Kun Vaasassa ei veri kierrä – meidän oma vitutusketjumme!

  • 292 914
  • 1 166
Veskareita viimeisimpänä tässä on turha syyttää, niihin ei olla kaaduttu. Hostikalta toki heikohko peli Helsingissä.
Jos tarkastellaan vaikkapa SaiPa-matsia, niin ottelun kannalta ratkaiseva osuma oli vieraiden neljäs maali. Tuollaiset vedot pitäisi ottaa. Lisäksi SaiPan toinen ja kolmas maalikin olivat vähän siinä ja tässä. Vaikkei veskareita nyt suoraan syytettäisikään, niin eipä siltä osastolta tule sellaista apua, jota muu joukkue ehdottomasti tarvitsisi.

Vähän sellainen haju, että tuo yksittäinen TPS-voitto sumensi hieman perspektiiviä. Ei ehkä nähty sitä, että yksittäinen ottelu voi hyvinkin onnistua. Varsinkin, kun kyseessä oli ensimmäinen liigakotiottelu 38 vuoteen. Pitkälti varamiehiselle TPS:lle se oli vain ottelu otteluiden joukossa.

Kaudesta 2010-11 alkaen on liigassa pelattu 60 ottelun runkosarja. Eniten maaleja yhdellä kaudella on tehty Ilvestä vastaan, kun kaudella 2011-12 tamperelaisia vastaan ladottiin runkosarjassa 199 maalia. Sport on tällä hetkellä 255 päästetyn maalin tahdissa.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Mä taas väitän että ns "tsemppi-kiekko" rittää aivan hyvin...mun mielestäni Saipan peli torstaina oli juuri sitä! Erittäin nätti tsemppi-kiekkoa.
Ei tä hoki loppujen lopuks on niin vaikee, joukkue joka luistelee enemmän on aina hyvät tsänssit viedä pisteet. Ok, ok, sanotaan nyt että Saipan
peli oli erittäin hyvin organisoitu tsemppi-kiekkoa, mutta ei siinä nyt kuitenkaan oli mitään "ihme-pelikirja-salaisuudet".
Äijät liikkuu ja kiekko liikkuu...lopputulos 5-2.
No..mennään eteenpäin ja katsotaan...
Ja onhan siinä vielä sekin, että mitä riittämisellä tarkoitetaan. Onko sitä esim. se, että ollaan näennäisesti pelaamassa voitosta ja hävitään kolmella maalilla.
Se on totta, että kovalla asenteella voi kaatua mikä tahansa vastustaja. Se asenne on sitten vaan kaivettava itse jostain, silloin kun vastustaja on ottelusumassa ja hieman leipääntyneellä tuulella.. esimerkiksi.
Kyllä Sport tulee tällä kaudella otteluita voittamaan ( toivottavasti ei Ilvestä liian usein ).
Lukko taitaa viedä mestaruuden..eikös heidän valmennuksessaan ole vieläkin entinen pikaluistelija...

Tuo Sportin " tsemppikiekko " nyt vaan muistuttaa paljon samalta, mitä Raipen valmentama Ilves pelasi. Raipe on legenda, ei siinä mitään, mutta otettiin raakileena valmentamaan, lähes puoliväkisin.
Kyllä Ilveskin pelejä voitti ja näennäisesti oltiin joka pelissä jotenkin mukana. Kuitenkin aika usein sai pelin jälkeen kuulla lausunnon " pirun hyvin äijät tsemppasi ja oli meilläkin omat hetkemme, mutta ei vaan riittänyt tänään ".
Raipe on fiksu kaveri..ehdotti itse Tuokkolan palkkaamista ja lähti sittemmin Selinille oppiin...
No..mielummin Valtosen " tsemppikiekko ", kuin Tamin " möyhykiekko "...vähän kuin tsemppikiekkoa, mutta valtavalla mesoamisella ja räyhäämisellä ryyditettynä, jossa lisäksi valmentaja tekee itsestään joukkuetta suuremman.
 
Viimeksi muokattu:

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joka SaiPan pelitavan väittää olevan pelkkää luistelua ja tsemppiä, voinee osoittaa huomionsa suoraan tuonne lappeenrantalaisten osioon. Veikkaan että siellä ollaan Tirkkosen tavasta peluuttaa jääkiekkoa vähän paremmin kartalla. Ei pahalla, taaskaan.

Olen muuten hyvin pitkälti samoilla linjoilla nimimerkin Toejoen Veikko kanssa tuossa yllä.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Kyllähän totuus on se, että Sportin kaltainen joukkue tarvitsee maalivahdin, joka ottaa niitä gamesavereitä ja haamutorjuntoja. Ihan ok pelaaminen ei riitä, helppoja ei saa juurikaan päästä ja siihen vielä nuo mainitsemani pelastukset.
Pitää vielä muistaa, että tuollainen maalivahti antaa myös kenttäpelaajille uskon ja pelirohkeuden.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Kyllähän totuus on se, että Sportin kaltainen joukkue tarvitsee maalivahdin, joka ottaa niitä gamesavereitä ja haamutorjuntoja. Ihan ok pelaaminen ei riitä, helppoja ei saa juurikaan päästä ja siihen vielä nuo mainitsemani pelastukset.
Pitää vielä muistaa, että tuollainen maalivahti antaa myös kenttäpelaajille uskon ja pelirohkeuden.
No, Toivonen on pelannut hemmetin hyvin kaikki paitsi tuon SaiPa pelin, joten ainakin tähän saakka sieltä on tullut apuja varsin mukavasti. Katsotaan miten jatkossa..
 

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllähän totuus on se, että Sportin kaltainen joukkue tarvitsee maalivahdin, joka ottaa niitä gamesavereitä ja haamutorjuntoja. Ihan ok pelaaminen ei riitä, helppoja ei saa juurikaan päästä ja siihen vielä nuo mainitsemani pelastukset.
Pitää vielä muistaa, että tuollainen maalivahti antaa myös kenttäpelaajille uskon ja pelirohkeuden.
Tä nyt on aivan selvä juttu, se vaan vituttaa (kun tä ny onkin vitutusketju) kun Tuukka Raskin palkkapyyntö oli hieman liian kova meille, tällä hetkellä :)
Mutta, kyllä Toivonen mulle kelpaa, every day. Meidän pelaaja-budjetti tosiaan on ainoastaan se kuuluisa 1,5 mille (vielä, mutta venttas vaan, prkle!) joten on selvä homma että rosterissa on aika paljon näitä "toivottavasti nyt natsaa", tyyliin case Toivonen/Hostikka.
 
No, Toivonen on pelannut hemmetin hyvin kaikki paitsi tuon SaiPa pelin, joten ainakin tähän saakka sieltä on tullut apuja varsin mukavasti. Katsotaan miten jatkossa..
JYP-matsissa neljä päästettyä, prossat 88,8, ei yhtään huipputorjuntaa. JYPin eka maali menee Toivosen piikkiin ja kolme viimeistäkin olivat taas sitä osastoa, "ei voi maalivahtia syyttää", mutta uskallan kuitenkin väittää vaikkapa Ässien Rasmus Rinteen ottaneen niistä jonkun tai joitakin.

Der Adler kirjoitti:
Mutta, kyllä Toivonen mulle kelpaa, every day.
Se on tietenkin mukavaa, jos kannattajat ovat tyytyväisiä. Veikkaan, että minkään muun liigajoukkueen kannattajat eivät vaihtaisi omaa veskariosastoaan (ml. mv-valmennus) päittäin Sportin kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Eikö se nyt ole hiukan typerää alkaa kaatamaan häviötä yhden miehen niskaan, kun joukkue edessä juoksee 60min kiekon perässä ja SaiPa teki, mitä huvitti. Mua ei saa ainakaan provosoitua noilla väitteillä. Ne, jotka peliä kävivät katsomassa tietävät, että Hank torjui usean sellaisen torjunnan, ettei sellaisia ole miesmuistiin Kuparisaaressa nähty, jos koskaan.

Ilmeisesti joidenkin mielestä tappiot ovat aina maalivahdin syytä. Lassila oli ilmeisesti syyllinen TPSn häviöön Vaasassa, vaikka joukkue sen edessä juoksi koko ottelun kiekon perässä?

Ainakin minä olen erittäin tyytyväinen Toivoseen. Näillä puupennosilla tuskin olisi parempaan ollut varaa, tai sitten meidän kenttäpelaaminen olisi ollut tätäkin Mestispitoisempi.

Vielä yksi kysymys. Kun Teojoki vetoaa pelkkiin torjuntaprosentteihin, eikö Saros ole sarjan heikoimpia maalivahteja? Sitä minäkin!
 
Ne, jotka peliä kävivät katsomassa tietävät, että Hank torjui usean sellaisen torjunnan, ettei sellaisia ole miesmuistiin Kuparisaaressa nähty, jos koskaan.
Voi olla, mutta Kuparisaaressa onkin viime vuodet katseltu Mestistä.

Vielä yksi kysymys. Kun Teojoki vetoaa pelkkiin torjuntaprosentteihin, eikö Saros ole sarjan heikoimpia maalivahteja? Sitä minäkin!
Osoitatko kohdan, jossa - ilmeisesti minua tarkoitit Teojoella - olen vedonnut pelkkiin torjuntaprosentteihin? Saros sekä HPK:n maalivahtivalmennus kelpaisivat minkä tahansa liigajoukkueen kannattajille. Toivonen ja Sportin mv-valmennus ainoastaan Sportin kannattajille.

Se, että Toivonen pelaa näkemyksesi mukaan paremmin kuin kukaan Mestisveskari Vaasassa viimeisten vuosien aikana tai että Sportin kannattajat ovat tyytyväisiä näkemäänsä eivät poista sitä, että veskariosasto ei Sportilla ole järin häävi.

Ja sinun on tarpeetonta vedota johonkin provosoimiseen. Veikkaan, ettet ole seurannut liigaa siinä määrin, jotta sinulle olisi tullut perspektiiviä siitä, millaisia vetoja veskari päästää ja millaisia ei. Voittavat liigaveskarit poimivat pääsääntöisesti ne vedot, joita tuossa aiemmin luettelin.
 

kistrand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Minua vituttaa tällä hetkellä eniten SaiPa-ottelun yleisömäärä. Olen aina ollut täysin valmis siihen että me tulemme olemaan jumbo tässä sarjassa, mutta oletin kyllä että Sportin asettama hyvin vaatimaton yleisötavoite 3300 olisi ylitettävissä jokaisessa kotipelissä. Red Army ja Ultras tekevät kyllä hienoa työtä ja tunnelma on tähän asti ollut tosi hyvä, välilläkin aivan uskomattoman hyvä (Jyp-peli sekä tietysti TPS peli), mutta missä ovat rivikannattajat? Toki, nyt näyttää Kärpät pelin istumapaikat olevan lähes loppuunmyytyjä jo tässä vaiheessa, joten kai yleisön kiinnostus riippuu myös vastustajasta. Mutta kyllä semmoinen 3500 pitäisi olla minimi joka ottelussa.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Minua vituttaa tällä hetkellä eniten SaiPa-ottelun yleisömäärä. Olen aina ollut täysin valmis siihen että me tulemme olemaan jumbo tässä sarjassa, mutta oletin kyllä että Sportin asettama hyvin vaatimaton yleisötavoite 3300 olisi ylitettävissä jokaisessa kotipelissä. Red Army ja Ultras tekevät kyllä hienoa työtä ja tunnelma on tähän asti ollut tosi hyvä, välilläkin aivan uskomattoman hyvä (Jyp-peli sekä tietysti TPS peli), mutta missä ovat rivikannattajat? Toki, nyt näyttää Kärpät pelin istumapaikat olevan lähes loppuunmyytyjä jo tässä vaiheessa, joten kai yleisön kiinnostus riippuu myös vastustajasta. Mutta kyllä semmoinen 3500 pitäisi olla minimi joka ottelussa.

Sellaista urheiluähkyä on ollut että ei varmankaan ihan kaikkia jaksa kiinnostaa. Futissarjat kesken, pesis päättyi juuri, koriksen ja lentiksen kisat, Vaasa Royals. You name it. Tarjontaa on riittänyt paljonkin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Teojoen Veikko, et lukenut ilmeisesti lainkaan viestiäni? Et ilmeisesti ainakaan ajatuksen kanssa.
Kuten kirjoitin, uskon että meidän rahoilla ei Toivosta parempaa maalivahtia olisi saanut.

Mitä tulee tuohon Sarokseen. Siis onhan hän jäätävä maalivahti, sitä minä en väitä. Viittasin vain hänen prosentteihin ja ottelukoosteiden välityksellä hänellekin on mennyt lähes joka ottelussa helppoja tällä kaudella.

Yksi seikka vielä. Myös Hostikka oli kolme kautta sitten Liigan parhaita maalivahteja torjunta%:n muodossa. Oliko hän sitä todella, vai oliko joukkue edessä vaan niin laadukas, että hänelle ei saatu, kuin jotain siniviivalaukauskia ja näytti siten hyvältä? En tiedä oikeasti itse vastausta, koska en seurannut hänen otteitaan tuolla kaudella, mutta sama kääntäen. Oliko Toivonen huono noissa mainituissa otteluissa, vai joukkue hänen edessään? Itse tiedän vastauksen, kun jokaisen ottelun olen nähnyt. Vastaus on juuri se, että joukkue hänen edessään oli huono.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Tä nyt on aivan selvä juttu, se vaan vituttaa (kun tä ny onkin vitutusketju) kun Tuukka Raskin palkkapyyntö oli hieman liian kova meille, tällä hetkellä :)
Mutta, kyllä Toivonen mulle kelpaa, every day. Meidän pelaaja-budjetti tosiaan on ainoastaan se kuuluisa 1,5 mille (vielä, mutta venttas vaan, prkle!) joten on selvä homma että rosterissa on aika paljon näitä "toivottavasti nyt natsaa", tyyliin case Toivonen/Hostikka.
Tuossa piileekin hyvä pointti noin tulevaisuutta ja isoa kuvaa ajatellen.
Rask, Aittokallio, Kolppanen, Korpisalo,... Ovatko olleet kalliita huippumaalivahteja Ilvekselle ?
Näkisinkin, että 2-3 vuoden päästä viimeistään Sportin on oltava tilanteessa, jossa maalivahtia ei tarvitse ostaa mistään. Päinvastoin, tilanteessa jossa on varaa jopa myydä muutama :)

Kun Korpisalo aikanaan lähtee NHL:lään, niin meillä on jo kasvamassa Yrjölä...
 
Viimeksi muokattu:

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tuossa piileekin hyvä pointti noin tulevaisuutta ja isoa kuvaa ajatellen.
Rask, Aittokallio, Kolppanen, Korpisalo,... Ovatko olleet kalliita huippumaalivahteja Ilvekselle ?
Näkisinkin, että 2-3 vuoden päästä viimeistään Sportin on oltava tilanteessa, jossa maalivahtia ei tarvitse ostaa mistään. Päinvastoin, tilanteessa jossa on varaa jopa myydä muutama :)

Kun Korpisalo aikanaan lähtee NHL:lään, niin meillä on jo kasvamassa Yrjölä...

Tä on tietenkin hyvä juttu teille. Ehkä täältäkin joskus tulee joku ihan oma "Palosaaren Jamo Myllys", ehkä ei. Mutta parempi vaihtoehto saattaa olla se että kasataan se maaginen 2,5 mille (5 v päästä) ja ostetaan sitten vaikka teiltä se Yrjölä :D
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Niin..Ilveksessä se Myllyskin Liigatasolle nousi ja oli ottamassa mestaruutta 1985 :)
Siirtyi sitten peliajan perässä Lukkoon, kun meillä oli jo muuan Tammi...

En kyllä ymmärrä tuota ajatusta, enkä usko koskaan tapahtuvan, että Sport kerää kovalla rahalla menestysjoukkueen. Niin ei tapahdu edes Oulussa, vaan organisaatio tuottaa kokoajan uusia tähtiä omista junnuista. Siihen sitten tietenkin ne täsmähankinnat muualta päälle ja rahaa pitää parhaat pelaajat, mutta että mennään ja ostetaan jääkiekko Vaasaan ?
Ja sekö täyttää katsomot ? Kunhan menestyy, ihan sama ketä siellä pelaa ? Eikä vaasalaisuudella ole mitään merkitystä ?
Teidän ylpeyden päälle kävi nousta kabinetissa, mutta menestys pitäisi ostaa muualta ??
Ei vaan ymmärrä...
 
Viimeksi muokattu:

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tä on tietenkin hyvä juttu teille. Ehkä täältäkin joskus tulee joku ihan oma "Palosaaren Jamo Myllys", ehkä ei. Mutta parempi vaihtoehto saattaa olla se että kasataan se maaginen 2,5 mille (5 v päästä) ja ostetaan sitten vaikka teiltä se Yrjölä :D

Mä en rehellisesti sanottuna ymmärrä tätä logiikkaa jota käytät. En usko hetkeäkään Sportilla olevan rahaa yhtäkkiä 2,5 miljoonaa laitettavaksi pelaajabudjettiin paitsi mahdollisesti pitkällä tähtäimellä jos asiat tehdään osaavasti ja oikein tulevien muutamien kausien aikana.

Raportit myynneistä ja talousrintamaltanne yleisesti (turskaa tulossa ed. tilikaudelta, vai julkistettiinko jo paljonko?) eivät kieli siitä että yhtäkkiä Vaasassa alettaisiin ostojengiksi. Enkä ymmärrä miksi pitäisi sellaiseksi ryhtyä. Paljon mieluummin koulitte niistä lupaavista pelaajista, joita teillä jo kiistatta rosterista nytkin löytyy, kansallisen tason tekijämiehiä. Siitä sitten esimerkiksi muutaman KHL-pelaajamyynnin jälkeen voi kertaluontoisia eriä alkaa vähitellen siirtämään suoremmin sinne pelaajabudjettiin. Tai jos ette myy näitä pelaajia niin nautitte pelaajiston nousseesta tasosta ja kehityksen hedelmistä itse. Noin kymmenen-viidentoista vuoden sisään uskon Sportilla olevan rahalliset rahkeet 2,5M pysyvään pelaajabudjetointiin, ennen sitä se ei ole realistista ilman ulkopuolista sugardaddyä joka alkaa upottamaan omia pennosiaan Sportiin ja vaatii pelaajahankintoja. Mielestäni tämä keskustelu lähtee aivan väärällä uralle kun toistat tuota 2,5 miljoonaasi jatkuvasti. Realismia kehiin, jos ei toki tavoitteena ole että mopo karkaa käsistä tietoisesti. Edelleenkään en tätä pahalla tarkoita.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Onkhan elämän ensimmäinen ja mahdollisesti viimeinenkin kerta, kun olen Scissorsin kanssa samaa mieltä.
Olisi erittäin upeaa, jos saataisiin omia pelaajia koulittua Liigaan. Onhan noita toki koulittukin ja ainakin Koiviston kerrotaan haikailevan ensi kaudeksi takaisin kotiin ja FRiskahan olisi halunnut jo nyt purkaa Lukon kanssa sopimuksen. Tässä lähde oma pikkuveli ja YLE 5:n haastattelu. Myös Nikko olisi hyvä saada kotiin, mikäli Liigassa jatkaa, Suorannasta puhumattakaan. Osala nyt menee jo liian kaukaiseksi haaveeksi, mutta kuka tietää, jos saa vaikka Magnitokorskista kenkää tms ja pelaisi vaikka osan kaudesta meillä.

Scissors tosin puhi nyt tulevaisuuden pelaajista, ei valmiista Vaasalaisista. Olen samaa mieltä, meidän tulisi tähdätä siihen, että vuosittain saataisiin junnuista halpoja ja hyviä pelaajia edariin. Vaikka edes yksi tai kaksi.
Onhan meillä toki tulossakin hyviä ja laadukkaita pelaajia, kuten Kristof, Kiviranta, Westermarck, Väkelä, Varga, Salo jne. Mika Mirri Kujanpää on osoittanut jo try-outillaan, että on valmis Liigaan, nyt pitäisi vaan uskaltaa tehdä sopimus ja ennen kaikkea luottaa kaveriin ja antaa vastuuta.
 

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mielestäni tämä keskustelu lähtee aivan väärällä uralle kun toistat tuota 2,5 miljoonaasi jatkuvasti. Realismia kehiin, jos ei toki tavoitteena ole että mopo karkaa käsistä tietoisesti. Edelleenkään en tätä pahalla tarkoita.


Siis visio (unelma?) on että Sport taistelee jopa mitaleista 5 v päästä, tämä visio-viesti on tull ns "ylhäältä". Kyllä kai sitten pelaaja-budjeettikin pitää olla pikkasen isompi ku tä nykyinen 1,5 m?

Se taas on toinen aisia ja kysymys miten tämä visio onnistuu. Se jää nähtäväks. Mutta mun unelma on myös se että Sport (ja Pohjanmaa) jonain päivänä jyrää...vaikka sitten rahalla, jos ei muuten onnistuu.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onkhan elämän ensimmäinen ja mahdollisesti viimeinenkin kerta, kun olen Scissorsin kanssa samaa mieltä.

Hyvä kuulla, sillä omasta mielestäni tuo on vain ja ainoastaan oikea tie. Toista mieltäkin saa olla, luonnollisesti, mutta jos joku joka vastustelee argumenttejani melkein tavasta on samaa mieltä, lämmittää se tietysti vähän. Varsinkin kun kirjoittelen vieraalla maalla ja joku on aiemminkin syyttänyt provoilemisesta.

Kaikki nämä viimeaikaiset hypen väkisin ylläpitämiset, Tamin tempaiseminen mukaan juttuihin ja nämä 2,5 miljoonaa ja ostellaan-jutut, ne saattavat kääntyä Sportia vastaan. Tuota laivaa pitäisi nyt (kun Liiga kerran on suljettu) ohjailla maltillisesti oikealle väylälle. Pitkäjänteisesti. Kun rosteri on kasattu pelaaja-aineksesta jossa keski-ikä on kohtalaisen matala, tulevaisuutta usealla pelaajalla selkeästi tähän sarjaan on ja valmentajana nuorten kanssa jonkinlaista näyttöäkin omaava kaveri (joskaan en pelifilosofiaansa oikein osta), niin tässä tulisi nyt ihan oikeasti vain maksaa kärsivällisesti oppirahoja, nauttia pienistä asioista ja miettiä että se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Olla tyytyväinen kun joukkue taistelee isompiaan vastaan ja kairaa satunnaisia hienoja voittoja (esim. omasta TPS:stäni). Olen lukenut noita Der Adlerin juttuja nyt pari tuntia uudelleen ja uudelleen enkä oikeasti voi ymmärtää. Tyyli toki vapaa jokaisella, mutta korkealta putoaa lujempaa, se on aina hyvä muistaa. Ja mitään näyttöjä mistään yliluonnollisesta rahantekokoneistosta ei ole organisaatiostanne kenelläkään esittää. Tappiota sieltä lähinnä on tulossa ja vaatii muuten vähän helvetisti yhteistyösopimuksia että hommat saadaan vakautettua lyhyellä tähtäimellä. Tästä syystä ison kuvan ajattelu ja pitkäjänteinen työ on kaiken a ja o tässä kontekstissa.

Ja Der Adler, riidellä en todellakaan halua, vaan olen vain eri mieltä. Noin yleisesti pidän tuosta humoristisesta ja lupsakasti tyylistäsi kirjoittaa, for the record.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos joku avaa ruotsinkielinen ketju nii muu jengien fanit tulee tänne vittuilemaan, ensin meidän pelaajat "sucks big time", meidän organsaatio on aivan perseestä, ollaan persaukiset ku kirkonrotat...ja ollaan vielä rantahurrejä! Nyh...nyh..nyh....Se on jo liikaa! (jopa meille) :D

No ei, siellä Sportin foorimissa on kyllä "diskussioner på svenska" joten jos esim joku porilainen haluaa harjoittaa vähän "koulu-pakkoruotsia" niin ei muuta ku sinne keskusteleman vaan. :D :D

Tämä tosiaan vaan ihmetytti ja piti oikein käydä joka sivu läpi. Luulen että omalta osaltani olisin enemmänkin lukija, jolla voisi olla vaikeuksia tulla vittuilemaan ruotsiksi:) Luulen että se olisi siistein ketju siinä mielessä, että monella muullakin voisi tuottaa vaikeuksia provojensa kanssa.
 
Teojoen Veikko, et lukenut ilmeisesti lainkaan viestiäni? Et ilmeisesti ainakaan ajatuksen kanssa.
Luin ainoastaan siinä kohtaa, jossa nimimerkkinitapainen vilahti ja siitä jäi mieleen, jotta olisin perustanut väittämäni pelkkiin torjuntaprosentteihin.

Kuten kirjoitin, uskon että meidän rahoilla ei Toivosta parempaa maalivahtia olisi saanut.
Sanotaanko näin, että Toivosta nimekkäämpää ei Sportin rahoilla olisi varmaankaan hankittu. Uskon vahvasti, että Rasmus Rinne on Toivosta halvempi maalivahti vielä tämän kauden. Ja tästä päästään koko homman ytimeen, jota ennen kauden alkua ei Sport-osiossa ei tahdottu uskoa. Valmennuksen, mv-valmennuksen ja joukkueen kasaamisesta vastaavan urheilutoimen pitää olla osaavissa käsissä, jos pienen budjetin seura meinaa menestyä.

Ennen kauden alkua koitettiin hivenen tuoda esille sitä, että nämä Markkaset ja Lassilat ovat kalliita ja toisaalta sitä, että kotiseutu voi olla sellainen vetovoimatekijä, minkä vuoksi huippupelaajat ovat valmiita hieman karsimaan potentiaalisesta liksasta.

Ennen kauden alkua kyselin myös tämän Sportin maalivahtivalmentajan aikaansaannoksista. Ilmeisesti yksikään hänen kasvateistaan ei ole ottanut merkittävää kehitysaskelta. Jos olisin päättävässä asemassa Sportissa, niin vaihtoon menisivät mv-valmentaja sekä utj. Toivonen-Hostikka-kaksikosta toinen olisi kannattanut jättää palkkaamatta ja valita joku nuorempi potentiaalinen veskari, josta osaava mv-valmennus olisi kehittänyt eteenpäin.

Oliko Toivonen huono noissa mainituissa otteluissa, vai joukkue hänen edessään?
Sekä että. Tuollaiset etukulmasta uppovat suorat vedot ovat maalivahdin virheitä.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Sportin maalivahti almentaja, Kotola on ollut ja on pelkkä vitsi. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi hänet on meille palkattu. Vielä enemmän ihmettelen, mitä hänellä on oikeasti annettavaa kokeneille maalivahdeille, kuten Toivonen tai Hostikka. Kuluerä mielestäni, jolla en ainakaan minä tiedä yhtään näyttöä.
 

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ja tästä päästään koko homman ytimeen, jota ennen kauden alkua ei Sport-osiossa ei tahdottu uskoa. Valmennuksen, mv-valmennuksen ja joukkueen kasaamisesta vastaavan urheilutoimen pitää olla osaavissa käsissä, jos pienen budjetin seura meinaa menestyä.

Tottakai pitää olla osaavissa käsissä, ja toivottasti näin onkin. Täytyy myös muistaa että tämä kausi oli poikkeuksellinen koska tämä kuuluisa kabinetti-päätös (hurraa :) ) tuli kuitenkin aika myöhään. Ehkä tänä vuonna on hieman paremmat asetelmat, ehtii kartoittaa pelaajat eri tavalla ym.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Eikös se haikailemanne pelaamalla nouseminen olisi tullut vielä myöhempään ?

Ymmärrän että Liiga on monelle teistä uusi asia. Voin kertoa jälleen kerran, ettei se ole mikään taivas maanpäällä, jonne pääseminen automaattisesti aukaisee rahahanat. Juu..tulee rahaa varmasti enemmän, mutta kulutkin on ihan eri luokkaa ja Sportilla on se lisenssikin vielä maksamatta.
Kyllä asiat pikkuhiljaa ja ajan kanssa kaikille tästä vielä aukeaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös