Kuinka päästä läskeistä eroon?

  • 573 113
  • 3 046

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Mulle ei ihan auennut mikä tuossa se mahtavuus oli. Se että teet kerran vuodessa satasen lenkin vai se että hetkellisesti vaaka näyttää muutaman kilon vähemmän??

Tjoo, ehkä hiukan väärä ketju oli mun kirjoituksessa. Lähinnä ajattelin että jos jotakin konkreettista vinkkiä saisi niin saattaisi onnistua huomattavasti paremmin tuo reissu.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Perjantaina se sitten vihdoin tapahtui, kun kympit paukkuivat rikki. 4,5 kuukautta karppausta takana ja kiloja saatu veks -30 (mitat nyt 173 cm/87kg). Liikkeessä huomaa kyllä ihan helvetinmoisen eron kuukausien takaiseen menoon, joka nyt olikin odotettavissa. Eikä vieläkään ole kertaakaan tuntunut siltä, että tässä jotenkin olisi joutunut kärsimään. Jos ottaisi tavoitteeksi vaikka vakiinnuttaa paino johonkin 80-85:n vaiheille, niin ehkä siihen voisi olla tyytyväinen. Kenties tästä voisi ottaa elämäntavan, kun juuri millään muotoa ei tee mieli palata takaisin vanhaan ruokavalioon.
 
Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mina paatin myos vetaista viimeisen stintin karppauksessa, pitkaan on tavoitteena ollut etta joskus painaisin sadan kilon luokkaa, ja oli joku 8 kiloa siihen matkaa. Sunnuntaina aloitin taman viimeisen savotan, eikohan siihen reilut pari viikkoa mene. Tahan mennessa lahtenyt n. 4 kiloa mutta tarkoitus on pudotella hiukan alle satasen jotta sitten pysyy sadassa kun nesteen maara kropassa palautuu normaaliksi (se aina lisaa painoa sellaisen kilon, pari).

Kunhan saan taman hoidettua niin kokonaispudotus on n. 60 kiloa, kaikki karppaamalla. Tai no, ei sentaan ihan kaikki....alkoholin kulutus on ollut huomattavasti vahaisempaa viimeisen 4 vuoden aikana kuin mita se suomessa oli, joten karppaus on ollut helpompaa (ei tartte pitaa niin usein kaljataukoja). Kylla sillakin osansa on.

Kohta on 190/100, ja sita alemmas ei voi menna tai lahtee uskottavuus ja lihakset.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Perjantaina se sitten vihdoin tapahtui, kun kympit paukkuivat rikki. 4,5 kuukautta karppausta takana ja kiloja saatu veks -30 (mitat nyt 173 cm/87kg).

Pari kuukautta kulunut tästä ja karppausta on nyt takana kaikkiaan kuusi kuukautta. Vaaka näyttää tällä hetkellä lukemaa 81,5, eli huhtikuun lopusta on nyt karissut yhteensä 36 kiloa ylimääräistä massaa kehosta pois. Ja mitä tulee omaan hyvinvointiin niin se tuskin ketään yllättää, kun sanoo etten muista milloin viimeksi olisin voinut fyysisesti yhtä hyvin. Jos tästä nyt vielä sen neljä kiloa ylimääräistä saisi karistettua, niin rupeaisi olemaan niissä mitoissa jotka oli alunperin jonkinlaisena tavoitteena.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo, tässä pian päässyt jo 13kg läskiä eroo. VHH:lla menty ja liikunta ollut näin aluksi hyötyliikunnan lisäämistä; kauppaan, kirjastoon, kouluun, keskustaan jne. tulee mentyä nyt kävellen. Lisäksi kukkarokin kiittää kun ei tartte jatkuvasti autoa tankata. Nyt tullut pikkasen alettua lenkkeilemään ja katsellaan siitä sitten eteenpäin. Jos vaikka enskesäksi mahtuis vanhaan Richan nahkatakkiin.

Miltein kaksi kuukautta myöhemmin ja n. 13kg vähemmän. Totaalipudotus taitaa olla nyt se n. 26kg. Alkaa jo tuntumaan kun voi kävellä kauppaa, kouluun.. ilman, että on yltäpäältä hiessä vaikka matkaa onkin jonkin verran. Lisäksi fyysisesti jaksaa paremmin eikä väsytä jatkuvasti, aamullakin jaksaa nykyään nousta ennen herätyskelloa. Jotain kaapin perällä olleita vanhoja vaatteita kun sovittaa niin voi huomata, että jotain on oikeasti tapahtunut. Hieno fiilis!

Vielä on ihanteeseen matkaa mutta kesäksi suunnitelman mukaan päästä tavoitteeseen. Tällä aikataululla kerkee hyvin.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Ikä: 17, 186cm/93kg.

Merkittävää ylipainoa ei ole, ruumiinrakenne on suht urheilullinen ja lihaksiakin on -jo lopetettujen- harrastusten ansiosta ihan kohtuullisesti. Mutta läskiposket olisi tarkoitus saada veke.

Tuollaista 93->85kg pudotusta ajattelin, eli siinä mielessä ei mitään ihmeitä vaadi. The juttu onkin saada ruokailutottumukset paremmiksi. Nykyään voin vetää sen 4000-5000 kaloria per päivä ihan kevyesti. Pitsaa, suklaata, jäätelöä ynnämuuta menee mielettömiä määriä. Nuoren iän ja nopean aineenvaihdunnan ansiosta se ei vielä näy elopainossa järkyttävällä tavalla. Itse asiassa vuosi sitten painoin tasan sata, mutta nopeasti se tippui näihin nykyisiin lukemiin kreatiinipöhön (saliharrastuksen yhteydessä tuli tuota vedettyä) ym. laskettua.

Hiilareita lähden radikaalisti vähentämään. Hankalaa se varmasti tulee tällaiselle pullahiirelle olemaan, mutta parempi nyt duunata se muutos, kun paino ei ole vielä riistäytynyt käsistä, eikä 2. tyypin diabetes soita ovikelloa. Ne ajat kyllä koittaa, jos meininki ei muutu.

Huomenna alkaa.

Nyt 2,5 kuukautta myöhemmin paino on 87kg. Mitään ihmeitä ei ole kuuden kilon pudotukseen tarvittu. Järkyttävä mässyttäminen pois ja pari-kolme kertaa viikossa tuollaisia 10-15km kävelylenkkejä. Limua tuli aikaisemmin kiskottua pari pulloa päivässä, nyt pari viikossa. Ja kun pahimmasta himosta pääsi yli, ei nyt edes tee mieli enää mitään cokista. Suklaata vedän toki edelleen vähän liikaa, mutta sitäkin olen saanut rajoitettua, ettei tule vedettyä 200g levyä iltapalaksi.

Hyvä fiilis ja kliffaa kun kaulan ja leuan erottaa toisistaan.
 
Suosikkijoukkue
Pyöräilijät. Sympatiat: SaiPa
Lähtökohta mulla tuossa keväällä oli se, että painoin noin 91kg (pituutta 185cm), en siis kokenut olevani mikään erityisen iso, mutta en nyt erityisen hoikassakaan kunnossa. Pyöräilykauden aloitin huhtikuussa ja heinäkuuhun mennessä paino oli pudonnut 4kg, mikä oli hienoa koska kaikki tämä tapahtui huomaamatta ja isompia muutoksia esim. ruokavalioon tekemättä. Syyskuussa pyöräilykausi sitten huipentui Tour de Helsinkiin mihin lähdettiin luottavaisin mielin, ja se sujuikin melko hienosti, mutta sitten matkanteko katkesi noin 20km ennen maalia ja tuo viimeinen pätkä tuntui erityisen nihkeältä.

Tästä vittuuntuneena päätin mennä tekemään Teskun aerobisen peruskuntotestin, josta irtosi sitten tarkat sykerajat, millä on syytä edetä. Olen tässä kuukauden päivät noudattanut noita ohjeita ja tulokset ovat olleet melko rohkaisevia asioissa, joilla nimenomaan on merkitystä. Mun verenpaine on ollut koholla niin kauan kuin muistan, viimeisimmässä mittauksessa kuitenkin päästiin lukemiin 119/67 (leposyke 39), mikä lienee melko hyvä tilanne. Paino on pudonnut nyt sieltä heinäkuussa mitatusta 87kg --> 84kg. Ok, kyseessä on "vain" kolme kiloa, mutta oleellista tässä lienee se että tuo kaikki on lähtenyt nimenomaan rasvamassasta eikä lihasmassasta (Omronin kehonkoostumusmittari kertoo).

Resepti tähän on ollut varsin yksinkertainen: kevyttä pk-tason (sykerajat alle aerobisen kynnyksen) lenkkeilyä (45-90min) joko juosten tai kävellen 3-4 krt viikossa, 1 säbä viikossa ja 1-2 lihaskuntojumppaa kotona. Kuulostaa ehkä määrällisesti jotenkin suurelta, mutta yllättävän helposti tähän kykenee. Mulla ei siis ole tuota pyöräilyä lukuunottamatta oikein mitään kunnon urheilutaustaa ja pyöräilyäkin tuli lähinnä 1-2 krt viikossa vedettyä eli ei isommin.

En siis ole karpannut tai tietoisesti muutenkaan hiilareita vähentänyt, olen vain yrittänyt pitää maalaisjärjen mukana ruoka-annoksia kootessani.

Pointti tässä postissa kai oli lopulta se, että heti kun siihen vain kykenee (niin että paikat kestää) niin voin lämpimästi suositella kaikille matalan sykkeen pitkäkestoista liikuntaa. Siitä saa kaiken muun hyvän lisäksi paljon lisäenergiaa arkeen!

Tavoite on olla ensi keväänä n. 80kg kunnossa ja mielellään niin ettei lihasmassa tästä ainakaan kauheasti pienene.

Tsemppiä kaikille ja itselleni tavoitteiden toteutumisessa!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla on vaille pari kuukautta nyt takana iltapäivän hiilarittomuudella takana, ja fiilis on pysynyt hyvänä. Vyötäröltä on hävinnyt pullaa, mikä on tärkeintä, ja kilojakin jotain viisi kappaletta. Liikunnassa oli pieni tauko hetken aikaa iltakiireiden vuoksi, mutta pääsin onneksi hyvin taas kärryille, ja nyt on vähintään joka toinen päivä jotain kunnon liikuntaa ollut, lisäksi sitten hyötyliikunnat. Pitäisi saada vielä kunnon punttikuuri pyörimään tähän rinnalle, niin alkaisi olla aika hyvä tilanne.
Puntti on jäänyt aika satunnaiseksi, mikä harmittaa. Kerran, pari viikossa olen ehtinyt salille, vaikka tarkoitus olisi vääntää kolmijakoisella viikon kierrolla. Tähän kun lisätään armoton hässäkkä töissä ja jatkuvat iltamenot, on liikunta harmittavan satunnaista. Välillä mennään kolmena iltana peräkkäin ja sitten saattaa olla viikon tauko. Jälleen on tiedossa täyteen ohjelmoitu viikko, joten jos huomenna ehtisi salille ja tänään vielä juoksemaan, niin sitten seuraavan kerran taitaa mahdollisuuksia olla perjantaina. Lasten kanssa tulee lenkiteltyä toki muutaman kerran viikossa, mutta niin tärkeitä hetkiä kuin ovatkin, ei niistä itselle fyysistä hyötyä ole. Henkistä toki paljonkin.

Kesän pahimmasta lukemasta olen tullut 12 kg alaspäin, eikä arkiruokailu ole oikeastaan muuttunut muuten kuin iltahiilareiden osalta, sekä tietysti tuota mässypäivää olen pyrkinyt rajaamaan viikonloppuun. Aika paljon tuo syöminen on myös tottumusta. Nyt iltapalaa tulee syötyä lähinnä vain liikunnan jälkeen, ennen oli tapana vääntää lasten nukkumaanmenon jälkeen vielä kunnon patongit tai vastaavat.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Kaverin kanssa lyötiin painonpudotusveto. Ajatuksena, että kumpi pudottaa vajaassa kahdessa kuukaudessa enenmmän prosentuaalisesti painoa. Punnitus olisi huomenna, joten nyt ollaan sitten totaalipastolla ja tingitään jopa vedestä (tervellistä-NOT). Alkupaino oli 93 ja nyt 82,8 kg. Punnitukseen mennään toki vähissä vaaatteissa ja nestettä vielä saadaan kropasta irti saunomalla, joten 80 siintää tavoitteena.

Reseptinä ollut lisääntyneet kuntosalikännit ja karppaus. Tiukan diettikuurin jälkeen ajattelin vähähiilarista ruokavilota jatkaa, mutta en ihan näin orjallisesti kuin tähän saakka. Jos saisi painon tasattua vaikka tuohon 83 tienoille, niin olisin tyytyväinen- vaikkakin ylipainoinen (hymiö).
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Reseptinä ollut lisääntyneet kuntosalikännit ja karppaus.

Tuo kuulostaa helvetin leppoisalta dieetilta, taytyy itsekin harkita!

Karppauksella varmasti lahtisi helposti ja paljon. Itse pudotin n. 40% painostani silla konstilla.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Hahah, ei ollut eka kerta kun tulee tuollaisia kirjoitusvirheitä. Laitetaan nuo nyt nälän ja nestehukan piikkiin :)

Semmonen pieni kuriositeetti kharonille, että veden juonnin vähentämisellä et mitään voita. Mitä enemmän juot vettä, sitä paremmin laihdut, fakta homma. Jos juot vaikka kolme litraa päivässä, niin kyllä sieltä tulee kusena ainakin se sama määrä pois. Optimi vedenjuonnin määrä laihdutuksessa on se, että ei voi koskaan olla 5min matkaa kauempana wc:stä.

Heinäkuussa aloittamani oma projekti on edennyt tilanteeseen 113,5kg-97kg. Tavoitteeksi asettamani 1.1.2012 kahdeksikolla alkava paino jäänee saavuttamatta, mutta ei se elämääni kaada, kun tavoitteena on kuitenkin saavuttaa pysyvä paino kahdeksalla alkavana. Olen ylpeä itsestäni, että n.30 voipakettia on jo lähtenyt pois.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Heinäkuussa aloittamani oma projekti on edennyt tilanteeseen 113,5kg-97kg.... Olen ylpeä itsestäni, että n.30 voipakettia on jo lähtenyt pois.

Onko lähtenyt nimenomaan 30 voipakettia, eli rasvaa/läskiä? Jos ei lihasmassasta ole kadonnut, niin tuo on kyllä ihan kunnioitettava saavutus!

Yleisenä pointtina (ei varsinaisesti suunnattu TykkiJutilalle) mulla on, että edelleenkin iso osa laihduttajista (ja tällä tarkoitan jonkinlaista laihdutuskuuria noudattavia) laihduttavat läskin ohella pois myös lihakset pois kropasta, jossa puolestaan ei ole mitään järkeä. Toki se on helpompaa niin, koska ihmiskeho on siitä vittumainen, että se jostain syystä pyrkii suojelemaan melkein viimeiseksi läskiä. Sen lisäksi, että lihas painaa moninkertaisesti läskiin nähden, tiukka lihas myös kuluttaa kaloreita paitsi lepotilassa, niin varsinkin liikunnan yhteydessä selkeästi enemmän.

Samanpituiset ja painoiset ihmiset voivat olla niin erinäköisiä tästä(kin) syystä. Toiset ovat ns. laihoja läskejä kun taas niillä, joilla löytyy lihasta kropassa ovat todella hyvässä kondiksessa, vaikka painoindeksi viittaisikin lievään ylipainoon.

Suosittelen laihdutuksenkin yhteyteen aina jonkinlaista lihaskuntotreeniä, punttia, circuit trainingia tms! Ja tietty proteiinia pitää saada tarpeeksi lihasten rakennusaineeksi. Jos nopeita tuloksia haluaa laihduttamalla saada niin yhdistelmä tiukkaa ja monipuolista liikuntaa (sisältäen myös lihastreeniä) yhdistettynä vähähiilihydraattiseen ruokavalioon on aika lyömätön yhdistelmä.

Toisaalta en kannusta ketään laihduttamaan liian kovaa tahtia. Laihduttaminen ei ole se kaikkein vaikein rasti. Se miten saavutetussa lopputuloksessa pysytään on se todellinen kompastuskivi. Hommaa pitää opetella pikkuhiljaa, yrityksen ja erehdyksen kautta ja tehdä tehdyistä muutoksista elämäntapa. Se mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle, kun pysyvää muutosta elämään (syömiseen ja liikuntaan) haetaan. Sillä ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä, oletko tavoitepainossasi puoli vuotta aikaisemmin vai myöhemmin.

Ylimääräisen (lue läskin) laihduttamista sen sijaan suosittelen ihan kaikille! Siitä ei ole pelkästään terveydellistä hyötyä, vaan se vaikuttaa ihan dramaattisella tavalla myös vireystilaan ja jaksamiseen, sekä osin myös itsetuntoon. Näin se vain menee. Kun on hyvässä kondiksessa, jaksaa ja haluaa kiinnittää huomiota omaan siisteyteen, pukeutumiseen ja moneen muuhunkin seikkaan ulkoisessa olemuksessa. Toisaalta joillekin painonhallinnasta tulee myös pakkomielle ja elämän tärkein yksittäinen ohjaava tekijä. Muutama ekstra-kilo ei ketään haittaa, kun ne osaa kantaa 'arvokkaasti'. Elämä on paljon helpompaa ja nautinnollisempaa, kun ihan jokaista yksittäistä suupalaa ei tarvitse vahtia. Parempi pitää isot linjat kondiksessa liikunnassa ja syömisessä, niin kaikki muu hoituu omalla painollaan, heh
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Onko lähtenyt nimenomaan 30 voipakettia, eli rasvaa/läskiä? Jos ei lihasmassasta ole kadonnut, niin tuo on kyllä ihan kunnioitettava saavutus!
...

Ehkä 25 pakettia. Syömistapojen muuttamisen lisäksi olen lisännyt liikuntaa(aerobista) aika rutkasti ja käynyt salilla.

Hyvä teksti sulta kokonaisuudessaa tuossa yllä. Kyllä se laihduttaminen kovastikin vaikuttaa vireystilaan ja jaksamiseen, sekä omalla kohdallani itsetunto on kohentunut paljonkin. Naista kaatuu niin perkeleesti. Kyllä tästä on tullut sellainen loppuelämän into tähän kaikkeen. Syöminen, sen "oikeaoppisuus" sekä liikunnan tärkeys ja sen tuoma hyvä olo tulee ohjaamaan kyllä elämääni niin kauan, kuin vaan terveyttä piisaa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ehkä 25 pakettia. Syömistapojen muuttamisen lisäksi olen lisännyt liikuntaa(aerobista) aika rutkasti ja käynyt salilla... Syöminen, sen "oikeaoppisuus" sekä liikunnan tärkeys ja sen tuoma hyvä olo tulee ohjaamaan kyllä elämääni niin kauan, kuin vaan terveyttä piisaa.

Hieno homma!

Itse asiassa on aika lohduttavaa huomata, että kun suuret linjat ruokavalion ja liikunnan osalta saa kondikseen, niin ei itsensä formissa pitäminen mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeaa ole, eikä edes mitään kituutusta!

Kun itse sain karistettua ylimääräisen läskin pois kropasta, niin ulkonäkökin nuorentui 'kymmenellä vuodella'. Ammatillisesti tämä tosin ei aina ole ollut niin hyvä juttu, kun luullaan tällä iällä melkein junioriksi, mutta sitten taas positiivisena asiana voi kai pitää, että nuoremmillakin naisilla silmät reagoivat ohikulkiessa aivan toisella tapaa kuin aikaisemmin ollessani tuhdimmassa kunnossa.

Mä noudatan sellaista sääntöä (en mitenkään orjalisesti, mutta kuitenkin...), että elän 6 päivää kuin 'luolamies' ja kerran viikossa saan sitten herkutella mitä haluan. Tosin se mitä haluan ei nyt niin valtavasti poikkea siitä mitä syön normaalisti, poislukien pizza, kumma miten juuri mielihalu pizzaa kohtaan on säilynyt?

Omasta normaalista ruokavaliosta on siis kadonnut viljatuotteet lähes kokonaan, tarkoittaen ennenkaikkea leipää eikä pastaa sekä (vaikkei viljatuotteesta olekaan kyse) prosessoidut sokerit (hedelmät ja hunaja kuuluu ruokavalioon). Karppaja en ole, sillä en suosi kovinkaan paljon rasvaisia ruokia ja vihanneksia ja hedelmiä syön niin paljon kuin mieli tekee ilman rajoituksia, kohtuudella myös perunaa ja riisiä. Alkuun pelkkä ajatus leivän ja pastan poisjättämisestä tuntui mahdottomalta, mutta rehellisesti sanottuna enää en noita juuri edes kaipaa. Ja jos harvakseltaan kaipaan, niin mulla on 'lauantai-lupa' syödä mitä mieli tekee.

Toimii ainakin allekirjoittaneella!
 

Ameno

Jäsen
No kirjoitanpa huvikseni tähän näin ennenkuin joulun takia on liian myöhäistä. Eli siis viime kesästä olen tiputtanut jotain 13 kiloa, 88 kg:sta 75 kg:hen. Pituutta minulla on 174cm. Tämä muutos tapahtui aika puhtaasti hiilareita vähentämällä, elikkä en kouluruokailussa ole pahemmin ottanut pastaa/perunoita/riisiä enkä leipää. Pääruoan lisäksi siis salaattia vaan siihen lautaselle. Kyllä nyt muutaman kerran hampurilaisella tai spagetilla olen käynyt. Kämpillä myös pikaruoat ovat jääneet, ja olen yleensä tehnyt jotain pakastevihannes&kana/jauheliha -juttua. Sitten välipäivinä jotain rahkasössöä. Limppareita ei tullut myöskään nautittua, mutta jonkun verran jääteetä, en tiedä onko tuo sitten yhtään parempi... Sosiaalisen elämän täydellisen puutteen takia myöskään alkoholia en ole syksyn aikana tippaakaan nauttinut...

Niin, liikuntaa en ole kyllä lisännyt lähes ollenkaan. En ole käynyt kertaakaan lenkillä tänä aikana. Tuollainen punnerrusprojekti minulla oli, jonka päätteeksi sain tuon 100 punnerrusta tehtyä kerralla.

Ei tämä kovin vaivalloista ole ollut ja ihan kivahan sitä on olla hoikempi. En nyt ole varma miksi tähän ryhdyin, ihan huvikseni varmaan ja kokeillakseni ja kaipa sitä toivoi jotenkin parempaa elämää sitten. Mut en nyt tiedä onko toi mieliala kovin paljoa tuosta kohonnut, varsinkin tälleen jouluna nyt tuntuu jotenkin masentavalta ja yksinäiseltä ja eiköhän tuosta pari kiloa tässä takaisinkin tule.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Tuli toissa päivänä aloitettua Easy Diet-kuuri pitkän uhoamisen jälkeen. Ensimmäiset kaksi päivää olivat kamalia sillä nälän tunne oli todella suuri eikä tilannetta parantanut se että ED-pussit ovat aivan karmean makuisia. Tavoitteena olisi viikko tätä rääkkiä kestää, jonka jälkeen sitten paluu punttisalille ja vähähiilihydraattinen ruokavalio. Tarkoitus olisi myös jatkaa tipatonta maaliskuun ensimmäiseen viikonloppuun saakka. Niin pitkää selvää putkea en olekaan viettänyt sen jälkeen kun täytin seitsemäntoista.

Tällä hetkellä dietti on ja pitää. Energianpuute on vain ollut karmea. Omat mittani kun ovat 200/135 niin normaalin 2500-3000 kcalin ruokavalion vaihtuminen tuohon 500 kcaliin päivässä on ollut suuri.
Mitään tavoitetta en painon pudotuksen suhteen itselleni laita, kivahan sitä olisi jotain saada pois. Eiköhän se jo pelkästään sillä kevene että jättää alkoholin pois näinkin pitkäksi aikaa.
Urakkaa myös vaikeutti alkuun eilen päivällä noussut kova kuume. Tuli hourailtua aamuyöhön saakka jonka jälkeen olokin hieman parani. Tällä hetkellä 38 astetta näyttää kuumemittari. Nestettä kuluu ja pussiruoka ei maita. Mutta elämässähän tulee olla haastetta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tällä hetkellä dietti on ja pitää. Energianpuute on vain ollut karmea. Omat mittani kun ovat 200/135 niin normaalin 2500-3000 kcalin ruokavalion vaihtuminen tuohon 500 kcaliin päivässä on ollut suuri.
Mitään tavoitetta en painon pudotuksen suhteen itselleni laita, kivahan sitä olisi jotain saada pois. Eiköhän se jo pelkästään sillä kevene että jättää alkoholin pois näinkin pitkäksi aikaa.
Urakkaa myös vaikeutti alkuun eilen päivällä noussut kova kuume. Tuli hourailtua aamuyöhön saakka jonka jälkeen olokin hieman parani. Tällä hetkellä 38 astetta näyttää kuumemittari. Nestettä kuluu ja pussiruoka ei maita. Mutta elämässähän tulee olla haastetta.
Mikään asiantuntija en ole, mutta 135 kiloisen kaverin eläminen viikon ajan 500 kcal per päivä annoksella ei kuulosta kovin terveelliseltä. Kai sillä on tarkoitus saada nesteet pois kropasta, että läski lähtee sitten palamaan. Uskoakseni ne olisivat kyllä lähteneet tuolla vähähiilihydraattisellakin.. Kannattaa ihmeessä syödä jotakin vitamiineja myös, koska vähähiilihydraattisella ja varsinkin tuolla ED:lla kroppa ei varmastikaan saa kaikkea tarpeellista.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
VLCD-dieetin olen käynyt läpi. 10kg lähti mutta hemmetin nopeasti tulivat takaisin. Vaatii aika paljon luonnetta käydä tuollainen dieetti läpi sillä alussa se nälän tunne on jotain aivan järkyttävää. Viikon jälkeen alkaa helpottamaan. Onneksi sai salaattia syödä niin paljon kun jaksoi joka toki helpotti.

-Tinke-80
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä hetkellä dietti on ja pitää. Energianpuute on vain ollut karmea. Omat mittani kun ovat 200/135 niin normaalin 2500-3000 kcalin ruokavalion vaihtuminen tuohon 500 kcaliin päivässä on ollut suuri.

Eikös 2500 ja jopa 3000 ole kuitenkin tuon kokoiselle äijälle miinusmerkkiset kalorit jo nekin?
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mikään asiantuntija en ole, mutta 135 kiloisen kaverin eläminen viikon ajan 500 kcal per päivä annoksella ei kuulosta kovin terveelliseltä. Kai sillä on tarkoitus saada nesteet pois kropasta, että läski lähtee sitten palamaan. Uskoakseni ne olisivat kyllä lähteneet tuolla vähähiilihydraattisellakin.. Kannattaa ihmeessä syödä jotakin vitamiineja myös, koska vähähiilihydraattisella ja varsinkin tuolla ED:lla kroppa ei varmastikaan saa kaikkea tarpeellista.
Mitä peruuttamatonta luulet tapahtuvan, jos elää viikon suurilla miinuskaloreilla? Oikeasti tuskin mitään. Kyllä sitä vararavintoa ihmisessä riittää ja tuo aika on erittäin lyhyt.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihme pelleilyä tommoset pussittelut imho.
Syö oikein ja tarpeeksi ja jos kiire on niin sitten urheilee niin perkeleesti, niin kyllä se siitä.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Jaahas, nyt on aloitettu taas tämä alkuvuoden painonpudotus. Tavoite sama kuin vuosi sitten, eli noin 10 kiloa. Katsotaan kauanko menee, kun välillä taitaa tulla jotain repsahduksia.

Viime vuonna kului 7 viikkoa ja 4 kiloa lähti, joka oli ihan ok suoritus, vaikka paino heittelehti tuona aikana järkyttävästi johtuen salikäyntien aloittamisesta ja kun toistomääriä vähensi ja painoja lisäsi, niin lihakset tuntuivat keräävän nestettä enemmän ja enemmän. Vaakaan ei ole luottamista ennen kuin noin viikon salitauon jälkeen, jos haluaa verrata alkupainoon tilannetta.

Ruokavalion muutos poistaa nestettä kyllä alkuun tehokkaasti. 4.1. aamupaino oli lähes 87 kg, nyt hieman päälle 84 kg. Erittäin pienillä hiilareilla on menty. Salilla ei ole nyt pariin kuukauteen tullut käytyä eli kun sinne eksyy, niin nestettä alkaa taas kertyä. Mittanauha tulee olemaan tärkeämpi väline seurannassa.

Hiilareita popsin minimalisesti, paitsi niinä päivinä kun on liikuntaa. Silloin syön treeniä edeltävällä aterialla hiilareita ihan normaalisti. Muuten pyritään elelemään protsku+rasvalinjalla. Lähes joka aamu syön kyllä leivän normaalisti, siitä en luovu.

Katsellaan mitä tapahtuu. Toivottavasti pääsen kirjoittamaan tähän ketjuun vielä ennen kesää, että paino on se 77 kg.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Tänään päivä 0. Eli tästä päivästä 10 viikkoa eteenpäin <800 kcal/pvä = erittäin niukkenerginen dieetti. Pari vuotta sitten paskottu polvi asettanut rajotetta liikkumiselle niin paino ei ole laskenut, paremminkin noussut kokoajan. Nyt olisi tarkoitus tiputella sit kunnolla, omassa aatoksessa tämän 10 viikkoisen jälkeenkin jatkaa jollain <1200 niin kauan että mittarissa on semmoiset lukemat että saa ortopediltä luvan muuhunkin liikuntaan kuin kuntopyörään/vesijuoksuun/saliin joihin motivaatio on aikalailla nollatasolla. Helpottuu olo ja painonhallinta kummasti siinävaiheessa. Kun tässä vielä samaan aikaan alkaa gradua vääntämään niin voipi sanoa että haastetta riittää pääkopalle. Mutta haasteet kasvattaa joten ei ku etiäpäin suatanas!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös