fat of the land
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Huonosti informoidulta tuo vaikuttaa, pitäisi jotenkin tietää enemmän siitä mitä ihmettä tuolla puhutaan ja juuri siltä kannalta, että miten se STM:n tilannekuva ja tulevaisuuden näkymä voi olla noin suuressa ristiriidassa THL:n kanssa.Siis todettu vain se, mikä täälläkin on usein tullut puheeksi: rajoitukset ovat perusteltuja vain silloin, kun sairaalahoidon kapasiteetti on selkeästi uhattuna. Muuten niistä ei todellakaan päästä koskaan eroon.
Olen alkanut viime aikoina miettimään sitä mahdollisuutta, että Kiurulla on jokin "henkilökohtainen" neuvonantaja terveyspuolella, joka edustaa sitä kaikkein syvintä päätyä. Mahdollisesti ystävä tai sitten jokin pidempiaikainen virkatehtävätuttu. Tuntuisi kummalliselta, että vetäisi pelkästään oman mutunsa perusteella paattia tähän suuntaan tässä vaiheessa. Tai sitten vain on edelleen niin vahvasti vuoden 2020 kevään tapahtumien vanki henkisesti, että "uusimpaan normaaliin" sopeutuminen on äärimmäisen vaikeaa.
Jotenkin tietysti tulee mieleen se, että kuinka paljon tuossa hesarin toimittamisessa on jonkun narratiivin luontia. Että poimittiinko haastattelusta nimenomaan sitä näkökulmaa, että Kiuru painottaa tulevaisuuden uhkakuvaa. Sehän oli päässyt lauantain haastattelun otsikkoon. Itse haastattelussa Kiuru minun silmääni kuitenkin vaikutti julkisuuskuvaansa toiveikkaammalta ja optimistisemmalta. Siinä oli jo samana iltana kuitenkin otettu Nohynek ja joku HUS:n dirikka haastatteluun ja täysin vastakkaiseen asemaan ja nyt pääkirjoitus vahvistaa Kiurun asemaa ikuisten rajoitusten puolueessa.
Toki tuolla kaikella on vahva totuuspohja, mutta journalismin kannalta tuossa on se tarina mitä nyt seurataan. Ja on siihen syytäkin ja uskon, että se palvelee meitä kaikkia, koska avaamispaineet pitää saada Kiurulle ja STM:lle.