Tuosta omasta projektistani voin sanoa, että hyvin mennään aikataulussa. "Deadline" on 21.11. ja kahdessa viikossa olen saanut 2,5 kiloa pois. En oikeastaan ole tehnyt mitään ihmeempiä, mikä järkyttäisi mielenterveyttäni suuntaan tai toiseen. Olen jättänyt alkoholin vähemmälle, pienentänyt hieman annoskokoja, sokerilitkut pois ja lisännyt jonkin verran liikuntaa(nyt vähintään 1h lenkki viitenä päivänä viikossa). Olo on hyvä ja eiköhän tällä päästä tavoitteeseen kunhan vaan malttaa jatkaa samaan malliin.
Ahaa, bongasin tämän täältä.
Hienoa että tulosta on alkanut näkymään. :0)
Pikaisesti selasin tuoreimmat viestit mitä Raatelurakki oli kysellyt jne. Pari asiaa ihmetyttää itseäni joka on ollut vastaavissa painonpudotustilanteissa ja paino ampuu ylös heti jos ei pidä huolta "uusista elämäntavoista".
- Pidän itse erittäin tärkeänä asiana painon pudotuksessa parantunutta aineenvaihduntaa ja siihen auttaa parhaiten kevyt liikunta esim muutaman km kävely joka päivä + 1-2 ylimääräisen vesilitran juominen per päivä. Toki oikea ruokavaliokin mutta se onkin täällä jo mainittu.
- Toinen asia on tämä useasti kuultu paljon pieniä aterioita. Tämä on valitettavasti juuri se asia missä monet menevät heti hakoteille, enkä suosittelisi kenellekään sellaiselle joka on vasta hiljalleen parantamassa elämäntapojaan.
Tuntemista tapauksisa noin 4/5 ei laihdu koska syövät näitä "pieniä" aterioita vähän väliä.
Aamiainen(runsas kuituinen), kevyt lounas(esim keitto ja salaatti), illalla kevyt illallinen(esim kanafilettä ja salaatti). Tuohon pari hedelmää väleihin kun tuntuu että tarvii jotain, tämä riittää aivan hyvin.
Ja itse olen kävelevä esimerkki siitä ja geenit on sellaiset että painoa oli jo yläasteella yli 100kg, nytkin olisi kevyesti 130kg jos en huolehtisi liikkumisesta ja siitä mitä syön. Paino tällä hetkellä jonkun verran alle sata ja pituutta 192cm.
- Enkä tuomitsisi paheita kuten olut, pizza, suklaa vaikka näin esimerkkinä, jos tälläisiä lähetään poistamaan elämästä missä ne on aina ollut niin se ajaa vain itsetuhon partaalle.. ;0)
Kerran viikossa voi syödä pitsan, saunaoluet kerran viikossa myös ok ja vaikka kerran kuussa kaatokännit. Suklaatakin menee muutama pala viikossa kahvin kera. Ei nämä näy yhtään missään ja vaikka näkyisi niin tuon eteen voi kävellä sen pari kilsaa enemmän vaikka viikonloppuna...
J