Koska sait ekan kerran "eks tiä"?

  • 48 955
  • 259

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Vale, emävale, tilasto

Viestin lähetti FourForty
Muistan lukeneeni, että parantunut elintaso on aikaistanut murrosikää 1900-luvulla ja tahti oli yllättävän nopea - tyyliin murrosikä alkaa keskimäärin vuotta aikaisemmin nykyään kuin 30-40 vuotta sitten. Ihan tarkkaa lukemaa en valitettavasti muista. Tämän myötä en kuitenkaan osaa ihan kaikkea tätä lasten varhaista kehitystä kauhistella tai pitää luonnottomana, koska onhan se nyt mielestäni aika selvää että jos hormonit alkavat pyöriä nuorempana niin kiinnostus seksiinkin syntyy aiemmin, vaikka se vanhemmista sukupolvista saattaakin tuntua luonnottomalta.

Muistan lukeneeni tästä samasta asiasta - jos siis viittaat tutkimuksiin, joiden mukaan naisilla kuukautiset alkavat nykyisin aikaisemmin kuin vanhaan aikaan? Sitä en tiedä, miten pojilla murrosiän alkamista pystytään tutkimaan.

Toisaalta muistan myös lukeneeni lehdessä artikkelin, missä kerrottiin sukupuolielämän aloittamisiän NOUSSEEN Suomessa viime vuosina. Tutkimustulokset vaihtelivat maantieteellisesti, mutta suurin piirtein tulos taisi olla että pohjoisessa ja idässä "ekan kerran" ikä olisi laskenut edellisestä tutkimuksesta ja pääkaupunkiseudulla ja Uudellamaalla jonkin verran noussut. Tässäkin asiassa puheet ovat tekoja paljon suuremmat.

Itsellä ei ole ensimmäisestä kerrasta mitään erikoisempaa mielikuvaa. Ko. kumppanista on kyllä monia ihania seksimuistoja, mutta se eka kerta ei ole jäänyt mieleen. Ikää oli jo yli 20 ja iso asia oli että tunsi löytäneensä jonkun, johon oli aivan vilpittömästi ihastunut. Sitä aikaisemmissa seurusteluyrityksissä tuntui aina suutelemis- ja kähmimisvaiheessa ettei halua viedä tilannetta pitemmälle, vaikka nivusissa pakotti aivan tajuttomasti. Tunsi jotenkin teeskentelevänsä ja siksi peräytyi tilanteessa. (edit. Siis tunsi jotenkin tekevänsä väärin, valehtelevansa tunteistaan toiselle ja halusi tehdä oikein -> perääntyi tilanteesta

Myöhemmissä suhteissa on vain varmistunut se ettei ainakaan minun kohdallani pelkkä fyysinen vetovoima riitä hyvään seksiin. Huonoimmat seksikokemukset oli naisen kanssa, joka vastasi ulkoisesti lähes täydellisesti "kerro unelmanaisestasi" -kuvausta. Sängyssä homma ei vaan kertakaikkiaan toiminut, vaikka hänet tavatessani opin ymmärtämään mitä sanonnalla "viedä jalat alta" tarkoitetaan. Vielä seurustelun päättymisen jälkeen minulta meni hänet nähdessäni polvet aivan heikoiksi. Kyseessä oli aivan outo tunne millaista en ole kenenkään muun naisen seurassa kokenut.
 
Viimeksi muokattu:

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Kyyneleet silmiin

Viestin lähetti heikkik
Kerro ihmeessä lisää. Sinulla on varmasti paljon sanottaavaa Filosofemin ja mjr:n aloittamaan keskusteluun markiisi de Sadesta.
Ei ole yhtään mitään lisättävää koska aihe on täysin tuntematon minulle. Mutta jatka itse ihmeessä omaa viestiäsi johka pääset ketjun aiheeseenkin!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Filosofem
Kaiken kaikkiaan, seksi on vain seksiä, ei sen kummempaa, mutta sitäkin nautinnollisempaa. Jos haluat tyydytystä seksin muodossa, harrasta sitä. Sinua ei sido mikään henkimaailman ote, joka estäisi sinua. Olkoon partneri sitten yhden yön juttu, seurustelukumppani tai naapurin sinisilmä. Et tarvitse rakkautta, hellyyttä tai muuta, sinulle riittää pelkästään oma halu tyydytykseen, mikäli se satunnaiselle kumppanillesikin riittää.

Tietyssä mielessä allekirjoitan tämän, joskaan tällainen kuvailtu käyttäytyminen ei sovi minun psyykkeelleni, etsin seksistä jotain muutakin kuin hetken tuottamaa tyydytstä - etsin siitä jotain syvällisempää kokemusta, rakkautta.

Jos haluan vain tyydyttää itseni niin tuolloin turvaudun mielummin omaan käteen kuin satunnaiseen kumppaniin johon minulla ei ole laisinkaan tunnesidettä - en koe seksiä nautinnollisena jos siihen ei liity voimaksta tunnesidettä.

Vaikka en siis ajattele ja toimi samalla tavoin kuin markiisi de Sade kirjoitti, en kuitenkaan tuomitse tällaisesta seksistä tyydytstä hakevia. Tällainen tyydytystä ja irstailuakin antava seksi on täysin hyväksyttävää mielestäni kunhan se perustuu moolempien osapuolien vapaaehtoisuuteen ja jonkin asteiseen tasa-arvoisuuteen.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti mjr
Minusta nämä kummatkin ovat oudosti yliarvostettuja ajattelijoita - ymmärrän heidän järisyttävyytensä (ja jopa tuoreutensa) vanhassa kristillisessä Euroopassa, mutta meidän kulttuurimme on nähnyt Auschwitzin ja Hiroshiman, eikä se pidä valloilleen päässeitä tuhoisia impulsseja kiehtovina vaan vastenmielisinä.

Voi olla, että tulkitsin kirjoittamasi vääri - jos näin on olen pahoillani..Minä puolestani koen tarkkailijana tuhoisatkin impulsiivit kiehtovina vastenmielisyydestään huolimatta.

Minusta on äärimmäisen kiehtovaa tarkastella sitä mikä saa ihmisen käyttäytymään vastenmielisen tuhoisalla tavalla - olipa kyse sitten sarjamurhaajan psyykeestä tai terroristista tai valtionjohtajasta. Tuollaisessa käyttäytymisessä liikutaan juuri niillä mielen alueilla jotka minua erityisesti kiinnostavat, on jollain tapaa kiehtovaa tutustua dokumentteihin, haastatteluihin tai jopa elämänkertoihin joissa "pahoina" pidetyt ihmiset kuvaavat omaa toimintaansa ja vaikuttimiaan. Mikä saa mielen siirtymään näille pimeille poluille?

Kiehtovaa minusta.

vlad.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti vlad
Voi olla, että tulkitsin kirjoittamasi vääri - jos näin on olen pahoillani..Minä puolestani koen tarkkailijana tuhoisatkin impulsiivit kiehtovina vastenmielisyydestään huolimatta.
vlad.

Varmaan pitäisi näistä poikuuksista ja neitsyyksistä kömpiä vaikka siihen filosofia-ketjuun pohdiskelemaan, mutta lyhyesti kommentoisin sen verran, että itselleni nämä tuhoisat impulssit ovat itsestäänselvyyksiä. Lajimme on pohjimmiltaan eläinlaji ja tietyt refleksit ja halut ovat varmasti jokaisessa meissä olemassa - joissakin olosuhteissa ne pääsevät pinnalle, yksilöllisesti tai kollektiivisesti. Itse olen kiinnostunut päinvastaisesta: näiden pimeiden voimien kontrollista ja rakentavasta, rationaalisesta käytöksestä. Hitler on sääntö, Gandhi on poikkeus. Ihmiskunnan historia on ollut väkivallan ja voimakkaamman osapuolen historiaa, harvat poikkeukset tästä kiinnostavat. Nietzsche ja de Sade tuntuvat osittain itsestäänselviltä ja osittain ikävystyttäviltä ja pinnallisilta ajattelijoilta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Huomautuksena.

Viestin lähetti mjr
Varmaan pitäisi näistä poikuuksista ja neitsyyksistä kömpiä vaikka siihen filosofia-ketjuun pohdiskelemaan, mutta lyhyesti kommentoisin sen verran, että itselleni nämä tuhoisat impulssit ovat itsestäänselvyyksiä. Lajimme on pohjimmiltaan eläinlaji ja tietyt refleksit ja halut ovat varmasti jokaisessa meissä olemassa - joissakin olosuhteissa ne pääsevät pinnalle, yksilöllisesti tai kollektiivisesti.

Jäi edellisestä viestistäni täsmentämättä juuri tämä asia eli aivan kuten sinulle niin minullekin nämä tuhoisat impulsiivit ovat eräällä tapaa itsestäänselvyyksiä, on kuitenkin kiehtovaa seurata kuinka jotkut antavat näille vallan ja toiset taasen kykenevät sopeutumaan ympäröivän yhteiskunnan asettamiin rajoihin - kuinka raja antautua näiden impulsiivien vietäväksi vaihtelee niin yksilöllisesti kuin myös jossain määrin kollektiivisesti.

Psykopaatit ovat sitten tietty täysin oma lukunsa - kiehtovia tapauksia kaikkiaan.

Nyt ollaan kyllä kaukana "eks tiä" -tilanteesta mutta menkööt nyt tämä viesti vielä tähän ketjuun, katsotaan josko jatkossa on kömmittävä johonkin toiseen ketjuun tai annettava asian hautautua unohduksiin.

vlad.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Yhden nuoren naisen kanta

Seksi on mukavaa, hyvä seksi mahtavaa. Miksi vaikeuttaa asioita turhaan?

"Rakkaudettomaankin" (rakkauttahan on niin monenlaista...) seksiin voi liittyä hellyyttä ja toisesta välittämistä. Ja myönnettäkööt, että onhan oikea hellä rakastelu aivan erilaista kuin suoraviivaisempi toiminta, jonka tarkoituksena on saada ja tuottaa fyysistä nautintoa. Erilaista, ei välttämättä parempaa.

Monasti ihmettelen mistä olen tällaisen asenteen seksiä kohtaan oppinut, kanssaihmiset kun tuntuvat moralisoivan ja elävän kuplassa. Mielestäni ihminen on kuitenkin eläin. Ja mikä parasta, ihmisellä on useampi kuin yksi keino tuottaa nautintoa.

Olen siis ottanut ohjenuoraksi itselleni, että tee mitä haluat, kunhan et satuta muita tai itseäsi (vastoin kys. henkilön tahtoa). Mene, kokeile ja nauti. Ja vaikka harrastat irtoseksiä, ei se tarkoita, että harrastat sitä kenen kanssa tahansa.

Mutta ketjun alkuperäiseen aiheeseen.. Menetin neitsyyteni kaveripiirini ensimmäisenä, 14-vuotiaana Englannissa 18-vuotiaalle pojalle hänen teltassaan. Ja teltan ulkopuolella oli puolen tusinaa uteliasta korvaparia. Itselleni jäi tapahtuneesta erittäin hyvä mieli ja tapahtuman muistelusta tulee hyvä fiilis.

Tässä siis 20-vuotiaan tytön mielipide. Mutta minä olenkin kasvanut maailmassa, jossa seksiä on jokapuolella.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Yhden nuoren naisen kanta

Viestin lähetti Evenuel

Olen siis ottanut ohjenuoraksi itselleni, että tee mitä haluat, kunhan et satuta muita tai itseäsi (vastoin kys. henkilön tahtoa). Mene, kokeile ja nauti. Ja vaikka harrastat irtoseksiä, ei se tarkoita, että harrastat sitä kenen kanssa tahansa.
Onhan se hyvä ohjenuora itsellesi tai jollekin muulle, joka kykenee toimimaan sen mukaan. Ei ole sopiva ohjenuora esim. itseni kaltaiselle ihmiselle, joka ei voi kokea moista irtoilua antoisana ja mukavana, vaan pikemminkin masentavana ja surullisena.

Pitäisi edelleen muistaa, että meitä ihmisiä on niin paljon erilaisia, että yhden elämäntapa, tuntemukset ja neuvot toimimiseen eivät toiselle päde.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Re: Re: Yhden nuoren naisen kanta

Viestin lähetti Ted Raikas
Onhan se hyvä ohjenuora itsellesi tai jollekin muulle, joka kykenee toimimaan sen mukaan. Ei ole sopiva ohjenuora esim. itseni kaltaiselle ihmiselle, joka ei voi kokea moista irtoilua antoisana ja mukavana, vaan pikemminkin masentavana ja surullisena.

Pitäisi edelleen muistaa, että meitä ihmisiä on niin paljon erilaisia, että yhden elämäntapa, tuntemukset ja neuvot toimimiseen eivät toiselle päde.

Ehdottomasti. Tarkoitukseni ei missään nimessä ollut antaa sellaista kuvaa, että mielestäni kaikkien tulisi elää noiden ohjeiden mukaan. Ne sopivat minulle, kukin tehköön kuten parhaaksi näkee ja kokee.

Koskaan, ikinä ei pidä tehdä mitään, mikä ei itsestä tunnu hyvältä ja omalta. Varsinkaan vain, jos olettaa "kaikkien muiden tekevän niin" yms.

Antaa kaikkien kukkien kukkia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös