Koska vain klikkaukset (ja sitä myötä mainostulot) lasketaan niin se "loppukesä vaarassa"-juttu avataan todennäköisimmin kuin "hyvältä näyttää"-juttu.
Olet ihan varmasti oikeassa, tuo ikävä kyllä vääristää ja tekee mediasta epäluotettavan.
No Kiurusta taas: Ette kai te nyt ihan tosissaan ajattele, että a. Kiuru päättää asioista itse b. Kiurun asema hierarkiassa on se, että huolimatta kaikesta Kiuru on se joka sanelee miten asiat menee?
Tämä on yksi tämän ketjun ihmeellisimmistä piirteistä, tuntuu että osalla porukasta on helpompi jotenkin hyväksyä että todellisuus on se, että meillä on yksi perhe- ja peruspalveluministeri, joka käyttää pahantahtoisesti valtaa ja haluaa rajoittaa kansaa ja elinkeinoelämää KUIN, se että Kiuru vastuu ministerinä on äänitorvi päätöksenteolle, josta on vastuussa virkamiesten armeja. Kiurun kuuluukin seisoa julkisuudessa kaiken päätöksenteon takana ja tukea milloin mitäkin päätöksen takana olevaa narratiivia. Aika epäuskottavalta kuulostaisi tarinat ”koronatilanne pahenee, mutta poistetaan rajoituksia, vaikka itse olen sitä mieltä että mennään perse edellä puuhun” tai ”koronatilanne paranee, mutta laitellaan nyt rajoituksia varmuuden vuoksi tai pidetään rajoituksista kiinni viimeiseen asti, vaikka eihän tähän perusteita ole”.
Olen itse sanonut sitä, että tässä päätöksenteossa on ikäänkuin ongelmana se, että pitämällä rajoituksista kiinni ikäänkuin yrittää välttää virheen a. (Rajoitukset poistuu ja tartunnat lisääntyy) tekemistä olettaen, että virhe b. (Rajoitukset poistetaan liian myöhään) on paljon pienempi virhe. Tavoitteena on c. (Rajoitusten oikea-aikainen purku) joka on päätöksentekijän kannalta täysin arvauksien varassa.
Sitten on tämä, että lineaarisessa maailmassa on helpompi selittää miksi joku virhe tehdään tyyliin ”ajoin liian kovaa ja auto lähti hallinnasta”, mutta on helvetin paljon vaikeampaa selittää kaikki ne asiat minkä takia edelliset 500 000 km ajoa meni ilman onnettomuuksia, tai niitä asioita pidetään itsetäänselvinä.
Kiurun tai kenen tahansa päätöksentekijän ongelma on se, että tässä ollaan koko ajan tasapainoilemassa massiivisten virheiden välilll ja onnistumiset ovat aina sitä luokkaa että mitään paraatia ei kukaan järjestä, sama kuin kukaan ei onnittele tai kiittele teitä siitä että tänään ette paskantanut housuun.
Ottakaa klubitakki päälle ja menkää ite tekemään tai kattokaa ihan oikeasti peiliin, että kun olette tehneet elämässä päätöksiä kiireessä ja sokkona, joissa oikeasti vaihtoehdot on paskaa tai paskaa, niin menikö se niin, että kun porukalla käytäisiin se täällä läpi, selviäisitte puhtailla papereilla?
Ja vielä kerran, Kiuru on itselleni yhdentekevä hahmo, ärsyttää vaan se että täällä käytetään päivästä toiseen noin naiveja lausahduksia siitä miten asiat tässä maassa menee. Ja perkele vieköön, maassa jossa ollaan pantu koronaa perseeseen 1.5 vuotta ja ollaan ihan vapauden korvilla.