Kuinka Liigan ja KHL-Jokereiden suhde tulisi järjestää?

  • 206 530
  • 1 640

hege

Jäsen
Minun ajatuksissa Jokerit kyllä mahtuu liigaan ja stadiin mutta miten se sitten käytännössä järjestyisi? Onko nykyisellä Jokeri-joukkueella ja sen taustoilla edellytyksiä tähän kun kukaan ei vielä tiedä mitä (taloudellisia)vastuita heille jäisi jos tiet KHL:n kanssa erkanee ja toisaalta jos "tyhjästä" alettaisiin kasaamaan niin melkoinen projekti olisi saada liigajoukkue kasaan ensisyksyyn ja ennen kaikkea rahat siihen ja silloinkin pitäisi keksiä missä pelataan, mistä saadaan pelaajat ja varmaan melkoinen määrä muitakin kysymyksiä pitäisi saada selväksi.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikä Jokerit sieltä tulisi? Rahahanat Venäjältä menisivät pakotteiden kautta kiinni, joten seura ei pystyisi selviytymään velvoitteistaan. Joukkueen kaikki ensi kautta koskevat sopimukset purkautuisivat. Pakotteet voivat estää myös venäläisomisteisen hallin käytön liiketoimintaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Liigaan mahtuu kyllä suoraan, ja tosiaan 16 on muutenkin parempi määrä kuin 15. Toki kaunoja voidaan kannella mutta parempaa tilaisuutta tuskin tulee ottaa ns. sujuvasti takaisin.
Kaunat sikseen, olisi aivan mahtavaa saada Jokerit takaisin Sm - liigaan ! Ikävähän tässä onkin jo kerennyt olemaan !
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä Jokerit sieltä tulisi? Rahahanat Venäjältä menisivät pakotteiden kautta kiinni, joten seura ei pystyisi selviytymään velvoitteistaan. Joukkueen kaikki ensi kautta koskevat sopimukset purkautuisivat. Pakotteet voivat estää myös venäläisomisteisen hallin käytön liiketoimintaan.
Se vanha tuttu kasari-Jokerit, joka on joka kausi joko tippumassa divariin tai menossa konkkaan. Tai sekä että. #GoodTimes
 

rok49

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK NYG
Mitä järjestämistä tässä on? Muistaakseni lähtö Liigasta KHL:ään oli hieno homma, enää ei tarvinnut pelata paskaisessa pubiliigassa vaan hienossa oligarkkien rahoittamassa supersarjassa. Siis jatkakaa rauhassa Putinin hyödyllisinä idiootteina
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Mitä järjestämistä tässä on? Muistaakseni lähtö Liigasta KHL:ään oli hieno homma, enää ei tarvinnut pelata paskaisessa pubiliigassa vaan hienossa oligarkkien rahoittamassa supersarjassa. Siis jatkakaa rauhassa Putinin hyödyllisinä idiootteina
Vähän epäilen että Jokerit ei enää KHL:ssä pelaa.. että tuo ei ole ehkä edes vaihtoehto.
 

Palvis Erola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jokerit ei ole enää tervetullut takaisin liigaan. Pidetään urheilu ja politiikka erillään. Liiga on edelleen urheilullinen, hieno ja hyvätasoinen kasvattajasarja, joka tuottaa vuosittain uusia NHL-pelaajia. Mädätettyä ja mädäntyneitä jokereita se ei todellakaan tarvitse.

Jokerit petti muut liigaseurat 2013. Maksoi miljoonien eurojen sopimussakot kusetuksestaan. Kannattajat haukkuivat liigaa ja olivat iloisia kun pääsivät pois paskasarjasta.

Jos Jokerit ei enää pelaa siinä Ilmalan juna-aseman vieressä. Ainahan voitte muuttaa itä-Helsingistä idempään, vaikka Petroskoihin.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma kanta on se, että Mestikseen. Joku hinta pitää maksaa lähdöstä, vaikka isossa kuvassa Liiga kaipaa Jokereita. Samalla sitten Liigan iso kuva kuntoon, eli sarja auki ja mietintään lopullinen joukkuemäärä, joka mielestäni ei ainakaan kasva. Sitten kun Jokerit sieltä omilla ansioillaan nousee, niin tervetuloa takaisin. Saataisiin liiga kovatasoisemmaksi ja Mestikseen oikeaa urheilullista panosta. Mielestäni Mestiksen mestari nousee ilman karsintaa ja hopea karsii.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Kyllähän se olisi hieno saada Jokerit takaisin liigaan. omasta puolestani tervetuloa vaikka heti kaudelle 2022-2023. poistaakohan liigaseurat jo nyt ennen siirtorajaa tuon ”100k” sakkomaksun ja Jokereiden pelaajia nähdään liigassa antamassa näyttöjä koti mm-kisoihin ?
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Veikataanpa pelaajasiirrot:

C Hannes Björninen --> Pelicans
W Julius Junttila --> Kärpät
F Teemu Turunen --> HPK
RW Marko Anttila --> Ilves
RW Iiro Pakarinen --> KalPa/HIFK
LW Veli-Matti Savinainen --> Tappara
D Otto Leskinen --> KalPa
D Niklas Friman --> Lukko
D Petteri Lindbohm ---> Sveitsi
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitetaan oma mielipide myös tänne. Jokereille ei mitään suoraa paikkaa Liigaan, vaan Mestis/Suomi sarjan kautta pelaamalla ylös. Jää tuolle konkurssikypsälle organisaatiolle aikaa yrittää hoitaa talous siihen kuntoon minkä Liiga hyväksyy. Saattaa ottaa aikansa päästä plussalle, saati edes nollille tuolla maineella.
Jokerit seuran nimenä on lopullisesti tahrittu. Töölön Vesa, vai olisiko Tikkurilan Vesa uusi seuran nimi parempi riippuen missä pelaavat, jos edes pelaavat?
Tsemppiä kannattajille, vaikea paikka varmasti.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokerit on tervetullut takaisin siinä vaiheessa kun se on osoittanut kuuluvansa Liigaan. Se on totta, että Liigalle vahva Jokerit olisi todellinen lottovoitto, mutta jos Liigaan tulisi jollain pikaisella aikataululla kokoon parsittu Jokerit, jolla on oikeastaan kaikki aivan sekaisin, olisi se melkeinpä jo imagohaitta. Eli, omasta mielestä alasarjojen kautta takaisin. Onko sitten suoraan Mestikseen vai ei, siihen en osaa ottaa kantaa koska en ole Mestistä seurannut.

Toivottavasti kuitenkin jollain aikajänteellä Liigaan palaavat, mutta ilman ensimmäistäkään Neuvostoliitto-kytköstä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainakin mestiksessä on tarkoitus ensikaudella karsia joukkueita joten suoraan nostaminen ei tuonne helposti onnistu, eli melkein liiga 16 joukkueeksi tai Espoon reittiä aloittaa Suomisarjasta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jokerit ei ole enää tervetullut takaisin liigaan. Pidetään urheilu ja politiikka erillään. Liiga on edelleen urheilullinen, hieno ja hyvätasoinen kasvattajasarja, joka tuottaa vuosittain uusia NHL-pelaajia. Mädätettyä ja mädäntyneitä jokereita se ei todellakaan tarvitse.

Jokerit petti muut liigaseurat 2013. Maksoi miljoonien eurojen sopimussakot kusetuksestaan. Kannattajat haukkuivat liigaa ja olivat iloisia kun pääsivät pois paskasarjasta.

Jos Jokerit ei enää pelaa siinä Ilmalan juna-aseman vieressä. Ainahan voitte muuttaa itä-Helsingistä idempään, vaikka Petroskoihin.
Mun mielestä täytyy osata katsoa asioiden taustoja sen verran, että ymmärtää syyttää oikeita henkilöitä. Joukkue oli siirtoon täysin syytön. Kaiken pahan alku ja juuri on H. Harkimo. Jokerit, Töölön Vesa, ihan sama mulle, welcome back. Harkimo ja nykypäivänä myös J. Kurri haravitunshoo.
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä on toki harvinaisen kookas oma lehmä ojassa, koska olin intohimoinen Jokerien kannattaja KHL-lähtöpäätökseen asti. KHL-seikkailuun en lähtenyt mukaan ja niitä negatiivisia kommentteja, joita olen kirjoitellut Jokerit-osion "Millä fiiliksillä" -ketjuun on turha tässä enää toistella. Liigaa olen seurannut Jokerien lähdönkin jälkeen, koska en osannut lopettakaan, sillä jokaiseen seuraan oli kuitenkin jonkinlainen tunneside.

Jos yritän ajatella objektiivisesti, niin Jokerien (tai Jokerien savuavista raunioista syntyvän seuran) paluusta olisi kyllä apua Liigalle. Se toisi paikallisasetelman takaisin Helsinkiin ja tunteita herättävän vastustajan kaikkiin vierashalleihin. Toivottavasti se toisi ennen pitkää myös Liigaan uuden vakaavaraisen palkanmaksajan, joka houkuttelisi suoraan ja välillisesti useampia laadukkaita pelaajia Suomeen. Vahva Jokerit (tai vastaava seura) auttaisi Suomen jääkiekkoa kokonaisuteena.

Mutta... tuohon on todella pitkä tie. Ollakseen imagollisesti uskottava palaaja Jokerit (tai vastaava seura) tarvitsee taustalleen uuden kotimaisen omistuspohjan. Mitään venäläistä ei voi jäädä taustalle. Löytyykö Suomesta tahoja, jotka ovat halukkaita omistamaan Jokerit tai sponsoroimaan Jokereita? Juuri nyt tuohon nimeen ja logoon liittyy venäläistä stigmaa, halusi niin tai ei. Lisäksi Jokerit ei ollut taloudellisesti kannattava viimeksikään Suomessa. Sellainen pieni yksityiskohta kuin kotihallikin pitää jostain järjestää. Se voi olla toki nykyinen hallikin, mutta siinä tapauksessa hallin omistajat pitäisi saada ensin vaihtoon. Nykyiset pelaajasopimukset ovat KHL-budjetilla tehtyjä. Eipä jää moni pelaaja jäljelle, jos siirrytään liigapalkkoihin. Useimmat muista potentiaalisista pelaajista on varmasti jo kiinnitetty ensi kaudelle muihin seuroihin. Tästä pisteestä siihen, että joukkueen pitäisi kokoontua jäälle aloittamaan treenaamista ensi kautta varten on alle viisi kuukautta ja kasassa ei ole mitään.

Paluu Liigaan ensi kaudeksi ei siis aikataulullisesti tunnu kovin realistiselta, koska niin monen asian pitäisi loksahtaa kohdalleen niin lyhyessä ajassa alkaen rahoituksesta ja kotihallista ja muiden Liigajoukkueiden hyväksynnästä. KHL:ssä jatkaminen ei voi olla optio tai Jokerit kuolee omaan mahdottomuuteensa. Niinpä itse pidän realistisimpina vaihtoehtoina välivuotta, jonka aikana laitetaan asioita järjestykseen ja valmistaudutaan paluuseen kaudeksi 2023-24 tai aloittamista pienimuotoisemmin jostain alempaa.
 

Glove

Jäsen

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän siitä saisi kuvan aika ammattitaidottomasta liigajohdosta jos Jokerit hyväksyttäisiin ensi kauden liigaan ja sitten tulisikin kesken kauden taloudellisia ongelmia tms. Eiköhän se ole parempi aloittaa uuden rakentaminen alempaa.
Joo kyllä ensi kausi tulee liigapaluuta ajatellen aivan liian nopeasti Jokereille. Kyllähän varmaan joukkue ja organisaatio saataisiin kasaan, mutta millainen? Tuskin sillä liigassa pärjättäisiin. Jos ja toivottavasti kun Jokerit saadaan pois kohelosta, niin eiköhän se paluu olisi viisaampaa Mestiksen kautta. Saataisiin hieman aikaa rakentaa organisaatiota ja pelaajistoa iskuun. Liigapaluu sitten myöhemmin, toki urheiluromantikon silmin katsottuna liigakarsinnat voittamalla, mutta karsintoja ei lie näköpiirissä. Niin paljon kuin Jokerit-HIFK ottelua odotankin, niin kyllä se Mestis on se mistä meidän pitää lähteä liikkeelle, kun Suomeen palataan.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Liiga on toipumassa parin vuoden korona kurimuksista ja jengi puhuu täällä jotain Mestiksistä tai Suomi-sarjoista. Jos Jokereiden taustalle saavat uskottavan kokonaisuuden rakennettua ja selviävät Liigaan liittymisen ehdoista, niin omasta puolesta tervetuloa Liigaan jo heti ensi kaudeksi.
 

Glove

Jäsen
Liiga on toipumassa parin vuoden korona kurimuksista ja jengi puhuu täällä jotain Mestiksistä tai Suomi-sarjoista. Jos Jokereiden taustalle saavat uskottavan kokonaisuuden rakennettua ja selviävät Liigaan liittymisen ehdoista, niin omasta puolesta tervetuloa Liigaan jo heti ensi kaudeksi.
Siinäpä se tärkein sana tuli, "uskottavan."

Joukkue, talous ja halli pitäisi hoitaa ja tällä hetkellä ollaan tasolla nolla. KHL-palkkoihin tottuneet pelaajat tuskin jatkavat Jokereissa liigapalkoilla. Suurimalla osalla liigatason kavereista lienee jo sopimus taskussa ensi kaudeksi eikä Jokerit voi U20 jengiäkään suoraan liigaan laittaa. Rahaakin pitäisi olla useampi miljoona, jotta homma olisi uskottavaa ja liigaosakkeeseenkin pitäisi löytyä pari miljoonaa. Sponsorit ovat nyt kaikonneet, moniko haluaa olla jatkossa yhteistyössä Jokereiden kanssa? Voihan sitä rahaa löytyä, en minä sitä kiellä, mutta kovasti olisi työtä edessä. Sitten vielä pitää löytää pelipaikka jos venäläiset ei anna seuran pelata Jaffalassa.

Mutta jos saavat asiat uskottavaan kuntoon niin mikäs siinä sitten, Liiga varmaan ottaa mielellään vastaan.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Miten nykypäivänä selität nuorelle sen, että ennen pelattiin Helsingissä paikallispelejä ja niihin oli lähes mahdotonta saada lippuja? Neljä matsia kauden aikana, liput myytiin lähes loppuun edellisen pelin päätyttyä. Et mitenkään. Ei niitä kiinnosta kuunnella miten asiat ennen oli. Se pitää kokea itse.
Sen takia itse olen valmis toivottamaan Jokerit tai millä nimellä joukkue sitten ikinä mahdollisesti liigaan paluun tekee, koska olen olen saanut kokea ja nähdä mitä paikallisvastustaja jääkiekossa saa aikaan niin pihapeleissä, koulussa tai työelämästä puhumattakaan. Olen saanut todella hyviä ystäviä. Ja kaikki vain sen takia, että kannatetaan jääkiekossa eri joukkuetta.
Minä ainakin haluan että nykyajan nuoret pääsisivät kokemaan sen saman fiiliksen, joka aikanaan vei minut mukanaan. Se riemu voiton tullessa, se sanoin kuvaamaton vitutus tappion tullessa. Se vaan pitää itse kokea, että sen ymmärtää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös