Kun jatkoaikalaiset Suomenlinnan valtaavat!

  • 30 135
  • 342

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Sistis
Suomenlinna... paikka missä en ole koskaan käynyt. Kiinnostaisi toki. Minulla on vaan valitettavasti muutama 'mutta'.

1. Tunnen Helsingin helvetin huonosti. En todellakaan osaa rautatieasemalta Suomenlinnaan - saati sitten takaisin asemalle.


Tämä ei varmastikaan ole suuri ongelma, ottaen huomioon kuinka paljon stadilaisia paikalle on ilmeisesti tulossa.
Minä olen ainakin menossa Poisonia vastaan rautatieasemalle, tule sinäkin siinä samalla?:)

Matka sinäänsä on helppo, rautatieasemalta hyppy 3T:n sporaan, ja sillä kauppatorille. Veri iisi.
Mutta eiköhän vapaaehtoisia "kuljettajia" löydy pilvinpimein.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti Nikke
Passi ja viisumi pitää ehdottomasti olla, tax free-ostokset onnistuvat lautan kuudennelta kannelta.


Kiitokset infosta. Täytyy laittaa anomukset kotona hallitukselle ja Suomenlinnankonsulaattiin.

2.8. juostaan HCM ja silloin aion olla Tzadissa. Tosin sen jälkeinen ulkoilu ja muutama bisse aiheuttavat varmaankin totaalisen kooman...
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kahvilan ympärillä liikkuva pupu sitten rauhaan, enkä tarkoita tarjoilijatarta. Ainakin viime kesänä siellä moinen pusikossa pällisteli ja olin silloin selvinpäin. Liekö selvinnyt talvesta.
Panimoravintola ulkona olevine katoksineen on yli-ikäisille sateella the Paikka. Toisaalta onhan saari täynnä pimeitä käytäviä, mistä etsiä suojaa syystä taikka toisesta.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Saattaisinpa paikalle eksyäkin, kun kerran kokoontuminen on tässä lähellä. Elokuun kaksi ensimmäistä viikonloppua eivät kylläkään käy, mutta muut ovat toistaiseksi vapaita.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Hieno idea, mistä lienee kopioitu? ;) Suomenlinna on loppukesästäkin kaunis paikka (näin olen kuullut). Kolme ensimmäistä viikonloppua käy, loppukuusta kalenteri on jo täynnä tapahtumia. Mikäli Lahden suunnalta tulee paljon väkeä, niin jonkunlainen yhteiskuljetus voitanee järjestää.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Erittäin hyvä idea. Mä oon mukana.

Kannattaiskohan aika nopeesti yrittää lyödä tota viikonloppua lukkoon, koska kaikkien kalenterit täyttyvät tässä kesän kynnyksellä ilmeisen nopeasti. Toisaalta viikonlopun sopiminen ei tietenkään estä lukuisia peruuntumisia mitä alkaa tulla viimeistään elokuun alusta ja kiihtyvällä tahdilla kohti tapaamista. Kesällä tuntuu olevan niin paljon tekemistä ja niin vähän viikonloppuja.

Itselläni ei ole myöskään minkäännäköisiä suunnitelmia elokuun viikonlopuille poislukien tuo ensimmäinen viikonloppu eli AnkkaRock Vantaan Korsossa, kuten moni on jo maininnut. Pikaisella silmäyksellä näytti mielestäni, että ainakin 23.-24. viikonlopulle ei ole tullut kovin montaa en pääse silloin-vastausta ja joitakin mieluusti se viikonloppu-vastauksia. Kesän viimeiset viikonloput voisivat olla kova sana, jos porukalla alkaa olla pakolliset kesän menot hoidettu.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyl tottiinsa, tommottiin tapahtumiin pitää meikäläisenkin karvainen ahterini raahata.

Pidetässä ketju sikäli sitten elossa, notta se lopullinen päivämäärä Jatkislaisten ongelmajätteenomaiselle loppusijoittamiselle voidaan ilmoittaa riittävän näkyvästi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Pikainen piipahdus koneella...

Mukava huomata, että ehdotus on saanut ilmaa siipien alle. Palaan itse kotikoneelle vasta muutaman päivän kuluttua joten sitten otan aktiivisemmin osaa keskusteluun. Sen kuitenkin totean, että minulle sopivat kaikki elokuun viikonvaihteet ja mikäli innokkuutta riittää (ja porukkaa) voihan sitä järkätä vaikkapa tuplameetin - toinen elokuun alussa ja toinen lopussa. Näin mahdollisimman moni halukas pääsee mukaan. Joskin tällainen kahden miitin järjestäminen voi ehkäpä hivenen hajoittaa porukan paikalle saapumista - tai yhteen tapaamiseen ei tule niin paljon porukkaa. Meneepäs nyt sekalaiseksi, no kyllä te ymmärrätte mitä ajan takaa.

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!

vlad#16
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kuten tuossa taannoin Predan kanssa ns. ajatuksia vaihtaessamme totesimme, niin joka tapauksessa oli ajankohta mikä tahansa niin kaikille se ei sovi. Nyt kun sinä uljas vlad olet hommaan ryhtynyt, niin vie se sitten loppuun asti!

Ja kuten Predallekin jo tuolloin kerroin, niin matkassa ollaan jos vain maisemissa pyöritään.

Suokissa on monta hyvää paikkaa, mutta jos porukkaa tulee paljon ja ilimat suosii, niin voisi kai ainakin aloittaa yleiseltä aukiolta ja katsoa sitten mitä tuleman pitää. JA vlad, jos tarvitset apuja, niin suht hyvin Suokkia tuntevana voin ehkä olla avuksi, laita yv:llä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti fiftyeight
Kuten tuossa taannoin Predan kanssa ns. ajatuksia vaihtaessamme totesimme, niin joka tapauksessa oli ajankohta mikä tahansa niin kaikille se ei sovi. Nyt kun sinä uljas vlad olet hommaan ryhtynyt, niin vie se sitten loppuun asti!

Tottahan toki, loppuun saakka tämä homma viedään kun siihen kerran on ryhdytty.

Mitä nyt pikaisesti olen ketjua silmäillyt, niin näyttäisi siltä, että elokuun ensimmäiset viikonloput voi unohtaa. Ne eivät ilmeisesti saa liiemmälti kannatusta. Eiköhän sitä aurinkoa riitä elokuun lopullekin aivan riittämiin, joten mitä mieltä olette jos tapaaminen järjestettäisi elokuun 23/24 viikonloppuna?

Ulkopaikkakuntalaiset, he jotka saapuvat junalla, voin opastaa rautatieasemalta Suokkiin (Suomenlinna), sovitaan kokoontumisaika tarkemmin sitten hivenen myöhemmin (esim. klo 12:00 tms.) Toki voisimme tehdä siten, että kaikki kokoontuisimme ensin vaikkapa R-asemalle ja suuntaisimme sitten sieltä yhtenä "meluavana" joukkona Suokkiin.

vlad#16.

P.S. Sateen sattuessa katsellaan sitten "mutapainia" ja performanssitaidetta Suokissa.
 
K

kangaroo

Yeah, veli vladin konkreettinen päivämääräehdotus saa ainakin täältä kannatusta. Eli miten on: lauantai 23.8. ja session aloitusaika (esim.) klo 15 Kauppatorin ranta. Varmaan osa porukasta tulee Suokkiin myöhemmin tai muilla kuljettimilla: kokoontuminen missä ja mihin aikaan ? Walhallan terassi, Chaplin vai Panimo ?
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti kangaroo
Yeah, veli vladin konkreettinen päivämääräehdotus saa ainakin täältä kannatusta. Eli miten on: lauantai 23.8. ja session aloitusaika (esim.) klo 15 Kauppatorin ranta. Varmaan osa porukasta tulee Suokkiin myöhemmin tai muilla kuljettimilla: kokoontuminen missä ja mihin aikaan ? Walhallan terassi, Chaplin vai Panimo ?


Kuulostaa hyvältä, alaikäisten kokoontumispaikka olkoon lauttalaiturin vieressä oleva peltinen roskakori. Siinä voimme leikkiä junilla ja syödä bonaa.

Olisin voinut tulla hakemaan rautatientorilta niitä jotka eivät kauppatorin rantaan osaa, mutta vlad ilmoitti jo halukkuutensa. Hienoa.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti vlad
Mitä nyt pikaisesti olen ketjua silmäillyt, niin näyttäisi siltä, että elokuun ensimmäiset viikonloput voi unohtaa. Ne eivät ilmeisesti saa liiemmälti kannatusta. Eiköhän sitä aurinkoa riitä elokuun lopullekin aivan riittämiin, joten mitä mieltä olette jos tapaaminen järjestettäisi elokuun 23/24 viikonloppuna?
.

Rockin SM-futisturnaus on tuolloin Lahdessa, joten allekirjoittaneelle tuo on hieman hankala päivämäärä. :( No, kaikille ei sovi niin ei sovi, minkäs sille voi..
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Eikös elokuulle osu aina ne ilotulituksen SM-kisat? Ne ammutaan tavallisesti Suokista, ja viime vuonna siellä oli joku tulipalokin. Jännää!

En sitten tiiä onko noiden osuminen samalla viikonlopulle hyvä vai huono asia, tai vaikuttaako lainkaan. Suokissa on ilotulitusilltana varmaan paljon väkeä => meidän pitää mennä sinne ajoissa. Ehkä kenties auttamaan näitä nk. ammattilaisia niiden väsyneiden papattiensa kanssa.

Mitä ohjelmaa luvassa? Vieraiden omia esityksiä? Karaokea? Partiokitaraa, jonka traditionaalisena showstopperina kitara lopuksi notskiin ja "on meillä metsässä nuotiopiiri" siihen accapellana päälle.

Ja pussari kuuluu Suokkiin yhtä lailla kuin tunnelit ja muut kivikasat. Vai sillon taistelujen lomassako pitsalla vain käytiin? Violeteista Valtsun kasseista sillonkin hörpittiin. Pitää vaan muistaa pitää rannat ja nurmet siisteinä (roskista ja pitsan jäänteistä). Emmä nyt murjottamaan ala vaikka ravintolaan lähdettäisiinkin. Henkisesti mä en edes pääsis varmaan sisäänkään: "Joo hei, ei tänne tänään noilla jutuilla!"

Mutta, kaikki vkl:t ja suunnitelmat käy; poikamaisella toukokuun uhmalla tullaan varmasti mukaan, mutta elokuun saavuttua voi tilanne olla taas toinen. Joten wadeva!
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Viestin lähetti Cosmo
Eikös elokuulle osu aina ne ilotulituksen SM-kisat? Ne ammutaan tavallisesti Suokista, ja viime vuonna siellä oli joku tulipalokin. Jännää!


Suomenlinnan kotisivujen mukaan Viaporin pommitus järjestetään perjantaina 15.8.

Sitten kun linnoituksen puolustus on pommitettu lamaantuneeksi, olisikin jatkoaikalaisilla herkullinen tilaisuus valloittaa alueen valtatyhjiö massiivisella invaasiolla viikkoa myöhemmin?

Ohjelma-sivulta löytyi ainakin kieltovuosien salatuonti-näyttely, joka niin sanotusti sivuaisi päivän teemaa?? Tokihan alueella voitaisi järjestää jotain urheilullisia turnajaisia ettei aivan turmiolle lipsuttaisi?

Steissiltä ihanteellisin kulkuneuvo Kauppatorille olisi Spårakoff, mutta valitettavasti vakituiset kierrokset loppuvat jo lauantaina 9.8.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
23.8 kuulostaisi mielestäni parhaimmalta vaihtoehdolta. 15-16.8 ei käy, koska Marski-Cup painaa silloin päälle ja valintatilanteessa Marski jäisi kyllä voitolle. 9.8 En ole varma, olenko kotona vai vielä lomailemassa, kun koulut eivä ole alkaneet. Itse aion ottaa, tottakai, oman narrilogolla ja Lehtosen nimellä varustetun tummansinisen paidan messiin. Omat juomat myös! ;)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti kangaroo
Yeah, veli vladin konkreettinen päivämääräehdotus saa ainakin täältä kannatusta. Eli miten on: lauantai 23.8. ja session aloitusaika (esim.) klo 15 Kauppatorin ranta. Varmaan osa porukasta tulee Suokkiin myöhemmin tai muilla kuljettimilla: kokoontuminen missä ja mihin aikaan ? Walhallan terassi, Chaplin vai Panimo ?

Päätän täten, että Suomenlinna valloitetaan jatkoaikalaisten laajalla invaasiolla lauantaina 23.8.03. Sovitaan tarkka kellonaika myöhemmin, mutta alustavana voitaneen pitää iltapäivää siinä 14:00 - 15:00 aikoihin? Minulle käy kyllä aiemminkin päivällä mutta ehkäpä liian varhainen aloittaminen karsii vieraspaikkakuntalaisia liiankin kovalla kädellä pois.

Voin opastaa Rautatieasemalle saapuvat kävellen (vaikkapa Sports Academyn kautta) Suokinlautalle, tuolloin startti asemalta voinee tapahtua noin klo 14:00. Ok?!

Kauppatorilla lautan/lauttojen laiturialueella yhdytään sitten muihin - ei kuitenkaan konkreettisesti (tai mikäs minä olen komentelemaan) - ja sitten suunnataan Suomenlinnaan.

Suomenlinnan rafloista en muista kuin Walhallan, (ei ei, muistamattomuuden syy ei ole alkoholin) mutta "kokoontumisalueen" on oltava sellainen jonne kaikki, myös alaikäiset, pääsevät. Eli joku kallio, valli tms. jonkin sopivan ravintolan/terassin lähellä. Kokeneemmat Suokinkävijät opastanevat minua ja muita.

Löytyykö netistä muuten Suomenlinna karttaa, sellaista josta ulkopaikkakuntalaisetkin (tai landepaukut kuten minä) ymmärtävät jotain?

Suomenlinna - täältä tullaan!

vlad#16.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Cosmo
Jännää!

Jännää on myös se, että Cosmo on vaihtanut suosikkijoukkuettaan... :)

Eikös tuossa muínoin ollut vallan toinen teksti suosikin kohdalla. Asiahan ei tähän ketjuun varsinaisesti kuulu, eikä minulle muutenkaan, mutta kunhan nyt sattui vaan silmään pistämään.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti vlad
Löytyykö netistä muuten Suomenlinna karttaa, sellaista josta ulkopaikkakuntalaisetkin (tai landepaukut kuten minä) ymmärtävät jotain?
Tuossa on nyt ainakin jonkinlainen kartta.

Kyllä minulle ainakin alustavasti sopii 23. päivä elokuuta. Ihan kiva Suokissa on käydä muutenkin - viime visiitistä kun taitaa olla viitisen vuotta aikaa. Eli siis näillä näkymin olen tulossa. Joko tulen omia aikojani kauppatorille tahi sitten yhdyn porukkaan jo rautatieasemalla. Saas nährä.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulle sopii 23.8 oikein hyvin myöskin, joten olen ehdottomasti paikalla.

Toivottavasti ihmiset rohkeasti tulevat mukaan, eivätkä sitten viime hetkillä peruuta tulemisiaan.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Viestin lähetti Juhaht
Jännää on myös se, että Cosmo on vaihtanut suosikkijoukkuettaan... :)

Eikös tuossa muínoin ollut vallan toinen teksti suosikin kohdalla. Asiahan ei tähän ketjuun varsinaisesti kuulu, eikä minulle muutenkaan, mutta kunhan nyt sattui vaan silmään pistämään.

Et sitten malttanut elokuulle? :) Ei kuulu aiheeseen edelleenkään, mutta off-topicit onkin täällä kokemusten mukaan ihan ok.

Joo, jengi vaihtui siihen mikä se on vuosia jo ollut. Tuli sekoiltua Blues-leirissä ja nyt palattua takaisin kotiin (jos enää huolitaan). Jotenkin se Blues-touhu vaan menee ihan kummalliseksi.

Mutta olen avoin tarjouksille ja mulla on tässä monta vaihtoehtoa nyt; tiedä vaikka rekisteröitynyttä kerhoa alkaisi kannustamaan.. :)

Kuten todettua, tämä ei ole oikea foorumi tälle kitinälle, vaikka sitä mielihyvin jatkaisinkin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
vaikka taidan olla ko. ajankohtana itse merellä niin kokoontumispaikkana voisin oikeastaan suositella niitä valleja jotka ovat Kustaanmiekan kohdilla, siinä Kuninkaanportin vieressä(selkeä paikka). Pääsevät sitten maalaisetkin näkemään Suomenlinnaa (selvinä ollessaan) kun kävelevät Saaren eteläkärkeen.
Tästä ei sitten aikuisillakaan ole pitkä matka lähimpään anniskelupaikkaan (Walhalla)

Klo 17 maissa ko. paikkaa kunnioittaa ohimarssillaan muutama kpl kelluvia kerrostaloja.

näin siis kokemuksesta paikalla aikanaan yhden tapahtuman/kokoontumisen järjestäneenä.

veneellä ei saarelle kannata tulla ellei satu tietämään paria kikkakolmosta joilla botskin saa ilmaiseksi kiinnitettyä, tämä tosin vaatii suhteellisen alhaista moraalia joten...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Rok
Tuossa on nyt ainakin jonkinlainen kartta.

Jep! juuri tällaista karttaa tarkoitin. Siitä löytyvät kaikki tärkeimmät paikat helposti.

Minulta tuo varjon ehdotus kokoontumispaikaksi saa kannatusta, itsekin siellä on tullut pariin otteeseen istuskeltua ja ihasteltua maisemin. Hieno paikka! Kyse on siis Kustaanmiekan valleista ja lähellä tosiaankin sijaitsee Walhalla antimineen.

Hmmm... sillä suunnalla ei enää taida liiemmälti noita jädekioskeja olla, jollei sitten W'stä sitä herkkua saa, joten lienee roudattava mukaan omat jädet, ehkä kymmenen litraa riittää..

varjo, jos olet maissa niin joukon jatkoksi vaan, tai tee sitten maihinnousu mereltäkäsin - jonka me juhlinnan keskellä unohdamme torjua.

vlad#16.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Taktisesti mahtava veto valloittaa Suokki 23.8., jolloin Leningrad Cowboys jyrää Senaatintorilla ja saari on puolustuskyvytön. Strategiaa voisi melkein verrata suomalaisten iskuun ryssiä vastaan Stalinin syntymäpäivänä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös