Tässä voi olla jotain perää. Itse olen 188cm pitkä. Monesti naiset ovat ihan suoraan sanoneet, että tämä on erittäin tärkeä asia.
Olen satunnaisesti kysellyt naisilta, minkä mittainen mies on ideaali ja vastaukset eivät varioi hirveän paljoa: vähintään se 180 pitää olla, ei kuitenkaan mikään kaksimetrinen.
Yllättävänkin moni on todennut, että jo joku 175cm pitkä mies on out of the question.
Näin se menee, ja on tätä tutkittukin eri kyselyissä. Eli senttipelistä on kyse. Toki voi elätellä harhakuvia siitä, että kyllä nainen sitten kiinnostuu miehen persoonasta kunhan tutustuu tähän lähemmin, vaikka mies ei olisikaan 190 cm pitkä ja raamikas, mutta sitä lähempää tutustumista ei yleensä koskaan tule.
Kuten Naisasiat-ketjussa mainitsinkin, niin miehet ovat sentään pääsääntöisesti päässeet eroon kivikautisesta luolamiesten naisihanteesta eli läskistä, leveälantioisesta
äitijumalatar-synnyttäjästä, koska nykyajan yhteiskunnassa puolison voi valita muillakin kriteereillä kuin sillä perusteella, että selviääkö nainen monista synnytyksistä ja onko nainen niin hyvälihainen, että vararavintoa on vyötäröllä.
Vielä kun naiset pääsisivät evoluution tikkailla samalle kehitysasteelle, jolloin parinvalinnan automaattinen kriteeri ei olisi uroksen keskimääräistä pidempi pituus ja massa, joka vaikuttaa siihen, kuka koirasten joukosta jaksaa metsästää mammuttia parhaiten. Tai no, onhan näitä muitakin kriteereitä, kuten lompakon paksuus, mutta se tietysti selviää vasta vähän myöhemmin.
En usko, että pitkät miehet tarkoituksellisesti vittuillakseen kertovat, kuinka helppoa se naisen iskeminen on ja kuinka pillua on tarjolla vaikka joka ilta - heillä on vain pituuden suoma perspektiiviharha tähän asiaan, eikä monelle ole ehkä tullut mieleenkään, että se hymy suupielissä tai ns. rento läppä eivät vaikuttaneet asiaan ollenkaan niin paljon kuin geneettiset ominaisuudet, joille ei mitään voi.
Sehän tästä nurinkurisen tekeekin, että pitkät naiset suht ymmärrettävästi hakevat keskimääräistä pidempiä miehiä, mutta niin tekevät keskipituiset ja tosiaan myös lyhyetkin naiset. Minäkin tiedän pareja, joissa nainen on noin 145-150 cm tanakka mannunkääpiö ja mies kaksimetrinen. Tämä epäsuhta vain tarkoittaa, että lyhyemmille kavereille ei jää paljon ns. jakovaraa.
Juu, olen keskimääräistä lyhyempi, eli siis ilmeisen katkerana tilitän.