Kuka KJ:n tilalle?

  • 730 185
  • 2 613

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tuolla ilmeisesti viitataan aikamiespoikaan tms.

Aikamiespoika ei ole koskaan voittanut ifk:lle mitään ja maksan BOL:lle ylimääräisen eurokossun, jos Lunkka tulee HIFK:lle vielä kultaa voittamaan. Yksipuolinen veto, en edes kysynyt toiselta osapuolelta: ). Ja kultaa voittanut maalivahti pelaa mieluiten koko finaalisarjan tai ainakin suurimman osan siitä. Jukkatammi -kulta, joka tulee penkillä istuen, ei ole ko. veskarin voitto. Siksi nämä pelimiehet (kuten Sakke / Calgary -88) usein luovuttavat mitalinsa arkistoihin. Jos joudun eurokossun BOL:lle toimittamaan, voin vakuuttaa, että se on minulle ilonhetki HIFK-fanina!

TimTim tosiaan myötävaikutti suuresti edellisen vuoden kultaan ja Keku haki hänet kesken kautta väkisin, vaikka meillä silloinkin oli valmiiksi oma keskinkertaisuus eli Sakke. HIFK taisi olla nelosena silloin ja Frank vastusti jyrkästi kalliin maalivahdin hankintaa, eikä sille fanijoukossakaan pelkästään hurrattu. Onneksemme JK:ta ei kiinnosta, onko joukkueen tärkein pelaaja kiva kaveri, vaan se, voiko hänen kanssaan voittaa jotain? Saman sai kokea Järvinen narreissa. Oli miten oli, myöhemmin on ollut kiva seurata TT:n nousua NHL-tähdeksi ja miettiä, miten hyvä scouttaustaju JK:lla olikaan. Aikamiespojan puolustajat muistavat aina sanoa 0-1 tappion jälkeen, että nolla maalia tehtiin, ei voi valittaa veskarista. Näin kävi TT:lle finaalimatsissa numero 4. Mua jäi kaivamaan se Veikon jotenkin ohimennyt veto, sitä tuuletettiin jo tosissaan. Pikku yksityiskohtana muistan, että joko tässä matsissa tai sitten edellisessä himamatsissa, jonka HIFK voitti, pitkään loukkaantuneena ollut Luciano Borsato oli pukenut ja haki psykoottinen kiihko silmissän Kipru-Markoa, joka miehekkäästi väisteli ja luimisteli. Borsato loukkaantui uudestaan vedettyään Markosta ohi. Hienoa meininkiä!

Turussa, sorry turussa, istuin sen maalin takana, jonne Rafu tinttasi ja vuorenvarmasti kiekko oli maalissa ennen summeria ja maalivalokin syttyi. Se ei kai toimi ajan 20.00 jälkeen? Oli miten oli, Turkuhallin selostaja (!!) sanoi samantien, että maali tuli yliajalla ja paikalle tulleet dumarit taisivat uskoa tätä helppoheikkiä. En ole silti katkera, tätä on lätkä.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minne voin valittaa, kun pojilta on taas aihe karannut. Pitäis "puhua" tulevasta valmentajasta mutta täällä haukutaan Lunkkaa, kun se ei tee maaleja.
Mä olen oikeesti huolissani siitä Matikaisen tänne tulo huhusta. Sanokaa nyt joku ettei se tule, eihän. Miehet jotka itkevät telkkarissa ei oo kauhean katu-uskottavia. Ja mitä hän on voittanut ?
Mielummin Rocky kehään ja se tiikeri-biisi soimaan.
Paljonkohan se Suikkanen maksais ?
 

Stigu

Jäsen
Tarjoan Stigulle Corn Dogit seuraavassa matsissa, josko käytäisiin katsomassa vaihteeksi ottelu paikanpäällä.
Ultrar, kiinni veti! Matka alkaa Simonkentän dösäasemalta, jatkuu Hallinkorvan kautta matsiin, jossa syödään Corn Dogit, Texas-popcornit ja höyrynakit. Matsin jälkeen filmirullan kanssa Hot Appleen ja sieltä White Ladyn kautta KY:lle. Kuulostaa hyvältä, 50 markkaa riittänee koko keikkaan?

Ja JHag, eurokossukin kuulostaa hyvältä. Sen verran olen aina valmis maksamaan jos IFK välierissä pelaa.Eli kiinni veti tuokin.

Ja sitten itse aiheeseen.

Oma toiveeni on, että Petun valmennustrio tulee a) yksinkertaistamaan peliä, b) tuomaan siihen lisää fyysisyyttä ja tunnetta, sekä c) tuomaan tasaisuutta ja varmuutta peliotteisiin.

Nokan aikautta on mielestäni värittänyt eniten tasaisuuden puute ja tietynlainen liian monimutkainen teoreettinen näpertely, minkä johdosta esim. peräkkäiset pelit niin runkosarjassa kuin pleijareissa ovat voineet päättyä aivan miten tahansa. Tuntuu, että aika ajoin punainen lanka on löytynyt vain kadotakseen uudelleen. Fyysisyyttähän Nokan IFK.ssa on näkynyt aika ajoin, mutta se on tullut aina mukaan vasta sitten kun muu peli on ollut kuosissa.

Täällä on kritisoitu, ettei fyysisellä pelillä nykyään pärjää. Näin varmasti onkin, ei vuoden -98 fyysisellä pelillä pärjää enää tänä päivänä, mutta kyllähän fyysisyys on yksi elementti vielä tämänkin päivän jääkiekossa.Tästä on esim. Lennu Petrell hyvä osoitus. Tämän kauden maukkaimmat pommit olen nähnyt juuri tulevan koutsimme P. Matikaisen joukkueelta: Jergus ja Sailio vetelivät samassa matsissa (olisiko ollut Pelsuja vastaan) aivan huikeat ja puhtaat avojääpommit. Tosin molemmista taisi napsahtaa 5 minuuttiset, mutta ei se mitään. Samoin muistelen parin vuoden takaista Bluesia, joka pelasi mielestäni ajoittain enemmän IFK:n näköistä kiekkoa, kuin IFK itse. Ja JHagin kanssa samaa mieltä: kyllähän IFK voi olla tiennäyttäjänä SM-liigalle, millä säännöillä täällä pitäisi pelata. SM-liigan isoimman julkisuusarvon omaavalla joukkueella olisi varmasti sanansa sanottavana tuomarilinjaan, jos vaan seuran sisältä löytyisi siihen halua. Ei näillä säännöillä tarvitse pelata seuraavaa kymmentä vuotta.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Matka alkaa Simonkentän dösäasemalta, jatkuu Hallinkorvan kautta matsiin, jossa syödään Corn Dogit, Texas-popcornit ja höyrynakit. Matsin jälkeen filmirullan kanssa Hot Appleen ja sieltä White Ladyn kautta KY:lle. Kuulostaa hyvältä, 50 markkaa riittänee koko keikkaan?

Simonkenttä jäi hiukan vieraaksi samoin kuin Hot Apple, vaikka asuin jopa vastapäätä sitä jossain vaiheessa, muuten kaikki kuulostaa tutulta. Asiaan nyt ennen uutta tulemista. Ei nuo kunnon taklaukset ole kiellettyjä, kuten Lennu on todistanut niin monesti tällä kaudella ja en oikeastaan muista, hänen saaneen jäähyjä taklauksista. Kuten täällä on myös mainittu, niin kyllä se tuomarien linja hiukan muuttuu, jos jokin joukkue pelaa jatkuvasti muita fyysisemmin. Törkeydet ovat toinen asia, ne vihelletään, kuten kuuluukin. Toivon siis Matikaisen tuovan HIFK:lle vanhaa kunnon meininkiä takaisin, enkä hetkeäkään usko, etteikö voisi samaan aikaan menestyä.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
IFK:N kovuus.

Olen sitä mieltä, että IFK:lta pitää löytyä kovuutta rosterista ja sen pitää näkyä kentällä. Mulle on aivan sinänsä sama voitetaanko tappelut vai ei, mutta kun meidän tähtiä rikotaan niin lähimmän äijän täytyy käydä homma kuittaamassa. Taklauksia pitää olla, ja joka äijän pitää vähintään taistella.
Jos taitoa on jollain kaverilla kuin Mikellä, ei tietenkään tarvitse ajella, vaan näitä ukkoja loppu joukkue suojelee.

Näin siis aina rukkareissa tulisi toimia. Pleijarit on aina oma maailmansa. Silloin pitää kuupan kestää pikku koiruudet. Se vaan helposti toimii niin, kun on koko kauden ollut kova ja fyysinen joukkue( ja myös siis taitava joukkue), niin pleijareissa muiden joukkueiden kuumennus yritykset kääntyvät helposti heitä vastaan jäähyinä.

IFK tulee aina saamaan jonkin verran "punaisia" jäähyjä, joita muut joukkeet eivät saisi, joten on myös oikein käyttää tätä imagoa meidän hyödyksi, eikä pakoilla sitä.

Kiitoksia vaan ja hejsan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
coolman: Tuossa aiemmin itse asiassa pointtasin, että Tim Thomas hävisi 0-1 ja hieman ironisesti totesin, että hän ei tehnyt maaleja ollenkaan. Samalla muistutin Thomasin ja Lundellin erosta: toinen on huippumv, toinen ei. Molemmat kaverit ovat kuitenkin ennenpitkää HIFK:n historiaa ja on käännettävä nenä kohti tulevaisuutta ja Nenä kohti menneisyyttä. Totta helvetissä ketjuissa muistellaan aika luontevasti seuramme historiaa ja kuka KJ:n jälkeen -topic on erittäin relevantti ympäristö muistella edellistä menestystä, koska KJ:n jälkeen kaikki varmasti toivovat menestystä? Jos haluat topic-poliisiksi, niin käy katsomassa puhutaanko ketjulotto -ketjussa pelkästään ketjuista ja puhutaanko HIFK:n peliesitykset -ketjussa pelkästään peliesityksistä.

Petu Matikainen ei ole huhu, hän on HIFK:n tuleva 1-valmentaja. Mitä hän on voittanut? SM-hopeaa, vaikka hopeahan hävitään. Ei tässä kauheasti kannata historiaan katsoa tuossa suhteessa. Nokka oli voittanut 3 mestaruutta ennen HIFK:hon tuloa, Ara muistaakseni 2 mestaruutta. Ei ollut apua. Mitä Erkka ja Rami olivat voittaneet ennen HIFK:ta? Entäs sen jälkeen? Shedden? Ja miten on sujunut "kuus mestaruut hei" -Jortsun ura viime aikoina ja olisiko hän sitten ollut kiva valinta, koska hän on voittanut jotain? Voi jos tämä olisi niin helppoa, että hankkimalla voittaneita koutseja ja voittaneita pelaajia saadaan automaattisesti menestystä. Ikävä kyllä narrit olisi ollut mestari todella usein, jos pelkkä raha ja maineen metsästys olisi suora tie onneen?

Näen jo, kuinka anti-Petu -siipi pörhistelee olemattomia sulkiaan puoli vuotta ennen hänen ensimmäistä otteluaan HIFK:ssa ja SM-liigassa. Ja auta armias, jos se vielä hävitään. tiki 10 vetää floppien floppi -ketjun esiin ja kokoonnumme Itkumuurille. Mulla on hassu tapa antaa koutsien aloittaa puhtaalta pöydältä. Olin yksi vankkumattomimmista Nokan signauksen puoltajista tällä saitilla. En näe mitään syytä peittää tätä jälkikäteen. Nokka oli hyvä yritys, valitettavasti se ei onnistunut. Matikainen on pelityyliltään, kuten Stigu tuossa ansiokkaasti kuvaili, valmentaja minun makuuni koskien puhtaasti pelityyliä. Helvetti soikoon, pidän taklauksista, torikokouksista, kuittaamisesta ja vastustajan psyykkaamisesta. En pidä kasvottomasta jääshakista. Mutta ei mua (enää) pelkkä ryminä lämmitä. Toivon Matikaisen HIFK:lle menestystä, enkä hirveästi ymmärrä näitä kaikesta itkijöitä, joiden mielestä nyt valittiin niiiiiiiiin väärä mies. Useimmilla ei edes ole toista realistista vaihtoehtoa. Jos nyt tulisi AHL-koutsi mallia Shedden täysin blancona korttina, olisin enemmän huolissani kuin Matikaisen tapauksessa. Koska olen nähnyt hänen jengejään. Mutta en ole ollut hysteerisen kiinnostunut hänen joukkueidensa pelaamisesta, koska mulla riittää aikaa vain HIFK:lle. Kojon Pelicans ei kiinnosta mua hevonvitun vertaa ensi kaudella, katse HIFK:ssa ja haukutaan ihmeessä Petu, jos hänkään ei menesty resurssien mukaisesti. Mutta antaako kaverin koutsata edes muutama matsi ennen ruttaamista? Ei anneta. Me on hävitty. Vittu, yäk, sparta ja itkeminen. Toista oli Nokan aikaan: "me ollaan poikien kanssa ihan tyytyväisiä tämän 7-2 tappion jälkeen, kiekko vähän pomppi ehkä vastustajalle mutta olipa jännä ilta"

Paradoksaalisesti lienen nytkin lähes ainoa, joka uskoo tämän kevään HIFK:hon. Kukaan muu ei ole uumoillut HIFK:ta edes välieriin. Kamoon! Välierät on neljän sakki ja uskon, että sinne mennään. Vappunenä mukana. Ja kai - rautio?

edit: Stigu - jes, meillä on nyt Virallinen Veto. Aulis Gerlander valvoo tätä toimenpidettä.
 
Viimeksi muokattu:

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paradoksaalisesti lienen nytkin lähes ainoa, joka uskoo tämän kevään HIFK:hon. Kukaan muu ei ole uumoillut HIFK:ta edes välieriin. Kamoon! Välierät on neljän sakki ja uskon, että sinne mennään. Vappunenä mukana. Ja kai - rautio?

Mä olen jo dokumentoinut tähän (?) ketjuun, että HIFK tulee olemaan runkkarin kahden parhaan joukossa (mahdollisuus 3. sijaan on) ja pelaa finaaleissa. Suht luottavainen olen ja tämä perustuu kaikkeen mitä tällä kaudella on nähty. Mitä kovuuteen tulee, niin tälläkin kaudella ollaan nähty sitä kovuutta. Jotenkin ruoho on joillekin vihreämpää aidan toisella puolella ja ehkä tämä huomataan ensi kaudella. HIFK on muuten koko kauden ajan hallinnut kotiotteluiden jäähytilastoja Pelicansin kanssa, joka vastikään siirtyi tässä "skabassa" kärkeen ohi HIFK:n. Vaikka kotiotteluissa on suvantokausi menossa, on HIFK tarjonnut kokonaisuudessaan helvetin viihdyttävää kiekkoa, jossa on tehty rutosti maaleja ja istuttu boksissa. HIFK on osoittanut myös venymiskykyä ja taisteluilmettä, nousemalla kauden aikana yllättävän usein takaa ohi. Kolmannen erän voittoja on tullut erittäin hyvin tällä kaudella. Lisäksi pelaajista on näkynyt, että tunnetta on enemmän mukana kuin vuosikausiin ja sitä kilpipaitaa kannetaan ylpeydellä. Jopa Mikko Kousa on ollut valmis ottamaan nyrkistä Ville Peltosen puolesta ja mm. edellisessä Blues-pelissä Mikke ja Kuhta ajoivat Jereä, joka Kuhdan taklauksen jälkeen taisi haukata happea useamman vaihdon ajan penkillä ja iski MG:tä turhautuneesti poikkarilla Miken taklauksen jälkeisessä vaihdossa. Mutta onhan se kiva, että Sailio ajaa avojääpommeja.
 
Viimeksi muokattu:

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta antaako kaverin koutsata edes muutama matsi ennen ruttaamista? Ei anneta. Me on hävitty. Vittu, yäk, sparta ja itkeminen. Toista oli Nokan aikaan: "me ollaan poikien kanssa ihan tyytyväisiä tämän 7-2 tappion jälkeen, kiekko vähän pomppi ehkä vastustajalle mutta olipa jännä ilta"

Tämä itkemisestä valittaminen on ehkä tämän sivuston suurin paradoksi. Täällä illasta toiseen ihmiset niccien takana jaksaa itkeä valmentajan itkemisestä. Palstan konsensus on ollut, että KJ:n pitäisi saada enemmän tunnetta peliin. No, minulla on teille uutisia: ihminen joka elää joka solullaan pelissä mukana voi elää pienessä tunnekuohussa vielä lehdistötilaisuudesssa. Sitääpaitsi olen sanonut ettei valmentajien sanomisiin kannata kiinnittää kovin paljon huomiota. Ne puhuvat mitä vaan mikä autttaa joukkuetta. Parhaana esierkkinä uimalakin itkemiset Jypin mestaruuskaudella. Vähän kun veti oikeista naruista median kaikki huomio oli valmentajassa ja pelaajat sai keskittyä rauhassa.

Paradoksaalisesti lienen nytkin lähes ainoa, joka uskoo tämän kevään HIFK:hon. Kukaan muu ei ole uumoillut HIFK:ta edes välieriin. Kamoon! Välierät on neljän sakki ja uskon, että sinne mennään. Vappunenä mukana. Ja kai - rautio?

Kyllä pitäisin välieriä n. 65 prossan todennäköisyytenä. Sen verran on tulivoimaa. Välierät ovat kuitenkin aivan minimi joka vuonna. Ei kolmen vuoden kulminaatiopiste. Jos IFK jää neljänneksi jää KJ:n keskimääräiseksi sijoitukseksi kuudes. Jokainen voi sitten miettiä oliko saavutus hyvä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
JHagin kirjoitus veti maton jalkojeni alta, sillä samoja aatteita olen pohtinut melkein koko päivän.

Mua pelottaa Petun tuleminen IFK:n valmentajaksi - toisaalta -, mutta toisaalta siinä saattaa olla jotain hyvääkin. JHag jo mainitsikin tuon aiemman valmennushistorian vähäisen merkityksen uuteen työpaikkaan siirryttäessä. Silti mä pelkään, että Matikaisen aika tuo lähinnä tutinaa & tötinää, muttei sen ihmeempää menestystä kuin yksikään valmentaja SW:n jälkeen. Jos kaikesta huolimatta Petu nostaa IFK:n valmentajana nakkikattilan suorille käsille, olen totta kai onnesta soikeana, mutta pidän sitä kaikkea muuta kuin todennäköisenä. Ja muu kuin menestys ei kelpaa. Jos - ja toivottavasti kun - Kojo palauttaa kannun Stadiin tänä keväänä, Petulla ei ole aivan niin hirvittävät paineet harteillaan, mutta jos tänäkään vuonna sitä mestaruutta ei tule, niin en usko sitä tulevan Matikaisenkaan opein, vaan ainoastaan saadaan yksi surullinen lisä pitkään listaan IFK:ssa epäonnistuneista valmentajista. Toisin kuin eräille, mulle tyyli ei tule ennen menestystä. Mieluummin kulta tyylillä millä hyvänsä kuin ryminäpronssi. Neppailusta on turha kantaa huolta, sillä kyllähän IFK aina pelaa fyysisesti ainakin niin kauan, kun kokoonpanossa on yhtään omia kasvatteja. Nykyinenkin IFK pelaa hyvinkin fyysisesti, mutta asiaa on tietysti vaikeaa nähdä, jollei ensin ota anti-Nokka -laseja pois sen kymmensenttisen tekoklyyvarin päältä. Siellä joukkueen mikkihiiret Granlund ja Kousa ajelevat surutta vastustajia laitaa päin, eivätkä ole moksiskaan, kun vastustaja yrittää horjuttaa näitä kääpiöitä; ihmettelevät vain, että miksi se narri jäi keräämään kamojaan jään pinnasta. Jalosen ideologiaan tuntuu kuuluvan se, että kiekkoa pidetään mahdollisimman paljon itse ja ketä silloin taklataan? Sitä kiekollista oman jengin pelaajaa vai häh? Joku skede tai skäde varmaan näin tekeekin, ja eikös Matikaisen jengi pullistele aina näitä "taistelijoita", vaikka menestyvässä jengissä pitäisi mun mielestäni olla jonkin verran myös taiteilijoita - sellaisia kuin Mikke, Hannes, Hirso, Caloun, jne.

Ehkä olen liian pessimistinen ja Matikaisen tarjoaakin viihdyttävää ja ennen kaikkea menestyvää lätkää. Osaltaan tähän negatiivisuuteen vaikuttaa varmasti sekin, että satuin tänään lukemaan viime viikon Urheilulehdestä kattavan artikkelin, jossa keskityttiin syväluotaamaan valmentaja Petri Matikaisen hyviä ja huonoja puolia. Kun teksti oli Petteri Sihvosen laatimaa, niin sanomattakin lienee selvää, että jälkimmäiset olivat vallalla, mutta Petterihän yrittää sinnikkäästi tehdä yksinkertaisten miesten yksinkertaisesta pelistä kvanttifysiikkaan verrattavaa tiedettä.

Ei kai tässä muu auta, kuin antaa Petulle reilu mahdollisuus näyttää, mitä osaa. Toivottavasti epäilykseni osoittautuvat aiheettomiksi. Yksi on kuitenkin aika varmaa: toisin kuin The Pena ei tämä Matikainen taida "kouluttaa" juuri ketään. Kun on maajoukkueen valmennusporukassa mukana, ei taida olla varaa kovin äänekkäästi huudella, mitä sylki suuhun tuo. Valitettavasti. Tässäkään asiassa ei ole alkuperäisen Matikaisen voittanutta. Snif!
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai tässä muu auta, kuin antaa Petulle reilu mahdollisuus näyttää, mitä osaa. Toivottavasti epäilykseni osoittautuvat aiheettomiksi.

Tähän sama. Itse olen kärjistäen dissaillut Petua anti-nenä -liikkeen iloksi, jossa on muutamia Petua jumalasta seuraavaksi ylistäviä -suuntauksia ;). Sen lupaan, että en tule Petua dissaamaan ensimmäisen kauden aikana, vaan omalta kohdaltani annan kahden kauden periodin homman hoitamiseen. Ainoastaan karsintoihin joutuminen ensimmäisellä kaudella saa minut vaatimaan miehen eroa kesken ensimmäisen kautensa.
 

harjulainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kojo on Kojo ja Petu on Petu. Yhteistä ehkä ammatin lisäksi vain kova vaatimustaso. Itse odotan ehkä jopa kalastuskauden alkuakin enemmän ensi kauden HIFK:ta.
Kojon puolustukseksi on sanottava, että onhan varsinkin himamatseissa ollut tällä kaudella lähes koko syyskauden aika vakuuttavaa menoa. On taklattu ja tehty paljon maaleja. Ainakin alkukaudella suorastaan dominoitu. Runkkarin matseistahan sitä fyrkkaakin tulee, eikä yleisökeskiarvokaan taida olla ihan kehno? Pleijarit kuitenkin ratkaisevat loppuarvosanan. Jos vittumaisista puoli-väleristä selvitään, niin sitten mennään finaaliin. Näin sanoo sammakkoni.

Anyway, nyt kun organisaatio on kunnossa, rahaa tulee ovista ja akkunoista ja sluibailijat ovat oppineet urheilemaan oikein, on Matikaisen hyvä tulla koutsaamaan. Nuori kehittyvä HIFK:n näköinen valmentaja. "Paluuta juurille" on varmasti luvassa. Kun Kojo sanoo, ettei HIFK ota taka-askelia, on se jotenkin vähän huvittavaa, mutta Matikaisen suusta se kuulostanee jo vähän paremmalta. Kunhan ei vaan vedetä överiksi.
Ensi kaudella näemme varmasti taistelevan ja vittumaisen HIFK:n.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos haluat topic-poliisiksi, niin käy katsomassa puhutaanko ketjulotto -ketjussa pelkästään ketjuista ja puhutaanko HIFK:n peliesitykset -ketjussa pelkästään peliesityksistä.
Kommenttini sisälsi ilmeisesti vaikeasti ymmärrettävää huumoria... tosin muistan kyllä sinun toimineen poliisin roolissa useinkin.
Ja kommenttini "Petusta" oli selkeä provo joka osui ja upotti.
Mulle on ihan sama kuka valmentaa, kunhan peli on viihdyttävää ja pelaajat pelaavat oikeala asenteella.
Bluusin pelejä noin 7 nähneenä en kyllä pidä heidän pelityyliään sen äijämäisempänä kuin meidän kotipelityyli. Ja pilkunnussijoille: aina joku yksittäinen peli poikkeaa kaavasta.

Eli toivotaan, että äijää lentää ensi kaudella seinälle brändin mukaisesti.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen otan mielummin ryminäpronssin kuin neppailu-munat-kainalossa-kultaa. Mulle lätkä on (nyt oman uran jälkeen) vain viihdettä.
Tosin hyväksyn myös ryminäkullankin ja taas niitä kuuluisia hy-hy-hymiöitä.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja vielä, jos muutaman voitonkin saisivat siinä sivussa raavittua. Kyllä menestys menee kuitenkin pelityylin edelle, vai onko HIFK:lla varaa tinkiä menestyksestä? Sitä minäkin.

En nyt haluaisi jankuttaa, mutta HIFK:n pitäisi perinteiden mukaisesti pelata fyysisesti, sehän on leimallista jo junnuista lähtien. Jos IFK:n juniorimyllyn läpi käynyt kaveri nousee edareihin, jossa pyöritään Kalpa-tyylisesti kulmissa, siinä voi oma peli-identiteetti olla hukassa. Näin vähän kärjistäen. Kalpalla on oma identiteettinsä ja IFK:lla omansa, näin sen pitää ollakin. Siihen pitää nojata ja sitä kautta pitää hankkia menestystä.
Olen muutamassa postauksessa maininnut saksalaisen tavan pelata fudista sekä kanadalaisen tavan pelata kiekkoa, molemmat voittaa tai häviää oman systeeminsä mukaisesti. Molemmat ovat osoittaneet mielettömiä tappiotilanteesta nousuja sekä ovat helvetin vaikeita voittaa. Varmasti osittain sen takia, että heillä on oma peli-identiteetti, johon kaikki luottaa. Tätä samaa haluaisin IFK:n kehittävän.
 

scholl

Jäsen
Paradoksaalisesti lienen nytkin lähes ainoa, joka uskoo tämän kevään HIFK:hon. Kukaan muu ei ole uumoillut HIFK:ta edes välieriin. Kamoon! Välierät on neljän sakki ja uskon, että sinne mennään. Vappunenä mukana. Ja kai - rautio?

Urheilua ei kannata edes seurata, jos puhutaan jostain välieräpaikoista. Itse uskon mestaruuteen ja jos en uskoisi niin en seuraisi ollenkaan. Se on nimittäin niin, että jos joukkue ei hae menestystä niin miksi kannattajan pitäisi olla siinä touhussa mukana. Eriasia jos kyse on puhtaasta viihteestä eli jos perustetaan joukkue, joka pelaa 0€ pelaajabudjetilla ja yleisö tulee hallille vaan pitämään hauskaa, bilettämään, eikä lätkää katsomaan niin silloin voi tulla joskus tappio Saipaa, mutta so what, koska koko homman lähtökohta on eri, mutta IFK:n on pelattava aina voitosta ja joku välierä on tyhjän kanssa. Se on sama kuin ei olisi ollut mukana ollenkaan.
edit: Stigu - jes, meillä on nyt Virallinen Veto. Aulis Gerlander valvoo tätä toimenpidettä.

Turkuhallin selostaja (!!) sanoi samantien, että maali tuli yliajalla ja paikalle tulleet dumarit taisivat uskoa tätä helppoheikkiä. En ole silti katkera, tätä on lätkä.

Eiks se oo Aulis Gerlander kanssa. Kypärä päässä istuu siellä ja ikää on melkein sata. Miten silloin voi nähdä tai kuulla, tuliko maali vai ei.

Kai Rautio -casekin johtaa juurensa Turkuun. Katsoin yksi ilta Navy CIS sarjaa ja siellä oli Jethro Gibbs, silloin tajusin, että tämä Jethro Rostedt on keksitty henkilö. On haluttu luoda kuvitteellinen henkilö, joka on Tarja Halosen ja Paula Lehtomäen yhdistelmä, harmiton höpöttäjä, koska kulttuurikaupunkihankkeen takia Turku on pakko saada esille. Katsokaapa vain tv-sarjoja niin kyllä siellä saattaa olla Kai-niminen hahmo, jonka perusteella on tehty näkymätön Rautio. Itse olisin kyllä käyttänyt esikuvana Josef Matulaa. Kukaan ei uskaltaisi vittuilla, jos meillä olisi Matulan tyylinen kaveri kakkosvalmentajana ja nimi olisi mielummin sitten vaikka Josef Rautio.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiks se oo Aulis Gerlander kanssa. Kypärä päässä istuu siellä ja ikää on melkein sata. Miten silloin voi nähdä tai kuulla, tuliko maali vai ei.

Äijät on hyvässä "vedossa" :-).

Yks kypäräpäinen kuuluttaja oli Aulis Virtanen-vainaa, joka selosti myös 70-luvulla Englannin-liigan fudismatseja aina lauantaisin. Selostuksiin tuli aina 5 minuutin tauko, kun Aulis sytytti vihreän Nortin ja poltteli sen pois.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Matikainen

Jos Matikainen tulee HIFK:n valmentajaksi ensi kaudelle niin toivoisin useampi vuotista sopparia ja nimenomaan tukeutumista omaan pelityyliin.
IFK:n pelityyli on aina ollut fyysinen sääntöjen rajamailla pelailu.

IFK:n perinteisiin kuuluu myös liigan taitavimmat kaverit avainpaikoilla pyörittämässä peliä.
Brewerin ajoista lähtien siellä on ollut kavereita jotka hämmästyttää taidoillaan.

Matikaisen duunia tulee helpottamaan verrattuna Kojoon se tilanne, mistä hän pääsee aloittamaan duunin. Kojo sai käsiinsä melko paskan ja velton joukkueen, joka ei ollut ammattimaisesti koottu. Koko organisaatio oli vasta aloittamassa toipumista Penan aikakaudesta.
Matikaisella pitäisi olla suht kova nippu heti käsissä ja koko organisaatiossa on nykyään erilainen ammattimainen ilmapiiri kuin Penan aikana.
Hyvällä tuurilla tullessaan Matikainen pääsee ensitöikseen puolustamaan Suomen mestaruutta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
coolman: Sorry, en kyllä huomannut minkäänlaista Petu-kuittausta, joka olisi osunut ja uponnut? Käytit sanaa "huhu" ja tylsällä tavalla totesin, että ei huhu, vaan fakta. Joten mikä osui ja mikä upposi? Henkilön nimellä ei ole tässä merkitystä. Ainoastaan sillä, että hän on nimensä paperiin rustannut. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että ennemmin ryminäpronssi kuin neppailukulta - ja tiedätkö mitä? Taidamme olla epämuodikasta vähemmistöä. Kun valitsee ryminäpronssin ennen neppailukultaa, se ei tietenkään sulje pois miellyttävintä vaihtoehtoa eli ryminäkultaa! Ja moni on täällä jo pointannutkin, että Suomen mestaruutta ei voiteta puhtaasti fyysisellä tai puhtaasti antifyysisellä kiekolla. Se on myytti. On tämä sen verran tasokas sarja, että liigavoittaja on saanut parhaiten balanssiin taito-voima-tahto -kolminaisuuden ja kukaan ei kannua nostele, jos kolmion tukipilareista puuttuu yksikin.

Mulla ei ole, toisin kuin ehkä luullaan, suunnattomia Petu-sympatioita. Olen ensinnäkin nähnyt aivan liian vähän hänen pelejään, jotta voisin edes yrittää esittää mitään Petu-asiantuntijaa. Aika moni antipetulainen sen sijaan lienee istunut pari viime kautta pelkästään Bluesin koti- ja vierasmatseissa, kun pystyy lanaamaan äijän sileäksi samantien. Nämä samat ihmemiehet ovat kuitenkin kloonanneet itsensä myös HIFK:n matseihin, sillä samaan aikaan on todettu Kojon olleen aivan verraton. Hyppään pois tästä jengistä, olen ikävä kyllä kiinnostunut vain HIFK:sta ja tulen olemaankin. Ihan lonkalta kun heitän, niin ainakin Rocky, Shedden, Heikkilä tai Summanen olisivat olleet omassa rankingissani Petua edellä. Mutta ei Petu ihan toivoton haku ole. Kojo oli loistava haku ja moni täällä onkin pudonnut sitten tosi korkealta - minä olen yksi näistä. Pessimistinä voisi sanoa, että nyt rima ei ole ihan niin taivaissa, meille ei tule kolminkertaista tuoretta mestaria puikkoihin. Joten ei kai sitten satu niin pajon, jos kompuroidaan taas sääläreissä? Huh, luoja mitä ajattelua....tähän ei saisi vajota.

stroh80: Eräs lempiaiheistani on tämä nickien itkeminen siitä, että joku joka tekee kiekkoa oikeasti, elää tunteella mukana. Koko tämä vitun saitti perustuu itkemiseen. Kuin myös nauramiseen. Jokainen kirjoittaa tänne tunnepohjalta. Kuka meistä nickeistä on yhtään mikään vinkumaan kotisohvaltaan, että valmentajaa vituttaa tuomarointi ja hän menee sanomaan sen ääneen! Olemme itse juuri itkeneet samasta dumarivirheestä 36 riviä. Faninäkökulmasta. Miltä mahtaa tuntua oikeista tekijöistä? Ja pitäisikö valmentajienkin olla demareita = tasapaksuja klooneja? Ja eikö HIFK-valmentajalla saa olla takatukkaa, jos hänen nimensä on Petri Matikainen, mutta takatukka on ihan ookoo, jos hänen nimensä on Pentti Matikainen? Täähän on ihan vittu Demi-lehteä pahimmillaan! Mun puolestani HIFK-koutsi saa olla ruma kuin petolinnun perse tai sliipattu pukumies ja hänen metodinsa voi olla näyttävä räyhääminen tai piinkova ilmeetön analysointi. Jos hänen HIFK:nsa pelaa hyvin, kaikki on kunnossa. Pelkällä mouhoamisella ei ole mitään lisäarvoa.

HIFK:n menestyksestä: Minähän toivon kultaa, tottakai! Mutta esitin veikkauksen siitä, että välierät ovat katto. Olen kovin mielelläni väärässä. Ja enhän mä yksin ollutkaan tällaista menestystä haikailemassa. Joku vetää jopa finaaliin asti - way to go! Ja Kojon HIFK on tähän mennessä ollut riittävän fyysinen ja viihdyttävä, sitä ei kai kiistä kukaan? Kysymys on ajoituksesta ja eniten täällä huolestuttaa se, ettei taas kerran viihde/fyysisyys -huippu ajoitu sarjan puoliväliin, kun sen pitäisi olla keväässä? En tiedä mitään karmeampaa kuin neppailupleijarit.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse itseäni lainaten...

En nyt haluaisi jankuttaa, mutta HIFK:n pitäisi perinteiden mukaisesti pelata fyysisesti, sehän on leimallista jo junnuista lähtien. Jos IFK:n juniorimyllyn läpi käynyt kaveri nousee edareihin, jossa pyöritään Kalpa-tyylisesti kulmissa, siinä voi oma peli-identiteetti olla hukassa. Näin vähän kärjistäen. Kalpalla on oma identiteettinsä ja IFK:lla omansa, näin sen pitää ollakin. Siihen pitää nojata ja sitä kautta pitää hankkia menestystä.
Olen muutamassa postauksessa maininnut saksalaisen tavan pelata fudista sekä kanadalaisen tavan pelata kiekkoa, molemmat voittaa tai häviää oman systeeminsä mukaisesti. Molemmat ovat osoittaneet mielettömiä tappiotilanteesta nousuja sekä ovat helvetin vaikeita voittaa. Varmasti osittain sen takia, että heillä on oma peli-identiteetti, johon kaikki luottaa. Tätä samaa haluaisin IFK:n kehittävän.

Alla linkki Sihvosen clippiin UL sivuille, siinä mies puhuu seurakulttuurista ja siihen liittyvästä pelitavasta. En voisi enempää olla samaa mieltä.

http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/sm-liiga/sihvonen-tallainen-kalpan-uusi-mysteerivalmentaja
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Alla linkki Sihvosen clippiin UL sivuille, siinä mies puhuu seurakulttuurista ja siihen liittyvästä pelitavasta. En voisi enempää olla samaa mieltä.

http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/sm-liiga/sihvonen-tallainen-kalpan-uusi-mysteerivalmentaja

Itsekin vilkaisin kyseisen pätkän, ja oli kyllä täyttä asiaa. Tässä kohtaa täytyy myös todeta, että Matikainen on ifk:n identiteetin kannalta nappihankinta. Tulemme varmasti näkemään paljon sitä lätkää, mitä omalta seuralta toivommekin. Toivottavasti Petun soppari on hieman pidempi, esimerkiksi mallia 2+1.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Vastauksena otsikkoon: kuka tahansa. Olisiko Kari Malinen vapaana?

Kaikki kävisi, Matti Hagman, Alpo Suhonen, ihan kuka tahansa. Aina olisi enemmän tunnetta pelissä, kuin joukkueella nyt on. Ei ole kovin vaikea arvata, kuinka keväällä käy, eiköhän se näy tuossa pelin suuressa kuvassa jo nyt.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Pelottaa jo valmiiksi, jos saadaan pellet ensimmäisellä kierroksella vastaan, niin perseeseen raiskaus on valmis a'la Erkka antaa Nokka myhäilee!

Kun tämäkin kausi on väistämättä menossa vituiksi Nokan johdolla, niin nyt itse suosisin suuria panoksia mallia Suikkaselle mottipäinen summa -> Nokka hiuksista vittuun.

Ikävä juttu, että IFKn 2000- luvun kovin materiaali menee hukkaan tuollaisen luuserin käsissä!
 

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
Erkka-Nenä 3-0 voitot. Huomenna 4-0?

Ei ainuttakaan ylivoimahyökkäystä Jokereita vastaan. Toisessa päässä useita. Sama oli muuten Kärppä pelissä. IFK pyörii kulmissa. Jokereilla ei mitään hätää. No se on helpon näköistä, jos on pelisysteemi, johon kaikki uskoo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös