Mulla ei ole mitään sisäpiiritietoa yhtään mistään, mutta IFK:n askelmerkit on nyt niin päin vittua, että mitä enemmän mä tota skeidaa katselen, sitä enemmän musta tuntuu siltä, että toi jengi treenaa ihan eri ketjuilla kuin millä se pelaa. Ei jumalauta voi olla noin eri aaltopituuksilla, vaikka peli on todistetusti aiemmin tällä kaudella toiminut ajoittain kuin unelma. Ja nyt en tarkoita mitään nuorisovitjojen kahden pelin suonenveto-onnistumisia, vaan ihan kuningas-Peltosesta lähtien siellä on kokeneet konkarit ihan hukassa. Villellä ei ollut sm-liiga.fin:n mukaan yhtään laukausta. EI YHTÄÄN!!! Joku tossa hommassa tökkii.
Jalosesta paistoi äskeisessä haastattelussa tietynlainen vittuuntuneisuus, mikä tosin kuuluukin. Toisaalta, mun mielestä hänestä myös jollakin tasolla oli luettavissa, että tämä ei tullut yllätyksenä. Tottakai valmentaja toivoo ja odottaa joukkueeltaan voittoa, mutta jossain määrin mun mielestä oli havaittavissa, että tämä ei tullut suurena yllätyksenä. Toisin sanoen, tämä olisi otettu jossain määrin huomioon. Jos alussa kirjoittamani "treenataan eri ketjuilla kuin pelataan"-arvio pitää paikkaansa, viime aikojen esitykset yleisesti eivät voi tulla yllätyksenä. Mä siis veikkaan, että tässä mennään nyt hetken alavireessä vielä muutamat kierrokset ja sitten pannaan uudet ketjut kasaan ja vedetään niillä runkkarin loppu ja pleijarit. Meni syteen tai saveen.
Jos joukkue on valmentajaan vittuuntunut, okei, se heille sallittakoon. Mutta se ei saa näkyä noin monen pelaajan suorittamisessa. Nyt siellä alisuorittaa liian moni tyyppi, ihan voittajatyypeistä lähtien. Jotain outoa tässä nyt on. Ja se ei saa, eikä voi olla Jalosen ensi kauden sopimus.