Denverin Munasyndi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Itse en enään jaksa spekuloida mikä rajoitus tarvitaan milloinkin ja oma toivomus Kristalle olisi se, että miettisivät jonkun dynaamisen mallin rajoitusten osalta ja varautuisivat tulevaan. Nyt kun tilanne näyttää ihan olevan ihan ok ja menevän oikeaan suuntaan niin nyt voisi rajoituksia alkaa keventämään aktiivisesti. Itse ainakin hyväksyn sen, jos sitten syksyllä tilanne jostain syystä heikkenee niin otetaan sitten taas maskit ja turvavälit käyttöön ja rajoitetaan kokoontumisia tarpeen mukaan. Jos jotain nolla-viikkoja jäädään venaamaan niin tämä ei lopu koskaan ja oma epäilys on, että rokotusten osalta valitettavasti kattavuus ei tule ehkä olemaan niin korkea kuin on ajateltu.
Itse ehdotin tuollaista ravintoloiden osalta aikaisemmin keväällä, voitaisiin hyvin sitoa myös muihin rajoituksiin. Parasta mielestäni olisi tässä juuri selkeys, koska jokaisella meillä on todellakin mahdollisuus seurata koronatilanteen kehitystä reaaliaikaisesti.Miksei tässä voisi sitoa kaikkia rajoitusten poistoja suoraan vaikka 14 päivän liukuvaan keskiarvoon. 19.4. ravintolat auki niin, että pilkku kello 21:00 ja ovia voi pitää auki 22:00 asti. Kolmen viikon päästä, eli 10.5. nostetaan pilkun aikaraja 23:00, mikäli 14 päivän liukuva on tuolloin pienempi kuin 19.4. Ja tästä taas seuraava kolmen viikon stuntti, jonka jälkeen nosto 01:00 asti tai vaihtoehtoisesti suoraan vapaa aukiolo.
Jos liukuva on suurempi kuin 19.4. tai saavuttaa tarkastelujakson aikana tietyn selkeän nousun, vaikka 20%, voidaan aikaisemmin voimassa olevat rajoitukset palauttaa tai jättää aikataulutetut helpotukset tekemättä.
Ravintola-alan yrittäjät tietäisivät aikataulun etukäteen ja voisivat seurata edellytysten täyttymistä käytännössä livenä.