Siellä on kylläkin harkkahalli siellä areenan alla. Meinasin tulla korjaamaan tätä samaa väittämää.Viimeksi kun tarkistin, niin Hartwall Arenan alla oli pelkkää kalliota. Parkkihalli sijaitsi areenan vieressä. Tuskin se on siirtynyt.
Siellä on kylläkin harkkahalli siellä areenan alla. Meinasin tulla korjaamaan tätä samaa väittämää.Viimeksi kun tarkistin, niin Hartwall Arenan alla oli pelkkää kalliota. Parkkihalli sijaitsi areenan vieressä. Tuskin se on siirtynyt.
Noh noh... siellä kuule Tammerelaiset arkkitehdit hieroo karvasia käsiään ja hihittelee että taas voi samppanjapulloja poksautella, kun kohta tulee miltsien tilaus uudesta suunnitelmasta.No se on hieno juttu että nyt aletaan puhumaan, notta hallin suunnittelu pitäisi aloittaa alusta =). Kyllä mä sen tiedän, että hämeessä ollaan vähän hitaita, mutta silti. V*ttu sen laatikon piti olla jo 2012 kisoihin valmis ? Ja nyt pitäisi suunnittelu aloittaa alusta. Hei onx tää 100 miljoonan projekti oikeasti projekti vai aikuisten lasten hiekkalaatikkoleikki ?
Tällä tahdilla kiekko putoaa 2020 luvulla jäähän keskusareenassa
Siellä on kylläkin harkkahalli siellä areenan alla. Meinasin tulla korjaamaan tätä samaa väittämää.
Kuten edellä on jo todettu niin ei se parkkihalli ole Jaffalassa hallin alla, mutta miten luulet tuollaiset parkkihallin kannattavan tuolla sijannilla?Parkkihallista ikinä kuullut? Missä se Hartwall-areenan parkkihalli sijaitsee? Hallin alla.
Kyllä se on eri asia mutta luuletko, että ehdottamaasi Hakametsään noita palveluja tulisi yhtään?Noista palveluista mitä sinne on suunniteltu niin pitää oikeasti nyt muistaa se että mitä sinne on haaveiltu toteutuvan on ihan eri asia kuin se mikä toteutuu. Voinhan mää sanoa että mää ostan Koskikeskuksesta 90% ja perustan sinne x kuntosalin ja y ravintolan ja tienaan miljoonia mutta todellisuudessa pankkeja, kuntosaleja ja ravintoloita on keskusta pullollaan. Yli tarjontaa käytännössä kaikesta on jo. Ainoa millä pystyisin kilpaileen olisi halvat toimistotilat.
Kerrotko miten linja-autolla olisi helpompi tulla esim. Hakametsään kun sisäisessä liikenteessä tarkoittaa suurimmalle osalle vähintään yhtä bussin vaihtoa keskustassa.Ja tapahtuma kuin tapahtuma on helppo myydä kun sinne saadaan hyvät kulkuyhteydet muillekkin kuin junalle. esm.linja-autot ja yksityisautoilijoiden on huomattavasti helpompi tulla keskustan ulkopuolelle kun keskustaan, varsinkin nyt kun keskusta on menossa siihen että siellä ei haluta ihmisten ajavan omilla autoillaan.
Eipä se taida tuo Tapparankaan taloudellinen tilanne, kuten monen muunkaan taloudellinen tilanne olla kovin "kummoinen". Ilvestä on vaan ns riepoteltu mediassa männä vuosina aika paljon, mm taloudellisista asioista ja noista tragikoomisista omistajasekoiluista.
Kyllä aika moni joukkue on sanotaanko viimeisen 5 vuoden aikana tehnyt aika paljon tappiota. Kansaa ei ainakaan alkukauden yleisömäärien perusteella kiinnosta peli. Saa isällä olla lompakko kunnossa kun vie 4 henkisen perheen peliin, siinä äkkiä 150-200 euroa vaihtaa omistajaansa. No onko se paljon vai vähän niin saa jokainen päättää ?
Kuinka moni oikeasti haluaa "Turun tilanteen" ( ja tää ei sit oo vittuilua ) jossa yli 10000 katsojan hallissa on 4300 katsojaa. Jo nyt ainakin Tapparan peleissä on jo vuosia ollut yhtä paljon meteliä ja menoa ja tunnelmaa kun vanhainkodin 90 v vuotiaiden perjantaibingossa....
Okei on vanha slogani tjsp mutta kyllä se kansa tulee sinne Hakametsäänkin sitä kiekkoa katsomaan jos tuote on kunnossa ja rahoille saa vastinetta. Ei taitaisi uudesta hallista irrota istumapaikoille kausaria 150 eurolla ( ja kyse ei ole lastenkortista ) kuten pari vuotta sitten. Nyt taisi olla jonkun karvan yli 200 euroa ? Ei paha mielestäni ?
jos tuo halli suunnitellaan uudestaan, saavatko NIMBY:t uuden valitusoikeuden johonkin ympäristövaikutushöpöhöpöoikeuteen?
Kuten Jani82 jo mainitsi on mahdolloisen tulevan hallin ympäristössä jo aika hyvin parkkitilaa. Noin 5 min kävelymatkan päässä on seuraavat Finnparkin parkkitalot:
P-Asema 461 paikkaa, auki 24 h 1 €/25 min 0-3 h, seuraavat tunnit 0,5 €/h
Koskikeskus 426 paikkaa, auki 24 h 1€/30 min 0-7 h
P-Tulli 297 paikkaa, auki 24 h 1 €/25 min 0-3 h, seuraavat tunnit 0,5€/h
P-Tullintori 597 paikkaa, auki 24 h 1 €/25 min 0-3 h, seuraavat tunnit 0,5€/h
P-Hämppi 972 paikkaa, auki 24 h 1£/25 min 0-2,5 h, seuraavat tunnit 1€/30 min
Lisäksi Ratinan stadionin parkkiin mahtuu varmaankin "parisen sataa" autoa ?
Nopealla laskutavalla P-tilaa löytyy n. 2750 paikkaa ! Lisäksi läheltä löytyy myös paikkoja katujen varsilta mihin autonsa voi pysäköidä. Eli tarvitaanko hallin yhteyteen parkkitaloa ja olisiko sillä sitten oikeasti muutakin käyttöä kuin peleissä ja yleisötapahtumissa ? Tosin kyllähän Hartwalille on helppo mennä kun P-hallista pääsee todella helposti suoraan areenalle periaatteesa ilman "kastumista"
Usko mitä uskot, mutta tuohon aikaan lauantaina ja arki-iltaisin noissa paikoissa vapaana on vähintään 1500 parkkipaikkaa. Siihen vielä lisäksi sitten hallin oma parkkihalli ja muut lähellä olevat ilmaiset tai kadun varressa paikat.Nuo parkkivaipat ovat toki AINA jääkiekkopelin alkaessa vapaana! Jos edes puolet olisi vapaana niin hyvä. Itse uskon, että ko. parkkitilojen käyttöaste on lauantaina klo 16-20.00 n. 80% ja viikolla jopa enemmän.
Toki menee offtopiciksi, mutta en tätäkään voi ymärtää. Jos uutta rakennetaan niin miksi ei saman tien katettuna, tässä maassa kun on sellanen paska asia kuin talvi. Nykyään voidaan helposti tehdä suljettavalla katolla olevia rakennuksia, onkin ihan käsittämätöntä että vielä joku haluaa suunnitella rakennuksen, jossa ei kattoa ole.Nyt sit aletaan odottamaan, että montako vuotta aiemmin Tammelaan suunniteltu uusi jalkapallostadion valmistuu kuin Jäähalli
kuva Aika hyvälle näyttää tuo kokonaisuus jos tuollaisenaan toteutuu. Tästäkin projektista on tapeltu jo pari vuotta ja tullaan jatkossakin tappelemaan. Mitään uutta kun ei saa rakentaa ja kaupunkia ei saa kehittää joidenkin mielestä. Nykyinen Tammelan stadion on erittäin ruma
Kuva: aamulehdestä
Uskooko joku oikesti edelleen, että Kummola saa järjesteltyä hallin Tampereelle...
Itse uskon että kyseisten parkkitilojen yhteenlaskettu käyttöaste ei ole koskaan ylittänyt 50 %:a, mutta siitä huolimatta ennen hallia valmistuu vielä pari tuollaista lisää.Nuo parkkivaipat ovat toki AINA jääkiekkopelin alkaessa vapaana! Jos edes puolet olisi vapaana niin hyvä. Itse uskon, että ko. parkkitilojen käyttöaste on lauantaina klo 16-20.00 n. 80% ja viikolla jopa enemmän.
Mun mielestä toi on ihan loogista. Ilveksen omistaja on täysin ryvettynyt ja johto pelaa mukana omaan pussiinsa. Lisäksi Tapparalla paremmat sponsorit ja seurasta välittävät omistajat, jotka oikeasti laittavat rahaa seuran kehittämiseen. Ilveksen omistajahan vain aina lainaa sitä, mistä tuo suurin ero tappiosummissa tuleekin. Harmi, koska ainakin vielä Ipalla on loistavaa junioritoimintaa. No, Tais mennä vähän ohi aiheen...En ota muuhun kantaa mutta kyllä Ilveksen ja Tapparan miinusmerkkisyydessä on aikalailla selkeä ero.
Ilves on tehnyt tilikaudesta 2009 tilikauteen 2013 tappiota suurinpiirtein 2,3me ja viimekaudestahan taitaa tulla vajaa 0,5m€ lisää turskaa. Kokonaissaldo miinuksella suurinpiirtein 2,7m€.
Tapparalla on tehnyt samalla aikavälillä miinusta 835t€ ja edellisestä kaudesta tuli plussaa 271t € eli miinusta kokonaisuutena 564000€.
Tälle erolle jopa löytyy selkeä syy, Ilves pyörittää toimintaa noin 1,5m€ pienemmällä liikevaihdolla. Tämä on aika kummallista koska joukkueet toimii samalla talousalueella ja uskallan jopa veikata että Ilveksellä on laajempi kannattajajoukko.
Mun mielestä toi on ihan loogista. Ilveksen omistaja on täysin ryvettynyt ja johto pelaa mukana omaan pussiinsa. Lisäksi Tapparalla paremmat sponsorit ja seurasta välittävät omistajat, jotka oikeasti laittavat rahaa seuran kehittämiseen. Ilveksen omistajahan vain aina lainaa sitä, mistä tuo suurin ero tappiosummissa tuleekin. Harmi, koska ainakin vielä Ipalla on loistavaa junioritoimintaa. No, Tais mennä vähän ohi aiheen...