Kuka on Suomen ärsyttävin artisti?

  • 9 125
  • 145

Kuka on ärsyttävin laulaja?


  • Äänestäjiä
    87

Barney

Jäsen
Äänestin Wiskaria mutta sekä Halonen että Wiskari taitavat olla Mökkitie recordsin ja Janne Rintalan tuotteita joten oikea vastaus on Janne Rintala.
Juuri olin tulossa kommentoimaan, että tähän ketjuun kuuluvat kaikki artistit, joiden musiikkiin Janne Rintala on koskenut. Mukanerokkaita tekstejä, jotka kuulostavat oikeasti siltä kuin jotkut teinit olisivat äidinkielen tunnilla saaneet tehtäväksi tehdä biisin, jossa he koittavat kopioida mahdollisimman hyvin leevien tuotantoa. Todella kornia settiä, joka saa aina oksennuksen suuhun, kun vahingossa joutuu jonkun pätkän kuulemaan.

Listan kolmen kärki on siis: Arttu Wiskari, Olli Halonen ja Kikka-kopio Erika Vikman.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän Bessillä ja Behmillä ole yhtään samanlaista biisiä. Toinen tekee bilepoppia ja toinen herkkiä iskelmä/pop kappaleita. Behm on huikea, niin piti siksi tulla korjaamaan.

Lisäisin listalle kaikkein suurimman inhokkini eli Petri Nygårdin. Hyi helvetti minkälaista paskaa ja pistän minkä tahansa soittimen tai radion hiljaiseksi tavalla tai toisella jos joku tuota soittaa.
Petri Nygård on hyvä nosto. On kyllä aitoa paskaa tämän maan noloimmilla lyriikoilla. Sen rinnalla joku Klamydiakin on korkeakulttuuria.

Behmin ja Bessin musiikista saa olla mitä mieltä vaan (itse pidän tuosta ekasta), mutta sitä en ymmärrä jos joku saa ne samaan muottiin musiikillisesti.

Mökkitiellä on kyllä hyvä edustus tässä ketjussa: Halonen, Wiskari, Vikman. Voisi vielä lisätä Faijan, mutta sitä tuskin harva on edes kuullut. Vetävät tuossa kioskissa ihan omalla tyylillään.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri olin tulossa kommentoimaan, että tähän ketjuun kuuluvat kaikki artistit, joiden musiikkiin Janne Rintala on koskenut. Mukanerokkaita tekstejä, jotka kuulostavat oikeasti siltä kuin jotkut teinit olisivat äidinkielen tunnilla saaneet tehtäväksi tehdä biisin, jossa he koittavat kopioida mahdollisimman hyvin leevien tuotantoa. Todella kornia settiä, joka saa aina oksennuksen suuhun, kun vahingossa joutuu jonkun pätkän kuulemaan.

Listan kolmen kärki on siis: Arttu Wiskari, Olli Halonen ja Kikka-kopio Erika Vikman.
Siis väitätkö nyt vakavissasi, ettei Rintala ole muka kirjoittanut Wiskarin Minna-biisiin lähes kansallisaarteen tasolle yltävää kertosäettä?

Hei Minna, ostin silikonirinnat
Vaikka Tallinnassa oli hinnat
kaksinkertaistuneet
Ne kysy multa, "Mitä sä näillä teet?"
Minna, sain uusittua keittiöstä pinnat
Ja tilattuu ne kalliit laiskanlinnat olkkariin
Tää kaikki sai sut onnen kyyneliin
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vaikeahan tuosta Olli Halosesta ja Arttu Wiskarista on paremmaksi laittaa, mutta kyllä ehdottomasti ketjuun kuuluu myös Apulanta ja nämä ”Beast” sanan omaavat bändit, mitä radio rock luukuttaa vartin välein. Eli beast in black ja battle beast. Menikö oikein? Vai onko ne edes eri bändejä? Yhtä lahjattomia musikaalisesti kuitenkin, eli voisivat olla myös sama orkesteri.
 

J.C.S.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kaikki YleX:ssä sotettavat joidenkin Tiktok-listojen ykkösenä olevat Iitat, Tiitat, Laurit ja muut suomi-iskelmiä laulavat vikisijät joiden rakkaat ovat heidät henkisen ja ruumiillisen pahoinpitelyn jälkeen jättäneet ja joita he sitten kaipaavat itkusilmässä takaisin.
Ei ole ihme jos on nuorisolla vaikeaa kun tälläistä "musiikkia" pitää luukuttaa.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Portion Boys.

Se on myönnettävä että "bändi" osaa julkisen imagopelin eikä "JaloTiina" ihan sattumalta ole uhriutumassa tai hakemassa kaiken näkyvyyden remmille. Sen sijaan jopa "tanssityttönä" hän onnistuu loukkaamaan preesensillään muiden artistien taustatanssijoita. Itse "musiikkiin" liittyvää funktiota hänellä ei ole.

Tästä pääseekin orkesterin muihin hahmoihin ja sieltä puuttuukin aivan kaikki. Ihan räppiskilleistä alkaen ja päättyen toimivaan itseironiseen tuotantoon. Kertosäkeitä vetävän liuhuletin puolesta harmittaa.

However, kivasti tulosta takova tuote ja monet tykkäävät. Olkoon niin että itse olen vain kateellinen boomeri joka on pudonnut ajankuvasta.

Jätän tämän seuraavan "tekstillisen ja edes alkeelliset räppitekniset asiat hyväilevän" tekeleen tähän.





Tämä on kyllä omakin valinta. Jotenkin todella vastenmielinen orkesteri, joka on niin laskelmoitua huttua ettei tosikaan.

JaloTiinan (vittu mikä nimi) uhriutumiselle myös erikoismaininta.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Vastasin joku muu, koska noista kahdesta oli hiton vaikea valita. Tauskit, Frederikit ja Lomanit yms. ei onnistu enää ärsyttämään, koska heitä ei liian väkisin tungeta mistään. Toisaalta Ressulla ja vaikkapa Länällä on itselle pieni kotikenttäetu.

Naisista en haluaisi mainita Vilkkumaata, mutta nykyistä Maijaa en vain pysty kuuntelemaan. Wanhat hienot Ingalsin Laura ja Ei (ja moni muu) uppoaa edelleen.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ärsyttävimpiä on nykyiset nuoret naisartistit, jotka laulaa nasaaliäänellä. Nimiä en ala heittää, koska suurin osa on näitä.

Lisäksi Elli Haloo on ärsyttävyydessään ihan Top-listaa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mä kuuntelen loppujen lopuksi niin marginaalisen vähän suomalaista musaa, että en oo oikeastaan ehtinyt ärsyyntyä kenestäkään.

Jos tässä olis kysytty kansainvälistä nimeä, niin siihen olis taasen ollut helppo vastata; Coldplay tai Adele.

Ketjussa mainituista henkilöistä Roope Salminen ärsyttää kyllä ihmisenä.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Mä kuuntelen loppujen lopuksi niin marginaalisen vähän suomalaista musaa, että en oo oikeastaan ehtinyt ärsyyntyä kenestäkään.

Jos tässä olis kysytty kansainvälistä nimeä, niin siihen olis taasen ollut helppo vastata; Coldplay tai Adele.
Coldplayn ymmärrän täysin, mutta mikä Adelessa ärsyttää?
 

Tevoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings #91 #19 #5
Nyt on hyvä ketju, just mun makuun ihmis- ja julkkisvihaajana. Lista voisi olla loputon.

Anna Abreu – miniraketti ja paskaa musaa

Anna Puu – paskaa musaa ja enneminkin panopuu (kuten todistettu)

Antti ”vai Olli” Halonen – savolainen jolla on kukko suussa ja kala perseessä

Arttu Wiskari – luulee olevansa kuin Göstä, lihava sika eikä mitään muuta

Kaija Koo “raikas, raitis, rehellinen” – No kaikki tietää että vitunmoien happo ja kusipää, paskaa musaa

Frederik – Loisto musaa 80-luvun puoliväliin, sitten pahempi kuiin pellehermanni

Paula Vesala- voi vittu… Voikin on elintarvike

Jorma Uotinen – jätän kommentoimatta

Anni Ihamäki – ylimielinen hevosnaama ja tyhmä kuin fan

Jaajo Linnonmaa – En iennyt että kirveellä veistettyjä löytyy meidän emmerdalesta?

Toni Björk – paskaa ruokaa tekevä “wannabe prätkäjätkä”.

Roope Salminen – idiootti luumunaama, vaimon hakkaaja

Chisu vai mikä vittu on – kalvakka ämmä paskalla ulostulolla ja musiikilla

Olavi Uusivirta – makssais velkansa pois ensin, typerä ja debiili mies kerrassaan

Ville-Petteri Galle – aika keksitty “tyyppi” ja paska työntekijä, vielä tekee paskaa “musaa”

Sabina Särkkä –“ näytän paskalta, mutta Sanna on mun frendi



Voi luoja…ehkä en jatka. Mutta kaikki edellä mainitut olen tavannut, ikävä kyllä.

Pakko nostaa se omasta mielestä turhin "artisti" eli "Roope Salminen – idiootti luumunaama, vaimon hakkaaja"

Roope Salminen ja kulkutauti, kiertää talosta taloon ja tappaa ihmisiä henkisesti.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Samu Haber bändeineen ja soolotuotantoineen menee samaan kategoriaan. Karismaa yhtä paljon kuin tiskirätillä. Ja Sunrise Avenue on keulahahmonsa näköinen bändi. Mitäänsanomaton, kiltti, epäkiinnostava ja karismaton.
Minähän en siis pidä Samu Haberista tai Sunrise Avenuesta lainkaan, mutta kyllä Haberilla karismaa on oltava. Tuollaista uraa ei voi tehdä ihan mattivanhasena. Mitäänsanomattomaksi kuvaisin kyllä itsekin, ja se kai menestyksensä salaisuus onkin; naiset voivat ihailla poikamaista Samua ja miehille on riittävästi kitaroita, että jonkinlainen uskottavuus säilyy, kun menee kännissä hoilaamaan Hollywood Hillisiä.

Olli Halonen on kieltämättä vahva ehdokas populistisuudessaan. Itse Wiskarista jollain tavalla jopa tykkään, mutta Halosen kohdalla Anssi Kela -pastissi tuntuu jotenkin teennäiseltä. Ja hän sentään tekee biisinsä itse (vaikka Rintala varmasti konsultoikin).

Sanni, Erin, Roope Salminen, Jonne Aaron, Portion Boys, Pasi ja Anssi, Janna, VilleGalle, Erika Vikman, Tuure Boelius... Onhan näitä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Haloo Helsingin prime oli mielestäni siinä 2007 kun julkaisivat nimikkokappaleensa "Haloo Helsinki". Oli niin raakatuotantoa, autenttista ja nuoruuden vimmaa uhkuvaa ettei tuota biisiä ole minun laudalta lyöty edes vuonna 2024. Ja kyllä, ajankuva muutoksineen nouskoon esiin, mutta tuota biisiä HH ei ole minusta nokittanut tänäänkään.



Joskus olin kesätöissä Helsingin kaupungilla tai joku tukityöjuttu se varmaan oli, niin saatiin liput Finlandia-talolle ja esiintyjänä oli joku Haloo Helsinki. No haloo vaan sinnekin. En mennyt. Myöhemmin kuulin lisää bändistä.

Vasta tällä viikolla kävin kakkukahveilla Helsingin kaupungintalolla. Presidentinlinnassa taas en ole kohta viiteen vuoteen käynyt.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaiketihan Sunrise Avenuen menestyksen takana osaltaan on se, että bändi nimenomaan korostuneesti on todellista vaniljajäätelöä, perunamuusia ja jauhelihakastiketta. Laskelmoitua easy listening-musiikkia saksalaisten perheenäitien autostereoihin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ai joo, täytyi ihan googlettaa kuka perkele on Olli Halonen. Ihan tuntematon artisti mulle.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä kuuntelen loppujen lopuksi niin marginaalisen vähän suomalaista musaa, että en oo oikeastaan ehtinyt ärsyyntyä kenestäkään.

Jos tässä olis kysytty kansainvälistä nimeä, niin siihen olis taasen ollut helppo vastata; Coldplay tai Adele.

Ketjussa mainituista henkilöistä Roope Salminen ärsyttää kyllä ihmisenä.


Oon itse musiikissa jämähtänyt aika paljon siihen 1970-80 luvun rockiin ja vuosituhannen alkuvaiheen metallimusaan, niin varsinkin nämä uudet kotimaiset ja myös ulkomaalaiset bändit ja artistit ovat itselleni hyvinkin vieraita. Suurin osa nykykotimaisista on itselleni ihan vieraita jopa nimeltä, enkä edes radiosta moniakaan näitä tunnista, mutta useimmiten vaan suurin osa nykyisten listahitti-kanavien biiseistä onkin ihan täyttä paskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös