Joo, täytyy kyllä tunnustaa minunkin että vähän varauksella suhtaudun tähän henkilöiden tuntemiseen Jatkoajan nimimerkkien takana. Minulle kuitenkin alun alkaen oli tärkeimpiä juttuja se että tänne sai kirjoittaa nimimerkillä, jonka oikean henkilöllisyyden vain harvat ja valitut tiesi. Näitä harvoja oli ennen tyyliin veljeni ja siskoni mies joita myös tämä keskustelupalstan lukeminen kiinnosti ja toisen osalta varmaan kiinnostaa yhäkin ainakin HPK-keskusteluiden osalta. Heillä ei kyllä nimimerkkiä tänne ole koskaan ollut.
Tämä ei ole ollut minulle alun alkaen paikka jossa tutustutaan niinkään uusiin tuttavuuksiin. Ja muutenkin olen vähän ollut varautunut näihin netissä tapahtuviin tutustumisiin.
Mutta aikoinaan noita ihmisiä nimimerkkien takana nyt vain oppi tuntemaan kun liikkui sopivissa piireissäkin. Toinen piiri jääköön harvojen tietoon mutta toinen oli joku vieraspelireissukin aikoinaan jossa tuli huudeltua ja tunnustettua (suurelta osin kännissäkin vielä silloin) että minä olen muuten se Vilperi. Ja noihin sai välillä kysymälläkin sitten vastauksia että ja minä olen se nimimerkki X. (X:n paikalla siis oikeasti joku HPK-kirjoittaja). Osan kanssa tunnetaan yhä niin sitten vieläkin että ollaan Facebookissa kavereita ja moikkaillaan kun nähdään.
Sitten oli tämä viime vuoden kevät kun tuli haksahdettua hetkeksi aikaa taas ryyppäämisen poluille ja silloin tuli vain eteen tuollainen tarjous että voi liittyä muutaman Jatkoajan nimimerkin kanssa samaan Facebook-liveryhmään ryyppäämään ja minä sitten liityin siihen ryhmään että sain seuraakin kun kaikki baaritkin taisivat olla silloin kiinni. Näitä nimimerkkejä taisivat olla
@Czescku,
@banaaninviljelijä ja
@nummenkallio. Etenkin Czeskun ja banaaninviljelijän kanssa ollaan vieläkin yhteyksissä myös esimerkiksi Facebookissa. Czeskun kanssa juttelimme tänäänkin aamulla.
Ja sitten vielä viime viikolla
@peksa laittoi ehdotuksen minulle että voisi lähteä oppaakseni Tampereelle ja suostuin tähänkin.
Olen antanut kuulemma itsestäni melko ujon kuvan mutta siihen voi vaikuttaa tuo varauksellisuuskin uusien, varsinkin nettituttavuuksien suhteen. Minun ei ole niin vain helppoa luottaa ihmisiin, etenkään siis netissä tapaamiini ihmisiin.
Hyvää porukkaahan täältä löytyy nimimerkkien takaa mutta tietyllä varauksella silti tutustun ja haluan edes tutustua ihmisiin nimimerkkien takana. Joillekin annan mahdollisuuden mutta en kaikille. Osasyy kirjoittamiseen tälle palstalle tulkoon vielä jatkossakin olemaan jossain määrin oikean henkilöllisyyden pysyminen vain suht harvojen tiedossa. Siten tänne on helpompi kirjoitella vaikeistakin ja arkaluonteisistakin asioista.