Kuinka päästä läskeistä eroon?

  • 573 472
  • 3 046

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Bissen voi tietty vaihtaa limuun mutta lienevätkö nuo limpparitkaan kovin hyvä vaihtoehto.

Harvemmin tulee hallilla syötyä, mutta kahvia tulee juotua ihan pirusti. Mielenkiintoiseksi tämän tekee se, että hallin ulkopuolella kahvia juon erittäin harvoin. Hallilla on helpompi olla kun on kuppi kuumaa kädessä.
 

tutzba

Jäsen
Ruokapuolihan tuolla on sitä hodari + hamppariateria -genreä. Eli miten vietätte aikaanne matseissa? Syöttekö/juotteko mitään?

Pahana tapana juoda yksi ennen peliä ja jommallakummalla erätauolla vetää lihapiirakka parilla nakilla. On vaan niin hyvää. Voisi vaikka pyrkiä tulevalla kaudella siihen, että syö sen verran tukevasti ja ravitsevasti kotona juuri ennen matsia, ettei vahingossakaan tule nälkä. Tai aikalailla 50-50 tuo menee, joka toinen kerta syön nälkääni ja loppuosa onkin vain pinttynyttä tapaa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Hallilla on helpompi olla kun on kuppi kuumaa kädessä.

Hyvä vinkki. Kahvia ryystäessä saa erätauolla aikaa kulumaan ja se on paljon halvempaakin kuin oluen kittaaminen. Ainoa miinuspuoli on, että yleisötapahtumissa myytävä kahvi on yleensä pahan makuista.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli miten vietätte aikaanne matseissa? Syöttekö/juotteko mitään?
Bissen voi tietty vaihtaa limuun mutta lienevätkö nuo limpparitkaan kovin hyvä vaihtoehto.
Koen eläväni varsin terveellistä elämää ruokatottumusteni suhteen, ja sen mukaan elän sen kummempia ajattelematta varsinkin arkimatsien suhteen.

Usein ennen matsia saattaa tulla jotain syötyä pikaisesti duunin jälkeen, hallilla sitten ei välttämättä mene mitään purtavaa tai korkeintaan joku ajanvietteeksi erätauolla jonotettu kaupungin halvin Royal-patukka ja illalla sitten kotona purtavaa ennen nukkumaanmenoa.

Pikaruokaa jos tekee mieli eikä muuta ehdi syödä, useimmiten menee Rokkimäkistä joku kanahampurilainen matkalla hallille ja siinäkään tapauksessa ei hallin pizzoja tai hodareita tule syötyä. Kerran olen "urani" aikana tainnut ottaa kotihallilla pizzaslicen, eli aika vähiin on jäänyt se puoli.

Juotua ei arkimatseissa tule oikeastaan koskaan mitään, joskus ehkä yksi olut ennen matsia hallilla, mutta harvemmin sitäkään kun kaveritkin kuitenkin on aina melko urheilullisella linjalla pitkin viikkoa.

Viikonloppumatseissa tuleekin sitten usein otettua enemmän, syötyä ei hallilla tule silloinkaan mutta pari olutta menee paikan päällä jo ennen matsia, yhdet per erätauko ja matsin jälkeen sitten stadiin ravintolaan syömään ja juomaan ja jatkamaan iltaa. Useimmiten jo ennen hallille siirtymistä on pari-kolme tuntia tullut litkittyä olutta stadissa, eli noi viikonloppumatsit harvoin kovin paljon terveyttä edistää.

Toki viikonloppuisinkin osaan selvinpäin matsissa käydä, riippuu ihan fiiliksestä ja muusta ohjelmasta.

Eli kyllä siellä hallilla onnistuu mielestäni terveellisestikin matsia seuraamaan, jos niin haluaa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mitenkäs muuten bataati, lukeutuuko tuohon listaan? Sitä on joskus tullut varsinkin nyt kesällä grillauksen yhteydessä tullut käytettyä "perunan korvikkeena".
Bataatti ja peruna on ravintoarvoiltaan aika samoissa. Juureksista lanttu ja porkkana ovat parempia korvikkeita. Tietääkö joku muita juureksia joissa olisi alhainen hiilihydraattiarvo? Lanttua ja porkkanaa ei voi kuitenkaan käyttää ihan samalla tavalla kuin perunaa, joten "perunamainen" koostumus olisi plussaa!
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Porkkana on ainakin poikkeus.

En sanoisi näinkään. Porkkanassa on itseasiassa kohtuullisen paljon sokeria, joten mikään vähähiilaripitoinen se ei ole.

Sinänsä aika erikoista että näin on, koska yleisesti porkkanaa pidetään "terveellisen syömisen parhaana esimerkkinä".

Laihduttajana jättäisin porkkanan yhtälailla pois ruokavaliosta, kuten vaalean leivän ja perunankin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
En sanoisi näinkään. Porkkanassa on itseasiassa kohtuullisen paljon sokeria, joten mikään vähähiilaripitoinen se ei ole.
Porkkana: 5,7g
Peruna: 13,2g
Bataatti: 16,8g
Kesäkurpitsa: 2,5g
Parsakaali: 2g
Kukkakaali: 2g
Munakoiso: 3,1g

Ravintoarvot fineli.fi:stä, ja valittuna keitettynä ilman suolaa. Yli kaksinkertainen määrä siis on perunassa hiilareita verrattuna porkkanaan. Porkkanassa on toki 57% hiilareista sokeria, kun perunassa hiilarit ovat lähes täysin (yli 90%) tärkkelystä. Noiden erosta sitten voi olla montaa mieltä, ja itse ainakin seuraan vain hiilaripitoisuutta. Porkkanaa tulee käytettyä toki jokseenkin eri tavalla kuin perunaa, eli yleensä vain osana jotain kasvispaistosta, kun taas perunoita vedetään pelkältään. Kesäkurpitsalla olen itse korvannut suurimman osan perunasta, se menee paistettuna, keitettynä, lastuina ja lohkoina lähes samaan tapaan kuin peruna. Samoin munakoiso on hyvä vaihtoehto perunalle ja on hiukan kiinteämpi kuin kesäkurpitsa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eli miten vietätte aikaanne matseissa? Syöttekö/juotteko mitään?

Suosittelen syömään ennen hallille menoa ja kukkaro kiittää. Esimerkiksi Töölössä on paljon ihan ok ravintoloita mistä saa jo reilulla kympillä kunnon pöperöt ja on oikeaa ruokaa verrattuna hodaripullamössöihin. Hallilla sitten bisse tai kaksi, vaikka sekin on tietty turhaa.



_
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Suosittelen syömään ennen hallille menoa ja kukkaro kiittää. Esimerkiksi Töölössä on paljon ihan ok ravintoloita mistä saa jo reilulla kympillä kunnon pöperöt ja on oikeaa ruokaa verrattuna hodaripullamössöihin. Hallilla sitten bisse tai kaksi, vaikka sekin on tietty turhaa.
_

Mutta hallilla tuo syöminen ja juominen (sekä niiden jonottaminen) on tapa kuluttaa aikaa erätauoilla. En polta tupakkaa joten röökipaikalla notkumiseenkaan ei (onneksi) aikaa kulu. Kahvin ryystäminen on toistaiseksi ollut varteenotettavin vinkki.

Onhan se hallilla juominen järjettömän kallistakin. Espoossa 0,4 l muovituopillinen maksaa 6 euroa eli juomalla yhden ennen peliä ja yhden molemmilla erätauoilla tulee jo yli tuplanneeksi matsin hinnan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onhan se hallilla juominen järjettömän kallistakin. Espoossa 0,4 l muovituopillinen maksaa 6 euroa eli juomalla yhden ennen peliä ja yhden molemmilla erätauoilla tulee jo yli tuplanneeksi matsin hinnan.
Kolmen tuopin jälkeen olet myös saanut energiaa yli neljäsosan aikuisen miehen päivän tarpeesta ja maksanut siitä 18 euroa. Itseäni kyllä jälkeen päin vituttaisi jos näin kävisi joka viikko.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mutta hallilla tuo syöminen ja juominen (sekä niiden jonottaminen) on tapa kuluttaa aikaa erätauoilla. En polta tupakkaa joten röökipaikalla notkumiseenkaan ei (onneksi) aikaa kulu. Kahvin ryystäminen on toistaiseksi ollut varteenotettavin vinkki.

Myönnän tämän. Erätauoilla ei ole mitään tekemistä ja itsekin juon sen bissen yleensä vain siksi että saisin tapettua sen 18min.

Tuo mun vinkki oli lähinnä siksi että tunnen useita ihmisiä jotka tulevat hallille ja vetävät siellä pizzapalan, hodarin jne. Ja samalla rahalla saisi oikeaa ruokaa korttelin päästä.
Jättämällä auton esimerkiksi HIFK-matsissa Töölön kisahallin ilmaiseen parkkiin ja syömällä hyvät intialaiset siinä matkalla hallille on kuluttanut saman verran rahaa kuin se joka ajaa hallin-parkkiin ja syö pizzapalan/hodarin, mun ei tarvitse hirveästi miettiä jos on tälläiset vaihtoehdot.


_
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Porkkanassa oli yllättävän paljon hiilareita. Oma käsitykseni on ollut, että esim. diabeetikko voi kohtuullisen vapaasti napostella porkkanaa, mutta näinhän tämä ei näköjään ole.
Kiitos oikaisuista.
 
Suosikkijoukkue
JypFabun poliittinen ideologia
Toistan saman mikä on todennäköisesti tässä ketjussa jo useita kertoja sanottu. Eli metodi jolla laihduin vitusti (<60kg):
- aamulla 30-45min aerobinen treeni (hyötyliikuntaa töihin) tyhjällä vatsalla
- päivällä vähähiilarinen lounas
- iltapäivällä 30-45min aerobinen treeni (hyötyliikuntaa kotiin) ja punttitreeni
- illalla hiilariton ateria ja toisinaan reipashenkinen kävelylenkki
- alkoholia max parin kuukauden välein

Muutamia vuosia pysyin saavutetussa painossa, mutta sittemmin on tullut livettyä huolella ja tuloksen näkee puntarissa. Toimiva metodi joka tapauksessa ja kunhan malttaa pitää alkoholin käytön minimissä niin tulokset ovat luultavimmin jopa pysyviä. Hiilareiden lisääminen sen sijaan liikunnan pysyessä samana ei painoa juurikaan lisännyt.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä on kyllä minulle melko vaikeaa, kun olen ollut hyvinkin läheisessä suhteessa perunoiden kanssa koko ikäni. Riisiä ja pastaa löytyy lautaselta hyvin harvoin, mutta peruna somistaa melkeinpä kaikkia ruokalajeja. Oikeastaan jauhelihakastike on ainoa, jonka kanssa syön pastaa.
Kaipa noita perunoita voi popsia. Jokainen ihminen on tietty erilainen, mutta itse sain aikonaan ennen inttiä pienet liikakilot pois ihan vain säännöllisesti liikkumalla ja jättämällä kaikki herkut sekä leivät pois. Se auttoi jo melkoisesti, eikä ruokalautasen sisältöä tarvinnut sen kummemmin vahtia. Aika normaalisti siinä tuli pastaa ja perunaa vedeltyä ja kiloja tippui siitäkin huolimatta. Avain oli juuri kaiken turhan naposteltavan lopettaminen ja säännöllinen ruokailu. Nälkää ei tarvinnut nähdä ikinä.

Jos on paljon ylipainoa, niin hiilareista lähes kokonaan luopuminen on varmasti toimiva ratkaisu. Jos painoa on kuitenkin normaalisti, niin en ymmärrä miksi joku haluaisi tarkoituksella vähentää ne ihan minimiin. Itse en enää nykypäivänä hiilareita juurikaan popsi, mutta kyllä minun aamuni lähtee "hieman" paremmin käyntiin tuhdilla kaura/ruispuurolautasellisella + marjoilla, kuin jollain karppaajien suosimalla rasvaisella möykyllä pekonia ja kananmunia.

Välipala: jotain, mitä? Rahkaa?
Valion maitorahka on välipalojen kuningas. Sitä herkkua voisi vetää jopa suoraan purkista ihan rajattomasti, mutta pitää yrittää rajoittaa kahteen päivässä :).
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Porkkanassa oli yllättävän paljon hiilareita. Oma käsitykseni on ollut, että esim. diabeetikko voi kohtuullisen vapaasti napostella porkkanaa, mutta näinhän tämä ei näköjään ole.
Kiitos oikaisuista.
6g/100g. Kiellätkö diabeetikolta esimerkiksi tomaatitkin, joissa on 3g/100g tai salaatin, jossa siinäkin on 2g/100g hiilaria? Ei noita yleensä mitään kilokaupalla syödä, joten ei liene ongelma diabeetikolle tai karppaajalle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lopetin reilu vuosi sitten lukkopainin ja viime lukukausi meni todella kovalla sykkeellä lävitse. Liikunta jäi hyvin satunnaisiksi kahvakuulatreeneiksi. Oma aika alkoi yleensä joskus 9-10 aikaan, ja siinä sitten tuli yleensä surffailtua iltapalan kanssa netissä tai katsottua jotain leffaa. Keväällä tajusin, että mulla on ilmestynyt aika kovan luokan etureppu, ja kesäkuun alun helteillä vanhoja shortseja mallatessani isku oli vielä kovempi. Mahtui ne sentään jalkaan, mutta tajuton makkara löllyy edelleen tuossa napin yläpuolella.

Totuus on se, että painiessa mun paino pyöri reilussa 90 kg:ssa. Nyt kesän alussa se oli pahimmillaan 105 kg, yli kymmenen kiloa vuodessa silkkaa rasvaa siis on kerääntynyt. Aika etovaa. Pituutta on onneksi 187 cm, joten aika pitkään nuo läskit hävisivät tähän varteen, mutta turha itseään on kuitenkaan huijata, kun totuuden huomaa aina farkkuja jalkoihinsa kiskoessaan.

Lähes totaalinen liikkumattomuus vaihtui kesän myötä lähemmäksi normaalia jumppamäärää, kun arjen sai taas rullaamaan, mutta päätin ottaa rinnalle myös ruokavaliorempan. Mun heikkouteni ovat aina olleet hyvät leivät ja pullat, joten päätin kohdistaa hyökkäykseni osittain nimenomaan niihin.

Viikko sitten päätin jättää suurimman osan hiilaripommeista pois muuten paitsi aamupalalta ja viikonlopuilta. Aamupala on mulle ollut aina hyvin tärkeä rituaali ja viikonloppuisin on hyvä vähän antaa siimaa, jotta nuppi pysyy kasassa. Samalla vältän myös totalitarismin kuristavan kouran kurkultani, koska en oikein tykkää mistään ehdottomista kielloista.

Aamupala pysyy normaalina, enkä sen varjolla vedä mitään erikoisia mössöjä vaan ihan vain ne normaalit leivät mitä aiemminkin. Viikonloppuisin ostan pullan tai karkkia, syön ehkä leipää myös illalla, leivon tai otan oluen, mutta mitään övereitä ei ole tarkoitus vetää silloinkaan. Vastaavasti jos olemme kyläreissulla, otan kahvipöydässä pullan tms. ihan jo kohteliaisuudesta ja talkooporukassa en aio ruveta vinkumaan, että mun makkarasopastani pitää muuten noukkia perunat pois.

Kasviksia olemme käyttäneet aina melko paljon ja pidän salaateista, joten perunan, pastan ja riisin korvaaminen ei tuota ongelmia. Enkä välttämättä edes boikotoi perunaa ja bataattia täydellisesti, koska en muutenkaan niitä ole syönyt millään miestyylillä. Pasta, riisi ja leivät ovat ehkä se isoin juttu mulle, ja jää päivittäisestä energiasatsista myös hitunen Oivariinia vähemmäksi, kun käytän sitä leivillä säästelemättä.

Pari ekaa iltaa oli hiukan orpo olo, mutta joku hyvä salaattiviritelmä korvasi kyllä suolaisen puutteen oikein hyvin. Olo on ollut parempi kuin pitkään aikaan, vatsaa ei turvota, eikä vatsan täyteen syöminen tunnu yhtä läskiltä touhulta. Puntaria en seuraile, kun ei meillä edes sellaista ole, mutta fiilis kertoo jo sen, että suunta on oikea. 3-4 hikiliikuntakertaa on tällä hetkellä normaali ja oikein mieleinen määrä, syksyllä otan siihen vielä puntin rinnalle. Mitään tajuttomia tavoitteita mulla ei ole, lähinnä haluan vain siihen kuntoon kuin n. 1,5 vuotta sitten olin. Ehkä vielä matollekin joskus.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
- aamulla 30-45min aerobinen treeni (hyötyliikuntaa töihin) tyhjällä vatsalla
Vannoin joskus itsekin näiden aamulenkkien nimeen, mutta olen antanut viisaampien* kertoa itselleni, että nykytietämyksen mukaan ei ole juurikaan tai ehkäpä lainkaan merkitystä sillä treenaako nimenomaan aamulla vai illlalla, tai tyhjään vatsaan vai ei. Olennaista on kalorit sisään, kalorit ulos, vuorokaudenajoista ja vatsan täyteasteesta viis.

Sen sijaan, treenin laatu voi kärsiä, jos yrittää nälissään rehkiä. Voi toki olla kärsimättäkin (kun puhutaan kuntoilusta eikä urheilusuorituksista), ihmisestähän se on kiinni kuinka itseään rasittaa. Pointtini kuitenkin se, että syömättömyys ennen treeniä voi olla myös turha tapa tehdä kuntoilusta vaikeampaa. Ja lisäksi vielä, jos sen jälkeen on sudennälkä, tulee ehkä syötyä enemmän kuin on tarpeen.

*Muistaakseni SamSpadella(?) oli esittää kattava linkki aiheesta, löytynee joko tämän tai fat camp-ketjun syövereistä...
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Vannoin joskus itsekin näiden aamulenkkien nimeen, mutta olen antanut viisaampien* kertoa itselleni, että nykytietämyksen mukaan ei ole juurikaan tai ehkäpä lainkaan merkitystä sillä treenaako nimenomaan aamulla vai illlalla, tai tyhjään vatsaan vai ei. Olennaista on kalorit sisään, kalorit ulos, vuorokaudenajoista ja vatsan täyteasteesta viis.

*Muistaakseni SamSpadella(?) oli esittää kattava linkki aiheesta, löytynee joko tämän tai fat camp-ketjun syövereistä...

Näistä lienee yhtä monta mielipidettä kuin kertojaakin. Mutta olen antanut itselleni kertoa, että aamulla tyhjään vatsaan tehty aerobinen liikuntasuoritus saa nimenomaan sen rasvanpolton käyntiin. Jos siis nopeiden hiilarien varastot ovat nollissa. Tai sitten ei, ota noista nyt selvää. Sinänsä kuulostaa järkevältä, mutta vaatinee min 45min urheilusuorituksen, vaikutus sitten kestääkin seuraavaan ruokailukertaan asti.

Ja tuo nimenomaan rasvanpolttoon, jonka taas toiset sanovat olevan kohdistetusti täysin mahdotonta. Vitustako minäkään tiedän ottaako kehoparka aamunälässä rääkättynä energiat lihaksista vai rasvoista. Joskus kidutin itseäni olemalla syömättä ennen 18:00 illalla, silloinkin hiilareitta. Tulos -40kg/3kk, tulee vain takaisin äkkiä, kun tuosta on vähän paha tehdä elämäntaparemontti.

Paino taas n. 120kg, vaikka syön hyvinkin terveellisesti. Liikunta tosin on jäänyt työmatkoihin, kun nuo polvet eivät enää juoksuaskelta salli eikä ihokaan siedä esim uimahallia. Mutta mun kiloni tulevat semialkkiksella alkoholista, se pois ja paino-ongelmat olisivat menneisyyttä. Mutta kun ei pysty rupeemaan tuttua miestä kiusaamaan.

t. hanu
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sinänsä kuulostaa järkevältä, mutta vaatinee min 45min urheilusuorituksen, vaikutus sitten kestääkin seuraavaan ruokailukertaan asti.

Isoille ihmisille tuo 45 min urheilusuoritus on aamulla ennen ruokailua usein liian raju ja heikotus iskee vähän turhankin kovaa. Riippuu tietenkin suorituksen intensiteetistäkin. Itse otin tänään todella pitkään aikaan aamuaerobisen tyhjään vatsaan ja HIIT on tuossa ehdottomasti mielestäni toimivin. En muista kuinka tuota nyt ihan oikeaoppisesti vedetään, mutta itse otin tänään 10-15 minuuttia kovia spurtteja ja kävelin välillä. Koko suoritus ei siis kestä kuin tuon about 10 minsaa ja olo tuon + suihkun ja safkan jälkeen on taivaallinen. Laittaa koneet käyntiin kyllä todella hyvin. High intensity interval training lienee tuo mistä lyhenne tulee ja google kertoo kiinnostuneille varmasti enemmän.

Uskoisin, että todella lihavatkin voivat tehdä HIIT-harjoituksen, mutta kovan spurtin tilalla voi olla esim. nopeatempoinen kävely tms. ja lepovaiheessa todella hidas kävely. Suosittelen koittamaan.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
6g/100g. Kiellätkö diabeetikolta esimerkiksi tomaatitkin, joissa on 3g/100g tai salaatin, jossa siinäkin on 2g/100g hiilaria? Ei noita yleensä mitään kilokaupalla syödä, joten ei liene ongelma diabeetikolle tai karppaajalle.

En kiellä. En kiellä mitään muutakaan.
Aika tarkkaan tuntuu tämä tuntemani diabeetikkotapaus kuitenkin laskevan hiilarinsa joka aterialla. Välipala esim. muistaakseni 20 g hiilareita.
"tavalliselle" karppaajalle muutama porkkana päivässä nyt on aika se ja sama noilla lukemilla, jos ei kovin äärimmilleen ole vedetty ruokavaliota.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt kaipaisin apua muutamaan kysymykseen. Olen 177cm pitkä ja 66kg painava. Paino ei ole numerona liian suuri, mutta luvussa on enemmän läskiä kuin lihasta, joten mahan kohdalle on kasvanut pienoinen kupu.

Nyt alkaa liikunnan harrastaminen ja terveelliset ruokatavat. Peruskuntoni on aika huono. Noin 1900-2000m jaksan juosta cooperissa ja olen siis 22-vuotias.
Miten monesti viikossa pitäisi harrastaa liikuntaa? Millaista liikuntaa?
Mikä olisi hyvä kalorimäärä päivässä? Miten paljon hiilareita sopii syödä? Niistä on monenlaista tietoa netissä. Toisessa sanotaan, että ei saisi syödä paljon ja joissain taas sanotaan, ettei asialla ole merkitystä.

Tavoitteenani olisi saada peruskuntoa paremmaksi ja erityisesti päästä "kaljamahasta" eroon. Myös muut vinkit ovat tervetulleita.

Itse sanoisin 3-5 kertaa viikossa 1-1,5 tuntia tehokasta liikkumista. Osa salilla painojen kanssa ja osa taas esim. lenkkeilyä, rullaluistelua tai pyöräilyä. Talvella toki hiihtoa ja uintia.

Kalorimäärän pitäisin itse suurin piirtein 2000kcal/päivä ja ei niitä hiilareita ole pakko lopettaa jos et itse halua. Enemmänkin painoittaisin niitä hiilareita aamiaiseen ja lounaaseen ja illalla ei enää lainkaan. Itse olen korvannut salaatilla tai muilla vihanneksilla riisin/pastan/perunan ja oma olo on ollut paljon "kevyempi". Leipää syön ainoastaan aamiaisella.

Juotko mahdollisesti limuja? Itse join ennen lähes päivittäin 1,5 litraa Pepsi Maxia ja käsittääkseni tuo aika hyvin tukkii elimistön. Nykyään juon vettä ja välillä sellaista juomasekoitusta johon tulee 1dl rainbow hedelmämehua ja 4dl kivennäisvettä. Maistuu hyvälle, ei sisällä liikaa kaloreita eikä tuki elimistöä.

Pääasia on kuitenkin että luot sellaisen ruokavalion mitä jaksat jatkossakin noudattaa sen sijaan, että vedät jonkun 2 kuukauden kuurin ja palaat takaisin vanhaan ruokavalioosi. Ja säännöllinen liikunta auttaa kasvattamaan niitä lihaksia.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Juotko mahdollisesti limuja? Itse join ennen lähes päivittäin 1,5 litraa Pepsi Maxia ja käsittääkseni tuo aika hyvin tukkii elimistön. Nykyään juon vettä ja välillä sellaista juomasekoitusta johon tulee 1dl rainbow hedelmämehua ja 4dl kivennäisvettä. Maistuu hyvälle, ei sisällä liikaa kaloreita eikä tuki elimistöä.
Tämä tarkoittaa suomeksi mitä?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tämä tarkoittaa suomeksi mitä?
Mun henkilökohtainen suomennokseni mielipiteeni sisältäen on se, että makeutusainelimut ja -mehut ovat täyttä paskaa. Jos ajatellaan, että paskaa lapat suuhusi, todennäköisesti myös tukit jollain tavalla kroppasi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös