Kuka on Suomen ärsyttävin artisti?

  • 9 125
  • 145

Kuka on ärsyttävin laulaja?


  • Äänestäjiä
    87

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Portion Boys.

Se on myönnettävä että "bändi" osaa julkisen imagopelin eikä "JaloTiina" ihan sattumalta ole uhriutumassa tai hakemassa kaiken näkyvyyden remmille. Sen sijaan jopa "tanssityttönä" hän onnistuu loukkaamaan preesensillään muiden artistien taustatanssijoita. Itse "musiikkiin" liittyvää funktiota hänellä ei ole.

Tästä pääseekin orkesterin muihin hahmoihin ja sieltä puuttuukin aivan kaikki. Ihan räppiskilleistä alkaen ja päättyen toimivaan itseironiseen tuotantoon. Kertosäkeitä vetävän liuhuletin puolesta harmittaa.

However, kivasti tulosta takova tuote ja monet tykkäävät. Olkoon niin että itse olen vain kateellinen boomeri joka on pudonnut ajankuvasta.

Jätän tämän seuraavan "tekstillisen ja edes alkeelliset räppitekniset asiat hyväilevän" tekeleen tähän.



 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Portion Boys.

Se on myönnettävä että "bändi" osaa julkisen imagopelin eikä "JaloTiina" ihan sattumalta ole uhriutumassa tai hakemassa kaiken näkyvyyden remmille. Sen sijaan jopa "tanssityttönä" hän onnistuu loukkaamaan preesensillään muiden artistien taustatanssijoita. Itse "musiikkiin" liittyvää funktiota hänellä ei ole.

Tästä pääseekin orkesterin muihin hahmoihin ja sieltä puuttuukin aivan kaikki. Ihan räppiskilleistä alkaen ja päättyen toimivaan itseironiseen tuotantoon. Kertosäkeitä vetävän liuhuletin puolesta harmittaa.

However, kivasti tulosta takova tuote ja monet tykkäävät. Olkoon niin että itse olen vain kateellinen boomeri joka on pudonnut ajankuvasta.

Jätän tämän seuraavan "tekstillisen ja edes alkeelliset räppitekniset asiat hyväilevän" tekeleen tähän.




Ai että, kun radiosta pamahtaa soimaan Elämän ABC. Joku siinä kappaleessa ärsyttää niin hemmetisti, että pitää itselleen yrittää rauhallisesti todistella, että ei tämä nyt niin vakavaa ole hei.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat
Ai että, kun radiosta pamahtaa soimaan Elämän ABC. Joku siinä kappaleessa ärsyttää niin hemmetisti, että pitää itselleen yrittää rauhallisesti todistella, että ei tämä nyt niin vakavaa ole hei.
Onko tää se Toni Niemis biisi?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ai että, kun radiosta pamahtaa soimaan Elämän ABC. Joku siinä kappaleessa ärsyttää niin hemmetisti, että pitää itselleen yrittää rauhallisesti todistella, että ei tämä nyt niin vakavaa ole hei.

Aamen.

Itse olen vahvasti tietyn tyylisuunnan ja siihen liittyvien nyanssien fani kun tarkoitus on luoda vaikkapa hyvää mieltä itseironialla. Mutta edes alkeellisesti juuria kunnioittaen.

Suomeksi: Teflon Brothersin itseironia on äärimmäisen alleviivattua ja tekijät tajuavatkin lähtökohdat. Silti tämä pumppu löytää myös ihoni alle, mutta sen laskelmoivan toiminnan tajuaa.

Portion Boys sen sijaan on täysin kuistilla asioista. Erinäiset haastattelut todentavat asioita, mutta niin tekee kaikki muukin.

Ja edelleen: ilman riittävää kysyntää ei olisi tätäkään tarjontaa. Kaikesta huolimatta edelleen kehut tuolta osin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Portion Boysista tuli mieleen hauska tapaus viime syksyltä. Ilmeisesti kyseinen orkesteri julkaisi silloin albumillisen musiikkia, ja Aamulehden tai Hesarin kriitikko oli haukkunut sen tekeleen pystyyn.

Ajelin aamulla aikaisin töihin, kun Radio Suomen varhaisaamun juontaja luki kyseistä juttua tai ainakin pätkiä siitä, ja oli lievästi sanoen vitutuksen vallassa. Sen oikein kuuli äänestä että nyt arvostellaan jotain hänelle pyhää, ja kyllähän kyseinen juontaja sitten lukemisensa loppuun saatuaan sen tunnustikin hymähtelyn ja puhinan ohessa että "ei tämä nyt oikein minun makuuni ollut tämä arvostelu".

Niin että kyllä Portion Boys on nyt ihan oikeassa ketjussa.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Paljon hyviä ehdokkaita on täällä mainittu.

Nostan kuitenkin omaksi ykköseksi Haloo Helsingin. Siinä on jotain sellaista, joka saa minut hyperventiloimaan.

JVG lienee hyvä kakkonen. Wiskari on aika mitäänsanomatonta ja minäkään en tollasta Halosta muista kuulleeni ollenkaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Nostan kuitenkin omaksi ykköseksi Haloo Helsingin. Siinä on jotain sellaista, joka saa minut hyperventiloimaan.

Haloo Helsingin prime oli mielestäni siinä 2007 kun julkaisivat nimikkokappaleensa "Haloo Helsinki". Oli niin raakatuotantoa, autenttista ja nuoruuden vimmaa uhkuvaa ettei tuota biisiä ole minun laudalta lyöty edes vuonna 2024. Ja kyllä, ajankuva muutoksineen nouskoon esiin, mutta tuota biisiä HH ei ole minusta nokittanut tänäänkään.



 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulle ei ihan aukea, että mikä Olli Halosessa on niin ärsyttävää? Vai pohjautuuko se ärsytys lähinnä suosioon ja biisien kuulumiseen "kaikkialla"?

Ihan meneviä ja hyvin sanoitettuja biisejä sillä kuitenkin on, sekä osaa oikeasti laulaa. Lauluäänessäkään ei ole mielestäni mitään ärsyttävää.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat
Mulle ei ihan aukea, että mikä Olli Halosessa on niin ärsyttävää? Vai pohjautuuko se ärsytys lähinnä suosioon ja biisien kuulumiseen "kaikkialla"?
Samaa tuubaa Wiskarin biisien kanssa mutta vielä pykälän siirappisempaa Suomi, sauna ja muuta paskaa.

Thanks mökkitie records, not!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulle ei ihan aukea, että mikä Olli Halosessa on niin ärsyttävää? Vai pohjautuuko se ärsytys lähinnä suosioon ja biisien kuulumiseen "kaikkialla"?

Ihan meneviä ja hyvin sanoitettuja biisejä sillä kuitenkin on, sekä osaa oikeasti laulaa. Lauluäänessäkään ei ole mielestäni mitään ärsyttävää.
Halosessa on se hyvä puoli, että ei tarvitse kuunnella kuin yhden biisin niin on kuullut kaikki. Ne on niin samanlaisia.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Ei nää Wiskarit ja Haloset mua niinkään ärsytä.
Sen sijaan nää Behmit ja Bessit ja mitkä lie samanlaisine biiseineen autotunella ryyditettyinä ovat kamalinta mitä tiedän.
Behm, Bess, ja autotune :D

Kerro, ettet tiedä mistä puhut kerttomatta ettet tiedä mistä puhut.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Paljon hyviä ehdokkaita on täällä mainittu.

Nostan kuitenkin omaksi ykköseksi Haloo Helsingin. Siinä on jotain sellaista, joka saa minut hyperventiloimaan.

JVG lienee hyvä kakkonen. Wiskari on aika mitäänsanomatonta ja minäkään en tollasta Halosta muista kuulleeni ollenkaan.
Ellillä on erikoinen ääni, mikä ärsyttää varmaan monia. Mä tykkään just siksi Ellistä, Maija Vilkkumaasta ja Jonna Tervomaasta, että naislaulaja ei ole mikään viehko piipittäjä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikken Haloo Helsingin faneihin itse lukeudu, on kieltämättä nostettava hattua, miten bändi erittäin taitavan laskelmoiden uraansa on rakentanut. Täsmähittejä toisensa jälkeen ja oletan kaupallisenkin menestyksen olleen Suomen mittakaavassa suurta. Se miten yhtye vielä oli joskus ~2012-2019 käytännössä koko ajan telkkarissa promoamassa musiikkiaan eri kissanristijäisissä oli melkoinen saavutus.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
NYT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Jätkät vetää kovaa hooceeta ja fanittaa Slayeria, niin mene sä kuunteleen Raptorias jos ei maistu. Jos revasi ei kestä merivettä niin älä tule keittiöön!!

BUUUU!!! Matti ja Teppokin on kovempaa kamaa kuin suurin osa nykynuorison "musiikkia". Sitäpaitsi kaikki fanittaa Slayt nii ei ees oo mikää meriitti. Raptori räppäs kovempaa jo silloin kun suurin osa näistä taputteli paskaa hiekkalaatikol. Nih! Saattana.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
"unelmii suudelmii tähtii" tai jotain ja lauluthan on pelkkää huokailua.
Vaikkei toki populaarimusiikissa kirjakielisiä ilmaisuja ole ennenkään vaadittu, onhan tämä jonkinlainen trendi laittaa selkeästi puhekielisiä ilmauksia biisien nimiksi. Suomen viralliselta singlelistalta löytyy tällä hetkellä sellaisia helmiä, kuin "Timanttei", "Viel yhen kerran", "Sä voitit jo", "Selvii päivii", "Saanko mä luvan"...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös