Koska sait ekan kerran "eks tiä"?

  • 48 955
  • 259

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Diamond

Seksi on liian usein vain omien halujensa tyydyttämistä eikä siitä välitetä miltä kumppanista tuntuu. Itsekästä touhua ja pelkkää tasaista jumputusta jossa ei oo mitään tunteita mukana. En voi edes kuvitella harrastavani jotain tunteetonta seksiä. Vain sellaisen kanssa jota todella rakastaa ja jonka kanssa saattaa olla yhteinen tulevaisuus edessä.

Minäkään en voi kuvitella harrastavani tunteetonta seksiä. Ainakaan tähän asti ei ole vielä houkutellut vaan kyseessä on aina ollut suhde tai muunlainen viritelmä.

Sitä minä en vain täysin sulata, että seksikeskusteluun liittyy aina tämä itsekkyys-näkökulma. Onko asia todellakin niin, että ihmiset ovat itsekkäitä tämänkin asian suhteen? Seksi on yksi niistä asioista, joihin tarvitaan pääsääntöisesti kaksi ihmistä, jotka yhdessä tuon seikkailun käyvät. Järjellä ajatelleen itsekkäiden ihmisten kumppaneissa on pahasti vikaa mikäli annetaan epätyydyttävän tilanteen jatkua.
 

Mace

Jäsen
Huomautettakoon vielä, että vaikka olenkin ollut hivenen eri mieltä muutamien aiempien kirjoittajien kanssa, en itse kuulu siihen ryhmään, jonka periaatteena on säästää itseään avioliittoon. Seksi on kuitenkin minulle parisuhteeseen kuuluva asia, ja parisuhteeseen yleensäkin suhtaudun hyvin "vakavasti" eli en halua lähteä suhteeseen ellen ole tosissani. Tämän vuoksi myöskään "yhden illan tuttavuudet" eivät ole minun juttuni.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että asia on jokaisen itsensä päätettävissä ja ensisuhde voi toimia siinä missä muutkin suhteet. Kyse on ihmisistä ja heidän tunteistaan, ei suhteiden tai seksinkokemusten määrästä. Näin ainakin itse asian näen.
 

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Mua alettiin näköjään pommittaan kysymyksillä. No kaikkiin riittää vastaukseksi se että tällaiset ovat periaatteeni seksin suhteen enkä niitä nyt jaksa alkaa sen paremmin selittelemään.

Mutta tarkoitukseni ei kuitenkaan ole tuomita ketään sillä myös mun puolesta jokainen saa toimia tässäkin asiassa niin kuin itse haluaa koska se todellakin on jokaisen oma asia. Oma näkökantani vaan on hieman eriävä kuin monen muun ja saatankin kuulostaa jotenkin omituiselta. Ehkä mä sitä vähän oonkin. :)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä vaan vähän lisään tähän (varmuuden vuoksi) vielä että itselläni ei ole mitään vanhoillista käsitystä siitä että kuksiminen pitäisi jättää avioliittoon tai niin eespäin... Minun puolestani ihmiset peuhatkoon niin nuorena ja niin aikaisin kuin itse sen tilanteen parhaimmaksi näkee. Minulla ei ole varaa arvostella ketään omista asioistaan.

Eli nyt siis tahdon korostaa että sellaisetkin henkilöt jotka suhteellisen korkealla iällä vielä "säästelevät" panoksiaan, eivät välttämättä ole minkään vanhakantaisen tavan lipunkantajia. Ainakaan allekirjoittanut ei ole... =)
Seksin harrastaminen ja saaminenkin voi olla monen asian summa.

Kuitenkin, katselen asiaa kaikesta huolimatta kärsivällisten lasien läpi ja "oikean" hetken koittaessa ehkä sitten juon "Graalin maljasta." ;)
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ted Raikas

Seksin harrastaminen ja saaminenkin voi olla monen asian summa.

Antamisesta ja saamisesta tuli mieleeni episodi, kun olimme kaverien kanssa Mikadossa (jossa tunnetusti on siis väkevästi hurkkeja, oma huom.), niin sain eräälle virolaistarjokkaalle luun kurkkuun seuraavalla tavalla:

tytsy: ''hyvä seksi seitsemänsataa?'', johon minä näppäränä:

Nouse vähän, tonnin kun annat, niin lähetään!:rolleyes:
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti sampio
Kumpi muuten vaatii parempia rakastajan taitoja; pitää yksi nainen tyytyväisenä koko elämänsä ajan vai vaihtaa naista joka viikonloppu?
Kunnioitan valintaanne, mutta kysymyksen asettelu ontuu. Onko vaikeampi pitää tyytyväisenä nainen joka ei ole ollut kenenkään muun kanssa, vai sellainen joka on koeajanut Lamborghiniä?
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti dana77

Kunnioitan valintaanne, mutta kysymyksen asettelu ontuu. Onko vaikeampi pitää tyytyväisenä nainen joka ei ole ollut kenenkään muun kanssa, vai sellainen joka on koeajanut Lamborghiniä?



Hyvä kysymys Dana, johon vastaan, että vaikeinta on pitää yhtä naista, joka on aikaisemmin saanut kokeilla Lamborghiniä, koko loppuelämän tyytyväisenä.

:)
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti sampio
Kumpi muuten vaatii parempia rakastajan taitoja; pitää yksi nainen tyytyväisenä koko elämänsä ajan vai vaihtaa naista joka viikonloppu?
Tämä on vaikea kysymys - ja helppo. Ensinnäkin on todella vaikea vaihtaa naista joka viikonloppu. Harvalla miehellä riittää siihen kunto ja aika, varsinkin silloin kun on paljon lätkää kinthalla:D
Mutta taas toisaalta - joka mies pystyy pitämään omansa tyytyväisenä ja tiukan paikan tullen vaikka koko elämänsä, mutta pidäpäs tyytyväisenä joka nainen jonka tapaat!! Naisiahan on niin paljon erilaisia. Yksi antaa sinulle itsellesi ensin selkään ja huutaa sen jälkeen: "Tule Antero, tule"!, kun taas toinen itkee ja kertoo ettei pysty, koska on vielä Heikin joka päiväinen rassaus tuoreessa muistissa.
 

toniy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,
San Jose Sharks.
Ikää on nyt 19 ja eka kerta vielä kokematta.
Mutta hyvää kannattaa odottaa:D
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Toinen tarina,

Olin juuri täyttänyt 18 ekalla kerralla, kokemukset ovat jääneet tähän yhteen naiseen, ei kylläkään yhteen kertaan. Ensi vuonna on hopeahääpäivä, ei kaduta.

t. Hanu
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, pantu on!

Suoritin tuon ensipartnerini kaukaisiin galakseihin singonneen lihaisan rakkauden osoitukseni vappuna Lintsin kaltseilla vuonna -79. Olin tuolloin 15 v. Kaunis kiitos siitä sinulle Muru, nämä lukuisat vuodetkaan eivät ole kyenneet himmentämään tuon
unohtumattoman hetkemme vaikkivoipaista kauneutta...

Tai no, itse ainakin perustan nykyisen ajanlaskuni pistämättömänä panomiehenä juuri tuohon nimenomaiseen aktiin. Asian tekee toisaalta tulkinnanvaraiseksi se, että muistan tuon tuiki tuntemattomaksi jääneen homssun, sanottakoon häntä nyt vaikka Muruksi, epäilleen halveksuvaan sävyyn, josko tuo kerkeä veitikkani edes sisäänsä varsinaisesti ennätti. Moiselle panettelulle minun oli kyllä vaikea antaa minkäänlaista painoarvoa, sillä olin aivan varmasti aistivinani neitseellisellä pilin kärjelläni jonkinlaista karkeahkoa pehkua, jonka lomassa nuljahteli jotain iljanteisia lihanrutaleita. Murjaisin niitä vasten parikolme tihverää työntöä ja tunsin hepistäni heruvan muutaman tehotipan. Könysin ähkäisten ylös ja muljautin ryönäytyneen jorman pöksyihin. Ilmiselvä pano, ja pulinat pois!

Juohtuipa vaan mieleeni...
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Pääseekö 22 v. ja 9kk ennätystenkirjoihin?

Joo näin pääsi käymään.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No, ei se nyt ihan niinkään ole, että itsensä säästäminen johtaisi yksiselitteisesti lähetyssaarnaaja-asentoon, ja ennen pitkää vihreämmän ruohon nuuhkimiseen. Seksissä on hauskaa se, että sitä voi opetella vaimon kanssa yhdessä. Miks helvetissä siihen tarvitaan lauma naisia?
En ole sitä mieltä, että seksiä ei pitäisi harrastaa ennen avioliittoa tai vain yhden ihmisen kanssa. Olen sitä mieltä, että joka kerta sen toivoisi tapahtuvan rakkaan ihmisen kanssa. En löydä juovuksissa tai selvin päin harrastetun irtoseksin funktiota. Itse asiassa, ajattelen, että liika itsensä jakeleminen ja "rakkaudentunteeton" seksi tuo myöhemmin vaikeuksia mukanaan. Parisuhteeseen se saattaa heijastua esimerkiksi mustasukkaisuutena tai muutoin vaikeina kriiseinä. Vai kuinka moni kertoilee illan hekumaksi aikaisemmista seksisuhteistaan? Parisuhdetta voisi koettaa vaaliakin, jo etukäteen. Ettei tarvitse jälki käteen ihmetellä toisen tai omaa mustasukkaisuutta tai epäluuloa.
Jos kuitenkin on mahdollista, että aikaisemmat siellätäällä köyrimiset eivät vaikuta vakituiseen parisuhteeseen, niin sehän on vain hyvä asia! Kannattaa kuitenkin olla itselleen rehellinen. Jos aikaisemmat köyrimiset eivät haittaa, miksi partnerin nykyiset seksisuhteet muihin haittaisivat? Jos välillä täytyy vain purkaa paineitaan, niin miksi ihmeessä olla mustasukkainen?? Sehän on vain luonnollista ja kuuluu elämään, että pannaan, kun siltä tuntuu. Mitä näitä miettimään?! Sitä vain kuitenkin kysyn, että mistä parisuhde sitten koostuu, jos ei luottamuksesta ja omistautumisesta? Yhteisistä laskupinoista ja lainoista? Tätä juuri tarkoitan; koska vakisuhteessa yhteiseloa rasittaa arjen harmaat ja tympeätkin asiat, olisi erittäin tärkeää, että kahden ihmisen välillä olisi jotain varjeltua (ei välttämättä koskemattomuutta), joka puhkeaa kukkaansa rakkaudesta (runollista, eikö totta!:)). Elämä on tylyä, se vaatii vastapainoksi kauneutta ja turvallisuudentunnetta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pääseekö 22 v. ja 9kk ennätystenkirjoihin?

Joo näin pääsi käymään.

En nyt tiedä mitä tarkoitat arvon Hamraan, mutta oli asia niin että olet köyräissyt tahi et, niin minä olen yhä köyräisemättömien ennätyksen haltija ainakin tällä palstalla. :D
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Avataan pitkällisen harkinnan jälkeen sanainen arkku.

Ensinnä vastaus kysymykseen. Ikää oli 18 ja paikka silloisen tyttöystävän huone. Kaikki meni juuri kuten Suosikin lääkärisetä on innokkaita teinejä opastanut läpi vuosien - ennen itse actionia oltiin seurusteltu jo muutama kuukausi, tutustuttu kunnolla toisiimme ja puhuttu asioista. Eikä oltu kännissä ja huolehdittiin ehkäisystä.

Ennen tätä olin kahden eri tytön kanssa päässyt melkein tähän pisteeseen, mutta viime hetkellä jokin keskeytti toiminnan (vääräleuoille tiedoksi, ettei kyse ollut fysiikastani) eikä toista yritystä sitten koskaan tullut, kun ei näihin tapauksiin ollut sen kummempaa kiinnostusta. Jälkeenpäin ajatellen voi olla parempikin näin, kyse on kuitenkin kohtuullisen merkittävästä asiasta ihmiselämässä eikä tullut koettua sitä kenen tahansa yhden illan säädön kanssa.

Edellämainitun seurustelusuhteen päättymisen jälkeen olen hankkinut muutaman kokemuksen yhden yön jutuista, mutta näiden pohjalta voin allekirjoittaa muutaman edelläpuhuneen mielipiteen siitä, että seksi kuuluu pääasiassa parisuhteeseen. Ehkä kohdalle sattui vain huonoja partnereita tai muuten asiat eivät olleet niin kuin pitäisi, mutta häävejä muistoja ei noista jäänyt vaan pelkästään tyhjä olo.

Joskus olen pohdiskellut myös seksin ja avioliiton suhdetta. Omaa logiikkaani vastaan sotii se, että ihminen tulee sukukypsäksi ja hormonit alkavat pyöriä jossain 13 ikävuoden kieppeillä, mutta avioliitto solmitaan yleensä vasta aikaisintaan kymmenkunta vuotta myöhemmin. Jos tässä kaikki edelleen menee niin kuin on tarkoitettu, on vähän outoa että ensimmäiset kymmenen vuotta pitäisi kärvistellä viettiään kieltäen ennen kuin sitä on lupa toteuttaa. Yleensä luonnossa on kaikki hyvinkin loogista, miksi ihminen sitten tulee fyysisesti valmiiksi suvunjatkamiseen kymmenenkin vuotta ennen kuin hän on henkisesti valmis luomaan tarpeeksi turvallisen kasvuympäristön jälkeläisilleen?
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti FourForty

Omaa logiikkaani vastaan sotii se, että ihminen tulee sukukypsäksi ja hormonit alkavat pyöriä jossain 13 ikävuoden kieppeillä, mutta avioliitto solmitaan yleensä vasta aikaisintaan kymmenkunta vuotta myöhemmin. Jos tässä kaikki edelleen menee niin kuin on tarkoitettu, on vähän outoa että ensimmäiset kymmenen vuotta pitäisi kärvistellä viettiään kieltäen ennen kuin sitä on lupa toteuttaa. Yleensä luonnossa on kaikki hyvinkin loogista, miksi ihminen sitten tulee fyysisesti valmiiksi suvunjatkamiseen kymmenenkin vuotta ennen kuin hän on henkisesti valmis luomaan tarpeeksi turvallisen kasvuympäristön jälkeläisilleen?

Eiköhän tässä ole pointtina se, että eläimille suvunjatkaminen on vaistonvaraista ja taistelua olemassaolosta. On myös käsite eläimen ikä ja ihmisen ikä, esim. "meidän musti on nyt ihmisen iässä 35", vaikka tosiasiassa koira olisikin viisi x 365:n päivän ikäinen (luvut omia arvailuja).

Miksi ensimmäiset 10-vuotta pitäisi kärvistellä? Islamilaisissa maissa solmitaan avioliittoja hyvinkin nuorena, eikä kukaan ole kieltänyt seksiä kahden väh. 16-vuotiaan välillä Suomessa.
Eläimet eivät myöskään tietämykseni mukaan harrasta seksiä seksuaalisen kanssakäymisen ja nautinnon takia, vaan lähes pelkästään lisääntymistarkoituksessa (olkoonkin, että olen nähnyt luontodokumenttia runkkaavista apinoista, mutta ei siitä nyt sen enempää).
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Ande


Eiköhän tässä ole pointtina se, että eläimille suvunjatkaminen on vaistonvaraista ja taistelua olemassaolosta.
Eläimet eivät myöskään tietämykseni mukaan harrasta seksiä seksuaalisen kanssakäymisen ja nautinnon takia, vaan lähes pelkästään lisääntymistarkoituksessa (olkoonkin, että olen nähnyt luontodokumenttia runkkaavista apinoista, mutta ei siitä nyt sen enempää).
Voisikohan se olla totta? Luulisi että myös eläimillä täytyy olla viettinsä. Täytyyhän myös niitä joku vetää hommaan. Samahan se on meillä ihmisillä. Jos se ei tekisi termostaattia, niin kuka sinne menisi kaivelemaan?

Ei, kyllä se on toosa joka vetää myös eläimiä. Eivät ne varmaan edes tiedä että tuloksena on jälkeläisiä.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Taisin olla 15 kesäinen silloin. Tarkemmat yksityiskohdat jätän kertomatta. Sen jälkeen sitä onkin tullut harrastettua ahkerasti.
Joku sanoi täällä suurinpiirtein tyyliin, että "yliarvostettua hommaa". En ehkä sanoisi niinkään, mutta onhan se totta, että kun noin 99% maamme miehistä puhuu 99% päivästä seksistä, niin jotakin yliarvostuksen piirteitä siinä on. Varsinkin joidenkin "teinien" jutut ovat naurettavia. Itse pidän seksiä varsin mukavana ajanvietteenä ja harrastankin sitä mielelläni, mutta en pidä sitä mitenkään niin jumalaisena tai kaikki kaikessa olevana asiana kuin suurinpiirtein kaikki miehet. Eli ei tuo yliarvostus-juttu mitään täyttä paskaa ole. Ei silloinkaan kaikki ole hyvin, jos miehen ja naisen suhteen pohjana on pelkkä seksi. Paras asia on toimiva parisuhde, jossa seksi on enintään satunnainen tapa viettää yhteistä aikaa.
No okei, ehkä olen tylsä ihminen.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ikää oli 16 v ja paikkana ruotsin laiva. Kumppani ei ollut vakituinen. Satunnaisia oli sittemmin paljon ja nyt olen onnellisesti ja uskollisesti naimisissa. Ei tarvitse pelätä, että alkaisi 50-vuotiaana tuntumaan, että olisi joku vaihe jäänyt välistä. Hienoja asioita.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ääh, anteeksi tiukkapipoisuuteni tähän kysymykseen, mutta mitä hienoa siinä on, että jotkut pääsevät elvistelemään, että kassit tyhjenivät johonkin muijaan jo 13-vuotiaana? Tai toisin päin, että jotkut saavat ihmetystä siitä hyvästä, että ovat vielä 30-vuotiaana koskemattomia? Itse en ota suuntaan enkä toiseen kantaa, kummallakin ryhmällä on plussansa ja miinuksena, joten olen asian suhteen neutraali. Yleisesti ottaen seksielämällä kehuskelu julkisella foorumilla on mielestäni jotenkin inhottavaa. Ei minua kiinnosta tietää, mitä siellä herra X:n tai neiti Y:n makuuhuoneessa tapahtuu, kuinka usein ja missä asennossa. Yksityinen asia jokaiselle, ainakin minulle. Sori vaan.

Itse en rupea tässä mitään rehvastelemaan, enkä peruuttelemaan, joten vastaukseni on poliittinen: "no comments".
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
19-vuotias olen ja vielä koskematon ja aion olla avioliittoon asti.

Meidän luokalle annettiin ainakin yläasteella oikein perusteellista seksivalistusta, sukupuolielimien osista lähtien. Luokanvalvojana oli hieman räväkkä biologianope, joka piirrätytti jokaisella A4-kokoiset kuvat niin peniksestä ja kiveksistä kuin emättimestäkin. Muutenkin asioista keskusteltiin.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Muistaakseni 16-vuotiaana, silloisen vakituisen kanssa. Naisen/tytön anatomian opiskelut olivat jo jonkinlaisessa hallinnassa, naisen psykologian opiskelut ovat kyllä vieläkin vaiheessa...

Yhden yön suhteet? Eivät ole mun juttuja - niiden naisten suhteen, joiden kanssa sänkyyn haluan, en haluaisi lopettaa yhteen yöhön. Minusta on mukava tehdä "tutkimusretkiä" pidemmänkin aikaa eikä mikään voita yhteisiä aamuhetkiä ja hyvän olon tunnetta... Suhteissa minulla ei ole tähän päivään mennessä ollut kiire sänkyyn ja ihan hyvin on ehtinyt. Hoppu ei mielestäni ole hyväksi, ei ensikokemuksen hankkimisessa, ei sänkyyn hyppäämisessä uudessa suhteessa eikä itse seksin harrastamisessa.

Naiset ja seksi: Edellinen tyttökaverini sanoi muutamaan otteeseen jotakuinkin näin: "Nyt tarvis saada jotain sisälle ja ÄKKIÄ!" - Loppujen lopuksi taitaa meillä miehillä ja naisilla olla yllättävänkin samankaltaisia tuntemuksia, kunhan vain ensin on riisuttu erilaista henkistä painolastia ympäriltä... Ja rehellisesti puhuen, harva asia kohottaa miehen itsetuntoa enemmän kuin himosta kiermurteleva nainen :-)

Onko seksi yliarvostettua? Varmasti riippuu vähän katsantokulmasta. OK, onhan se hienoa, upeaa yms., mutta ehkä sitä toitotetaan turhan paljon. Kyllä elämässä on muutakin kuin seksi. Vaikkapa jääkiekko, ainahan tiukka matsi huonon seksin voittaa :-)
 

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ekalla kerralla olin 15-vuotias ja sen jälkeen on tullutkin harrastettua enemmän ja vähemmän säännöllisesti... Nykysin riittää ihan se oma kulta mutta nuorempana oli kiva "vähä kokeilla".
 

PIHLIS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo BLUES, Kärpät
humalassa tuli sähellettyä jos milloinki paikallisessa nuorisodiskossa Pohjanmaalla, mutta sellaista en laske.
Ensimmäinen maininna arvoinen, ja ikää oli 18v. just kortin saanut.
Olin kaverille kuskina naapuri kaupungissa ja lähdettiin jalkapatikassa kiertelemään. Vastaan tuli 15v tyttö (hyi minua) joka söi suklaapatukkaa, kysäisin ohimennen jos mulleki liikenis. Siinä sitte juteltiin ja syötiin suklaatia (kaveri kysy kans, mutta ei saanu mitään ;)). Yöllä lähdettin ajamaan takasi kotiinpäin (tyttö kyydillä kans). Tyttö asui puolessamatkassa, mutta vein ensin kaverin kotiin ja palasin takas viemään tyttöä. Tyttö esitteli kotinsa ja viimeisenä oman sängyn :D
Tästä on jo aikaa, tais olla 1986.

Terveisiä vaan Ylivieskaan :p
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
22 vuotta ja 11 kuukautta.

Ei ole pienintäkään kiirettä. Jos ei tule vastaan naispuolista henkilöä, joka on älyllisesti David Kelleyn ja Oliver Stonen tasoa, niin tuskinpa tämä lapsi menettää neitsyyttään koskaan. Sen verran radikaaleja sitä tulee oltua. Pidetään lippu korkealla toverit!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös