Korvani bongasivat juuri pihassa palokärjen laulun ja hetken silmäilyn jälkeen löysin myös itse linnun ison pihamännyn kyljestä. On komea otus, ei tekisi mieli ottaa tämän nokasta osumaa.
Kylläpä muuten omat kissani kiinnostui tuosta palokärjen laulusta. Naurattaa.Korvani bongasivat juuri pihassa palokärjen laulun ja hetken silmäilyn jälkeen löysin myös itse linnun ison pihamännyn kyljestä. On komea otus, ei tekisi mieli ottaa tämän nokasta osumaa.
Kylläpä muuten omat kissani kiinnostui tuosta palokärjen laulusta. Naurattaa.
Jos ilmeet voisi kertoa: "mikä helvetti tuo on ja missä se on? "
Hyvää virikettä noille ihanille wanhoille rouville.
Noita minäkin olen seuraillut. Isot massat on kyllä ollut liikkeellä. Auroja toisensa perään...Mökillä on saanut tässä viimeisen reilun tunnin aikana ihailla komeaa kurkien muuttoa. Isojakin auroja valuu tiuhaan tahtiin ihan läheltä.
Voiko olla huuhkaja? Se on meinaan melkoinen peto ja kissa menee suupalana.
Siilejä on nyt liikenteessä paljon. Bongasin yhden viimeksi aamuyöllä kipittämässä kaupungin katuja. Samoihin aikoihin näin viimeksi myös rusakon.
Mikähän elukka käy syksyisin kätkemässä mökillä sänkyyn tammenterhoja? Terhot on siististi tyynyn tai peiton alla kasassa, ja mitään ulostetta tms ei näy.
Orava tietysti tekee jemmoja, mutta luulin että vain maastoon ja en ole oravaa saaressa koskaan nähnyt (voi toki olla). Muita vaihtoehtoja?
Edit: kennoja->jemmoja.
No sehän se taitaa olla. Hämää vaan tuo ettei hiirenpaskaa ole missään mutta ilmeisen siisti vieras tämä. Vaikuttaa mutenkin ihan symppikseltä otukselta. Kotona oli joskus isokorvainen hiiri joka piti kissoja suorastaan pilkkanaan kurkkien milloin minkäkin kaapin takaa, se oli varmaankin metsähiiri myös.Metsähiiret tekevät ruokavarastojemmoja talven varalle kylmillään oleviin kesä-/asuinrakennuksiin. Vahva veikkaus tälle.
Fasaanit on kyllä täysiä kyrpiä. Voisi ampua ne kaikki. Harjoitti enemmän kuin vähän kun pihapiirissä niitä asui. Sitten pelästyivät vähän kaikkea ja lähtivät lentoon huutaen. Koita siinä rentoutua.Tänään fasaani säikäytti minut ja minä fasaanin kävellessäni omakotitaloalueella. Yhtäkkiä omakotitalon piha-aidan toiselta puolen lähti "kääk-kääk-kääk" ääntä pitävä iso koirasfasaani. Melkein lensi päähäni, kun niin hitaasti otti korkeutta tuo iso lintu. Pelästyin ihan kympillä siitä äänestä ja näystä :D
Piippuun oli lentänyt linnunpoikanen. Nuohooja sai poikasen hengissä yläkautta pois ja lintu lensi tiehensä.
Keskuspuistossa (Helsinki, ei New York) on peuroja. Yksi tepasteli kuntoradalla kun ihmisiä oli aika monta kymmenen metrin päässä, toinen oli sentään pusikossa. Kolmas oli sitten epäilemättä näkymättömissä. Ketun olen nähnyt olumppiastadionin vieressä.