Krapulaketju

  • 446 753
  • 1 745
Olen pettynyt. Eilen lauantaina olin juhlimassa pikkujoulukauden avajaisia. Join pohjiksi 12 pulloa olutta, kaksi Bacardi Breezeriä ja pari lasillista jollakin liköörillä terästettyä glögiä. Baarissa ehdin juoda kolme tai neljä isoa tuoppia, ennen kuin valomerkki iski.

Ja mitä helvettiä! Heräsin aamulla kymmeneltä, ja olo oli sellainen kun en olisi koskaan mitään ottanutkaan. Päätä ei särkenyt ja vatsakin pysyi ihan kiltisti aloillaan. Suussa ei maistunut paska. Pientä janoa oli havaittavissa, mutta sekin katosi muutaman maitolasillisen jälkeen.

Kyllä minulle yleensä jo tuollaisesta määrästä jonkin asteinen krapula tulee. Mitä helvettiä tässä on oikein tapahtumassa?
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Ojasta allikkoon, missä on mun kamera!

Eilen tuli sitten pitkästä aikaa raha tilanne siihen kuntoon että pääsi radalle, tottakai sillä rutinoituneella tavalla, ja kunto oli sen mukainen.
Päädyttiin Highlightiin, ja vastoin kaikkia tottumuksiani, olin sen verran huonossa kunnossa että "aamun" muistot eilisestä ovat;

- Kuumotin pelipitäjiä (Ruletti ja Blackjack)

- Tanssin korokkeella, ymmärtääkseni, ja tanssilattialla europoppia, joka ei todellakaan ole tapaistani.

- Etsin pöydillejätettyjä oluita, kun baksit loppuivat

Sellasta, ja koko päivä on mennyt koomassa kotona nukkuen ja vettä/appelssiini mehua siemaillen. Nyt pitäisi päästä nukkumaan ja unohtaa/ignoorata tulevat 'fläsärit'.

Kettu kuittaa..
 

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
birra darra

Viestin lähetti Oloneuvos
Tämä EI sitten ole vittuilua, olen ihan tosissani. Miten oluesta voi saada krapulan? Meikäläiseen tauti ei ole viimeiseen viiteentoista vuoteen iskenyt, eikä koskaan oluesta. Oikea vastaus ei ole ko. aineiden käytön vähäisyys.

Oikea vastaus on järisyttävän yksinkertainen.

1. Juot sitä paljon
2. Herätät pahennusta
3. Nukahdat
4. Heräät

A vot!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kankkunen kävi kylässä..

Eikö sitä ihminen ikinä opi?! Ensimmäinen adventtisunnuntai oli Eino-Miehelle infernaalinen kokemus. Miten voi elimistö lamaantua krapulassa niin pahasti, että desilitra juotua vettäkin lentää mahalaukusta mausteiden kera takaisin muutaman minuutin jälkeen ja huoneesta toiseen siirtyminen tapahtuu pääasiassa konttaamalla tai ryömimällä. No paranemisprosessi on jo onneksi hyvässä vauhdissa, onhan nyt jo sentään maanantai-ilta...
 
Viimeksi muokattu:

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Re: birra darra

Viestin lähetti hermano
Oikea vastaus on järisyttävän yksinkertainen.

1. Juot sitä paljon
2. Herätät pahennusta
3. Nukahdat
4. Heräät

A vot!

Ei se noin simppeliä ole. Vaikkapa veljet Senior ja Jet Ace ynnä muut meikäläisen tuntevat voivat todistaa, että ansaitsisin oman rivin kaikkien olutta valmistavien yritysten taseeseen. Määrästä ei asia todellakaan ole kiinni. Alkaa jo ketuttaa, kun kekkuliin ei tule sitten millään, toisaalta kenonenkin on melkoisen tuntematon käsite. ;)

Pahennusta en ole vielä onnistunut herättämään, rauhallinen kaveri kun olen. Nukahtaminen ja herääminenkin ovat toistaiseksi tapahtuneet kontrolloidusti ja vieläpä asiaan tarkoitetuissa paikoissa.

En siis edelleenkään ymmärrä tätä amatöörien koohotusta huonosta olosta muutaman illan (yhdestä en edes kehtaisi mainita) juhlimisen jälkeen, mutta siinäpähän sairastatte.
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Viestin lähetti Oloneuvos

Pahennusta en ole vielä onnistunut herättämään, rauhallinen kaveri kun olen. Nukahtaminen ja herääminenkin ovat toistaiseksi tapahtuneet kontrolloidusti ja vieläpä asiaan tarkoitetuissa paikoissa.

Jos et ole aiheuttanut ikuna pahennusta, et ole ikuna juonut kunnon perskännejä. Tätä tukee myös nämä kontrolloidut nukkumaanmenot. Jos tenutetaan oikein olan takaa, on nukkumaanmeno kaikkea muuta kuin kontrolloitua. Sama koskee myös heräämistä.

Johtopäätös:
Et ole koskaan juopotellut, niin kuin Suomi poika juopottelee; pahennusta aiheuttaen, sammuen ja heräten milloin mistäkin. Koska siis juot aina siveitä Keski-Eurooppa humaloita, et voikaan ikinä kokea kunnon krapulaa. Se, onko se sitten kokemisen arvoinen, onkin jo toinen asia.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Tapahtui eilen: dokaaminen meni ihan vaihteen vuoksi täysin överiksi.
Viiden aikaan aloittelin oluen merkeissä. Viis pulloa siinä ostin noin niinkun illan olutannokseksi, saunomismerkeissä ja sillee. Puol seiskan aikoihin mentiin sitten Alko-kauppaan. Ja mitä kummaa! Suljettu kuudelta. Paskempi homma. Joku sisällä ollu vaksi kävi vielä virnuilemassa meille. Noh, lähikaupasta iso lisälasti bissee, sillä oli mentävä.
Jossain vaiheessa sitä kaljan lipitystä pamahdin ihan holtittomaan humalatilaan. Baarissa tuli sitten heiluttua, sellaista normaalia muistinmenetyssettiä. Sulkemisaika tuli valitettavasti liian aikaisin, kuten aina. Siinä koitin kyytiä järkkäillä. Ei mittään järjestyny. Hmm, tuumasin että kävelen kotiin. Ajatushan oli täysi idioottimainen, miksi kävelisin kylmässä ja ah, niin tuulisessa Oulun yössä noin 7 kilometriä.
Aivan, en kävellytkään. Siirryin keskustassa asuvan kaverin luokse. Sinne tuli pari muutakin tyyppiä. Jatkotkin saatiin pystyyn, bacardicolan ja bissen voimin. Saunottiin, dokattiin, syötiinkin vissiin. Ei kai siinä.
Muut alkoivat jo vetäytyä yöpuulle siinä kuuden, seitsemän hujakoilla. Itsehän en tietenkään siihen sortunut. Sen sijaan laitoin saunan päälle, ja dokasin bisseä. Saunoin ihan sekavassa tilassa. Kello oli vähän vailla yhdeksän, kun älysin, että nythän pitää lähteä kotio. Hyökkäsin bussipysäkille, mutta pyhäaikataulut olivat vastassa. Istuskelin hetken pysäkille, ja aprikoin, jotta mitä tehä. Tunti ja 50 minuuttia tuntui kovin pitkältä ajalta istua kylmässä talviaamussa. Aprikoin pitkän tovin siinä, ja jopa niin ankarasti aprikoin, että meinasin sammahtaa siihen. Ryhtiliike tuli kuitenkin juuri ennen h-hetkeä, ja paukautin toisen kaverin luokse, ja sohvalle unta ottamaan.
Puoli kahden aikaan heräsin, ja aikani sarkastisesti krapulavittuiltuani kavereille, lähdin vihdoinkin dösälle. Ja pääsin kotiin.
Mutta mutta, joka perjantainen salibandy odotti vielä. Ja kaiken kukkuraksi vuoro alkoi jo kolmelta normaalin kellon viiden sijaan, ja oli puoli tuntia pitempi kuin normaalista. Makoilin siellä maalillani tuskissani, jotain välillä torjuenkin. Meinas muuten henki lähteä, huh huh.
Nyt olen onneksi jo kotona, ja söinkin jopa hieman. Mikäs tässä. Äh, pitäiskö ottaa loivaa. Taidan ottaa.

Ai niin. Tuon järjettömän dokaamisen ja tolkuttoman valvomisen ja salibandyn jälkeen on muuten KRAPULA!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tunnustus....

Tiedoksi kaikille nuorille juopoille: Kun te vanhenette, niin teistä tulee vanhoja juoppoja. Ja te ette ole oppineet mitään. Ainakin jos olette edes hiukan samanlaisia kuin meikis.

Eilen tuli juhlittua Suomen itsenäisyyttä kaveripiirissä. Joten ensin oli tarkoitukseni vaan hiukan nauttia olutta ja katsella kun muut ikäveikot rupeevat örvelöitsemään. Noh, eihän sitä menoa hullukaan kestä selvin päin katsella. Joten siirryin vodkaan. Shaken, not disturbed, vai miten se James Bond tilaa juomansa?

Sitten kun oli tarpeeksi monta oliivitonta votkamartinia mahassa/päässä, niin löysin itseni tanssilattialta "tanssimassa" öbaut 20-vuotta minua nuorempien naisten kanssa tätä nyt pinnalla olevaa Ketsuppi-biisiä. Ai ai, kun tunsi itsensä taas nuoreksi ja notkeaksi... tänään kun tilannetta ajattelee, niin adjektiivit/verbit eivät riitä kertomaan.

PS: Kuka muuten vielä väittää ettei Kylie Minoque ole seksikäs? Eihän sillä rintoja ole, mutta sääret alkavat kainaloista ja minä olen aina tykännyt pitkäsäärisistä naisista. Jaa että miten tämä liittyy aiheeseen? No siten, että voisin vannoa tanssineeni Kylien kanssa eilen Do The Locomotion-biisin... ja siitähän vasta krapulan saikin, näköjään.
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Itse kärsin yleensä aina järjettömistä krapuloista, mutta tänään ole on ehkä vain vähän nuutunut huolimatta eilisen kohtuullisesta viinankäytöstä(19 pulloa kepua + 1/2 pulloa vodkaa). Kokkailin siinä sitten aamuviidellä ennen nukkumaanmenoa spaghetti-carbonarat, joten päättelin, että se on uusi salainen aseeni krapulaa vastaan. Saa kokeilla.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eilen oli kunnon keitto,mutta kun aamulla heräilin ja aloin keräillä kamojani kaverin lattialta,en edes muistanut että olin ottanut aika reilusti Grönholmin kusta(Karjala),muistutuksena vain armoton jano ei muuta...huh
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti kettu666
Eilen oli kunnon keitto,mutta kun aamulla heräilin ja aloin keräillä kamojani kaverin lattialta,en edes muistanut että olin ottanut aika reilusti Grönholmin kusta(Karjala),muistutuksena vain armoton jano ei muuta...huh
Perskutarallaa!
Minäkin heräsin tänäaamuna lattialta, toisen omalta sellaiselta.

Mut ei, krapulaa ei sattunut kohdalleni. Ehkä tässä alkaa jo aikuistumaan ;)

Veden juonti(kai) auttoi.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Zetorissa matsin jälkeen vitutukseen kossuvissyä ja keskaria kovaan tahtiin ja aamulla laatoitushommiin. Klo 12 muija repi peitot ja tyynyt sängystä ja lähellä oli naisen lyöminen. Päivällä tukkuun kankkusessa ja tietysti muijalla ei ollut kassalla tarpeeksi rahaa ostoksiin, jono seisoi ja hiki valui. Autosta pamahti toinen lamppu ja joku urpo halusi haastaa kilpa-ajoon liikennevaloissa. Keskisormea vielä kerran.
Liskojen yö rulettaa.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Keskiviikkona lähdimme kaverin kanssa kaljakauppaan. Sitten olikin yhtäkkiä lauantai iltapäivä. Taisimme astua johonkin wormholeen tai johonkin kun torstai ja perjantai katosivat aika pitkälti jonnekkin. Se oli sekava viikko. Nyt ei enää ole huonokaan olo. Väsyttää vaan olla töissä. Tilin saldoa en edes uskalla tarkistaa. Koskahan sitä saa nollattua univelat kun lauantaina olisi tenttikin?
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Niin, no sehän tänään sitten on. Nimittäin krapulapäivä. Päähän ja silmiin sattuu, maha ei toimi, väsyttää ja ruoka ei maistu. Tiedätte varmaan fiiliksen.
 

Lynx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
....

Potkiaisten jälkeinen krapula meneillään.
Tappiin asti baarissa ja aamulla herättiin heittelemään kersoja karkeilla. Kamala horkka aamulla.
On muuten typerää juoda kaikkea mahdollista sekaisin.
Illalla penkkarijatkot...
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi helvetissä maailma kaatuu darrapäivinä niskaan?

Viimeisimpinä krapulakertoina olen huomannut helvetin saapuneen. En niinkään kärsi fyysisiä oireita kuten oksentelu jne, mutta minulla on kaameita PELKOTILOJA!
Pelkään että kissalle tapahtuu jotain kammottavaa, mokaan töissä pahasti tai että läheiset hylkäävät minut. Tämä kaikki pyörii mielessä vain krapulapäivisin ja on OIKEASTI ahdistavaa. Kaikkein pahin fiilis on yleensä junassa, välillä Helsinki - Tampere. Tuntuu että koko juna vittuilee mulle :o
Kaupan päälle muistelen tehneeni asioita joita en ole edes tehnyt, tyyliin "kusin sinne bussipysäkille pomon katsoessa vierestä" jne :(

Pitääkö juominen lopettaa kokonaan vai menenkö terapeutille?
 
K

kangaroo

Jos näet oman viestisi tuplana niin lopeta juominen :D

Siihen mitään terapeutteja tarvita, rahastavat vaan siitä, että käskevät lopettamaan. Sen voi tehdä itsekin. Pidä tuollainen 3 kk tauko aluksi ja mieti sitten, tekeekö mieli aloittaa uudelleen. Pelkotilat ja harhat häipyvät viikossa tai parissa.

Itse olen ollut nyt 4 kk vesilinjalla, mutta taidan kyllä aloittaa kupittelun uudelleen ihan lähiaikoina, kun on tuo risteilykin edessä. Varmaan ensimmäinen krapula vituttaa eniten, mutta meneehän se ohi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Voiko miehellä olla äidinvaistoja?

Kaverini tuli tänne katsomaan Suomi-Ukraina -peliä. Peli katsottiin luonnollisesti asiaankuuluvien kisajuomien kera, ja pelin päätyttyä jatkoimme kisajuomien nauttimista EA Sportsin tuotteiden ääressä sekä saunassa.

Jokin aika sitten kaverini ilmoitti, että hänelle tuli henkilökohtainen valomerkki. Kuvittelin hänen lähtevän kotiinsa, mutta hän marssikin olohuoneeseeni ja sammui välittömästi sohvalle.

Käytyäni parvekkeella röökillä (palelemassa) havaisitsin kaverini sohvalla sikiöasennossa. Minuun iski hirvittävä äidinvaisto, joten kaivoin kaapista viltin, ja peittelin kaverini.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Vasta

Vastaan kop etukäteen, että olen aamulla kun herrääm helevetinmoisessa krapulassa, mutta ei siinä hittoikaan hyvä meininki.
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Re: Vasta

Viestin lähetti Bigreds.
Vastaan kop etukäteen, että olen aamulla kun herrääm helevetinmoisessa krapulassa, mutta ei siinä hittoikaan hyvä meininki.

No niin, alkaa olla ohi tämä keskiviikon ja sunnuntain välinen yö.
Kohmeloa jos jonkinmoista, mutta nyt täytyy alkaa keräämään itseään huomiseen arkeen... vai ottasko vielä yhden krapulakaljan?

Kyl kai tää tästä...
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: Miksi helvetissä maailma kaatuu darrapäivinä niskaan?

Viestin lähetti bisnesman
Viimeisimpinä krapulakertoina olen huomannut helvetin saapuneen. En niinkään kärsi fyysisiä oireita kuten oksentelu jne, mutta minulla on kaameita PELKOTILOJA!
Pelkään että kissalle tapahtuu jotain kammottavaa, mokaan töissä pahasti tai että läheiset hylkäävät minut. Tämä kaikki pyörii mielessä vain krapulapäivisin ja on OIKEASTI ahdistavaa. Kaikkein pahin fiilis on yleensä junassa, välillä Helsinki - Tampere. Tuntuu että koko juna vittuilee mulle :o
Kaupan päälle muistelen tehneeni asioita joita en ole edes tehnyt, tyyliin "kusin sinne bussipysäkille pomon katsoessa vierestä" jne :(

Pitääkö juominen lopettaa kokonaan vai menenkö terapeutille?

Kuin suoraan omasta maailmastani. Ennen sentään krapula oli krapula, jolloin päätä jomotti niin perkeleesti ja saattoi välillä olla huonokin olo. Nykyään kehiin ovat astuneet nuo pelkotilat. Kavereiden kanssa olemme vasta viime aikoina heränneet tähän karmeaan todellisuuteen. Kukaan, kuka ei ole niitä kokenut henkilökohtaisesti, ei voi tajuta miltä ne tuntuvat. Jokaisen sekunnin pelkotiloissa voisi vaihtaa viikkoon oksentelua ja kuukauden päänsärkyyn.

Pelkotilojen saapumista edesauttaa merkittävästi juomapäivien kasvaminen. Kaksi peräkkäistä ryyppypäivää kunnolla hoidettuna aiheuttaa jo jonkinlaiset pelkotilat, mutta tästä eteenpäin päivien lisääntyessä "tilat" on varma nakki. Olen monesti miettinyt, että osa juopoista jatkaa putkeaan vain sen takia, että pelkotilat tykyttävät jo takaraivossa ja niitä on pakko päästä karkuun.

Kun pelkotilat on käynnissä niin kukaan täysijärkinen ei lähde ulos, saatikka sitten junaan tms. ;) Tai sitten kyseessä on todella uhkarohkea hemmo/lady.

Olen tässä vapun jälkimainingeissa odotellut pelkotiloja, mutta eivät ole jostaan syystä ilmaantuneet. Ihmettelen, että mitä on tehty oikein. Kaikki tsäänssit olisi kyllä ollut.

Liskojenyöt sun muut ovat todella köykäistä kamaa näitä keskellä kirkasta päivää iskevien elämää suurempien pelkotilojen edessä.

P.S. Onkohan mun päästä katkeamassa verisuoni, kun vasemmassa otsalohkossa on niin outo tunne...
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ýlös (ei liian nopeasti)

Darra. Firman bileet Itämerella takana, hyvä jurri ja nyt huolellinen darra. Onneksi alkoholittomia nesteitä ja roskaruokaa on saatavilla runsaasti.

Alan pikkuhiljaa olla sitä mieltä, että ihminen ON eläin kun ei pysty ajattelemaan ja oppimaan virheistään. Onhan nämä tuubat ja kankkuset nähty jo moneen kertaan.

Uuh, firma tarjoaisi alkoholia&ruokaa pronssipelissä sen minkä jaksaa...pystyäkö kykenemään? (Jees, huonoa suomea, tiedän.)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Ýlös (ei liian nopeasti)

Viestin lähetti Iceman
, hyvä jurri ja nyt huolellinen darra.




Sulla mikään darra ole, kun pystyt näppäimistöä takomaan. Kunnon Kankkusessa ei löydä edes tietokonetta. Niin, ja oliko edes kunnon jurri? Kunnon Jurrin jälkeen ei voi edes MUISTAA, että oliko hauskaa vai jotakin muuta.

Tässä vaiheessa pitää ottaa esiin termi "Susikrapula". Loistava näyttelijä Esko Nikkari kertoi tuosta olotilasta tarkemmin elokuvassa Rentun Ruusu.
Juttu meni jotensakin näin:

- Heräät aamulla kaameassa jysärissä tuntemattomassa huoneessa ja tuntemattoman ämmän viereltä. Se naisenkuvatus kuorsaa nenäkarvat lepattaen selällään siinä sinun toisen käsivartesi päällä. Et saa kättäsi millään vedettyä pois tuon kamalalta haisevan matamin alta, joten teet sen minkä Miehen Pitää Tehdä. Tuossa tilanteessa Mies tekee saman kuin susi astuttuaan vahingossa susirautoihin - susi tajuaa ettei se saa millään kinttuaan raudoista irti, niinpä se järsii oman jalkansa POIKKI päästäkseen karkuun... tätä sovelletaan tuohon tiettyyn krapulaheräämiseenkin - mies tuossa tilanteessa tekee vaikka "sudet", kunhan se hirvitys siinä sängyssä ei heräisi! Se on susikrapula se.

PS: Suosittelen Irwin Goodmanista kertovaa elokuvaa Rentun Ruusu
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Re: Re: Ýlös (ei liian nopeasti)

Viestin lähetti Predator
Sulla mikään darra ole, kun pystyt näppäimistöä takomaan. Kunnon Kankkusessa ei löydä edes tietokonetta. Niin, ja oliko edes kunnon jurri? Kunnon Jurrin jälkeen ei voi edes MUISTAA, että oliko hauskaa vai jotakin muuta.

Jaahas! Ja taas Mr Darra himself vauhdissa! Pitääkö sitä nyt joka käänteessä mainostaa tällaisille krapulaa tuntemattomille?!

On se niin väärin, ettei tuo amatöörien tauti iske meikäläiseen ollenkaan. Oikeastaan olisi kiva (???) joskus kokea oikein kunnon malaria, että tietäisi, mistä poikaset ja muuten vaan alaa tuntemattomat sopertavat. Veli Jet-Ace on sitten vissiin väsätty samasta puusta kuin meikäläinen, kun on jäänyt tuo kansantauti tuntemattomaksi. Pöh!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös