, niin keväällä oli jotain juttua, että Kotolan työpanos kasvaisi huomattavasti liiganousun myötä. Hän on siis tähän asti ollut palkattuna tuntipalkalla ja hyvin pienellä työajalla. Se voisi ainakin osittain selittää heikohkot tulokset. Nyt siis niitä tuloksia pitäisi alkaa näkymään.

Toinen asia on, että Toivosesta ja Hostikasta nyt tuskin enää kuoriutuu mitään uusia tähtiä. Hyvä jos jompi kumpi pelaa kohtuu kauden. Tärkeämpi kysymys on miten maalivahtivalmennukseen panostetaan junioripuolella. Hääriikö Kotola myös siellä? Tästä minulla ei ole tietoa.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mikäli oikein muistan, niin keväällä oli jotain juttua, että Kotolan työpanos kasvaisi huomattavasti liiganousun myötä. Hän on siis tähän asti ollut palkattuna tuntipalkalla ja hyvin pienellä työajalla. Se voisi ainakin osittain selittää heikohkot tulokset. Nyt siis niitä tuloksia pitäisi alkaa näkymään.

Toinen asia on, että Toivosesta ja Hostikasta nyt tuskin enää kuoriutuu mitään uusia tähtiä. Hyvä jos jompi kumpi pelaa kohtuu kauden. Tärkeämpi kysymys on miten maalivahtivalmennukseen panostetaan junioripuolella. Hääriikö Kotola myös siellä? Tästä minulla ei ole tietoa.
Ihan kuin samaa olisi sanottu jo ennen viime kautta? Tulokset ovat olleet kyllä todella laihoja, kun hän on toiminnassa jo kuitenkin 6:tta kautta. Vastannut koko tämän ajan myös A-nuorten maalivahtivalmennuksesta. Toivosesta ja Hostikasta nyt tuskin saa enää parempia kuin korkeintaan henkisesti, mutta esim. Auren pelaa nyt viidettä kautta Nuorten SM:ssä.

Koska Vaasasta on ylipäätään noussut edes kohtuullinen maalivahti. Iilahti on Vaasasta, mutta B- ja A-ikäluokat meni Espoossa. Rossi taitaa olla viimeisin.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Ihan kuin samaa olisi sanottu jo ennen viime kautta?

Itse olen saattanut kirjoittaa asiasta jotain Sportin foorumille viime kauden jälkeen. Taustalla on joka tapauksessa tämä Kotolan lausunto Sportin esitellessä valmennustiiminsä 26.3:

"–Edustuksen maalivahdit kuuluu minulle, ja heidän kanssa pääsee ensimmäistä kertaa nyt toteuttamaan yksilövalmennusta aikaresurssienkin puitteissa. Hieno mahdollisuus lähteä senkin osalta parantamaan omiakin juttuja. Lisäksi hoidan edustuksen joukkueenjohtajan tehtäviä. Lisäksi A junioreiden maalivahdit."

Olen aikaisemmin kritisoinut Kotolaa useampaan otteeseen, mutta ymmärrän jossain määrin, että tuloksia ei synny jos maalivahtivalmentajana ei ole resursseja (aikaa) toteuttaa yksilövalmennusta. En tosin tiedä mitä muuta mv-valmentajan toimenkuvaan kuuluukaan, aikalailla yksilövalmentamistahan tuon pitäisi olla alusta loppuun.
 

cashew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mikäli oikein muistan, niin keväällä oli jotain juttua, että Kotolan työpanos kasvaisi huomattavasti liiganousun myötä.

Eikö siitä tullut joukkueenjohtaja? Varmaan siinäkin hommaa on jonkin verran. Tiedä sitten, onko ihan niin paljon, että voidaan puhua "huomattavasta työpanoksen kasvusta". Pointti taisi kuitenkin olla se, että tuon joukkueenjohtaja-pestin myötä kaveri saatiin kokopäiväiseksi ja siten aikaa maalivahtivalmennukseenkin saattaa jäädä vähän enemmän. Osa-aikainen maalivahtivalmentaja se toki silti on.
 

Kawasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jaa-a. Jos jostain löytyisi YLE Fem kanavan joku ERiskan ruotsinkielinen haastattelu about kuukauden takaa. Ohjelmaa en kyllä muista. Siinä hän hehkutti omaa paluutaan Sportiin. Samassa kysyttiin, miltä tuntuu pelata veljeään vastaan, johon vastasi, että pelaisi mielummin samalla puolella ja että ensi kaudeksi se olisi sitten tarkoitus toteutua. Samalla sanoi, että FRiska olisi tullut jo nyt mielellään Vaasaan takaisin.

Varmaan tarkoitit tätä haastattelua? http://svenska.yle.fi/artikel/2014/08/15/valtonen-sport-skulle-aldrig-bli-jokerits-farmarlag

Koko haastattelu ilmeisesti löytyisi Sportmagasinetin lähetyksestä, mutta se on jo ilmesesti yle areenasta poistettu. Tuossa artikkelissa ei ollut kuitenkaan mainintaa veljen paluusta.

(Ja linkkihän vie ylen sivuille)
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Näyttäisi olevan sama, mutta tosiaan kuvan kanssa kyseltiin ERiskalta ne normi, "miltä nyt tuntuu" tjms. Samalla kyseltiin FRiskasta, jolloin totesi siitä, että mukavempi olisi pelata samalla puolella ja että ensi kaudella se olisi sitten taas mahdollista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös