Kumppanisi pituus sinuun verratuna

  • 15 134
  • 115

Kumppanin pituus sinuun verrattuna

  • Nainen yli 10cm lyhyempi

    Ääniä: 188 59,1%
  • Nainen 6-10cm lyhyempi

    Ääniä: 63 19,8%
  • Nainen 1-5cm lyhyempi

    Ääniä: 31 9,7%
  • Yhtäpitkiä

    Ääniä: 13 4,1%
  • Nainen 1-5cm pidempi

    Ääniä: 12 3,8%
  • Nainen 6-10cm pidempi

    Ääniä: 1 0,3%
  • Nainen yli 10cm pidempi

    Ääniä: 10 3,1%

  • Äänestäjiä
    318

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Perinteinen/Vanhanaikainen käsitys seurustelukumppaneiden pituudesta on, että mies on pidempi, tai vähintään saman mittainen, kuin nainen. Tämmöinen tilanne on suurimmassa osassa seurustelusuihteita. Julkisuudessakin on kuitenkin muutamia hyviä esimerkkejä siitä, että tämmöset vanhat aidat on kaadettavissa. Esim Räikkönen & Dahlman ja Lenni-Kalle Taipale vaimoineen.

Itseni sijoitan väliin 1-5cm naista lyhyempi. Olen tosin, juuri tuon 5cm (171cm - 176cm) lyhyempi. Jos olet nainen, vastaa äänestykseen siten, että vertaat itseäsi mieheesi. Mihin siis sijoitat itsesi?
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vastasin tuon yli 10 cm. Itseasiassa ei oikein skaala riittänyt, kun tuota pituuseroa on 35 cm (158cm - 193 cm). Tuskin tuolla nykyaikana on enää väliä, kumpaan suuntaan pituuseroa löytyy. Harvemmin kahta seurustelevaa täsmälleen samanpituista henkilöä näkee, joten ei kai sillä väliä sitten kumpi osapuoli on se lyhyempi ja kumpi pitempi.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti girlzilla15
girlzilla on 165cm, ja poikaystävä 185cm. Ihan hyvä pituusero.

Onpas muuten sovinistinen äänestys!:D

Mun mielestä tää oli liian feministinen, naisesta vaan puhuttiin joka kohdassa...
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paha vastata, kun ei ole ;)

No ex oli 21cm lyhyempi, eli 165-186cm
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti Tatzka
Paha vastata, kun ei ole ;)

[tilitys]Entisiä ei ole ollut eikä nykyisiä ole, mutta toivottavasti tulevaisuudessa on. [/tilitys]
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Viestin lähetti Fläppis
Vastasin tuon yli 10 cm. Itseasiassa ei oikein skaala riittänyt, kun tuota pituuseroa on 35 cm (158cm - 193 cm).

Totta. Olis pitäny valita skaala vähän eri tavalla. Ois melkeen voinu arvata, ettei kovinkaan monessa suhteessa ole nainen yli 10cm pidempi kuin mies. Taas tuonne pitempien miesten päähän olis saanu laittaa vähän enemmän välejä, että olis nähny paremmin erot. Noh, tiätääpä seuraavalle kerralle, että kun jotain äänestystä laatii, miettii skaalan/vaihtoehdot ensin huolella.

Yllättyny oon siltikin, että noin vähissä suhteissa elää mies pidemmän naisen kanssa. Olettaen tietenkin, että kaikki ovat vastanneet rehellisesti.

Mitäs muuta vois verrata kumppaninsa kanssa... hmm... paino ei välttämättä ole se paras vertailukohta;) "Mees ny puntariin, niin saan vastattua yhteen äänestykseen, paljon meiän painoero on!" =)
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti seisnauraa


Totta. Olis pitäny valita skaala vähän eri tavalla. Ois melkeen voinu arvata, ettei kovinkaan monessa suhteessa ole nainen yli 10cm pidempi kuin mies. Taas tuonne pitempien miesten päähän olis saanu laittaa vähän enemmän välejä, että olis nähny paremmin erot. Noh, tiätääpä seuraavalle kerralle, että kun jotain äänestystä laatii, miettii skaalan/vaihtoehdot ensin huolella.

Yllättyny oon siltikin, että noin vähissä suhteissa elää mies pidemmän naisen kanssa. Olettaen tietenkin, että kaikki ovat vastanneet rehellisesti.

Mitäs muuta vois verrata kumppaninsa kanssa... hmm... paino ei välttämättä ole se paras vertailukohta;) "Mees ny puntariin, niin saan vastattua yhteen äänestykseen, paljon meiän painoero on!" =)


No minusta tulos ei ole todellakaan yllättävä. Suurimmassa ossassa suhteista mies on pidempi, yleensä selkeästi. Harva mies seurustelee pidemmän naisen kanssa, pois lukien Formula kuskit ;) Eiköhän kyseessä ole perinteiset arvot ja täytyy myöntää, että minä en mielelläni seurustelisi itseäni pidemmän naisen kanssa. Koskaan ei silti voi sanoa, ei ikinä.

Seuraavaksi äänestämme siis painosta. Kaikki puntariin ;)
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Snakster 185, vaimo 155. Eli 30 senttiä tasan on ero. Skaala olis tosiaan voinut olla vähän toisenlainen.
 

Afan

Jäsen
Turhautuneena kyselystä, johon en pysty vastaamaan, totean, että vaihtoehto "yhtä pitkiä" on mahdoton. Kysehän on vain mittaustarkkuudesta.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Hmm, no okei. Nyt ei ole, mutta aiempi tulos: Arnold 167 cm - eksä 156 cm.

Ja tähän väliin ihmettelyt, että miksi kaikki pitkät vievät ne taskuraketit naiset? Hymiön paikka kai tähän loppuun...?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Arnold
Ja tähän väliin ihmettelyt, että miksi kaikki pitkät vievät ne taskuraketit naiset? Hymiön paikka kai tähän loppuun...?

Minähän en vie ketään, vaan toistepäin (hymiö). Kaksi edellistä tyttöystävää siis jo tuo mainittu 162cm ja 160cm. Joten vähän olen kuitenkin saanut tuota pituuseroa vähennettyä. Tällä vauhdillahan pääsen 170cm maagisen rajan yli jo vuonna 2010...
 

Pepe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kiri, MuurLe
59.6% Nainen yli 10cm lyhyempi
15.6% Nainen 6-10cm lyhyempi
11.7% Nainen 1-5cm lyhyempi
1.8% Yhtäpitkiä
6.4% Nainen 1-5cm pidempi
3.1% Nainen 6-10cm pidempi
1.8% Nainen yli 10cm pidempi

Tuloksen pitäisi olla tällainen, mikäli jatkoaikalaisten ja heidän puolisoiden pituudet olisivat jakautuneet kuten tavallisten suomalaisten sekä mikäli puolison pituudellinen valinta olisi riippumaton omasta pituudesta.

Afan: Äänestyksestä selviää, että todelliset luokkarajat yhtäpituudelle ovat -0.5 ja 0.5, joten kyseinenkään tulos ei ole mahdoton.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Meikä 190cm, muija 150cm.

Joo, tuleehan niitä katseita aina välillä ja muuta, mutta oho.
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Ei riitä skaala täälläkään. Helpottavaa muuten huomata, ettei se riitä monella muullakaan.

187 - 154 = 33.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nykyisin olen sinkku, mutta edellisessä suhteessani olin miestä 17cm lyhyempi. Myrkky 172 cm - mies 189cm. Mielestäni tuo oli aivan ok pituusero.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nykyisin en varsinaisesti seurustele, joskin tapailen säännöllisesti erästä tyttöä. Tässä tapauksessa ero on 186-163=23 cm ja edellisissä suhteissa kumppanin pituus on vaihdellut jossain 158 ja 170 cm välillä.

Eipä tuo pituus ole kyllä enää vuosiin ollut mikään kriteeri kumppania katsellessa, mutta asia voisi tietysti olla toisin jos olisin itse sellaisissa mitoissa että pidempiä naisia olisi paljon. Nyt en ole koskaan oikeastaan edes ajatellut koko asiaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Eipä ole ketään kenen kanssa mittailla, eikä ole ollutkaan mitään mitä voisi edes etäisesti kutsua suhteeksi. (Naisten onneksi ei ole ollut). Ja, tuskin tulee olemaankaan.

Sen verran olen kuitenkin miettynyt asiaa, ettei minua ainakaan haittaisi vaikka kumppani olisi minua pidempi. En nyt ensimmäisenä ole yleensäkään pituuskasvuja mittailemassa, se nyt on lähinnä niitä viimeisiä seikkoja joihin ihmisissä kiinnitän huomiota. Vaikka yleensä asia lienee juuri toisin päin.

Niin, ja tulipa vaan mieleen, että kumppanihan voi olla muukin kuin nainen miehellä tai mies naisella. Parempi lienee jättää tekemättä kysely siitä, millaisessa suhteessa jatkoaikalaiset elävät, vaikka keskustelua aihe voisi hyvässä lykyssä herättää. Eipä sillä, tässäkin asiassa on tärkeintä se, että on sinut itsensä kanssa.

vlad#16.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös