Kun Pandoran lipas avautuu – keskustelua ja pohdintaa KHL-pelaajien mahdollisesta siirtymisestä Liigaan

  • 161 937
  • 1 248
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Laskeppa ne kaikki muut tuotteet myös mukaan mitä Unilever, Nestle, Renault, Nokia renkaat, Danone, Procter & Gamble, GlaxoSmithKline, Fortum (valtion enemmistö osakkeista, toisena Ilmarinen), Tikkurila, Kiilto, Huhtamäki, Maranou, Phillip&Morris, Mars, Mondelez, Leave Russia sivun mukaan myös Coca Cola tai sen tytöryhtiöitä on jäännyt toimimaan Venäjälle valenimillä :’(. Lista jatkuu: L’oreal, Bacardi, Xiaomi, Makita, Candy, Pioneer, Kärcher, ECCO, Barilla, New Yorker, United Colors of Benetton, Vivo, Campari, Yves Rocher, BOSS, Lacoste, Guess, BiC, Monster Energy, Suzuki, Teboil, TikTok, Smart, Tupperware, Marc O’Polo, Yamaha,

Onko sulla olettamana, että jokainen Zordanin hankintaa kritisoinut käyttää kaikkien yllämainittujen valmistajien tuotteita ja Zordan ei yhdenkään?
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Oho, vahingossa painoin jo lähetä, no menköö tolleen. Puhelimella ku tekee, ni jälki sen mukasta. Pahottelut kaikista kirjoitusvirheistä. Noista ylläolevista on hyvä muistaa, että noiden tuotemerkkien alle kuuluu lukuisia kaikille meille tuttuja tuotteita ja ainaki itseäni yllättänyt kuinka joka päiväiset valinnat on aika vaikea tehdä silleen, että ei rahoita kyseistä maata ja heidän raakaa hyökkäysotaa Ukrainaan. No tämän viestin voitte tulkita kuinka haluatte, mutta omalta osalta olen yrittänyt muuttaa ostokäyttäytymistä siihen suuntaan, että mahdollisimman vähän tuen kyseistä maata millään muotoa. Toisaalta tuskin se täällä muutamaa nimimerkkiä vittuakaan kiinnostaa ja putinin huora taidan itsekkin olla, kun esim Pilttiä tai jotain Pampersin vaippoja tullut ostettua kotia ja nämä vain esimerkkejä. Esim Alkosta jäi muutama oma suosikki ostamatta ku 200 merkkiä kuuluu Bacardin alle, joka jatkaa toimintaa Venäjällä.
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Onko sulla olettamana, että jokainen Zordanin hankintaa kritisoinut käyttää kaikkien yllämainittujen valmistajien tuotteita ja Zordan ei yhdenkään?
Ei, miksi olisi? Onko sulla joku euromääräinen luku heittää että paljon saa ostaa noita tuotteita että tukee Venäjän laitonta hyökkäyssotaa? Vai onko vaan esim Pepsin ja Zordanin hankkimisen jättäminen jo riittävä?
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Ei, miksi olisi? Onko sulla joku euromääräinen luku heittää että paljon saa ostaa noita tuotteita että tukee Venäjän laitonta hyökkäyssotaa? Vai onko vaan esim Pepsin ja Zordanin hankkimisen jättäminen jo riittävä?

Ei mulla ole euromääräistä rajaa sulle kyllä antaa, pahoittelen. Varmasti useat meistä voisi tehdä enemmänkin. Harva varmaan on kuitenkaan jatkanut matkustamista Venäjälle Zordanin tapaan.

Moraalin näkökulmasta on iso ero siinä ostaako yksittäinen kuluttaja tuotteen, jota myydään myös Venäjällä (tai sellaisen tuottajan, jonka muita tuotteita myydään Venäjällä, tuotteita) ja siinä, että jääkiekkojoukkue palkkaa pelaajan, joka on vapaaehtoisesti palannut Venäjälle 24.2.2022 jälkeen. Se, että sinä täällä luettelet vinon pinon tuotteita ikäänkuin oikeuttaaksesi Zordanin palkkaamisen, ei tee mitään muuta, kuin aseta sinun moraalisi kyseenalaiseen valoon.

Zordan on ollut osa Putinin hallinnon urheilupesua Venäjällä ja nyt omalla toiminnallaan Pelicanz normalisoi tuota toimintaa, tullen itse samalla osaksi Putinin urheilupesua.
 

PorinPoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toiset kritisoi seuraa siitä että moraalisesti hyvin kyseenalaisesti seura hankkinut viime kaudella koheloa pelanneen pelaajan.


Toiset laittaa Pepsin juonnin tai Nokian renkaiden käytän samaan kastiin. Vittu miten naurettavaa :D Jos omalla seuralla ei oo selkärankaa ni sit ei vittu ole, entiedä miksi sitä pitää väkisin täällä puolustella.
 

Anabolis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Kyllä vaan lämmittää mieltä lukea tämän äänekkään vähemmistön ininää! Toivottavasti Jordan pelaa elämänsä kauden ja saadaan nauttia miehen otteista niin kotona kuin vieraissa.
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Eli siis mun moraali on kyseenalaisessa valossa nyt koska olen pyrkinyt muuttamaan kulutustottumuksia että en tue Venäjän laitonta sotaa, mutta en sulle ole haukkunut Zordania Putinin huoraksi? Itsehän sanoin että harmaalla alueella oli Jordanin hankinta ja oikeastaan tuo Hasekin toiminta asiasta, missä hyvin äänekkäästi muuten vastustaa kyseistä liigaa ja heidän verirahojaan, niin ei ole sanallakaan tuominnut Jordania tai sen pelaamista Tsekin majussa. Onko siellä jotain taustalla, miksi näin on, ni sitä en tiedä mutta aika mutkat suoriksi vedetään jos saat mun viestistä sen kuvan että tuen laitonta hyökkäyssotaa. Toki tämän arvasinkin.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jordani sai tänään kuulla kunniansa Etäkärpiltä. Rytmikkäät ”Putinin huora” huudot raikuivat Isku Areenassa useaan otteeseen. Muutama paikallinen kehtasi vielä alkaa puolustamaan Jordanin verisiä käsiä. Pelizansin yhteys Viipurin Reippaaseen elää vahvana.
Kyllä on upeaa ja ennen kaikkea kypsää toimintaa. Tuli varmasti hyvä mieli.

Kun täällä on moraalista puhuttu, niin miten oikein on huutaa solvauksia pelaajalle, jonka tilanteesta yhdelläkään täällä ei ole syyllisyyden osoittavaa faktaa?

Kukin tavallaan. Syytön, kunnes toisin todistetaan.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kun täällä on moraalista puhuttu, niin miten oikein on huutaa solvauksia pelaajalle, jonka tilanteesta yhdelläkään täällä ei ole syyllisyyden osoittavaa faktaa?
Siinä on ihan tarpeeksi faktaa, että mies palasi Venäjälle, kun olivat aloittaneet sodan.

Myös miehen haastattelu ihan parin viikon takaa, jossa kerrottiin ettei mies halunnut uhmata voimassaolevaa sopimusta, mutta joulukuussa saikin sitten jonkun ahaa ilmiön.

Puudeli, kunnes toisin todistetaan.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Hyvä lista vältettävistä tuotteista tai tuotemerkeistä yllä. Nyt tulee tietovisailukysymys. Mikä näistä olisi helpointa jättää ostamatta?
A: tölkillinen Pepsiä
B: Marabou-suklaalevy
C: jääkiekkoilija veriliigasta

Näyttää siltä, että Lahessa kaikki muut paitsi C oli mahdollista, vaikka tekeekin vähän tiukkaa. Itse kyllä sanoisin, että olisi oikeastaan omalla kohdalla melko vaikeaa ostaa veriliigasta jääkiekkoilijaa ihan jo pelkän tilin katteen perusteella.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Eli siis mun moraali on kyseenalaisessa valossa nyt koska olen pyrkinyt muuttamaan kulutustottumuksia että en tue Venäjän laitonta sotaa, mutta en sulle ole haukkunut Zordania Putinin huoraksi? Itsehän sanoin että harmaalla alueella oli Jordanin hankinta ja oikeastaan tuo Hasekin toiminta asiasta, missä hyvin äänekkäästi muuten vastustaa kyseistä liigaa ja heidän verirahojaan, niin ei ole sanallakaan tuominnut Jordania tai sen pelaamista Tsekin majussa. Onko siellä jotain taustalla, miksi näin on, ni sitä en tiedä mutta aika mutkat suoriksi vedetään jos saat mun viestistä sen kuvan että tuen laitonta hyökkäyssotaa. Toki tämän arvasinkin.

Oletan tämän viestin olevan minulle suunnattu, vaikka lainaus puuttuukin. Itse vedät nyt kovasti mutkia suoriksi tällä viestillä. En ole missään kohtaa edellyttänyt, että sinun tulisi haukkua Zordania Putinin huoraksi, en ole edellyttänyt, että haukut Zordania millään tavalla. Ylipäänsä en voi olettaa sinulta mitään. Sen sijaan olen todennut, että erilaisten tuottajien listaaminen tässä ketjussa saattaa moraalisi arveluttavaan valoon, koska esität listaamiesi tuottajien boikotoinnin ikään kuin edellytyksenä oikeudelle kritisoida Pelicanzin toimintaa. En ole siis missään kohtaa ajatellut, että tulisit Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainassa, mutta kummallisella tavalla kuitenkin vaikuttaa siltä, että Pelicansin oleminen osa Putinin urheilupesua, vaikkakin etäällä ytimestä, on sinulle ok.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siinä on ihan tarpeeksi faktaa, että mies palasi Venäjälle, kun olivat aloittaneet sodan.

Myös miehen haastattelu ihan parin viikon takaa, jossa kerrottiin ettei mies halunnut uhmata voimassaolevaa sopimusta, mutta joulukuussa saikin sitten jonkun ahaa ilmiön.

Puudeli, kunnes toisin todistetaan.

Toimittajan omat sanat faktaa, ahaa. Miksei sitten toisen näkökulman antaneiden lehtijuttujen toimittajien sanat?

Ja tuo ensimmäinen on täysi nolla-argumentti, juuri tuohan on keskustelun ydin: olisiko päässyt kesällä irti sopimuksesta ilman pelkoa pitkästä pelikiellosta ja jättikorvauksien maksamisesta? Vai oliko tuo vaimon loukkaantuminen se mahdollisuus, jonka hän käytti, koska munaton IIHF ei antanut tukea. Jälkimmäistä tukee moni pointti (löytyy tästä ketjusta, en jaksa toistaa).

Mutta huudelkaa vain noita kypsiä huora-huutoja. Ja olkaa ylpeitä itsestänne.
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Toiset kritisoi seuraa siitä että moraalisesti hyvin kyseenalaisesti seura hankkinut viime kaudella koheloa pelanneen pelaajan.


Toiset laittaa Pepsin juonnin tai Nokian renkaiden käytän samaan kastiin. Vittu miten naurettavaa :D Jos omalla seuralla ei oo selkärankaa ni sit ei vittu ole, entiedä miksi sitä pitää väkisin täällä puolustella.
Ei pidä, Pelsujen toimistoa saa haukkua niin paljon ku haluaa, ihan on rapansa ansainnut. Riski hankinta oli hommata pelaaja tuolta tuolla taustalla, mutta eipä tuo näytä edes meidän jääkiekkojournalisteja kiinnostavan ku pelkkiä kehuja kirjottelee lehtiin Jordanista ja puolella sanallakaan ei taustoja avata tai haasteta. Mistähän tämäkin johtuu? Edelleenkin ollaan harmaalla alueella tuon hankinnan kanssa ja seuran ois pitänyt asiaa vaikka sitten avata jos siellä taustalla jotain muita syitä on, mutta tätä ei tehty ja heräs vaan lisää kysymyksiä. Miksi on naurettavaa pyrkiä eroon tuotteista ja brändeistä jotka jatkavat normaalisti toimintaa Venäjällä? Lähinnä ihmettelin kun tämä hankinta herättää niin vahvoja tunteita, että täällä huoritellaan ja haukutaan henkilöitä, ni jatkuuko ne tuntemukset myös muualla arjessa, vai onko se tämä keissi miksi niin vahvoja tunteita herättää. Itse olen pyrkinyt vähentämään kaikella tasolla tukea Venäjälle missään muodossa, mutta huomannut että aika vaikeaa on tiedostavana kuluttajana kaupassa käydä ja kokeilla näitä välttää.
 

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Hauska on lukea, miten nimenomaan se Jordanin palkkaamatta jättäminen on se oikea keino olla tukematta sotaa, mutta esim. näiden ryssiin jääneiden firmojen tuotteiden ostaminen on yhdentekevää monelle, ihailtavaa kaksinasmoralismia.

Onhan se helppoa olla tätä mieltä, kun se Jordan meni nimenomaan Pelicansiin. Suurin osa täällä vaahtoavista ei boikotoi käyttämiään tuotteita millään tavoin, mutta Jordanille kyllä huudetaan noita naurettavia huorajuttuja.

Linkki iltalehden juttuun joka saattaa valottaa edes jollekkin asioiden mittasuhteita ja tekee nuo puheet "parista-kolmesta eurosta" nauretttavaksi:

Pepsi nelinkertaisti voittonsa Venäjällä
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Oletan tämän viestin olevan minulle suunnattu, vaikka lainaus puuttuukin. Itse vedät nyt kovasti mutkia suoriksi tällä viestillä. En ole missään kohtaa edellyttänyt, että sinun tulisi haukkua Zordania Putinin huoraksi, en ole edellyttänyt, että haukut Zordania millään tavalla. Ylipäänsä en voi olettaa sinulta mitään. Sen sijaan olen todennut, että erilaisten tuottajien listaaminen tässä ketjussa saattaa moraalisi arveluttavaan valoon, koska esität listaamiesi tuottajien boikotoinnin ikään kuin edellytyksenä oikeudelle kritisoida Pelicanzin toimintaa. En ole siis missään kohtaa ajatellut, että tulisit Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainassa, mutta kummallisella tavalla kuitenkin vaikuttaa siltä, että Pelicansin oleminen osa Putinin urheilupesua, vaikkakin etäällä ytimestä, on sinulle ok.
Kyllä meillä samoja ajatuksia on aiheesta ja joo, pahoittelut että en sua tohon lainannut vaikka sulle olikin osoitettu viesti. Pelicanssia saa kritisoida ja usein se on täysin ansaittua. Urheilullisella puolella Pelicans on hyvässä nousussa, mutta toimistolla saadaan tätä negaa kyllä hankittua seuran ympärille. Ja ei, nimenomaan sanoin että vaikea noita kaikkia on boikotoida ja jokanen sen päätöksen itse tekee kuinka paljon boikotoi ja missä. Olen tänne kirjoittanut aikaisemmin viestin asiasta missä perkasin tuota siirtoa, pidin siirtoa kysymyksiä herättävänä, harmaalla alueella olevana ja miten pelicans pelaajan toi sisään oli vähintääkin kyseenalainen. Olisin toivonut taustojen valoittamista, mutta sitäkään ei saatu.
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Hyvä lista vältettävistä tuotteista tai tuotemerkeistä yllä. Nyt tulee tietovisailukysymys. Mikä näistä olisi helpointa jättää ostamatta?
A: tölkillinen Pepsiä
B: Marabou-suklaalevy
C: jääkiekkoilija veriliigasta

Näyttää siltä, että Lahessa kaikki muut paitsi C oli mahdollista, vaikka tekeekin vähän tiukkaa. Itse kyllä sanoisin, että olisi oikeastaan omalla kohdalla melko vaikeaa ostaa veriliigasta jääkiekkoilijaa ihan jo pelkän tilin katteen perusteella.
Ei se pelkästää Lahes tunnu olevan vaikeaa, ku täällä ehkä ”10 nimimerkkiä” asiasta huutaa ja mediakaan ei asiasta ole muuta sanonut ku listanut Jordanin kärkipelaajaks liigaan. Tuolla äänestyksessä itse asiassa enemmän ei Pelicans kannattajia käynnyt vastaamassa ja todennut että Jordanin hankinnassa ei ongelmaa. Ja ei, en käynnyt tarkistamassa kaikkia äänestäjiä että minkä seuran äänestäjät äänesti ja mitä, mutta +30% asiassa ei nää ongelmaa. Mikäli näistä nyt mitää päätöksiä voi tehdä. Kyllä mä hankinnan näin ongelmallisena ja kyseenalaisena, mutta näillä tiedoilla en suoraan voinnut alkaa boikotoimaan haukkumaan seuraa. Olisin kylläkin toivonut lisää tietoja asiasta. Ehkäpä tämäkin joskus selviää mitä siellä taustalla oli tai ei ollut.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ja tuo ensimmäinen on täysi nolla-argumentti, juuri tuohan on keskustelun ydin: olisiko päässyt kesällä irti sopimuksesta ilman pelkoa pitkästä pelikiellosta ja jättikorvauksien maksamisesta? Vai oliko tuo vaimon loukkaantuminen se mahdollisuus, jonka hän käytti, koska munaton IIHF ei antanut tukea. Jälkimmäistä tukee moni pointti (löytyy tästä ketjusta, en jaksa toistaa).
Olisi päässyt. Tai ainakin kaikki muut pääsi. Linus Omarkilta lisätiedot.

Ja juurihan Jordan myönsi haastattelussa, että alkoi miettimään asiaa vasta myöhemmin, kun meni aluksi rahan perässä.

Miten muuten Pelicans-fanit, juotteko itse Pepsiä?
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuolla äänestyksessä itse asiassa enemmän ei Pelicans kannattajia käynnyt vastaamassa ja todennut että Jordanin hankinnassa ei ongelmaa. Ja ei, en käynnyt tarkistamassa kaikkia äänestäjiä että minkä seuran äänestäjät äänesti ja mitä, mutta +30% asiassa ei nää ongelmaa
Juu ja yhteensä melkein 70% näkee pelaajassa ongelmaa. Se on kuitenkin yli 2/3 kaikista vastanneista.
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Juu ja yhteensä melkein 70% näkee pelaajassa ongelmaa. Se on kuitenkin yli 2/3 kaikista vastanneista.
Mutta puheet pelkästään, että Lahessa hyväksytään ei pidä paikkaansa, kun enemmän niitä hyväksyviä on muualta ku lahesta, mikäli uskoo kirjottajia että ovat vastanneet rehellisesti. Siihen minä vastasin.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käyttäjä on saanut tästä kokonaisvaltaisesta länkyttämisestä rikepisteen.
Mutta puheet pelkästään, että Lahessa hyväksytään ei pidä paikkaansa, kun enemmän niitä hyväksyviä on muualta ku lahesta, mikäli uskoo kirjottajia että ovat vastanneet rehellisesti. Siihen minä vastasin.

Määrällisesti kyllä enemmän, mutta prosentuaalisesti vähemmän. Kyllä jokaisessa seurassa ne omat hörhöt on. Edelleenkin siis jäi vähän se pointti pimentoon.
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Määrällisesti kyllä enemmän, mutta prosentuaalisesti vähemmän. Kyllä jokaisessa seurassa ne omat hörhöt on. Edelleenkin siis jäi vähän se pointti pimentoon.
no mitäpä mä sulle mitää vastailen jos kerran hörhö olen. Kiitos antoisasta keskustelusta.
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Käyttäjä on saanut tästä kokonaisvaltaisesta länkyttämisestä rikepisteen.
Miten muuten Pelicans-fanit, juotteko itse Pepsiä?
Kiitos kysymästä, en juo enää. Harmi koska sokerittomista PepsiMax oli oma suosikki. Enkä myöskään Bacardin tuotteita. Pilttiä ja Pampersia en ole kyllä vielä pystynyt korvaamaan lapsen kanssa. Harmi. Myös viikonloput menny pilalle ku Pringlesistä jouduin luopumaan, katotaa kui tästä selvitään. Mites Raumal, juotko Coca-Colan tuotteita?
 
Ja peli poikki.

Tämä ketju ei nyt edusta sellaista keskustelua, jota me palstalle haluamme. Karkeasti sanottuna viimeisimmät viestit voidaan jakaa muutamaan kategoriaan.

1. Viestit, missä syyllistetään ja haukutaan kaikkia lahtelaisia. Nämä alkaa nyt olla jo nähty ja ovat ihan turhaa länkyttämistä. Pelicans on hankkinut pelaajan, mutta ei tämä ole välttämättä kaikkien lahtelaisten hyväksymä juttu tai Pelicansin kannattajien syytä. Kaikki lahtelaiset eivät myöskään hyväksy Venäjän toimia, vaikka Pelicansissa nyt pelaakin KHL:ssä hyökkäyssodan jälkeen pelannut pelaaja.

2. Lahtelaisten tiettyyn pisteeseen asti ymmärrettävät vastareaktiot edellä mainittuihin viesteihin.

3. Viestit, jotka eivät liity millään tavalla lätkäkeskusteluun. Löylyhuone lienee parempi paikka kaikenlaiselle Pepsin boikottikeskusteluille.

Me laitamme nyt ketjun määrittelemättömän mittaiselle tauolle. Uskomme nimittäin, että kaikki halukkaat ovat varmasti jo ehtineet sanoa mielipiteensä. Homma on pyörinyt kehää jo kauan ja osalla kierrokset vain tuntuvat kasvavan toiston myötä.

Samalla voimme jo lupailla jatkossa sanktioita kaikille niille käyttäjille, jotka ketjun avaamisen jälkeenkin länkyttävät ZZZ-Lahtea tai PelicanZia ihan vaan länkyttämisen ilosta.

Modet
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös