Kun jatkoaikalaiset Suomenlinnan valtaavat!

  • 30 135
  • 342

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pussikaljameiningillä vaan!

Niin meille alaikäisillekin (tähän mennessä tietääkseni vain minä ja Poison) on tekemistä ;)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti girlzilla15


Niin meille alaikäisillekin (tähän mennessä tietääkseni vain minä ja Poison) on tekemistä ;)

Zilla hei, oletkos koskaan Suomenlinnassa Nikolaissa käynyt pizzalla? Meinaan vaan, että pussikaljaa hyviinnii, mutta mehän MENEMME sillä reisulla myös syömään! Nikolaissa on todella herkulliset kiviarinauunissa paistetut pizzat!
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Predator
Zilla hei, oletkos koskaan Suomenlinnassa Nikolaissa käynyt pizzalla? Meinaan vaan, että pussikaljaa hyviinnii, mutta mehän MENEMME sillä reisulla myös syömään! Nikolaissa on todella herkulliset kiviarinauunissa paistetut pizzat!

Jos kropassa on linjat kesällä kunnossa niin tottakai menemme!;)
Mutta lupaan jo nyt että mukana ollaan ihan ehdottomasti.

Mutta...Mitäs me teemme jos sataa? Kai joku muukin tykkää sateessa hyppimisestä kuin minä?
Voin tehdä sitä myös yksin.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Predator


Minä kuitenkin VAADIN, että minulle varataan aikaa pieneen esitelmään (n. 3 tuntia) jonka aikana kerron teille Suomenlinnan Rannikkotykistörykmentin historiasta ja saaren historiasta yleensäkin. Voin samalla esitellä viereisessä Vallisaaressa olevan 100-millisen rannikkotykin, jolla olen varusmiesaikana ampunut useita kymmeniä kranaatteja meren syliin.

Parahin Predator. Esitelmä sopii grapan juonnin jälkeen erittäin hyvin, sen jälkeen aivotoiminta alkaa olla sopivalla tasolla, jotta esitelmäsi pääsee oikeuksiinsa.

Ohjelmaa toki pitää olla, koska selvää tilausta on tulijoiden keskuudessa, varsinkin kauempaa tulevien. Rasteille johtaa olutpullojenmeri, joten, myöhemmin saapuvilla pitäisi olla suhteellisen helppoa löytää perille. Eikun pullot mukaan, äänestä tunnistaa aina.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
LARPPAAMINEN..

Niin, tuo nimim. punaiset_lasien ehdottama idis siitä, että vaellamme siellä saaren linnan kukkuloilla kukin oman LIIGAJENGIMME VÄREISSÄ, niin se on mielestäni hyvä idea! Ikäänkuin keskiaikaiset ritarit värikkäissä kostyymeissään! SAAKO KANNATUSTA! Ja jos saa, niin sitten prkl pitää myös SOPIA se asia että KAIKKI ovat niissä oman jenginsä paidoissa paikalla, ettei käy taas niin että minä olen ainoa KIRJAVA. Olisi myös upeeta, jos mahdollisimman moni oman jenginsä ISON LIPUN omistava (saahan niitä varmaan myös kavereilta lainaksi) ottaisi tuon lipun tankoineen MUKAAN. Wow, mikä näky kun värikkäänä ryhmänä eri seurojen liput liehuen marsimme saaren läpi kohti juottolaa. SM-liigan seurojen kannatjjat sulassa ja värikkääsä sovussa loppukesällä! Tässähän olisi jopa ainesta Maikkarin kymppiuutisten kevennykseski! Sitten kun värikkäänä parvena istumme siellä Nikolain yläterasilla, niin ne tuulessa liehuvat liput tekisivät sen viimeisen säväyksen! Siinä vaiheessa ohi lipuvilla Ruotsinbotskeillakin suunnattaisiin ihmeisään kiikareita maihin.
Tämä lienee kuitenkin vain vanhan miehen unelmaa...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Haukat
Vaikuttaa aivan mielenkiintoiselta ja hyvältä idealta. Voisin jopa tulla mukaan, mikäli armeija ei aseta esteitä. Suomenlinnassa olen käynyt viimeksi joskus 6-vuotiaana, joten retki olisi sikälikin jännittävä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti girlzilla15
Jos kropassa on linjat kesällä kunnossa niin tottakai menemme!;)


Mutta...Mitäs me teemme jos sataa? Kai joku muukin tykkää sateessa hyppimisestä kuin minä?

"Jos kropassa on linjat kesällä kunnossa"
... siis nyt iso MITÄH? Toki minä tiedän, että Sinun iässäsi ulkonäöstään huolehtiva fiksu tyttö on tarkka syömisissään, mutta meinasko tuo Sinun viestisi sitä, että olet ns, salaatinsyöjä tykkänään? Ei kai?

Niin, ja jos SATAA.. hmm... sitten kai mennään luoliin ryyppäämään ja haastetaan riitaa fikkarin valossa vastaantulevien japskituristien kanssa...
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Predator
"Jos kropassa on linjat kesällä kunnossa"
... siis nyt iso MITÄH? Toki minä tiedän, että Sinun iässäsi ulkonäöstään huolehtiva fiksu tyttö on tarkka syömisissään, mutta meinasko tuo Sinun viestisi sitä, että olet ns, salaatinsyöjä tykkänään? Ei kai?

Niin, ja jos SATAA.. hmm... sitten kai mennään luoliin ryyppäämään ja haastetaan riitaa fikkarin valossa vastaantulevien japskituristien kanssa...

Heh, ei nyt ihan pelkän salaatin syöjä kuitenkaan.
Mutta näin kesää ennen pitää kyllä syödä vähän niukemmin ja valikoida ruoka tarkkaan, tanssitreenit loppuivat kaksi viikkoa sitten, nyt pitää lenkkeillä itse tarkkaan ja pitää kropasta huolta.

Se onkin ihanaa aikaa kun ennen kisoja on tanssitreenejä joka päivä. Ja saa syödä ihan mitä haluaa!:)

Japanilaisten pelottelu on aina kivaa. Olen siinäkin mukana.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hei vastustan kaikkea Japanilais turistien pelottelua, nehän ovat sitäpaitsi varsinaisia taistelijoita, ja niillä siellä Aasiassa on se sarskin, joten suojaudummeko kaikki, jollain suojaimella, esim Siwan-muovipussi. Ilma tosin ei kulje, mutta eihän se ole yhtävaarallista kuin Sars.

Toinen Predan idea lippumerestä ja rauhasta ja rakkaudesta kannatijien kesken taas kuulostaa todella hienolta. Ei muuta kuin omanjoukkueen värit päälle ja liput salkoon. Toteutetaan kaikki vanhanmiehen unelma.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Tatzka
Toteutetaan kaikki vanhanmiehen unelma.

Sitten kun se päivä koittaa, niin tämän lupauksen on parasta olla myös totta! Kuten sanoin, minä olin kerran vähän vastaavanlaisessa tapahtumassa ainoa "KIRJAVA" vaikka etukäteen sinne paikalle piti tulla NIIN PUNAISTA, NIIN PUNAISTA, NIIN PUNAISTA, NIIN PUNAISTA... kele.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti girlzilla15

Mutta...Mitäs me teemme jos sataa? Kai joku muukin tykkää sateessa hyppimisestä kuin minä?
Voin tehdä sitä myös yksin.

Jos sataa niin katsellaan sadetta ja sitä kun sinä hypit ja loikit sateessa. Eipä sen puoleen, kyllä minäkin voin jotain "live-showta" sateessa tahi auringossa järjestää, jollei muuta niin esiinnyn pelkässä Wings-paidassa - eli lupaan samalla saapua paikalle kanttamani joukkueen pelipaitaan sonnustautuneena, ja numerohan on ehdottomasti 16.

terveiset reissunpäältä,

vlad#16.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Punalippu liehuen tullaan paikalle! Ei kai me nyt valkoista lippua siihen sukellusveneeseen voida laittaa. Höh.

Ja minun paidassani tulee olemaan kaikkien suureksi harmiksi numero 9. Heh. Tosin jos sattuu oikein hellepäivä niin täytynee valita vanha tähtipaita, kun se on enemmän mallia verkko.

Onneksi en sula sateessa, vaikka tosi makee tyyppi oonkin, joten ei huolta sään puolesta. Suomen kesän tuntien saadaan sateella hyvä harjoitusjää sinne. Pitäiskö kuitenkin vaihtaa se sukellusvene zamboniin...
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Haa! Paidat ehdottomasti päälle, kannatan! Jos itse paikalle selviän, otan ainakin jomman kumman rakkaistani mukaan, ja samoin tekee myös kaverini. Mahdollisesti tulette siis saamaan joukkoonne kaksi keltamustia värejä tunnustavaa tyttölasta. Ja jos Tatzkan mainitsemalle sars:lta suojautumislinjalle joudutaan lähtemään, ilmoitan jo nyt, että minä en millään Siwan muovipussilla pärstääni peitä - Kyseessä saa olla aito ja oikea SaiPa-muovipussi.

Girlzillan maininta siitä, että näillä näkymin olisimme sinun ja toisen kaverini kanssa ainoat alaikäiset, on huomioitu. Perustetaan sitten vaikka oma lastentarha sinne nurmelle pussikaljojen (tai jaffojen) kanssa, jos muu ei auta. Lastenhoitajia emme tosin välttämättä tarvitse... ;) Yläikäisiltä sisäänpyrkijöiltä voisimme jopa verottaa hieman maksua, yksi Hifk-miesten suosima Koff-pullo voisi olla aika hyvä..? Tai sitten olemme kilttejä ja annamme jokaiselle oikeuden osallistua oman lastentarhamme leikkeihin ilman maksuja.

Asiat hallinnassa ja hallinta menetettynä,

Poison
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Poison

Girlzillan maininta siitä, että näillä näkymin olisimme sinun ja toisen kaverini kanssa ainoat alaikäiset, on huomioitu. Perustetaan sitten vaikka oma lastentarha sinne nurmelle pussikaljojen (tai jaffojen) kanssa, jos muu ei auta. Lastenhoitajia emme tosin välttämättä tarvitse... ;) Yläikäisiltä sisäänpyrkijöiltä voisimme jopa verottaa hieman maksua, yksi Hifk-miesten suosima Koff-pullo voisi olla aika hyvä..? Tai sitten olemme kilttejä ja annamme jokaiselle oikeuden osallistua oman lastentarhamme leikkeihin ilman maksuja.

Kuulostaa hienolta Poison! Mihin me noita vanhoja tarvitaan, pidetään omat kakarabileet!
KOFFia meille saa toki tarjota, mutta jos yläikäiset haluavat jostain syystä meidän seuraamme tunkea, niin saavat he tehdä sen ilman maksuja, ainakin minunmielestäni.

Tähän mennessä tavatut jatkoajan "vanhukset" ovat olleet ihan loistavaa porukkaa, ihan näin Poisonille vinkiksi ;)
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti Kolmas Johannes
Vaikuttaa aivan mielenkiintoiselta ja hyvältä idealta. Voisin jopa tulla mukaan, mikäli armeija ei aseta esteitä. Suomenlinnassa olen käynyt viimeksi joskus 6-vuotiaana, joten retki olisi sikälikin jännittävä.
Haa, kenties joudun lyöttäytymään seuraasi. Helsinkin vapisee, kun järvenpääläiset vyöryvät paikalle. Olisi kiva tavata muitakin Mestis-kirjoittajia(kin), niin voisi saada vähän keskustelua aikaan kauden alla. Mutta siis mukaan voisin tulla, jos vain aikataulu sekä rahapolitiikka antavat periksi.

EDIT: Ja jos siis tällaiselta pojankoltiaiselta otetaan toiveita vastaan, niin mieluummin jokin muu kuin elokuun ensimmäinen viikonloppu. Silloin ollaan nääs Korsossa.
 
Viimeksi muokattu:

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
I'm in, I guess. Elokuun ensimmäisenä viikonloppunahan olen jo muutenkin Helssinkissä nauttimassa paikallisesta urheilutarjonnasta. Mukana kuitenkin ollaan, oli päivämäärä käytännössä mikä tahansa.

Paitsi että minäkin asetan vastalauseeni sille päiväykselle 15.-16.8.. Kun vastakkain ovat miitti ja Marski Cup, jälkimmäinen voittaa. Ei meille orvoille kahvakiekon seuraajille ole tarjota suosikkijoukkueen osallistumisena noin hienoa turnausta kovin montaa kertaa 5-10 vuodessa.

Edit:
Viestin lähetti girlzilla15
Mutta...Mitäs me teemme jos sataa? Kai joku muukin tykkää sateessa hyppimisestä kuin minä?
Voin tehdä sitä myös yksin.

Uskallapas ollakin yksin! Voit olla varma, etten sen jälkeen puhu enää irkissäkään ikinä! Sateessa pomppiminen tai muuten vaan häröily on yksi niistä huveista, joita sai eilenkin harrastaa. Suomi kun on siitä syystä paska maa, ettei täällä koskaan edes sada kunnolla (pientä kesätihkutusta ei lasketa mukaan), ja mahdollisuuden tullen on pakko käyttää tilaisuus todellakin hyväksi. Litimärkä olo on muuten yksi parhaista maailmassa ja vain harvoilla on pokkaa on kohdata. Arvostan jokaista, joka siihen pystyy.

En o sokeripala. Helvetin typerää paeta suojaan pienenkin tihkusateen tullessa. Tai no, mistä sitä tietää, jos vaikka pieni sadepisara puree kalut ja etuvarustukset poikki.


Ja muovipussitaistoon käyn kunnollisella Islannista tuodulla muovipussilla enkä millään Siwan säästöpussilla. Siwan pusseista ei saa edes S-ryhmän bonuksia saati Plussapisteitä.

Ja vielä Girlzillalle ja Poisonin Itä-Suomen naisarmeijalle: Mää olen henkisesti teini, kelpaanko mukaan? :)
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suomenlinna... paikka missä en ole koskaan käynyt. Kiinnostaisi toki. Minulla on vaan valitettavasti muutama 'mutta'.

1. Tunnen Helsingin helvetin huonosti. En todellakaan osaa rautatieasemalta Suomenlinnaan - saati sitten takaisin asemalle.
2. Minun aikatauluni on valitettavan kiireinen. Elokuussakin on viikonloppuja, jotka eivät käy. Lisäksi kotikotona bändin kanssa ollaan väsäilemässä omakustannetta - viikonloput menevät siihenkin aika tarkasti.
3. Maksaa paljon meikäläisen tuloilla.
4. Ainoa HPK-rekvisiitta meikäläisellä on haalarissa oleva HPK-merkki, ja teekkarihaalaria en pue tuohon tilaisuuteen - no panic.

Joka tapauksessa kiinnostaisi kovastikin, mikäli aikataulu vaan antaa myöten. Olisi mukava tosiaan tavata ihmisiä ihan face-to-face. Toivottavasti nyt ei tarvi pelätä turpaansaantia... minä ainakin olen leppoisa tyyppi.

Ainakin Predan kanssa pitäisi niitä aurinkolaseja verrata... itselläni on tosin ihan 10€.n Citymarket lasit, mutta mustat kuitenkin. Ajatus ja migreenintorjunta on tärkeintä. =)
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Viestin lähetti Sistis
Ajatus ja migreenintorjunta on tärkeintä. =)

Viet veli Sistis jalat suustani. Allekirjoittanut olisi kanssa lähdössä mukaan jos Hellacoptersien kuuntelulta pääsen, riippuen siis minä viikonloppuna olemme menossa.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Predator
Zilla hei, oletkos koskaan Suomenlinnassa Nikolaissa käynyt pizzalla? Meinaan vaan, että pussikaljaa hyviinnii, mutta mehän MENEMME sillä reisulla myös syömään! Nikolaissa on todella herkulliset kiviarinauunissa paistetut pizzat!

Todellakin!

Ja paras kaikista on tietysti itse Nikolai, eli:

- Salami, herkkusieni, suolakurkku, kapris, valkosipuli, sipuli, smetana

Leiriytyminen Suokkiin ei oikein onnistu, mutta eka vene Kauppatorilta klo 08.00 ja viimeinen takaisin 00.15. Ja hyviä ja rauhallisia spotteja pussikaljotteluun löytyypi esimerkiksi Kustaanmiekan päästä.

Walhallassa ei ehkä kannata lasista olutta imailla, mutta Panimoravintola voisi olla aika hyvä paikka siihen touhuun. Toisaalta sijaitsevat aivan eri puolilla Suokkia.

Tietysti Upseerikerhon varaaminen olisi aika päheetä.

-TommyT-
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti TommyT
Todellakin!

Ja paras kaikista on tietysti itse Nikolai, eli:

- Salami, herkkusieni, suolakurkku, kapris, valkosipuli, sipuli, smetana

Yhden ainoan kerran olen Nikolaissa käynyt ja juuri tuon söin (ilman sipulia). Ai, että oli hyvää! Saman joutuu varmaan kitaansa työntämään tuolla valloitusreissullamme.

Helvetti, että tulikin nälkä. Kiitti vaan pirusti TommyT...
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Vallin suoma tuki

Viestin lähetti Tommy T
Ja hyviä ja rauhallisia spotteja pussikaljotteluun löytyypi esimerkiksi Kustaanmiekan päästä

Kyllä. Viime kesänä toikkaroin aivan Suomenlinnan eteläkärjessä Kustaanmiekan valleilla. Niiden keskeltä löytyy laakeampi nurmikenttä, jossa on pari idyllistä sadeveden täyttämää lammikkoakin. Näkyy tuosta kartasta. Siellä reuhasi joku isompi aikuisseurue ja minä olin kade.

Olisiko se nyt meidän paikka? Vallit muodostavat turvallisen oloisen kaukalon, joten ei ole huolta ystävien surmansyöksyistä meren tyrskyihin. Sadevesilammikossa voivat toki halukkaat turvallisesti pärskiä. Mainitsemani kaukalomuoto näkyy tästä kuvasta tykin takaa, jos oikein muistan.

Walhalla-ravintola on lähinnä ehdotettua luonnonareenaa. Itse muistan päässeeni Walhallan terassille suuna päänä varauksitta tuotteita maistelemaan. Ja vaikka ei pääsisikään, pitäisin kuitenkin pussikaljan juontimahdollisuuksia ehdottomana prioriteettina paikkaa valittaessa. Kartassa ei näy Pizzeria Nikolaita. Onko siitä pitkä matka eteläkärkeen? Vai voiko sen läheisyydessä kaivella repun sivutaskusta Perryä ja tapailla käsillään tekokännin elkeitä? Tai laulaa "Pallokerhoa"?

Ei silti, kiinnostaa, oli paikka mikä hyvänsä pois lukien Pasila.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Prkleen prkl.
Kaikki elokuun viikonloput varattu. Eikä juuri mitään voi pistää vapaaksi.
Pitikö noin ohmoja viikonloppuja valita?
En tule sitten näyttämään teille Poikabändiä Helvetistä.
Jäätte myös ilman Valaitten Tanssia sekä Maailman Parasta Valaslaulua...
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Täytyy laittaa harkintaan! Jos vaan on vapaata kesäretken aikoihin niin voishan sitä vaikka ilmestyä paikan päälle.
Maalaisena pitää kysyä että tarviiko passin (vai peräti viisumin?) ja entä tax free ostokset?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti HABS #11
Täytyy laittaa harkintaan! Jos vaan on vapaata kesäretken aikoihin niin voishan sitä vaikka ilmestyä paikan päälle.
Maalaisena pitää kysyä että tarviiko passin (vai peräti viisumin?) ja entä tax free ostokset?

Passi ja viisumi pitää ehdottomasti olla, tax free-ostokset onnistuvat lautan kuudennelta kannelta.

Kävin itse asiassa jo viime viikolla Suokissa ja eksyin Chapman-nimiseen ravintolaan joka ainakin sijaintinsa puolesta on loistava. Usein käyneet tietävät mihin JT Line pysäköi, ihan siinä vieressä, lähellä sitä sukellusvenettä jonka historiasta oletan nimimerkki vladin pitävän esitelmän. Sinne uuubååttiin järjestetään myös maksullisia käyntejä mutta sellaisia mehän emme tarvitse.

Niin ja pizza Nikolai on kyllä...nam. TommyT:n ehdotus Panimoravintolaan siirtymisestä ei ole ollenkaan paha reissu jos sää suosii. Ulkonahan siellä kuitenkin silloin ollaan. Ja noita isohkoja nurmikenttiä löytyy useampi, myös hieman syrjäisemmiltä paikoilta ettei lapsiperheet pelästy.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Joukkuepaitoihin sonnustautuminen on aivan loistava idea! Vähän on sellainen kutina, että valloituksemme päätyy ensin Kymmenen uutisten loppukevennykseksi, ja myöhemmin esitettävään neliosaiseen dokumenttiin. Alkakaas palkata lehdistöagentteja te, joilla sellaista ei vielä ole.

Sistis: ei perille löytäminen ole ongelma. Liity Osasto Tampereeseen niin joudut kuin itsestään sinne minne menossa ollaan. Varsinkin jos Buddy pääsee lähtemään mukaan, on joukosta eksyminen käytännössä mahdotonta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös