Kaikkihan me IFK-merkkiset toivomme tottakai sitä, että KJ onnistuisi vihdoin IFK:n kaivattuun menestykseen valmentamaan. Siinä mielessä mulle on ihan vitun sama, kuka on ollut "oikeassa" ja kuka "väärässä" tässä virtuaalisessa kädenväännössä täällä Jatkoajassa liittyen KJ:n kykyihin. Kaikki me samassa veneessä ollaan. Sanon nämä korulauseet nyt vaan siksi, että välillä ärsyttää kilpahuuto positiivisten ja negatiivisten ihmisten välillä, ja itse faktapohjaiset asiat jäävät taka-alalle. Faktoilla tarkoitan historiaa, mikä ei koskaan valehtele.
Mä olen viime kevään jälkeen kuulunut tahtomattani siihen negatiiviseen klaaniin. Tietyt epäilykset ja pelot ovat taas korostuneet tässä viimeisten 10-15 kierroksen aikana, mutta täytyy vaan koittaa karistaa niitä pois.
Seuraavat kysymykset ovat niitä, jotka eniten mietityttävät:
- KJ:lla 2 kokonaista kautta takana, ja ilman menestystä. Pistää mietityttämään kovin...
- Pystyykö KJ nyt ottamaan kaikkea irti poffeissa liigan mittapuulla kovasta materiaalista?
- Pystyykö KJ tekemään täyden muutoksen viime keväästä, ja ottamaan vastustajan pelitavan huomioon?
- Onko KJ:lla tiukimpiin paikkoihin plan B:tä tai C:tä, jos asiat eivät etene suunnitellusti? (ts. KJ:n oma pelikirja ja ajankohtaiset muutokset siihen)
- Onko paineet jo liian kovat? Jos valmentaja on huippuainesta, niin tästä ei pitäisi olla pelkoa.
- Voiko KJ edes olla sellainen henkilö, joka IFK:n pitkälle vie?
Onhan noita kysymysmerkkejä aika paljon ilmassa kahden vuoden jälkeen. Onneksi keväällä ollaan kaikki viisaampia, ja nähdään miten käy.